Äntligen i fas

Tänker göra min morfar lycklig nu genom att berätta att jag äntligen har fixat till bokföringen!
Ser ut att bli ett rejält underskott även i år ;)


Träning träning träning :)

Så är jag äntligen igång på riktigt!

Måndag: Backlöpning 8x150m
Tisdag: Styrka
Onsdag: Distans
Torsdag FM: In and Outs
Torsdag EM: Styrka
Fredag FM: Tempodistans
Fredag EM: Simning
Lördag: Vila
Söndag: Häck, hopp, sprintteknik

Helt underbart, men det känns i kroppen.
Har träningsvärk i armar och framsida lår.
Även, tyvärr, lite ont i foten. Men det har blivit mkt för den de senaste dagarna så jag hoppas lite vila imorgon gör att den blir bra igen.


Friskis & Svettis

Fick frågan från morfar vad adaption innebar och jag kanske ska vara tydlig.
Adaptionsveckor är kort och gott anpassningsveckor, jag vänjer kroppen vid att träna.

Idag blev det två pass, en joggingrund på morgonen efter jobbet och sen drog jag iväg på Friskis & Svettis (hör o häpna). Ett intensivt jympapass i en timma, blev ordentligt svettig och lite lagomt trött i armarna. Förutom att jag stör mig så himla mycket på instruktörerna så gick det bra och var ganska roligt :)
Imorgon blir det ordentlig styrka mellan arbetspassen....


Från fjällturen i lördags med Sara

Sista adaptionsveckan, sen kör vi igång på riktigt!


Grymt!

Jag hade så mycket överskottsenergi igår kväll så jag stack ut på en 7km runda, 35 minuter tog det.
Hur skönt som helst! :) Det allra bästa är att det kändes ingenting i foten under, efter eller nu, dagen efter!
Hur underbart är inte det?!


Äntligen igång!!! :)

Första veckan avklarad! :)
Blev fyra pass denna vecka, lätt jogg i måndags, styrka onsdag och fredag samt en lite snabbare jogg idag.
Imorgon börjar en ny vecka och då blir det 5 pass....
Har haft roligt träningssällskap i form av Anna Nymo under styrkepassen och på dagens jogg hade jag Viktor med mig (pappan åt mitt gudbarn).

Foten har funkat hyffsat, kände lite idag men det är inte riktig smärta utan mer som kramp så det är nog bara ovanan...


Jag har ju gjort min första arbetsvecka på Folkskolvägen oxå. Det har gått galant och jag trivs som fisken i vattnet. Dock blir man rätt trött i huvudet efter en lång vecka så det har varit skönt med ledig helg :)
Nästa vecka är kortvecka, skönt!

RSS 2.0