Aldrig blir jag nöjd... ;)

Mitt nya påhitt är fransförlängning. Startkitet är beställt och nästa vecka ska jag ner till Stockholm för att lära mig :) Tålamodet kommer testas rejält men satan vad kul de kommer bli!

Nu ska jag skutta ner i sängen, imorgon är det dags för träning igen...
Har 2.5 timme på mig mellan personalmötet på morgonen och innan jag börjar jobba igen på eftermiddagen men det ska hinnas med :)










Träningsvärk, den sköna smärtan?

Alltså min träningsvärk är inte att leka med just nu!
Jag kan knappt lyfta armarna, ryggen och magen värker och benen,
ja benen ska vi nog inte ens prata om!
Fast jag ska egentligen inte klaga för träningsvärk är ju bland de bästa man kan ha,
samtidigt som de värsta...

Orsaken är styrkepasset i måndags, KB 3x10 (40-45-50), Frivändningar 4x6 (40-47.5kg)
samt alla dessa jävla armhävningar med studs från boll, situps på bänk och ryggresning i bellyback.
Äh, roligt som fan är de! :)



Födelsedagsbarnet?! Näe, jag är inget barn jag är vuxen!!

Jobbarhelgen är över, 9-22 både lördag och söndag tog rätt hårt.
Har varit kalas halva helgen och allt fixande till de resten av tiden så ja, fullt upp har de varit!

Idag har jag haft första lerbehandlingen sen jag slutade skolan och det var ju på tiden,
som tur var så fanns alla kunskaper kvar och det var verkligen super roligt! :)
Har ju hyffsad rea just nu på dom, det kostar bara 150 kr. På Spa-kliniken här så koster de 695 kr och de är ju egentligen precis samma behandling och samma produkter så man kan ju säga att de är värt de....


Imorgon ska jag göra något lite ovanligt, jag ska med Edwin på dagis!
Det är hans andra inskolningsdag och tyvärr så jobbar hans mamma och hans pappa pluggar
så då var det jag kvar ;) Tydligen så hade han trivts direkt när han var där idag så det ska nog gå smidigt!



Företagsidéer

Första träningsveckan är över... Körde ett pass nu på förmiddagen med lite hopp och liknande,
gick ju rätt bra ändå :)


Igår var jag hos Sara som håller på och utbildar sig till Makeup artist.
Vi började spåna i lite företagsidéer och vi kommer sammarbeta rätt mycket
och speciellt till våren och alla baler och studenten. Ska bli riktigt roligt faktiskt! :)

Jag har bytt namn på företaget och de heter nu body&beauty,
har oxå fixat iordning hemsidan lite bättre. Gå gärna in och kolla här!
Fixade oxå litegrann hemma, kommer sätta upp en skena med gardin på hitsidan så får jag ett litet bås i ena delen av mitt vardagsrum... Blir nog riktigt bra de där!


Indianpipepass nr1.....

Japp, då var de avklarat!
Jag ångrar mig lite lite att jag ätit så mycket godis och glass de senaste veckorna...

Uppvärmning 6x200m, p-jogg 200m
Rörlighet + häck
2x600m - 300m - 200m - 100m, p-jogg 100m, sp5 
8x120m ca 90% pgång
Bålstyrka


Jag var ju egentligen helt slut efter uppvärmningen, eller helt slut är väl kanske att ta i men andning var inte riktigt på topp. Var anfådd innan själva loppen så tyvärr klarade jag inte mer än 2 serier...
120m loppen jag sprang istället tog dom oxå!

Välkommen tillbaka!

Nu är det dags att ta tag i bloggandet igen! :)
Började adaptionen i måndags, träningsvärken finns
därför nu i armar, nacke och lår! Hm, och det var ett lätt pass!!!
Jaja, ska strax åka till Hofvallen och köra ett pass med löparna.
Tror inte jag kommer vara så pigg efter de....


Håller på och fixar en hemsida som kommer ligga under
www.emiliagranqvist.se
Nästa vecka ska den nog vara klar :)


Klurigt korsord?

Jag förstår inte riktigt meningen med det här kluriga korsordet.
Allt är ju redan inskrivet... ;)


Semesterfirare!

Jag har inte gjort något speciellt än och kommer väl egentligen inte göra heller men bara känslan av att veta att jag har semester och inte behöver göra något är så himla härlig! :)

Var iväg till Ås igår och kollade när bandytjejerna gjorde lite olika fystester och
jag blev så sjuk sugen på att köra. Det boktstavligen rykte i benen på mig!
Jag kunde faktiskt inte riktigt hålla mig utan var bara tvungen att köra lite brutalmage...
Resultatet blev 14st helt ouppvärmd och i jeans, idag har jag en härlig träningsvärk! Bra jobbat! ;)
Men för första gången på ett par år så känner jag ett grymt sug efter att få börja träna,
det går inte ens att beskriva men jag längtar så sjuk mycket nu!


Först ska jag dock åka till Stockholm och bara vara!
Umgås med min söta kusin, träffa lite vänner från Axelsons
och såklart, shoppa! :)


Fick äntligen rumsavdelaren jag köpte på Bonus möbler för 4 veckor sedan,
men det sägs ju... "Bättre sent än aldrig" :) Fint blev det iaf!

Uppdateringar

Ja, nu händer det inte så mycket faktiskt.
Jag jobbar och passar på att träffa vänner.

Nästa vecka kommer jag ha min första semester sen
jag började jobba efter att jag tagit studenten. Det blir tyvärr
ingen utlandsresa för mig eftersom pengarna behövde gå till annat
så jag tar mig en tripp till Stockholm och hälsar på släkt och vänner istället :)



Fram till början på oktober så kommer uppdateringarna bli färre än vanligt
och när jag kör igång med träningen igen så kommer även bloggen vakna till liv.
Då kommer jag oxå ha en vanlig hemsida!


VILA!

Nu är det äntligen dags för välbehövlig och efterlängtad vila.
Men det är på ett helt annat sätt jag går in i vilan än föregående år.
Nu börjar jag vilan efter en bra säsong och ett väldigt bra avslutande,
jag har precis återfått motivationen och jag är grymt sugen på att
köra stenhårt i höst och vinter!


Hur gick det idag då?
Jo, stafetten vann vi lite drygt 2 sekunder före Norge och Finland.
Min sträcktid uppmättes till 54.8 så jag är nöjd och belåten :)



Här kan ni ju se hur långt efter jag var Frida och Emma efter sista häcken igår
men har man en deal så har man och finskan skulle ju få stryk! ;)


59.13

Årets sista individuella lopp blev mitt livs näst bästa lopp.
59.13 och en ett silver på Nordiska/Baltiska mästerskapen,
jag är väldigt nöjd och speciellt över att jag kunde ta mig samman
efter sista häcken och pressa mig förbi finskan och ge Sverige en dubbelseger (Frida vann)!
Loppet gick grymt bra i 6 häckar men sen blev jag trött och kom fel till resterande men
som sagt, tog mig samman och gav allt vad jag hade sista biten.
Det resulterade i att jag nästan direkt fick uppsöka en avskild plats och ja, ni vet.... 

Inför den här sista tävlingen började jag känna mig sliten i kroppen och 
mentalt var jag inte alls sugen. Imorse var jag egentligen inte heller sugen
men strax innan jag skulle börja värma så kom suget och det var bara tack vare
min underbara släkt som kom och heja!
Mamma, pappa, brorsan, Jossan, mormor, morfar, morbror Henrik, Emma och min älskade kusin Linnea,
ert stöd betydde enormt mycket. TACK! :)

Nu är det snart dags för lagsamling, därefter en bankett och sen ska jag nog svulla lite godis.
Imorgon blir det 4x400m stafett, jag får tredje sträckan.


Nordiska Baltiska mästerskapen

Heja Söderhamn! Eller inte...
Verkar vara väldigt oorganiserat arrangemang, det fanns inte tillräckligt med hotellrum till alla
och vi har under kvällen haft besök av två estlänningar i rummet (trots lås dörr)...

Resan ner gick helt okej förutom att jag blev åksjuk som vanligt
och i Hudiksvall hoppade de på en sur gubbe som trodde att han ägde vagnen.
Ja, det börjar bra. Hm..


Imorgon springer jag kl 13.00, första löpgren. Vi är 7st och det finns 6 banor så förhoppningsvis blir jag seedad i
det bättre heatet, eller jag ska det men sen vet man ju aldrig vad dom får för sig....
På söndag är det stafett och den skulle gått som sista gren men efter att danskarna klantat till sig i flygbokningen så har hela tidsprogrammet stuvats om och stafetten går 12.05. Bättre för mig ändå så slipper jag stressa :)


Stolta chefer

Så var sista träningspasset innan vilan avklarat!
Ett lätt återhämtningspass med diagonaler samt kulkast bkt där
jag gjorde årets bästa kast :)

Ska iväg på jobbet nu..
Dom hade haft ett möte i början på veckan där det är chefen samt representanter från alla boenden
och så hade dom kommit in på ämnet vikarier och då börjat prata om mig efter min insats på Finnkampen.
Då var det en från Biblioteksgatan som kom med avslöjandet att jag åt Billys Pan-pizza till middag
några dagar innan Finland och det är ju ett litet samtals ämne nu... Kul att man kan roa några ;)


Mitt i veckan

Det blev en trevlig dag igår. Först åkte vi till DollarStore, sen till min kusin Johan som fyllde 10 år
och sen åkte vi hem, beställde pizza och hyrde film. Perfekt dag :)

Idag körde jag ett häckpass som inte gick så överdrivet bra
men funkade. Skulle hoppa lite över häckar på slutet och lyckades hamna snett med
foten. Det är inte svullet eller något men gör lite ont, förhoppningsvis är det lugnt imorgon..

Har hunnit med ett jobbpass och nu sitter jag hemma hos Marre och kollar på film.

 


RSS 2.0