Good and bad

Dagens pass hade en bra del med häckhoppsa, häckrytm och ett fall
samt en dålig del med 300m lopp som inte gick som dom skulle...

Under eftermiddagen tog jag mig en tur på stan, kände att jag behövde spendera lite pengar.
Kom hem med bl.a. ett par nya träningsskor. SKIT SNYGGA!! :)


Ännu en vecka till ända

Träning, träning och åter träning. Så ser mina helger ut.
Den här helgen har det faktiskt gått riktigt bra oxå :)

Mellan träningarna igår så hann jag med middag tillsammans med några återförsäljare av Alpnaering.
Och idag hann jag med en konferens där vi fick lära oss lite mer om hälsoprodukterna.
Nu ska jag faktiskt testa ett par kapslar som kan hjälpa till att höja syratröskeln, det behövs ju verkligen!
Imorgon är det 6x300m, åh herregud!!


Imponerande av Hellner!

Blev lite ändringar i dagens program.
Det blev ingen tripp på stan, hamnade i soffan framför VM sprinten istället! :)
Sen åkte jag och körde fredagens pass och det gick förvånansvärt bra!
Kändes riktigt lätt i kroppen och 60m loppen gick snabbt trots mina tunga gamla joggingskor.
Efteråt däremot var jag T-R-Ö-T-T-! Blir välbehövligt med vila imorgon kan jag ju lugnt säga!

Håller på och lagar middag, lax och potatis.
Har för första gången i mitt liv blivit less på min enformiga matsedel..
Idétorka har jag oxå, jag har till och med ätit blodpudding två (!) gånger den här veckan. Då är det illa!!


Fulla studenter

Lönen kom, sågs och försvann! Nu är alla räkningar betalade, skönt! :)

Hade en jobbig natt. Först svårt att somna, lyckades väl runt 1-tiden, vaknar 02.25 av att fulla ungdomar står och bankar på porten, fönstrena och väggen till lägenheten under. Det kändes dock som om dom stod och bankade på min kudde. Porten är nämligen precis under sovrummet...
Efter ungefär en halvtimme klarade jag inte av att ligga och lyssna nå mer så jag skuttade piggt och glatt (?) ut på balkongen och skällde lite på dom. Till min förvåning var dom ganska medgörliga och lovade att sluta knacka (kanske för att jag hotade med att ringa securitas). Dock stod dom kvar och pratade väldigt högt och knackade vidare på väggen eller steppade för satan vad det lät. Efter ytterligare ca 30 minuter kommer ett gäng, bl.a. ägaren till lägenheten och det blir tyst och skönt igen.
Somnade väl om runt 4-snåret och skuttade lätt upp när klockan ringde två timmar senare...NOT!

Tur att jag har träningsfri dag idag. Ska kuta ner till tvättstugan nu, sen blir det en sväng på stan och spendera sista slantarna av lönen ;)

Jag står pall för mitt namn, Kermit!

Styrkepassen går inte riktigt som jag vill..
Ryck idag, helt ok dock. 5:a på 37,5kg och sen en etta på 40kg.
Målet den här perioden är en femma på 40kg och jag har ju två veckor på mig så det ska nog gå :)
Men som vanligt vill inte riktigt KB vara på min sida!
Dock lite bättre idag än förra veckan, en femma på 65kg sen var inte benen med mig längre..

Vadhäven är väl dom som går bäst just för tillfället och det jag även märker mest resultat på.
Jag har muskler som man känner i vaderna, det är ju helt otroligt! ;)

Väntar spänt (eller inte) på morgondagens träningsvärk i låren. Suck!


Bra dag på jobbet

Inget Arcturabesök, blev istället en tigerkaka.
Smakprovet görs imorgon... Spännande! :) 

Macka och varm choklad med vispgrädde blir det nog till kvällsfika.
Det lät väl ändå rätt gott?

 

Hann kika lite på XLgalan och jag är nog inte ensam om att vara imponerad av Angelica Bengtsson hoppning.
Helt sjukt!





Snömonstret på ÖSK

Snöpulsningsdistans är rätt speciellt faktiskt.
Kändes lite fel när jag klättrade över en snövall och kom ut på skidspåret där några skidåkare åkte förbi och kollade lite konstigt på mig. Eftersom jag inte ville springa på skidspåret hade jag bara ett alternativ, klättra över snövallen på andra sidan och fortsätta pulsningen i djupsnön på andra sidan.
(Jag hade då pulsat i en ca 150m lång backe med snö långt upp på låren. Och på andra sidan väntade en ännu längre backe med lika mycket snö...)

Nu ska jag duscha varmt (!) och äta lunch.
Sen ila iväg på jobbet :) Ska ge förslaget att gå till arctura och åka hiss, det kanske går igenom!


En trött kropp

Ska strax skynda mig ut till bilen för att åka till sista passet på den här grundperiodens första vecka.
En hård vecka som verkligen känns!
Igår eftermiddag var jag så trött att jag mådde illa, och hade även huvudvärk så jag avstod från distansen.
Den är lätt att ta igen under återhämtningsveckan...

Sprang 3x800m p3 i förmiddags. Det var inte lite jobbigt!!
Har haft huvudvärk och varit väldigt seg under dagen men åker iväg och kör lite medicinboll i Göviken.
Imorgon är ny vecka, 5x300m står på programmet :)


Pust Stonk Stön

Jag gick ikapp med en äldre man med rullator idag. Jag förlorade!
Har sån sjuuuk träningsvärk sen gårdagens styrka. Vill bara lägga mig ner och grina men om jag lägger mig ner så kommer jag aldrig komma upp! Suck! Nackdelen med att starta en grundperiod...

Styrkepasset igår gick ju egentligen inte bra heller men tydligen spelar det ingen roll ;)
Blev 60m lopp i dagens träning och det gick väl hyffsat, Hubbe tyckte till och med att det såg bra ut bitvis.

Aja, imorgon blir det styrka igen på morgonen. Frivändning och marklyft.
Sen ska jag kolla på damernas sista bandymatch och efter det blir det distans.

Galenskaparna & After Shave – Bara Sport



Kulkedja, det nya på salongen. 
Det är alltså en fotohållare iform av en kedja, skitsnygg och fiffig! :) 
 


Man sätter bara fast bilderna med hjälp av en kula.
Jag har satt upp "lyckokort" som även dom säljs på salongen!



Jag trivs!

Idag var det verkligen full rulle från början till slut på jobbet.
Känns som jag åkt runt hela stan för att uträtta alla ärenden...
Men för varje dag som går så trivs jag bara mer och mer på Krutis,
längtar redan till imorgon när det är dags att åka dit igen :)

Nu, dags att sova. Imorgon blir det styrka i sporthallen.


Slöfock

Helt underbart skön morgon! Vaknade av mig själv strax innan 11 och har sen dess legat i soffan och kollat på tv :)
Om ca 1 timma börjar mitt 8-timmars arbetspass..
Vila idag från träning. Den här grundperioden kommer min vilodag bli på torsdagar men det blir lite annorlunda den här veckan!



Det börjar ta sig ute på salongen. Är riktigt mysigt att vara där på kvällen
när det är mörkt ute och alla ljus tänds :)

Nu är vi igång på allvar

Slutade jobba 10 imorse, åkte hem och halvsov en stund i soffan innan jag åkte ut till salongen och hade kunder. Jag har haft sån tur med kunder än så länge, alla är så himla gulliga :)

Blev 4x300m p6 under kvällen.
46,50 - 46,47 - 46,36 - 46,2
Träffade min kompis Väggen ute på baksidan efter sista loppet...
Innan loppen blev det häckhoppsa, främre, bakre, rakt över och sidan 2x10hä /del och ben 84cm.
Efter loppen klarade jag av att gå ett varv och sedan lyckades jag med nöd och näppe ta mig hem ;)

Har precis blivit klar i tvättstugan så nu ska jag lägga huvudet på kudden och sova.
Blir en lång skön och inte minst välbehövlig sovmorgon imorgon innan jobb.


Blev våfflor till middag igår på jobbet. Vi piffade till några....

Nya idéer

Som vanligt så sitter Hubbe och hittar på något riktigt konstigt som jag ska göra i träningen.
Den här gången tyckte han tydligen att vi skulle dra nytta av norrlandsvintern...
Idag har jag alltså sprungit 30min distans i...djupsnö!
Joggade upp till ÖSK där jag sedan styrde min kos in i skogen och sprang runt som en kuf.
Var ca 1,5dm lössnö överallt + att vart tredje steg sjönk jag ner till knäna. Smart som jag var så sprang jag neråt mot E14, hade jag tänkt då så hade jag ju kommit på att jag skulle UPP oxå!
Hittade en liten stig som gick över 1 km rakt upp...i lössnö! Behöver jag ens berätta att jag mådde illa efter 50m?

Jobbigt som tusan var det men annorlunda och kul!
Imorgon tror jag det blev ett antal 300m lopp. Skönt att vara igång igen :)

Dags för lunch och sen jobb, slutar 10.00 imorgon!

+ och -

Snacka om att jag hade en rolig dag igår!
En sån dag som igår påminner mig om att jag valt helt rätt att öppna en salong.
Flera fransförlängningar och bara glad, nöjda och inte minst fina kunder kom och gick :)
Ja, jag trivs som fisken i vattnet!

En annan positiv sak var lönesamtalet jag gick på.
Fick positiv kritik och lärde mig ett och annat.

Självklart måste det ju finnas en negativ sak en sån där bra dag.
Hittade en liten ful lapp från Securitas på min bil och vips så var man 600 kr fattigare!
Aja, det var ju dagens lön som får åt pipsvängen men så går det om man är klantig...

-------------

Imorgon är sista vilodagen och sen sätter jag igång med träningen igen.
100% fokus är det som gäller. Jag har höga mål till sommaren!
Nu jäklar kör vi!!

1, 2, 3, på det fjärde ska det ske!

Tänkte skriva upp vad som händer de närmsta 36 timmarna...

11.00-12.30 Kund
12.45-13.15 Kund
13.50-09.00 Elevhem
09.00-11.15 Kund
11.30-13.30 Kund
15.00-15.30 Lönesamtal
16.00-18.15 Kund
18.00-22.00 Tvättstuga

Nu ska jag ta ett djupt andetag och sätta igång!



Det rullar på

Den här veckan kan jag säga att företaget går bra.
Har faktiskt kunder varje dag och har till och med fått tacka nej till kunder eftersom jag är helt fullbokad.
Nu ikväll har jag vaxat en kund och gjort en fransförlängning, super snyggt blev det ju såklart :)
Imorgon bitti har jag en massagekur sen ska jag iväg på elevhemmet och jobba natt!
Fredagen är helt full, från morgon till kväll! Hur kul som helst!!


Idag har jag och Sara tagit en tripp till Strömsund och handlat lite på DollarStore.
Vi svängde förbi på
HellRoad Tattoo oxå och gjorde oss en varsin tatuering ;)
Förhoppningsvis får jag in en bild imorgon....





Dags för update!

Okej, jag ska aldrig lova att ett inlägg kommer. Det är ju ganska tydligt att jag inte kunde hålla det ;)

Jaha, vart ska vi börja...
Loppet i lördags var bland de roligaste loppen jag sprungit faktiskt.
Jag var taggad och grymt sugen att springa, när man väl kom dit och fick se den enorma hallen blev suget ännu större. Jag hade inga krav på mig själv utan kände bara glädje och det var väldigt viktigt, det som är ännu viktigare är att glädjen och suget har blivit större nu! :)
Aja, innan loppet började jag bli lite orolig. Jag var helt slut i kroppen, trött och seg. Kunde knappt hålla ögonen öppna. Sen började jag värma upp och tröttheten ersattes med lite jävlar anamma och tävlingssug.
Ni såg ju alla hur det gick sen! Ett häcklopp har aldrig känts så lätt som de där :)
Det ni dock missade var ju mitt snygga fall efter målgången...
Jag hade bestämt att aldrig mer förlora en hundradelsstrid, jag har tränat lite på att fälla mig osv.
Jag fällde mig, orkade inte hålla emot och föll så knä, höft och axel fick sig lite fina skrubbsår + ont i rygg och bäcken efter smällen. Fick dock hjälp av medicinteamet som rättade till de och smärtan försvann direkt.

Som vanligt blev jag ju illamående och fick lite panik när jag klädde på mig.
En av medicinarna frågade om jag behövde hjälp att titta till skrubbsåren, jag sa att jag bara skulle gå och spy så skulle jag komma sen. Han var inte riktigt beredd på det och blev lite chockad över mitt ärliga svar ;)
Tyvärr blev jag inte så mycket piggare och mådde väldigt dåligt under resten av eftermiddagen och kvällen
men jag stannade och kollade på den spännande upplösningen i herrarnas tävling!

------

Ja just, pipande toalett var det ju oxå...
När jag nästan hade packat färdigt i söndags morse och skulle gå ner till frukosten så började det pipa i min handväska. Eftersom min rumskamrat Josse sov så fick jag skynda mig och leta reda på det pipet.
Det visade sig vara min keyseeker som jag fick i julklapp. Antagligen började batteriet ta slut men den gick ju inte att stänga av och batteriluckan var fastskruvad. Så jag stängde in mig på toaletten för att fundera ut hur jag skulle få av den. La den under en hög med handdukar och gick ut för att packa färdigt. Den fortsatte dock att låta och den hördes trots handdukshögen så jag kom på att jag måste göra sönder den på något sätt.
Vatten kan den ju inte tåla tänkte jag och höll den under kranen. Tyvärr hjälpte det inte och den fortsatte att pipa.
Jahapp, vad skulle jag göra nu då? Då kom jag på att jag kunde slänga ut den genom fönstret, men då skulle ju Josse vakna så jag fortsatte tänka... Det var då jag kom på den enormt smarta idén att spola ner den i toaletten! Med facit i hand så var det inte så smart... Den fastnade i röret strax under toaletten! Och fortsatte pipa!!!
Som ni kanske förstår så hade nu Josse vaknat och undrade vad i helvete jag höll på med..
Godmorgon, vi har nu en pipande toalett var svaret.
Japp, den forsatte att pipa och jag var tvungen att gå ner till frukosten.
(Träffade Josse på flygplatsen senare och hon berättade att den hade slutat innan hon skulle åka)

-------

Väskproblem oxå ja. Efter att finskorna på flygplatsen "glömt" berätta att väskan skulle tullas på Arlanda (antar att dom var sur över helgens förlust) så blev den ju helt enkelt kvar där och när jag landade i Östersund och stod och väntade på väskan så kom den ju såklart inte... Som tur var så låg inte väskan själv därnere utan Umebornas väskor stod ju oxå kvar ;)
Men eftersom det var mitt fel att jag inte hämtat ut väskan så fick jag snällt åka ut till flygplatsen sent i söndags kväll och hämta väskan när den kom med ett flyg. Kul Jul!


Rolig helg i Tammerfors

Just nu har jag inte tid för ett inlägg om helgen men jag lovar att det kommer ett under kvällen innehållande bla,
krossning av motstånd, ett fall, illamående, pipande toalett och väskproblem.


Om ni missade loppet eller vill se det igen.
Ni kanske även vill se någon annan gren eller hela tävlingen.
Då klickar ni här! (Jag springer ca 2.40 in i klippet)

För ovanlighetens skull...

Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men jag är taggad till tusen!
Det ska bli så sjukt kul och jag tycker det är alldeles för länge tills lördag.
Men har jag några förväntningar? Näe, faktiskt inte. Jag känner inte heller någon som helst press.
Jag har inget att förlora bara allt att vinna!

Let's go!!

Imorgon flyger vi till Finland.
Hoppas kunna uppdatera något under helgen...
Kom ihåg, Tv4 sport kl 14.00-18.00

Broddar = Tantvarning?

Kom nyss hem från en skön återhämtningsjogg på ca 2,5 km.
Lite rörlighet i korridoren utanför min lägenhet blev det oxå.
Kroppen känns faktiskt riktigt bra och jag börjar bli riktigt sugen på att springa nu :)
Men först blir det ett styrkepass imorgon, vila på torsdag och lite tonus på fredag i Finland.

Nu ska jag slänga i mig lite lunch och sen ila iväg till jobbet.
Ska förresten ha lönesamtal nästa vecka så ikväll ska jag sitta och läsa lönekriterierna samt luska ut vad allt betyder ;)


På lördag ska vi krossa finskor och norskor!


RSS 2.0