It's raining men

Nja kanske inte män, men det regnar i alla fall.
Riktigt tråkigt väder idag...
Perfekt med en slappdag, har legat i sängen och degat sen frukosten i morse :)
Snart lunch sen blir det väl nån timme degande igen det är dags för träning!
Hoppas att det slutar regna tills dess i alla fall!



Middagsgänget igår :)

Mmmm

Åt en riktigt god pizza ikväll :)
Kommer bli lite segt med massa pasta imorgon igen men sånt är livet.

Imorgon förresten, det kommer nog bli en bra dag.
Förutom ett häckpass med löpning till femte häcken så är vi ett gäng som åker till Neapel under kvällen för att kolla på Napoli-Genoa. Ska faktiskt bli riktigt roligt och det blir nog en upplevelse. Inte för att jag är intresserad av fotboll på något vis men ändå ;)
Dock så ska det komma en massa regn! Håll tummarna för att det stannar i bergen, dock behöver mina axlar få vila från solen...

Äh, nu är det läggdags.
Har varit en intensiv vilodag!

Sand mellan tårna

Vilken skön dag jag har haft idag :)
Blev en morgonjogg tillsammans med Hubbe innan frukosten och sen på förmiddagen lånade jag, Moa och Marie en bil och for bort till Gaeta, staden här brevid.
Där finns det ett naturreservat med massa olika byggnader och sånt så vi tog och promenerade upp, det var låångt men tillslut kom vi upp till ett mouseleum högst upp. På vägen ner upptäckte vi en genväg som tog oss ner på ca 10 min (vägen upp tog lite drygt 1 timme) + att man fick åka bil hela vägen upp! Måttligt road var vi då!

Hungriga och trötta i benen var vi efter de så då hittade vi en fin restaurang nere vid stranden där jag intog en fin filé med strips :)
Sen blev det självklart en sväng ner på stranden och även ett dopp i havet. Ett långt dopp, var faktiskt riktigt skönt att ligga i.
På vägen tillbaka fick vi köra in i Formias centrum och hämta upp en terapeut som kom med tåget.
Väl tillbaka på anläggningen så gick vi iväg o köpte glass...

Ja, som ni hör har jag haft en väldigt jobbig dag men ni behöver inte tycka synd om mig för jag ska klara mig ändå ;)
Dags att hoppa in i duschen, sen blir det middag på någon restaurang med ett gäng ledare och faluborna. Pizza såklart! :)

Första (och förhoppningsvis sista) dåliga passet..

Andra passet blev inte riktigt som jag tänkt.
Min syratröskel är inte på topp kan man ju lugnt säga så jag tog helt slut!
Orkade inte ens med alla lopp och var även tvungen att uppsöka en toalett...

När jag kommer hem så ska jag göra ett test för glutenintolerans som tydligen kan vara boven till min mjölksyra.
Om det visar sig att jag inte tål gluten vet jag faktiskt inte vad jag ska göra för i princip all mat jag äter och tycker om innehåller just gluten... Hm, inte bra!


Styrkepasset i tisdags, lätta hängvändningar på 50kg 

Äntligen..

..kom solen! :)
Vilket underbart väder det har varit idag. Tunga och mörka moln lurar uppe vid bergen men här på arenan är det blå himmel och strålande sol.
Efter förmiddagspasset (som gick riktigt bra) och lunchen så var det dags för solning brevid fontänen.

Nu är jag uppe på rummet en liten stund innan eftermiddagspasset som idag består av snabba 150m lopp.


Äntligen lite värme






En lätt kropp!

Vilken härlig dag!
Fick lite lätt genomblödande massage direkt efter frukosten och sen tog jag mig en promenad på ca 1 timme.
När jag kom tillbaka stannade jag till på arenan och hjälpte till med lite tidtagning och filmning innan lunchen.

Efter lunchen tittade solen fram så då skyndade vi ut på en gräsplätt med alfapet (jag förlorade) och sen var det dags för dagens träning! Ett återhämtande pass med 8x200m p1. Loppen skulle gå på 36-37s, öppnade upp på 33s och det kändes hur lätt som helst :)
Resten av loppen gick på 35-36s, de flesta dock på 35s. Avslutade passet med lite bål.
Fick sällskap av Hubbe och Tobbe (tränare i Falun).

Ska strax hoppa in i duschen sen blir det bara en väntan på middagen. Undra om det blir pasta idag? ;)

Slut för idag, tack för idag

Näe nu blir det ju nästan för många inlägg istället...

Snart dags att sova, trots att jag inte gjort något annat än o legat på hotellrummet mellan träningarna och måltiderna så är jag helt slut. Jag är ju dock inte ensam om det utan dom flesta gör inte så mycket annat än o sover :) Träna, äta, sova.. det är ju så det ska vara!

Imorgon ska jag dock hitta på lite mer. 09.00 har jag bokat tid för en ordentlig genomgång på mina trötta baksidor. Sen blir det väl kanske en liten snabb tupplur innan jag tänkte ta mig en liten tur in till centrum.
Har nämligen bara ett pass imorgon, lite återhämtning med 200m lopp, och det är inte förrän under kvällen.
Det kommer hittas på lite aktiviteter här fram över, på torsdag ska vi ha lite lekar på kvällen och lördags kvällen kommer spenderas i Neapel för att kolla på fotboll.
Jag är inte det minsta intresserad av att kolla på fotbollen egentligen men jag tror ändå det är något som ska upplevas. Dyra pengar kommer jag betala för biljetten oxå så då ska det bannemej vara roligt oxå ;)

Dags att ge upp för idag, imorgon blir det inte lika många inlägg men nått ska jag nog lyckas få in. Hoppas på mer bilder oxå :)


Utsikten från balkongen

Lång väntan

Då var träningen för idag avklarad.
Styrkepasset nu på eftermiddagen gick väl sisådär..
Är lite seg o stel i baksidorna så massage är inbokad 09.00 imorgon bitti :)

1,5 timme till middag och jag är hungrig som en varg!
Tror jag ska ta mig en liten promenad för att glömma hungern...



Förmiddagsjoggen på stranden


Lite rörlighet efteråt på arenan


Solen lyser med sin frånvaro

Pass 1 avklarat. En skön jogg på stranden i 30 minuter sen några 60m lopp med en av tränarna samt en massa rörlighet.
Snart dags att hoppa in i duschen och sen är det lunch :) Får se vad det blir för nått spännande idag...


Dag 3

Dags för en ny dag med nya möjligheter...typ.
Det är tur att vi är så trött på kvällarna för rummet ligger precis ovanför spelrummet och igår kväll/natt sjöng dom bl.a. karaoke. Idoljuryn skulle inte precis jubla för dom men det var rätt underhållande att lyssna ett litet tag tills man däckade.

Strax ska jag möta upp Hubbe så ska vi sticka ut på en strandjogg, ska bli skönt med en dag utan snabbare löpningar. I eftermiddag är det skivstång som gäller.
Under dagen ska vi leta reda på en mataffär så vi kan handla lite mellanmål och så blir det även en landslagssamling med massa information om sommaren.


Dag 2

Jaha, så var dag två till ända.
Två mycket bra pass är genomförda varav ett häckpass i duggregn.
Blev faktiskt ett pers till fjärde häcken på allra första loppet så det bådar gott inför sommaren :)
Imorgon är det jogg på stranden och ett styrkepass som gäller, skönt!

Maten vi får här är lite speciell och det är ganska roliga måltider för vi får sätta oss vid ett bord, sen kommer servitriserna och berättar om 3 rätter vi kan välja mellan (allt på italienska). Antingen chansar vi och tar något, tittar på någon annan som redan beställt eller försöker hitta någon som kan lite italienska. Oftast är det soppa eller pasta med olika smaker man får. När vi ätit upp de så kommer servitrisen igen och ger 3 olika rätter till, då är det oftast nå kött eller fisk. Har du tur får du nån sorts potatis eller strips till men oftast är det bara en köttbit på tallriken...
Pastan är riktigt god (kanske för att vi är i italien?) men andra portionen är inte riktigt lika bra.
Idag kunde man bl.a välja biff med majonäs vilket var en tallrik med några tunna skivor kött dränkta i majonäs och jag menar verkligen dränkta! Är dock väldigt spännande och roligt att vänta på maten :)



Nu börjar det!

Första uppdateringen från Formia och Italien! :)

Efter en bra flygresa och ca 2 timmar i buss anlände vi till anläggningen här i Formia.
Vi fick nyckeln till rummet och det hade ett mycket högre nummer än alla andras så det var ingen som visste vart vi skulle, kul tänkte ju vi och trodde vi hade hamnat uppe i bergen.
När vi väl hittade rummet visade det sig att de har det perfekta läget, precis ut genom dörren så har du inomhushallen och styrkehallen (det handlar om 20m kanske). Vi har fått balkong med utsikt över arenan (ca 50m bort, 100m om du ska gå eftersom vi måste gå runt) och bergen har vi oxå utsikt över :) Jo, just. Restaurangen där alla våra måltider intas är precis nedanför! Vi är rätt så nöjd faktiskt!

Jag o Hubbe stack ut på lägrets första pass, en 30min joggingtur på stranden.
Och sen lite stegringslopp och rörlighet på arenan. Skönt att komma igång.
Stranden förövrigt är nog den skitigaste i världshistorien... Tråkigt men tur att vi är här på TRÄNINGSläger då iaf ;)

Nu är det en ny dag, den klena frukosten är uppäten och om ca 25 min väntar dagens första pass :)

Virrpanna

Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Ligger på hotellrummet på Arlanda och vilar ut..
Först blev det 5 timmar i tåg och att sitta där inne o kolla ut på strålande sol, gröna ängar, folk i kortbyxor, ja det var inte kul! Väl framme på Arlanda checkade vi in på Sky city och tog sedan en promenad runt på flygplatsen. Sen var det dags för mat och där började problemet, mitt kort var putsväck! Det fanns ingenstans så det var bara att låna lite av företaget och sen äta. Efter maten tog vi en promenix bort till terminal 2-3 o tillbaka.

På hotellet låg inte kortet heller så då var det bara ut o leta! Var överallt vi gott, till hittegods, till informationen, restaurangen och upp på hotellet igen. Det fanns ingenstans, gick igenom väskorna igen, plånboken OCH där log det! Bland mina visitkort ;)

Plötsligt händer det!

YES!

Okej, nu tror jag att jag börjar få ordning på mitt liv!
Alla räkningar är signerade och kommer dras när lönen kommer, pengar är växlade till Euro, pass och biljett ligger i ryggsäcken, packningen är i princip klar, lägenheten är städad, blommorna är vattnade, fika till imorgon är fixat, tvättstuga till hemkomsten är bokad, naglarna är målade, håret är färgat, ansvaret över deklarationen är lagd på mamma ;)

Ja... jag är nog redo att åka till Italien :)
Dags för massa bra träning i två veckor!!
(Förhoppningsvis bra uppdatering med vackra bilder oxå)


Sjukling...IGEN!

Det är inte meningen att de ska gå bra för mig...
I onsdags så small det till och jag blev dunderförkyld, natten till torsdag var ett rent helvete.
Är så sjukt snorig, det går åt myyycket papper!
Typiskt, men jag har en vecka på mig att bli frisk.

Sprang iaf 2x300m p20min idag tillsammans med männen (vi gjorde en deal idag, jag får inte kalla dom gubbar förrän jag slår dom på första loppet ett träningspass. Loppet ska vara 100-300m). Jag slog dock Limpan idag, men tydligen så körde vi inte på "lika villkor" så det räknades inte...


Imorgon är det pimpeldags. Jag och pappa åker till Svenstavik där Bergsnappet går avstapeln!

Lycka

Åh, äntligen har mitt hår börjat bli lite längre så jag kan göra inbakade flätor. JAG ÄLSKAR FLÄTOR!! :)

Nu är det dags för en kopp chai latte, sen ut till salongen och fixa lite...


Ny dag, nya möjligheter!

Har precis städat färdigt här på jobbet och får om ett litet tag gå hem.
Då är det bara att switcha kläder och åka till sporthallen, styrka idag :)

I eftermiddag har jag en ny franskund och ikväll ska jag till Marre som fyllde 20 år igår!


Är det brum brum eller voff voff?

Blev en trevlig helg i Sundsvall med en massa tanter från Alpnaering!
Svenska taxklubben var oxå där så det var ju även en massa gubbar ;)

Hann med ett pass på löpbandet under lördagens förmiddag och sen blev det ett hopp pass under eftermiddagen ute på parkeringen. I söndags när jag kom hem blev det styrka i Gövikenhallen tillsammans med Henrik o Limpan. Ett helt okej pass...

Igår hade jag en helt tom dag i min kalender. Ett ovanligt fenomen...
Jag passade på att åka på badhuset med mitt söta gudbarn och hans mor,
efter det tillbringade vi resten av dagen hos mig med sång, dans och en massa mys :)
"Nej tyvärr, Nej tyvärr, fööör.... Detta är en liten vipp på rumpan affär, vipp på rumpan affär, vipp på rumpan affär" Ja, ni förstår ju hur kul vi hade ;)



Sundsvallstripp

Dagens pass gick riktigt bra :) 150m p5 150m p6 120m
Nytt pers 18.63 på 150m och 15.06 på 120m...
Åkte ner till Göviken och körde en massa bålstyrka! Riktigt bra pass tack vare min sparringpartner för dagen, Mr Ögren :)

Just nu tvättar jag för fullt och ska packa sen. Åker till Sundsvall imorgon för en tur på Ikea och sen Alpnaerings konferens!  

Nattjobb is not my thing

Jahapp, nu börjar det lugna ner sig efter en hektisk helg!
Dum som jag är så tackade jag ja till jobb i lördags natt. En sk. vaken natt!
Ja, ni hör ju vad dumt.. Men som tur var gick det jättebra och brukaren sov hela natten vilket betydde att jag kunde slumra lite på soffan brevid.

Kände mig hyffsad pigg när jag klev av passet på söndag förmiddag och stack därför ut på 600m intervaller.
Det kändes riktigt lätt och bra, och roligt! :)
Efteråt så sov jag några timmar innan jag gick ner till grannen och hjälpte henne lite med studieuppgifter.
Hade ju två pass i söndags, andra passet blev 2x5x200m p1 uppe i Ås.
Vet inte vad som hände men jag fick värsta kicken under eftermiddagen och kände bara sån himla stor glädje
att när jag åkte ut till Ås kunde jag inte sluta le, såg säkert jättekorkat ut när jag satt med värsta smilet i bilen ;)
Aja, hur som helst så gick ju passet då självklart super bra.

Vilade igår och idag var det styrka. Glädjen fanns fortfarande kvar, dock gick det inte lika bra. Knäböjen funkade inte alls..


Grannen

Det blev helt ändrade planer!
Grannen min plingade på ikväll igen och undrade om jag kunde hjälpa henne med hennes läxa.
Självklart sa jag och så var det bara att knata ner. Där blev jag sittandes i två timmar, fick en massa fika och så surrade vi på (mest hon). Verkligen super trevlig människa och huuuur snäll som helst!
Fick halva frysen full med hembakat bröd, en matlåda och en tårtbit... Ja, ibland hittar man rätt grannar ;)

Dock missade jag 101 sätt att åka ur en gameshow, inte bra!

Host host

Hostan förstörde min natt! Är en aningen trött just nu efter full dag med kunder, räknade ut att jag tjänade in nästan halva hyran bara sådär :) Hoppas det håller i sig...


Näe, nu är spotify igång, basen uppvriden på max. Dags att plocka ihop o diska innan 101 sätt att åka ur en gameshow och sen blir det godnatt!!
Styrka 08.00 imorgon, fan ta Hubbe ;)


RSS 2.0