Schliten till tusen

Ja, jag får väl säga att jag mår bättre än igår och imorse men jag har fortfarande ont i halsen.
Inte bra, inte bra...
Vilar imorgon igen och så får vi hoppas att den onda halsen ger med sig tills på måndag!

Nu ska jag sitta och kolla på friidrott, de blir friidrott imorgon oxå.
Heja på min duktiga vän Moa som springer 4x100m final! :)


Sista juli

Det är tur att jag inte har en videoblogg för rösten finns inte med mig idag...
Kommer bli en spännande dag på jobbet!

Jahapp, då var vi där igen...

Jag tror jag har fått en förklaring till varför det gick dåligt på 300m loppen i onsdags.
Igår började jag få lite ont i halsen och idag har jag väldigt ont i halsen, täppt i näsan och är helt loj i kroppen!

Morgondagens 150m lopp ställer vi in och så försöker jag bli frisk istället. Så sjukt störigt att jag alltid ska lyckas bli sjuk!!

Shopping dags?

Nu är jag less, dags för ny bil!
Den här kanske...?


Igår och idag

Ännu en dag avklarad. Startade dagen med ett återhämtningspass på Hofvallen, 10min jogg och 20x100m gräsdiagonaler. Bålstyrka hanns oxå med så nu har jag fått en härlig träningsvärk i ryggen...

Sen var det bara att trampa iväg på Maxi och sen vidare till jobbet där jag har tillbringat hela dagen.
Imorgon är det vilodag, dock ska jag vara på jobbet kl 10 så det blir ingen sovmorgon...

Igår var jag och Sara och åt middag på Stråket, vi lyckades pricka in den enda dagen med bra väder så höll på och flyta bort inne i tältet där det säkert var långt över 40 grader!
Blev sedan lite minigolf (som jag såklart vann) och strosande innan jag gjorde kväll.


Träning inför SM tävlingarna..

Dagens träningspass är avklarat och det gick väl inte överdrivet bra.
Xx300m p20 ca 39.5 var utgångspunkten.
Det blev 3x300m p20 (40.5, 40.2, 41.1).
Jag har ingen kraft i benen, det händer inget när jag tar i.
Men det är bara att fortsätta träna på, det är ju 16 dagar till försöken
på JSM och 24 dagar till försöken på SM så det är absolut ingen panik.
Bara lite frustrerande... ;)
Blev stående längd och nedhopp + upphopp över 84cm häck oxå,
och det gick faktiskt riktigt bra. På stående längden blev det lite drygt 2.50
och de andra hoppen kändes ännu bättre!

Aja, imorgon är det återhämtning igen. Jogg + 20x100m gräsdiagonaler. Jippie...not!

TVn är min bästa vän ibland ;)

Längesen uppdatering. Har haft fullt upp med jobb...

Idag gick jag av nu på morgonen, ska snart ner på stan och träffa lite folk innan det är dags för träning.
Xx300m, spännande!

Jag längtar till semestern :)

Nu ligger New York högst på min reselista, vore ju inte helt fel att åka dit
en vecka i höst... :)



Håller på och laddar upp för kommande vecka,
Måndag - Träning + Jobb 10-22
Tisdag - Träning + Jobb 11-23+natt
Onsdag - Jobb 7-10 + Träning
Torsdag - Träning + Jobb 11-21
Fredag - Jobb 11-22.30
Lördag - Träning + Jobb 10-22
Söndag - Träning

Ja, jag kan helt ärligt och utan dåligt samvete säga att jag längtar till semestern....




Motivation

När andra gör bra resultat blir jag riktigt motiverad och
just nu går ju JVM i Kanada och Sverige har fått ett guld och ett brons.
Det gör mig riktigt motiverad till nästa säsong när jag ska springa häck igen
(ja, suget blir bara större och större)! Nästa år är det mästerskap igen och då JEM22 i Ostrava,
på samma ställe där jag 2007 kom femma på UVM.
Nästa år kommer bli riktigt roligt och satan vad snabbt det ska gå :)
Men först ska jag springa snabbt i Karlstad och Falun på JSM samt SM.
400m slätt är det fortfarande som gäller :)

Stressigt värre på jobbet!

Det blev inget stråket för mig igår, jag somnade...

Idag har det tvättats hela förmiddagen
innan jag åkte iväg och körde snabbstyrka i Göviken.
Det gick riktigt bra, rycken (2x35kg, 2x37.5kg, 1x40kg, 3x30kg) gick riktigt lätt att jag var tvungen att testa ett ryck på 45kg. Det misslyckades men jag var riktigt nära! Blev lite hopp efter rycken och ja, dom gick oxå bra :)
Ett lyckat träningspass helt enkelt, sånt tycker vi om!

Det blev jobb på Hoggars ikväll oxå, sjukt stressigt vart det ett tag
och det blev inte bättre när en pantad kille satte i ett söndrigt kort
i kortapparaten.. Ganska logisk så fastnade kortet och gick sedan av
så det satt ett halvt kort i apparaten. Efter nån timme fick vi hjälp av
damen som äger Nettolivs, hon fick ut kortet men apparaten tog
skada så det funkar ändå inte att betala med kort!
Vi fick iaf till det så att det går att betala manuellt med korten...

Nu ska jag sova, är totalt slut!


Och så var det fredag...

Idag fick jag äntligen lite efterlängtad sovmorgon...
Återhämtningspass på Hofvallen, 20x100m gräsdiagonaler, lite sprintteknik och bål.
Det finns nog inget tråkigare än gräsdiagonaler, tack gode gud för Ipoden säger jag bara!

Jobb på Hoggars under kvällen, blev mycket stressigare än vad vi trott.
Men det gick bra iaf...
Nu ska jag iväg på stråket en snabbis innan det är dags att krypa till sängs!

Imorgon blir det full rulle igen, tvätt, träning och jobb på Hoggars.
På söndag är jag helt ledig från allt, skönt :)

Träning och jobb...

Imorse kl 8.00 var jag på Hofvallen igen, det var dags för ett spu-pass.
Uppvärmning, kulkast bkt, häckstuds samt 2x3x120m p5 sp10.
Det gick rätt bra, loppen gick på 93% ca 15.4 förutom sista som gick på 14.6.

Sen var det bara att åka iväg på jobbet, där det har varit en lugn dag förutom en promenad i spöregnet,
Det blev lite småkallt... ;)


Nu har det hårda livet startat...

Tidig morgonträning har satt sina spår, det har svidit i mina ögon hela dagen för att jag är så trött...
Imorse kl 8.00 blev det ett skönt återhämtningspass på Hofvallen innan det var dags för jobb.
Passet gick dock så pass snabbt att jag hann med en snabbis på stan för att fixa ett nytt Visakort och lite shopping :)

Har precis slutat jobba så nu ska jag kolla på en film innan jag tar och avslutar dagen.
Imorgon blir det samma visa, träning kl 8 för att sedan jobba heeela dagen.


Suck! Pust! Stön!

Nu är jag ÄNTLIGEN klar!
Har gjort storstädat hela lägenheten, något som veeerkligen behövdes!!
Jag har oxå lyckats köpa en taklampa till vardagsrummet, det tog ju bara sisådär 10.5 månad...


Har letat i evigheter efter fina skyltar som hade texterna "Hope", "Faith" och "Love"
men aldrig lyckats hitta några som jag fastnat för. Idag på IXO hittade jag dessa tavlor
som ropade efter mig :) Nu sitter dom fint i min hall...

En liten fågel viskade i mitt öra...

Jag och mamma är omnämnd i en artikel i arbetarbladet..

Läs mer här

Älskade Hofvallen

Efter ett arbetspass på Hoggars så åkte jag bort på Hofvallen för ett återhämtningspass.
10min jogg, rörlighet, 10x100m gräsdiagonaler barfota, styrka och stretching.
Var så grymt skönt att köra passet, solen sken och det var i princip vindstilla.
Jag njöt!

Blev sen korv och stuvade makaroner till middag, mums!
Imorgon är det jobb på Reveljgränd, slutar kl 10 på tisdag...

Slappis

Laddar upp för jobb, hade behövt städa men det får bli någon annan gång...
Efter jobbet ikväll blir det ett lätt återhämtningspass.

Heja Östersund

Äntligen har dom blivit klar med fyrvallarondellen!
Tycker verkligen om skylten dom satte upp, synd att dom har ändrat... ;)



Förövrigt så SKA jag städa imorgon, kanske ska göra det inatt för efter att ha haft en stor äcklig spindel krypandes i sängen kommer jag nog inte kunna somna....!

Hemma igen...

Det gick inte överdrivet bra igår, benen är som ett par trästolpar.
Men jag sprang ändå på 25.26 så jag ska inte gnälla för mycket... ;)

Nu är jag iaf hemma igen, ska slänga i mig lite lunch sen sticker jag på Hoggars och jobbar.
Har mycket jobb framöver samtidigt som jag kommer gå in i en hårdare träningsperiod inför SM-tävlingarna.

Hejdå Karlstad, Hej Gävle!

Efter lite mys på en uteservering igår kväll la vi oss i sängarna och kollade på tv.
Sen avslutade vi kvällen med lite charader tills Marre inte vågade störa grannarna nå mer ;)
Har sovit som en stock hela natten till klockan ringde och vi gick ner till frukosten...

Nu ska vi alldeles strax hoppa in i bilen och påbörja resan till Gävle.
Klockan 20.15 ikväll springer jag 200m, hoppas benen tänker vara med mig lite i alla fall!


Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Nu funkar äntligen internet här på hotellet!

Finns inte så mycket att säga om loppet idag,
regnet öste ner, det blåste härlig motvind på bortre lång
och benen var seeega! 56.18 blev hur som helst tiden...
(Kollar ni på tv nu så skiner solen och det är i princip vindstilla)


Nu ligger jag och Marre på hotellrummet och kollar på friidrotten,
pizza är beställd så det kommer väl snart :)


Karlstad GP

Startlistorna till morgondagens tävling har kommit upp
och jag har verkligen alla förutsättningar att springa fort.
Fick bana 1 i B-heatet men det är flera tjejer som har
årsbästa på 54s!
Nu är det bara att hoppas att kroppen är med mig :)



Ska trycka i mig lite frukost sen hoppar jag in i bilen
och påbörjar resan söderut....



Sista tävlingarna innan det är dags för en härlig träningsperiod!

Personalmöte imorse därefter träning i duggregn, plättlunch hos farmor och jobb på Hoggars.
Här hemma ikväll har jag packat och diskat...

Imorgon bilar jag ner till Karlstad och på torsdag springer jag
400m på Karlstad GP. Fredag är det 200m på Valbo Games i Gävle
och sen åker jag hem för att jobba lördag och söndag kväll.

Datorn följer med och det var trådlöst internet på hotellet
så uppdatering och förhoppningsvis bilder kommer. :)


Full rulle, det gillar vi!

Har haft ett grymt långt och jobbigt pass på förmiddagen som var hela 35 minuter långt och innehöll uppvärmning HMS 5x3 (25kg) samt 4x10 studshopp. Blir svettig bara jag tänker på det! ;)

Solat och badat i Storsjön har jag hunnit med och den här gången blev det resultat,
röd som en liten räka har jag blivit...
Under kvällen har jag haft mina vänner här på grillning, krocketspelning samt Buzz.
Riktigt mysigt var det men nu är det dags att krypa till sängs,
morgondagen består av 3 timmars personalmöte på morgonen därefter träning och jobb på Hoggars.
Hoppas hinna en sväng till farmor och äta plättar oxå! :)

Fortumspelen i Bollnäs

Det blev ett litet pers igår ändå, 12.61 lyder det nya.
Hade en sån sjuklig träningsvärk i mina lår!
Fick en väldigt dålig start och har ni hört, det var motvind!
Dock bara -0.2...

Min vän Marre följde med så på hemvägen tog vi en liten roadtrip.
Började i Söderhamn där vi hälsade på en bekant till Marre som
var på någon rockfestival där, blev ett dopp i en sjö oxå.
Vi åkte vidare till Hudiksvall där vi fikade på en strand och badade sen i Bottenhavet.
Resan hem med alla stopp tog bra precis 8 timmar, ner tog det 3.5 h ;)


Nu har jag nyss kört 20min snabbdistans, ca 4 km. 
Frukost och dusch står på schemat innan jag åker på jobb,
slutar kl 10 imorgon...
 

Jag blev inte ens röd...

Det blev några timmars sol och bad idag men än så länge är jag lika vit som vanligt.. ;)

Jobbet gick bra, var inte alls lika mycket folk som de senaste två dagarna
och det var väl bara bra. Slapp stressa så mycket...


Imorgon är det dags för tävling i Bollnäs, där blir det bara 100m
och jag har faktiskt ingen aning om hur det kommer gå.
Har grym träningsvärk i låren men förhoppningsvis försvinner den under uppvärmningen.
Varmt ska det bli så nu håller vi tummarna att vinden tänker vara på min sida,
hoppas på bra tid! :)


Dags för solning!

Underbart väder = sol och bad!
Äntligen ska jag få sola, fredag den 9 juli är första gången jag solar år 2010.
Herregud vad hemskt det låter! ;)
Drar iväg en stund till Önsjön med Sara, Bambi och Edwin.

I eftermiddag blir det jobb på Hoggars igen :)


Semestersugen

I September SKA jag åka på semester och som det verkar just nu blir det Paris med Sanna, jag längtar och hoppas! :)


Testning av nya leksaken!

Efter jobbet testade jag min scanner för första gången,
här är resultatet :)


Det syntes i tidig ålder vad jag skulle hålla på med...




Knäsvag... ;)

Det märks att det var ett tag sen jag körde knäböj, var faktiskt rätt tungt med 60kg idag men det funkade ändå.
Kort och snabbt pass med knäböj och häckstuds, skönt!
Vila imorgon och 100m i Bollnäs på lördag :) Då är det kanske dags för ett pers, eller vad säger ni?

Har varit och fikat hos min söta farmor idag,
nu blir det jobb på Hoggars.


Dopp i det blå!

Träningen i förmiddags gick rätt bra. Pers i stående 10-steg, 26.28 och hyffsat bra 60m lopp.

Hann med att kolla på min kusin som spelade en match (som dom vann med 8-1) i Storsjöcupen
sen var det bara att skynda iväg på jobbet.
Var Hoggars som gällde och det var stress från första stund, gick ändå rätt så bra.
Imponerade på några killar samt chefen när jag tappade ett gäng pizzatallrikar och räddade dom genom att i princip slänga mig ner på golvet och fånga upp dom ;) När handlederna sviker är det tur att reaktionsförmågan är på topp! :)

Kvällen avslutades med ett kvällsdopp i Storsjön tillsammans med Sara.
Behöver jag säga att det var SVINkallt!!!


Lite småbitter

Det finns en vecka varje år som jag inte är ett sånt stort fan av, veckan med Storsjöcupen!
Det finns så sjukt många fotbollsplaner men ändå måste dom ockupera Hofvallen en hel vecka...
Ja, så idag blir det ju då träning inomhus trots det fina vädret. Jippie!


Varning, lång sammanfattning. Men läs ändå! :)

Nu har jag äntligen lyckats skriva ihop en liten sammanfattning av resan, eller liten och liten….

Måndag: Packade in oss i bilarna på Reveljen och styrde sedan mot Sundsvall där tester skulle genomföras. Det gick faktiskt grymt bra och jag persade på alla utom ett! Det såg ju då alltså riktigt lovande ut för veckan…
Vi åt lite lunch på Ikea innan vi åkte vidare, planerna var att stanna och campa någonstans på vägen men efter ett middagsstopp i Gävle så kände vi att vi skulle hinna hela vägen så vi gasade på och kom till Rösjöbadens camping strax utanför Sollentuna.
Efter lite strul så fick vi äntligen chansen att ställa upp våra tält och krypa ner i sovsäckarna.

Tisdag: Vaknade och tog en snabb joggingtur i skogen innan det var frukostdags i solen.
Efter frukosten var det bad som stod på listan och årets första dopp genomfördes. Härligt!
Jag och Hubbe åkte sen in till Sollentuna för att handla lunch som vi sen lagade ihop i campingens gemensamma kök.
Kvällen tillbringades på Stockholm stadion där jag sprang två 200m lopp, 25.37 respektive 25.06 (nytt pers).
Det jag nog är mest nöjd över den kvällen är att jag lyckades köra i centrala Stockholm i rusningstrafik utan att dö, det ni ;)

Onsdag: En ledig dag utan tävling. De andra åkte på Gröna Lund men jag åkte på Skansen istället med min lilla kusin Linnea och Emma. Vi lekte lite på lekplatsen, kollade på massa djur och åt glass, värsta myset! J
Fram emot eftermiddagen åkte Emma och Linnea hem och jag mötte upp de andra på Gröna Lund. Blev några åkturer innan vi åkte tillbaka till campingen för att sova gott i våra tält!

Torsdag: Tävlingsdag, eller kväll.. Utcheckning från campingen skedde smidigt och vi åkte till Sollentuna centrum där vi köpte en kortlek och placerade våra rumpor i några härliga soffor. Där tillbringade vi halva dagen innan det var dags att röra sig mot Sollentunavallen för avprickning och uppvärmning.
Kände mig rätt trött i benen och lite halv seg vilket även resulterade i en rätt dålig tid, 55.56.
Men jag är faktiskt ändå rätt nöjd över loppet för jag fick äntligen fightas på upploppet och vinna. Den känslan jag hade där har jag saknat i flera år, skönt att den är tillbaka!

Vi stannade kvar resten av GP-tävlingen och fick bl.a. se Emma Green hoppa 1.98. Hyffsat tryck det var på vallen då! 
Sen var vi ju tvungen att ställa upp våra tält någonstans så vi bestämde att vi skulle ta oss till Mariefreds camping och eftersom vi bara hade 55 minuter på oss innan den stängde så var det bara att ställa sig på gasen! Med 4 minuter tillgodo så rullade vi in på campingen och efter mycket om och men fick vi ställa upp våra tält. Tyvärr hade alla affärer där stängt så vi fick försöka tysta våra kurrande magar genom att knapra på lite hårdbrödmackor, dåligt planerat…

Fredag: Vaknade vi 6-tiden av att jag frös som en gris så det var bara att dra på sig alla kläder som fanns i tältet… När klockan sen ringde klockan 8 så steg paniken, det var ju minst 30 grader i tältet och luften var slut så det var bara att slänga sig ut.
Jag och Emma tog oss ett härligt morgondopp i en iskall Mälaren innan vi packade in oss i bilen, köpte frukost på Konsum och satte oss på en äng med utsikt mot Gripsholmsslott för att avnjuta den.

Sen var det bara att trycka in sig i bilarna igen och nästa stopp blev i Mariestad och även där blev det bad, då i Vänern för dom som inte visste. Självklart åt vi lunch och lite kladdkaka till efterrätt. Nästa stopp blev Ullevi och Göteborg där vi släppte av de andra och letade oss sedan ut mot Lilleby camping där vi skulle slå upp våra tält. Det tog en evighet innan vi äntligen hittade dig men tack gode gud så var det super gulliga tjejer i receptionen, tror inte jag hade klarat av en till sur receptionstant!
Just det, glömde ju säga att både jag och Hubbe lyckades bli inlåsta på en toalett på Statoil i Göteborg. Vissa lyckas ju med det mesta…
Aja, hur som helst. Vi ställde upp tälten och åkte sen tillbaka in till Ullevi, hämtade upp de andra och handlade middag.
På campingen grillade vi och gick sen ner till havet. Blev inget dopp dock, var lite småkyligt…

Lördag: Blev ett lätt återhämtningspass med havet som sällskap innan jag åkte in till Ullevi och kollade på min syssling Sofia som hoppade höjd. När hon hoppat färdigt gick vi till Bergakungen där jag blev bjuden på god lunch av min gulliga sysslingmamma.
Tillbaka på Ullevi så placerade jag mig i ett omklädningsrum för att kolla på tv och spela kort.
Innan jag började med uppvärmningen så hann jag med att kolla när Sofia kastade spjut…

Ja, loppet då? Det kändes jättebra i kroppen men tyvärr hade jag nionde tid så jag hamnade i B-heatet, fick inte tillräckligt med sparring första halvan av loppet, slappnade av efter 250m och blev omsprungen efter 350m. Blev ändå 55.41, men jag vill ju springa halvsekunden snabbare!
Jag var och är grymt missnöjd men egentligen kan jag ju inte skylla på något annat än mig själv, måste lära mig att kunna springa snabbt utan sparringhjälp..

Efter loppet åkte jag tillbaka till campingen, tog ett kvällsdopp i havet och kröp ner i sovsäcken. Somnade som en stock!

Söndag: Vaknade av att det spöregnade ute (bra avslut på turnén). Under ett uppehåll packade vi ihop tälten, åt frukost och åkte in till Ullevi.
Gjorde Richard, mormors bror, sällskap på läktaren fram till det var dags för uppvärmning.
Benen var väl inte riktigt med mig men det kändes ändå hyffsat. Loppet kändes bra men inte mer. Tiden blev 25.11, helt okej men när jag vill under 25 så kan jag väl inte påstå att jag är nöjd..

Vi packade in oss i bilarna och började styra våran kos norrut.
Vi siktade in oss att hinna till Torsby för att campa där men väl i Torsby så tänkte vi chansa att hinna till Malung annars skulle vi sträckköra. Vi missade tyvärr Malung med 2 minuter så det var bara att fortsätta köra.
I Mora stannade vi och tog ett midnattsdopp i en liten sjö för att vakna till..
04.00 på måndag morgonen kom var alla avsläppta och jag kunde åka ifrån Reveljen för att komma hem och krypa ner i sängen.


 

I helhet en riktigt rolig vecka med grymt bra väder och trevligt sällskap.

 


Tävlingsturnén är över...

Som ni förstår så har jag inte haft tillgång till internet under veckan
men nu är jag äntligen hemma så en liten sammanfattning kommer om en stund.



Titta vad fint mina snälla föräldrar hade fixat på min uteplats,
nu är det bara ett par hyllor som ska målas och sättas upp på det vita planket
och så ska det fixas mer blommor. Sen är det klart! :)





RSS 2.0