Kuortane, 4000 personer på läktaren! Mäktigt :)

Nähä, inte den här heller...
Om någon skulle suttit i mitt huvud så hade denne varit döv just nu!
Det var andra världskriget under uppvärmningen kan jag ju lugnt säga.
Den goda sidan segrade, trodde jag, men loppet gick ju inte nå vidare ändå..

Just nu känner jag bara frustration, jag känner att kroppen klarar av det men jag kommer inte rätt till någon häck. Jag tror det kan handla om att jag har blivit snabbare men inte tillräckligt snabb för ett steg mindre, vilket innebär att jag kommer för nära häcken och blir rädd, trippar och gör ett rejält skutt.
Så allt är en blandning mellan bra form o klent psyke!

Jag tror att jag gör mig själv rättvis genom att lägga häcken på hyllan ett litet tag och kanske bara springa slätt. 


Finland i midsommar

Trots att jag varit arbetslös i snart två veckor så är det fullt upp.
Har passat på att träffa vänner, tagit emot kunder, tränat osv.

Imorgon kommer halva dagen tillbringas med släkten i Sanne,
resten av dagen blir i bilen upp till Umeå...
På lördag morgon flyger jag till Vasa, tävlar i Kuortanen och flyger sen tillbaka till Umeå
för att på söndag hämta upp Sara o Edwin i Bjurholm och åka hem igen :)
Spännande helg och självklart är det denna helg de kommer släppa!


Just nu är jag inte speciellt glad och om inte annat lite småsur på mina chefer som inte lyckades fixa min anställning bättre. Det kommer inte bli en rolig juli för min del....

Att man ska behöva bli arg...

När jag höjde rösten så fick jag en tid till HC, där stod jag på mig och fick åka direkt till röntgen för att sedan träffa en ortoped på akuten. Efter att ha studerat röntgenplåtarna länge o mycket så kunde dom se en liten spricka och fixade en remiss till MR, när det blir min tur kan ju dröja länge men tänk om dom hade gjort de där för 5 veckor sen när jag var inne.... JAG HATAR SJUKVÅRDEN I ÖSTERSUND! Så nu fick jag utlopp för lite känslor där oxå :)

Aja, ont har jag lite här o där men jag kör på en då och idag blev det 51 min tempodistans.
Riktigt skönt faktiskt! Imorgon blir det lite hårdare o roligare pass på Hofvallen men nu ska jag ut o ha en kund, därefter middag på stan o bio! Har man "semester" så har man :)


Käpprätt åt helv...

Det gick uruselt idag.
Dags att börja fundera på hur resten av säsongen blir...

Malmö

Tävlingsdag! Denna gång i Hässleholm, Folksam Challenge..

Just nu sitter jag på hotellrummet i Malmö, ska strax möta upp Anna för lite lunch på Jensens.
Sen bär det av till Hässleholm :)
Jag hoppas verkligen att det släpper idag, det är dags för lite snabbare tider.
Igår hade jag en lite mental dipp men det har lagt sig nu och jag är taggad till tusen :)

15.55 går starten!

Stadion

Jahapp, då var den tävlingen avklarad.
Det var inte mycket som stämde under loppet, kom helt fel till första häcken och sen var det kört!
Fick en kommentar på Facebook av Stine "du missade förstahäcken ju, aldrig sett dig göra förut!"
Det stämmer fullt ut, eller en gång förut har jag missat på första häcken och det var under ett 300mh lopp 2006 då jag ramlade på första häcken, sen dess har den alltid stämt på tävling!

Tråkigt tråkigt men en väldigt positiv sak var att jag orkade myyyycket bättre än förra loppet
och det har jag varit orolig för. Nu kan jag kanske släppa det och börja fokusera på att komma rätt till häckarna...
På söndag är det nästa lopp, i Hässleholm, med mycket bra motstånd :)

Snart dags för tävling igen :)

Sista passet inför tävling är avklarat utan några olycksfall :)
Ett rätt bra pass blev det oxå så nu ska här gå fort!

Ska strax åka bort på relaxen med Sanna, skönt att få slappna av en stund.
Imorgon har jag en helt ledig dag (förutom tvättstuga). Jag ska njuta och hålla tummarna för att det blir fint väder :)
Resten av veckan är fullbokad!
Tisdag: Tävling, Sthlm
Onsdag: Naprapat, träning, lunch m. jobbet, jobb
Torsdag: Kunder, bilbesiktning, jobb
Fredag: Jobb
Lördag: Flyg till Skåne, träning
Söndag: Tävling, Hässleholm

Sen blir jag arbetslös i 17 dagar så då blir det bara en massa lugna dagar med träning o sånt :)

Dags igen för lite uppdatering

Jisses vilken vecka! :)
Snart dags för ännu en helvetes vecka sen blir jag arbetslös i 17 dagar så då blir det till att ta de lugnt ;)

Kroppen känns väl lite bättre. Foten gör dock fortfarande ont, både in- och utsida :/
Är bara att bita ihop, för nästa vecka är det ett lopp i stockholm på tisdag och sen på söndag är det Hässleholm.
Mycket resa men det ska bli riktigt kul, nu ska jag få till två bra lopp!! :)

RSS 2.0