Snart dags för MR

Tänk vad lite vila kan göra på musklerna, för efter två lätta pass på tre dagar så har jag lite lagomt med träningsvärk här och där! :)

Om en vecka är det dags för MR och det behövs nu, gör ont i foten :(

This is real, this is me. I'm exactly where I'm supposed to be

Idag är det exakt 3 veckor sedan jag bestämde mig för att lägga ner säsongen och sen dess har jag inte, bokstavligt talat, gjort ett skit träningsmässigt! Första veckan var väldigt jobbig med massa tankar, andra veckan var bara skön att inte göra något, nu tredje veckan har det varit blandade känslor. Samtidigt som jag blivit lite bekväm över att inte behöva åka på träning så saknar jag det. ..

MEN! Idag satte jag igång igen, ett en timmes lätt pass blev det. Det gick faktiskt bra till sista övningen som var mångsteg, det gillade inte min fot... Efter passet satt jag i göviken och bara njöt av att vara tillbaka i träning :)
Nu blir det två veckor med lite "komma igång" pass så ser vi vad som händer sen! :)


Semester :)

Första dagen på min semestervecka är avklarad.
Helt underbart att inte ha något speciellt inbokat, bara ta dagarna som dom kommer..
Imorgon ska jag leka med mitt älskade gudbarn hela dagen, har lovat honom ett bra tag nu att bara vi två ska leka och nu kan jag äntligen infria de löftet :)



It's over for this time

Det gick ju inte alls på förra helgens tävling och efteråt bröt jag ihop totalt.
Har aldrig i hela mitt liv varit så ledsen efter en tävling, sur och arg ja men inte alls så totalt förstörd som jag var.
Jag klarade inte mitt mål för säsongen, det mål jag har kämpat för hela vintern och våren.
Det känns rejält inom en när all tid, all energi, all fokus man lagt på något inte blir av, speciellt för en tävlingsmänniska!

Jag har tappat all lust och känner mig helt tom inombords, jag ser ingen mening med att fortsätta säsongen även fast det finns roliga tävlingar såsom SM och Finnkampen kvar.
Med mitt enormt dåliga självförtroende tillsammans med min trasiga fot och alla andra motgångar så ser jag det inte heller som en farlig grej att lägga ner säsongen. Inners inne tycker jag fortfarande att friidrott är det roligaste som finns och jag längtar efter en lång och skadefri uppbyggnadssäsong till 2012 års tävlingssäsong!
Det är bara att inse att när man kan, i den här åldern, fylla ett halvt A4 med skador/sjukdomar under en uppbyggnadssäsong så kommer man inte upp i en rättvis nivå. Inte nog med det så kan jag fylla andra halvan med olika stressmoment bl.a. ekonomi och jobb.


Jag är fortfarande väldigt ledsen över hur den här sommaren blev. Det känns väldigt konstigt att inte ha tränat nu på en hel vecka, mitt i sommaren! Det har inte hänt på minst 10 år! Jag är oxå väldigt nöjd över mitt beslut...

Jag kommer väl börja träna lite smått snart igen och sen den 3 augusti är det MR som gäller, hoppas att nån snäll själ vill hjälpa mig och min fot.

Framtiden?

En lugn träningsvecka är avklarad, imorgon springer jag 400m i Bollnäs.
Formen finns så nu är det bara att springa :)

Åker ut till Sanne nu, där ansluter mamma o så åker vi till Bollnäs.
Sover på Scandic inatt...

RSS 2.0