Vem lägger ut bananskal?

Jaha, så har jag drattat i backen igen!
Fötterna for åt sidan och knäna åkte rakt i backen... Suck! 
Innan de så hade jag iaf kört 2x3x200m p2 sp5 ute på vägen.
Det gick riktigt bra och kändes hur lätt som helst.

Nu ska jag skutta ner i sängen och hålla tummarna att jag inte får ondare i knäna för om ca 8,5 timme ska jag ut på 8km distans innan jag går på ett 24h pass.

Nya tag!

Jag tänkte sammanfatta förra veckan med ett ord, skitvecka! (Förutom julen då)
Vaknade störtförkyld i måndags morse och ställde in distanspasset. Lyckades istället halka i en trappa,
igen fara då men under kvällen kom smärtan i ryggen och knät. Den blev bara värre och värre så för att kunna sova blev jag tvungen att knapra i mig några alvedon...
Så tisdagspasset blev inställt oxå!
I onsdags körde jag på, med spikskor, och det gick faktiskt riktigt bra :) Stel i ryggen och liten känning i knät dock.
Torsdags fanns 0.00 tid över så jag var helt enkelt tvungen att prioritera bort träningen, något som aldrig förut hänt och aldrig kommer hända igen!
Ja, rent träningsmässigt en jävla skitvecka helt enkelt!

Ny vecka och nya tag.
Förkylningen är nästan borta och smärtan är helt borta.
Så nu är det bara att köra! :)

God Jul

Julstressen är nu äntligen över!
Ska ut till Sanne och njuta av julaftonen tillsammans med släkten.
Hoppas ni får en lika bra jul som jag kommer få!


Stor kram till er allihopa :)


Kaos i systemet!

Inte en sekund över, har varit full rulle hela veckan.
Fick stanna kvar i Sthlm en extra natt pga inställt flyg
och i helgen har jag fixat i lokalen!
Är fortfarande mycket kvar men imorgon tar jag dit min första kund!
Veckan är fullbokad den med men på under julhelgen får jag helledigt från allt,
ska faktiskt bli riktigt skönt även fast jag lär hamna i lokalen tillslut...


Guldbyxor

Denna dag är snart till ända. Har varit lång men rolig...
Jag blir alltid så inspirerad av att vara här och jag vill bara få igång min verksamhet.
Ska ner igen i januari och gå på Formexmässan, en mässa som visar prylar. Kommer nog köpa in lite småsaker och sälja, alltid roligt med sånt ju :)
Har oxå hittat en sida med fransgrejer som jag ska go crazy on!
Kassaapparat måste jag ju köpa, och så ska vi åka och köpa värmedyna imorgon!
Kurs i Spa-manikyr och Pedikyr har jag tänkt gå nu i vinter/vår...

Ja just, ska köpa en trisslott med miljonvinst oxå....


Varför sova när man kan vara vaken?

Tur att man kan sova när man ska... Om 4 timmar ringer klockan, då är det bara att stiga upp för jag ska på en snabbvisit till huvudstaden. Fixa mina fransar och göra sista certifieringsprovet. Sen åker jag hem igen på torsdag kväll! :)

Har shoppat grejer till lokalen idag och även beställt möbler som kommer nästa vecka, det är ju hur kul som helst! Nu ska jag sluta säga lokalen oxå, det är ju SALONGEN man ska säga! Helt sjukt att jag har en egen salong...


Oops

Jag gjorde en liten rövare i helgen... I torsdags ringde Hans, min förra bandytränare, och berättade att dom hade lite klent med folk och undrade om jag kunde följa med och vara avbytare i helgens match mot Söråker.
Eftersom jag var ledig så följde jag med. Men avbytare var ju kanske en liten lögn. Jag fick spela hela matchen men med en annorlunda känsla som jag tror kan förklaras genom att jag fått lite distans från bandyn!
Tyvärr förlorade vi med 5-2. Det var kul men jag är fortfarande nöjd med beslutet att satsa på friidrotten!


Rena rama tortyren!

~ Här vill jag egentligen skriva en massa svordomar men eftersom jag är så himla snäll och ordentlig så behärskar jag mig ~ 
Sprang 5x800m med en paus på 3 min. Efter tredje så sved benen, under fjärde så rann tårarna och efter 100m på sista ville jag bara lägga mig och dö. MEN jag kan stolt berätta att jag genomförde alla lopp :)
2.48 - 2.49 - 2.51 - 2.49 - 2.47

Nu väntar en god middag bestående av hemmagjorda biffar (förhoppningsvis), potatismos och gräddsås. MUMS


Starke Adolf!

Vilket härligt pass jag fick igår. Det gick för en gång skull riktigt bra.
65kg i KB rätt enkelt, testade på en på 70kg men det får jag ta nästa vecka...
Klarade flera reps på 40kg i ryck samt ett på 42,5kg.
Vadhäven lastade vi på tills jag inte kunde lyfta mer och det, mina vänner, känns i vaderna idag!

I eftermiddag blir det 5x800m, suck!

Lampan lyser men ingen är hemma...igen

Första passet på den här tunga veckan är avklarad och det gick hur bra som helst!
I uppvärmningen 5x200m p1, 35s. Själva passet bestod av 4x300m p5 tempoväxlingar 70%/90%/70%.
Loppen gick på 49s - 49s - 47s - 44s och alla kändes mycket lätt. Efter sista loppet kändes det i benen men jag återhämtade mig snabbt så det känns lovande :)
Imorgon blir det nog veckans tråkigaste pass, distans 1 mil! Jag har faktiskt aldrig sprungit en mil nån gång i hela mitt liv så det blir ju lite av en utmaning oxå... Hoppas på inte allt för kyligt så jag slipper löpbandet!!


Och vårat älskade bajsvatten får vi ha kvar ett tag till....
Jag har lyckats borsta mina tänder i det varje dag. En ren reflex som är riktigt svår att få bort.
Höll på att ge en kund ett glas vatten från kranen oxå. Jag tycker inte om det här!

Men vi ska verkligen inte klaga!

 



Mästerkock

Nu är jag lite stolt över mig själv, har för första gången i mitt liv improviserat ihop en maträtt.
Biffstroganoff blev det och snart kommer Sara hit så då ska vi testa på om det är ätligt ;)
Jag smakade lite nyss och det smakade faktiskt (tro det eller ej) riktigt bra!

Dagens träningspass bestod av 2x3x150m. Gick helt okej och bara en toapaus ;)
Imorgon blir det två pass, 800m lopp och styrka


Parasiten är på besök

Kvällens visning i Lugnvik gick sisådär, var mest mina kompisar som kom förbi men blev några behandlingar inbokad och även lite produkter sålda :)
Tidigare idag tackade jag ja till lokalen på Frösö Strand, nästa vecka blir det nog kontraktskrivning och jag får tillträde till den absolut senast 1 januari! Det ska bli riktigt spännande!

Ja, måste ju kanske förklara min rubrik oxå. Nu är det alltså klargjort att även jag druckit av bajsvattnet för jag får gå på toa lite oftare än vanligt med smygstart igår. Kan dock träna på hyffsat normalt och även jobba, än så länge....
Gjorde bästa rycken idag på länge då jag klarade 2 st på 40kg. Knäböjen blir bättre och bättre de med...


Snäll och förstående tränare jag har va?


RSS 2.0