AthleticsGeneva

Gick ju inte så himla bra igår. Eller i 200m gick det riktigt bra, perstid till 4 häcker 19.69. Ett steg mindre till första häcken och ja, det kändes hur bra som helst.
Sjätte, sjunde, åttonde, nionde och tionde häcken stod inte där jag ville ;)
Kom helt fel till dom och sen var det kört. Den lilla kraft jag hade kvar försvann och jag i princip kröp i mål...

Jag tar med mig att det gick riktigt bra till 5 häckar och att jag låg i ledningen.
Nu ska jag hem och få till lite bra häckpass samt träna upp lite syratålighet så ska det nog gå snabbt nästa lopp :)
60.60 sprang jag på premiärloppet i fjol i toppform, 60.88 i år i inte alls lika bra form...


Nu ska jag åka in till Geneve, de andra svenskarna har åkt hem men mitt flyg går inte förrän ikväll!

Tejp

Just för tillfället är tejp min bästa vän. Foten är mycket bättre, ingen svullnad och kan springa utan problem. Dock måste jag tejpa den för om den vrids det minsta åt sidan så vill jag gå och göra något väldigt dumt. Så ont gör de... Men men, insidan på foten är bättre. Fortfarande ont vid tryck men inte alls lika mycket! Baksidan av låret är oxå bättre, det känns men gör inte ont :)

Nu hoppas vi bara på att askmolnet håller sig borta för i såna fall blir det tävling i Geneve på lördag!


Äntligen hemma

Har precis blivit avsläppt hemma av mor och far.
Det blev en riktigt släkthelg i huvudstaden då vi har hälsat på bror och hans sambo och deras 8 veckor gamla hundvalp, en super söt Hilda :) Vi har oxå hälsat på min nyanlända kusin Frida som bara åt, bajsade och sov (men var söt för det) och så självklart har jag lekt och gosat med min älskade Linnea!

Nu ska jag strax hoppa i säng, imorgon har jag en rätt lugn dag. Har endast en kund och så blir det nån form av träning. Skönt :)

Min lilla fot

Det blir inte mycket förbättring tyvärr, det gör fortfarande ont och är svullet. Dock mindre svullnad...

Igår satt jag på cykeln en stund och sen blev det bålstabilitet.
Imorse värmde jag upp några minuter på cykeln och sen hoppade jag ner i en kall och äcklig pool och sprang runt i lite 20-20 intervaller.
Imorgon blir det cykel igen och sen hemresa.

Egentligen borde jag försöka få tag på en läkare men det är både slöseri på pengar och tid för jag kommer bara bli hemskickad med rådet att äta alvedon och vila i tre veckor. Hur mycket hjälper det?
När jag gjorde illa min andra fot så fick jag det rådet och när jag sedan fick hjälp via landslaget ett halvår senare visade det sig att jag hade en svullnad på ledkapslarna och den samt smärtan hade kunnat minskats direkt med hjälp av en kortisonspruta... Men som sagt, i Östersund löser man alla problem med lite smärtstillande tabletter!

När ska det gå bra?

Igår gick det käpprätt åt helvete igen (ursäkta svordomen).
Stukade foten ordentligt under en övning på träningen.
Mina fötter är vana vid stukningar men tyvärr är denna lite rejälare.

Börjar bli rätt så less på dessa skitskador!
Nu har jag inte kunnat träna på ordentligt på 3 veckor och det är verkligen inte optimalt.
Det blir ingen tävling imorgon :(


Min stackars fot i högläge

Kaos igen!

Nu har jag gjort färdigt det mesta som stod på dagens lista. Har även hunnit med att göra en lista till imorgon men det kommer nog bli svårt att hinna med de då morgondagen är fullproppad!

9.00-11.30: Salongen
12.00-14.00: Träning
14.00-15.00: Dusch + lunch
15.00 och resten av dagen och natten: Jobb

På torsdag lugnar allt ner sig igen. Slutar jobba 10.00, har två kunder och ingen träning.
Kanske hinner ta igen lite då, fast då ska det ju packas :)


På fotboll i Neapel :)


Häckar

Första häckpasset sen Italien är genomfört och det gick ju inte så himla bra.
Sprang ca 1,5s långsammare än för ett par veckor sen.
Fick inte alls till första häcken och kände mig allmänt tung.
Ja, bättre pass har jag haft men ska vi hitta nått positivt så hade jag ändå en bra känsla i kroppen, det var kul! Jag hoppas att med lite mer sprintpass så kommer jag i fas igen och får till en massa kanon lopp :)

Nu ska jag slänga i mig lite lunch, sen är det bara att gasa iväg på jobbet. Börjar om 15 minuter så det är lite stressigt just nu!


kaos med små bokstäver

Det har börjat lugna ner sig lite nu, men det är långt ifrån lugnt!

Har varit, tillsammans med morfar, till Redovisningshuset och fått lite hjälp o tips med bokföringen och deklarationen. Skulle egentligen ha behövt sätta mig och fixa lite med det nu men ögonen håller på att gå i kors så jag ska ta och krypa ner i sängen o läsa Patrik Sjöbergs bok "Det du inte såg".

Träningsstatus:
Foten är ännu inte bra, har ont, är lite blå och svullen. Jag kan träna på men stöter jag i foten på något vis så gör det så ont att jag inte kan göra något på en stund. JOBBIGT!
Som sagt så kan jag träna på, dock kan jag inte köra på riktigt för jag har en baksida som krånglar litegrann.
Har gått till Årenaprapaterna och fått lite hjälp så den är mycket bättre nu än i slutet på förra veckan, dock inte 100% .
Hoppas och tror ändå att jag ska kunna göra ett bra 400m lopp på fredagkväll i Stockholm! :)




En Emilia på två olika pass i Italien. Vilket gillade jag bäst tror ni? ;)


K-A-O-S

Jösses vilken vecka och den är inte slut än!
Har haft full vecka på elevhemmet och väldigt många kunder på salongen samtidigt som mycket annat skulle fixas, det har varit lite halvt kaos men vid 17-tiden i eftermiddag tar jag helg och det behövs :)

Lite träning har jag hunnit med, dock inga snabba lopp eftersom min baksida inte riktigt vill som jag..
Foten mår bättre, ingen spricka, men fortfarande ont vid beröring och tryck. Inga problem att springa men jag gruvar mig för att springa över häckar och slå i foten... Men men, det ska väl oxå gå.

Just nu sitter jag på jobbet och kämpar febrilt med att få till några tävlingar i juni. Det är ju inte det lättaste!!

Sverige!

Äntligen i Sverige och vilken resa!
Hoppade på en buss imorse som skulle ta oss till flygplatsen i Rom.
Efter att ha rest i 2,5 timme och hade 5 km kvar till flygplatsen så havererade bussen mitt ute på motorvägen!
Och där blev vi stående ett innan en polisbil stannade, den ena polisen drog igång bussen och vi hoppade fram i väldigt lugnt tempo under poliseskort i ca 100m innan det tog stopp igen.
Poliserna försökta stanna andra bussar men utan att lyckas och efter ett tag åkte dom igen.
I lite drygt en timme var vi fast där på motorvägen innan polisen kom tillbaka med en liten buss som vi fick skynda att slänga in alla väskor i och åka till flygplatsen.
45 min innan avgång var vi framme vid incheckningen och med 15 minuter kvar innan avgång kom vi till gaten.
Kan ju lugnt säga att alla shoppingplaner gick rakt åt skogen!

Ja, nu ligger jag på hotellrummet.
Ska strax ta mig ut på en liten promenad i det fina vädret, +18 grader :)
Sen blir det lördagsmys framför tvn och imorgon förmiddag kommer jag upp till Norrland igen!

En dag i Italiens huvudstad

En litet inlägg om min dag i Rom.

Kl 8 gick jag ifrån hotellet till tågstationen i Formia. Efter ca 35 min kom jag fram, lyckades köpa en biljett och hittade till tågperrongen. En 1,5 timmes tågfärd väntade.
När jag kom fram till Rom var det en helt molnfri himmel och strålande sol som välkomnade. Jag började promenera, kom till en korsning och kom fram till att jag inte hade någon som helst aning om vart jag skulle gå.
Gick tillbaka o hittade en informationskiosk som inte hade någon karta men där kom min räddning, en man kom fram och tyckte ju helt klart att jag skulle åka med på en Hope on hope off bus, efter att han förklarat en stund så köpte jag mig en biljett och hoppade på... Det var nog bland de bästa jag gjort! :)

Bussen tog mig runt i hela Rom, förbi alla sightseeingmål o sånt. Det var bara att hoppa av på varje ställe, gå runt en stund och sen hoppa på nästa buss.
Colosseum var första stoppet, pga kön och tidsbristen jag hade gick jag inte in men bara ett varv utanför räckte.
Vatikanstaten kom jag till och där blev det pizza innan jag gick till Vatikanen. Kön var ett par hundra meter lång och stod still så dit gick jag inte heller in men utsidan räckte gott och väl!

Ja, jag åkte med den där bussen in till centrum igen där jag gick runt en stund. Kollade på Fontana di Trevi, spanska trappan och shoppinggatan Via del Corso.
Avslutade dagen med att hoppa på bussen och ta ett helt varv sittandes utan att hoppa av, pga trafiken så tog resan lite drygt 2 timmar istället för 1,5 h men jag säger bara "Stockholm släng dig i väggen"! Bilköerna i Rom är inte att leka med!!

Middag på Mcdonalds vid terminalen fick de bli, där stötte jag på en fransyska som pratade på i lite drygt en timme. Efter att vi hade bytt mailadress och tagit kort fick jag äntligen gå till tåget!
Även den resan blev försenad så strax innan kl 23 anlände tåget till Formia, där hittade jag en taxi precis utanför dörrarna som tog mig till CONI på 2 minuter.
Trött och nöjd efter en 15 timmar lång dag i Rom kröp jag till sängs.

Det jag är mest nöjd med dan är att jag tog en turistbuss.
Helt klart värt det och i slutändan så gick jag "endast" 20500 steg den dagen (jag hade såklart stegräknaren på mig) och det är ju inget alls med tanke på att jag var i Rom i 12 timmar!

Fröken tandlös

Sista dagen i Formia är snart avklarad, är bara en gemensam middag kvar.
Idag har jag kunnat köra på två pass, första med lätta gräslopp och andra med 10x200m p1.
Lätt o skönt :) Fick massage på mina stumma baksidor efteråt, behövligt!
När jag kommer hem ska jag leta reda på en massör. Minst var tredje vecka var dommen härifrån...

Tredje dagen med blå himmel och strålande sol var de idag, självklart tog vi tillvara på det och log i solen ett antal timmar. Det syns, och känns nu kan jag ju lugnt säga!! Jösses!

Förresten, imorse när jag borstade tänderna så lossnade en del av min plastdel av tanden.
Snacka om att jag är snygg nu, tur att inte hela lossnade för då hade nog den tandlösa britten trott att jag ville härma honom! Blir till att få tag på nån tandläkare till veckan iaf, jaa vad roligt. Eller inte!


Grattis Pappa som blir 25+ idag! :)

Turist i Rom

Det har varit en lång dag idag och den har tillbringats i Rom.
En nöjd, glad, solbränd och trött tjej har precis kommit tillbaka till Formia 
och nu är det läggdags. En liten mer utförlig story kommer imorgon :)
 


Roma here I come

Lyckades med den stora bedriften att jogga nu på eftermiddagen.
Kunde även köra lätta lätta lätta stegringslopp och lite rörlighet.
Fick lite ondare i foten efter men nu är det lugnt. Allt är fortfarande dock utan skor...
Efter passet fick jag välbehövlig massage på mina baksidor!

Nu under kvällen var vi iväg på ett fik i närheten och åt croissant med nutella i, var nog bland det godaste jag ätit. Nästan så att det var bättre än kladdkaka, men bara nästan!

Imorgon är det näst sista dagen och det firar jag med en tripp in till Rom :)

Framåt, bakåt eller både och?

Blev vila på förmiddagen, hade fortfarande ont och var svullen.
Men under eftermiddagen så tyckte jag mig känna en liten förbättring,
den var inte alls lika svullen och det onda hade minskat i omfång oxå.
Kanon tyckte ju jag och drog på mig träningsskorna (utan att knyta) och gick in i gymet för att köra lite bålstyrka o hamstring samt löpning i luften. Det gick riktigt bra och jag körde slut på min kropp.
Nu har jag dock fått ont i foten igen och svullnaden är tillbaka...
(Trots att jag inte belastade den mer än vad jag tidigare gjort, enda skillnaden var skorna jag hade på mig och dom knöt jag inte ens!)

Det är jättemysko för jag har inte alls ont när jag går utan det är vid beröring och tryck som det gör ont.
Skor är alltså inget jag kan ha på mig utan det är flip-flop som gäller. Vilket inte heller är bra för då får jag ont i andra foten och även i vaderna!
Less Less Less Less Less Less och L E S S ! !


Dystra miner

Jag lyckades få på mig träningsskorna, dock utan att knyta den.
Körde lite skivstångsstyrka på förmiddagen som gick sådär då eftersom jag inte kunde använda foten riktigt...

Den nya läkaren som kommit ner fick kolla på min fot.
Hade vi varit i Sverige hade hon skickat iväg mig på röntgen direkt för att utesluta en spricka, nu går ju det inte lika bra utan hon försöker istället fixa en tid till mig på lördag eftermiddag när vi kommer till Sthlm. Annars får jag sätta mig på akuten på söndag när jag kommer hem...
MEN förhoppningsvis är det ju bara en liten lätt blödning som blir bra när som helst och jag kan börja springa igen!
Imorgon blir det bassängen.

Liten förbättring

Det är segt. Fortfarande en liten svullnad på foten men den smärtar inte lika mycket, dock smärtar den så fort det blir något tryck på den och därför kan jag bara gå runt i flip-flop.
Jag kan gå men inte lägga nån belastning på insidan.
Igår fick jag hoppa på träningscykeln ett tag eftersom dom såklart har stängt av bassängen!
Hoppas att jag får gå in där idag annars blir det cykel igen...jippie...

Vad är ett träningsläger utan en skada?

Allt var inte roligt och häftigt igår.
Jag lyckades sparka i en häck under passet så att det uppstod en blödning i foten.
Den blev rejält svullen och gjorde så ont att jag först trodde det kunde vara en sprickamen läkaren här tittade på den igår kväll och konstaterade att det är en blödning.
Det innebär att det blir träning i bassängen här ett par dagar för att avlasta.

Just nu är den fortfarande svullen och gör ont, kan dock gå bättre idag men inte belasta insidan.

Napoli - Genoa

Snacka om häftig upplevelse igår! Fotboll i Italien är inte att leka med!
Totalt kaos i trafiken, blev avsläppt av bussen mitt i kaoset och fick gå sista biten (I SPÖREGN).
När vi väl kommit in på arenan och skulle hitta våra platser visade det sig vara omöjligt, enligt biljetten hade vi plats på övre läktaren men när vi kom upp var det smockfullt. Vi försökte fråga men alla sa samma sak, no no!
Det visade sig att man fick sätta sig precis vart man ville, dock inte där uppe för det var tydligen hejarklacken.
Vi hamnade nere istället, vid kurvan ungefär vid 200m starten. Satt närmast de mål där Napoli avgjorde, sjukt häftigt!

När vi skulle ut gick det verkligen super smidigt och vi kom upp till den platsen där bussen skulle hämta upp oss, mitt i kaoset! Men det gick 15 min, 30 min, 1 timme och ingen buss syntes till... Tillslut var vi så hungrig så då var vi halva gänget ungefär som gick bort till en Mcdonalds 5 min bort och kan ni gissa vad vi hittade där?
Jo, där var bussen! Så när alla hade fått sin mat hoppade vi in i bussen och hämtade de andra som stod kvar mitt i kaoset. Efter lite drygt en timmes bussfärd kom vi tillbaka till anläggningen runt 01.30.
Var hyffsat skönt att få av sig alla blöta kläder och lägga sig i en varm säng :)

Blev en härlig sovmorgon idag och vaknade ungefär 10.30, behövligt!


RSS 2.0