Lampan lyser men ingen är hemma

Disken är diskad (äntligen) och vattnet är kokat. Nu är jag redo att gå och lägga mig! :)
Blev lite smått less på jobbet idag när man var tvungen att tjata om vattnet.
Att försöka få någon som inte är "normal" eller som inte bryr sig om nått att förstå att vattnet måste kokas innan all användning är inte lätt, näst intill omöjligt faktiskt.... (Men bara näst intill för ingenting är ju omöjligt) ;) 


Har idag kommit på att jag inte har funderat nått på julklappar, varken vad jag önskar mig eller vad jag ska ge till andra. Det börjar bli dags nu ju så ikväll har jag kommit på en sak som jag vill ha iaf, ett fotbad från OBH Nordica! :) Kommer nog ligga och fortsätta grubbla på det under natten. 
 


Östersund, det förgiftade vattnets stad

Japp, nu är det bekräftat. Det lever en parasit i vårat vatten...
Allt vatten måste kokas innan användning, på obestämd tid!
Får passa på att samla på mig massa vatten när jag är i Ås och tränar eller nått sånt.

Var där ute nyss och skulle springa 8km på ungefär 42 min.
Tyvärr vek jag ner mig och sprang bara 20 min. Dock blev det lite drygt 4km vilket betyder att jag sprang lite för snabbt och orkade helt enkelt inte med.  
Körde styrka efter bl.a blev det 105 armhävningar (med lite vila mellan) och det är bra gjort av mig och mina kermitarmar...

Nu ska jag snart åka på jobbet, Tjingeling!

Pers på träningen!

Blev styrka i Göviken ikväll men där är det ungefär 16-17 grader och ännu kallare vid skivstången så jag höll på att frysa ihjäl! Frivändningarna gick inte så överdrivet bra men det gjorde enbensKB istället, kände mig så pigg i benen så jag testade ett set på 50 kg och det gick utan några som helst problem :) Pers med 7 kg!


Ingen magsjuka än...

Mmm, åt en god lunch bestående av hamburgare och friscobröd.
Har ni testat friscobrödet? Annars är det på tiden, sjukt gott verkligen!

Jobbade natten i Lit, var lite nervös innan men det gick galant. Sov som en stock :)
Tack vare att jag fick byta till natten så kommer jag hinna köra helgens styrkepass och även åka på lite kalas i Odensala, min unga morbror fyller år ;)




Förorenat vatten

3x800m p3 sprang jag idag i Ås, dom gick på 2.49, 2.46, 2.42.
Härlig genomkörare!
Var hos naprapat imorse och enligt han så skulle jag behövt behandling för lääääääääääängesen,
djupa sätesmuskeln var tydligen väldigt irriterad.. Mitt högra ben var 2cm kortare än det andra, men det blev jämt efter mycket böjande och bändande.

Ja, som jag skrev tidigare så var det magsjuka på gruppboendet jag var på i onsdags, på dagiset i torsdag och tro inte på fan att det var en som mådde dåligt på körfältet idag oxå.
Nu har det ju kommit fram att många fall kanske inte är magsjuka utan en parasit som finns i dricksvattnet här,
därför ska allt vatten kokas innan någon som helst användning. Kul....
Har precis kokat lite så jag kan borsta tänderna!


www.emiliagranqvist.se

Har börjat fixa till en hemsida. 
Det är bara att börja klicka er in...

Min hemsida

Dags att äta vitlök kanske?

Träningsmässigt känns kroppen pigg och fräsch, var hos sjukgymnast igår och gjorde en liten koll på hur det stod till med min kropp. Jag fick lite läxa på några övningar som ska göras eftersom jag är svagare i rumpan på höger sida vilket gör att jag får lite problem på andra ställen.

Blev ett långt arbetspass efter de då jag började på Biblioteksgatan kl 15 igår, slutade där kl 10. Tog bilen ut till Lövsta där jag började 10.30 och slutade vid 17-tiden nu ikväll...
Magsjuka på båda ställena, bra tajmat Emilia!

Aja, är bara till att hålla tummarna nu då!
Är -15 grader ute så nu åker jag och springer 6km på löpband, Jippie!


Det är dags för fredagsmys!

3x2.20min p2 intervaller i Göviken. Hyffsat jobbigt att köra på 60m banorna men det är ju bara som förr ;)
Avslutade med styrka och hopprep...
Fick fint sällskap av Micagruppen som var där och städade så det blev lite sicksackande i loppen
och även mycket pratande med dom, men det var ju så trevligt så :)

Ska strax pysa iväg till jobbet och längta till 21.30 för då slutar jag och har sen heelt ledig helg (från jobb iaf)!
Det ska med myskväll hos Sanna.




Jag klarade 3 av 3 men missade hälften

Blev ett skönt pass i förmiddags med 10 min jogg, stegringslopp m. överdriven fällning och massa mångsteg. Ska inte glömma all bålstyrka jag körde! Vaknar jag inte upp med träningsvärk imorgon så är jag riktigt besviken!

Igår på jobbet så hade jag en liten rolig konversation med en brukare.

Brukare - Jag vill flytta hem till dig.
Jag - Perfekt, då fixar du disk och städ!
Brukare - Ja, jag vill flytta hem till dig.
Jag - Super, när kan du flytta in?
Brukare - Sen

Fortsättning idag då jag träffade honom på en brukarfest....

Jag - Så, när flyttar du hem till mig då? Jag har mycket disk!
Brukare - Äh, vi skiter i det!

Man kan ju försöka i alla fall... ;)


Det blir bara bättre och bättre

Grattis till världens bästa kusin som fyller 3 år idag.. Önskar att jag hade kunnat vara där och ha lite kalas!

Passet igår gick rätt så bra, tränade lite extra på fällningar så nästa år ska jag inte förlora något lopp med nån tusendel! ;)
Dagens styrka gick oxå bra, är en återhämtningsvecka så det blev bara ca 70%. Dock myyycket mage!

Sista passet i Lit är avklarat, förutom nästa helg... Min chef är inte så snabb så jag har absolut ingen aning om vad som händer efter 5 december när mitt schema tar slut!
Aja, nu ska jag skutta i säng för isf kommer jag nog lyckas få 10 timmars välbehövlig sömn. SKÖNT!

Jo just, jag måste ju ta och tacka mormor.. den enda som kom ihåg min namnsdag i söndags, tack! ;)


Skärpning gäller, minst 8 timmars sömn VARJE natt!

Yes, jag har fått fransarna som jag beställt från USA! :) Nu kommer jag kunna göra riktigt fina fransar!

Träningen idag gick så bra så, fick en liten extra kick efter helgen.
Körde ute i Ås så då sprang jag på rakorna och joggade i kurvorna, 5 varv sen vila 1,5 minut och sen 5 varv till..
Skön genomkörare som avslutades med massa mage!

Åkte sen ut till Lit där det blev jobb, var bl.a på vuxenskola där vi gjorde lite pyssel med mossa och kottar.
Imorgon är egentligen första riktiga arbetspasset där, de två senaste har varit intro.
Innan jag åker ut till Lit imorgon ska jag på personalmöte på Reveljgränd och sen träna.
Kommer åka hemifrån 8.45 och kommer komma hem ca 22.30. Lite lång dag kanske...
Men jag har gjort lite bestämmelser med mig själv och det är att se till så jag har tid att äta ordentligt samt att det finns tidsmarginal så jag verkligen kan träna hela passet. Nu är det oxå slut med allt onyttigt, fast jag får fuska i liten mängd på lördagar! ;)

VO2 max och tröskeltest

Testerna igår gick sådär, hade velat ha bättre resultat men nu har jag iaf något att jobba på...
Blev ett styrkepass tillsammans med Stine på eftermiddagen och det gick riktigt bra, förutom att jag var trött som ett as!
Frivändningar, kom upp på 60kg men klarade bara 2or. EnbensKB, 43kg (pers med 3kg).
Sen blev det vadhävningar i smith, cmj, axlepress och massa ryggstyrka.

Hann med en raggardusch på en toalett på centralstationen innan jag sprang till Expressen, slängde i mig en hamburgare på Arlanda och fick sen sitta på planet i 30 minuter eftersom vi var tvungen att vänta på ett plan från Malmö... Kul! Det är verkligen typiskt!
Aja, sjukt skönt att komma hem igen :)

Motivationshöjande?

Dom här träffarna är både bra och dålig för mig.
Bra för att jag blir så enormt motiverad att köra på stenhårt, dåligt för jag blir så omotiverad att åka hem och träna alldeles själv...
Men från och med måndag blir det skärpning på matfronten igen.
Minska på godsakerna, laga mer varierad kost osv.

Imorgon eftermiddag ska jag i alla fall köra ett styrkepass med Stine, det ska bli kul :)


Utvecklingsträff på Bosön

Ligger på hotellrummet på Bosön i Stockholm och har nyss duschat.
Nu på morgonen körde vi ett häckpass med maaaaassa olika häckövningar,
mina fötter tyckte inte riktigt om häckarna som var där så jag vrickade till vänster
foten ett X antal gånger.. Känner lite i foten nu men lär nog släppa tills imorgon då det
är tester. Bland annat VO2 max!

Ska snart äta lite lunch, sen blir det teori.

Trippen till Strömsund är över....

...och här är resultatet!


(De svart ringarna runt stjärnorna kommer blekas ut medans tatueringen läker)

Jag har ju funderat sååå länge på en ny tatuering och i måndags så fick jag ett infall och bokade tid hos en tatuerare i Strömsund. Så jag och Åsa åkte upp dit imorse, medans hon fixade håret hos frisören så gick jag bort till tatueraren. Vi blev klar precis samtidigt och då tog vi vägen förbi dollarstore innan vi kom till stan och åkte raka vägen till jobbet :)
Härlig dag!



Visning i Häggenås avklarad

Kvällens visning i Häggenås gick faktiskt över förväntan. Jag sålde inga produkter men däremot fick jag 3 inbokningar på behandlingar samt ett presentkort sålt. Det betyder alltså 4 nya kunder, underbart! :)

Hann träna innan jag stack ut dit och det blev 2x3x120m p3 sp7.
Kroppen känns helt okej för att vara förkyld så jag är nöjd.
Imorgon blir det häck, hopp och 60m lopp. Är inne i en tung vecka så det blir ett högt antal serier på allt...

När jag ändå skriver om morgondagen kan jag ju fortsätta....
7-10.30 Tvättstuga, 10.30-13.00 Träning, 13.30-14.15 Kolla på lokal, 15-21 Intro i Lit
Kan ju utan att överdriva säga att jag har fullsmockat schema!! 
Vill inte påstå att det är så mycket lugnare onsdag och torsdag. 
Jobb, träning, behandlingar, en tripp till Strömsund (nej mamma det är ingen mening att fråga varför, det är en hemlis) och så vidare :)

                      
Kryddor från Alpnaering





Min hörna ikväll i Häggenås






Här har vi Åsa, min arbetskollega och vän


Stjärnfall på träningspasset

Är precis klar med dagens pass. Skulle kört imorse men hela halsen hade slemmat igen och jag mådde inte 100% så jag sköt upp det till efter jobbet istället. Slutade kl 21 och stack ut då, intervaller var det.
På programmet stod det 5x2.20 p2, ändrade lite och sprang 6x90s p45s. Sprang på en äng vid körfältet, det var helt mörk och stjärnhimmel, +1 grad. Helt underbart var det, vet inte varför men jag tycker det är hur härligt som helst att vara ute och springa i höstmörkret. Måste nog vara nått fel på mig... ;) 
Hur som helst gick det super bra, kändes lätt och allt i kroppen.
Började kvällens pass med att göra en önskning när jag såg ett stjärnfall! :)



Piggelin efter lite intervaller :)


Dags för lite myskväll

Efter 8,5 timmes full rulle på dagis så åkte jag till Göviken, stack ut på en sjukt skön 20 min jogg i höstmörkret och avslutade sen med cirkelträning. Väl hemma hoppade jag ner i ett terapibad med Bath Essence Juniper som är en blandning av essentiella oljor som man rekommenderar när man har ömma muskler och leder. Var faktiskt riktigt skönt och avslappnande! :)

Nu ska jag snart krypa upp i soffan och bara ta det lugnt, var måååånga veckor sedan jag bara hade en lugn kväll. Köpte Sex and the city 2 idag så jag ska väl sätta igång den. Blir faktiskt lite Ben&Jerrys oxå, känner att jag är värd det...
Måste ladda upp för helgen!
Fredag: Träning (intervaller), behandling, jobb på Biblioteksgatan 15.00-21.00
Lördag: Tidig styrka, jobb på biblioteksgatan 10-23+natt
Söndag: Slutar jobba 14, distanspass, städa lgh osv...



Jag hann med nästan allt jag skulle göra idag :)

Styrkepasset idag gick faktiskt rätt bra. Känns iaf mycket bättre i kroppen än förra veckan :)
Ryck och KB stod på programmet, förra veckan klarade jag knappt 50 kg på KB nu kom jag upp på 57.5 kg (fortfarande lågt) men eftersom jag var själv vågade jag inte köra tyngre. Jag har siktet inställt på 65kg nästa vecka!!

På tal om nästa vecka, ska på en utvecklingsträff för 400m-400mh nästa helg på Bosön.
Träning, föreläsning och tester står på schemat för Sveriges bästa på 400m/400mh,
kul att vara inkluderad där :)




Haha titta vilken hemsk bild jag hittade! ;)

Har jag hittat min dubbelgångare?

Ikväll var det några som var helt säker på att jag var med i det nya programmet på Kanal 5, Pensionärs jävlar.
Haha tänkte ju jag då, hur kan man var så blind?
Men tji fick jag, kolla in klippet ca 18.30 in så får ni bedömma om det är jag...
Tryck här


Jag eller inte?

Rammade brevlådar, glömda nycklar osv...

Sightseen i Häggenås, Lit, Boda osv.... Jag och Åsa åkte ut till byarna och la lappar i brevlådorna samt satte upp lappar lite här och där. Nu måste det ju iaf komma lite folk när vi ska ha öppet hus nästa vecka :)
Det lär ju komma en och det är ägaren till brevlådan jag rammade, hehe!

Skulle ju träna oxå, lyckades dock glömma nyckeln så det var bara att trycka på gasen och köra ToR Ås på 20 min...I ONÖDAN! När jag kom tillbaka hade dom andra redan kommit in. Suck!
Aja, tanken med passet var 300m p4 200m p3 100m sp6 x3.. Efter halva 200m loppet på andra serien kom den berömda syran och benen la av. Avslutade den andra serien men en tredje avstod jag.



Från myshelgen med kusinerna, här är två av dom...


RSS 2.0