Skenet bedrar?

Nystädat?



















Njaa, det går kanske att diskutera....


Älskade måndag

Vilken bra och effektiv dag jag haft idag.
Skuttade upp ur sängen när klockan ringde... näe okej, jag klättrade ur och kröp in i badrummet... eller typ nått mellan där!
Aja, skit samma. Åkte ut till salongen och städade i ordning sen hade jag första kunden, en frans- och brynfärg + formning. Plockade ihop och ställde fram till nästa innan jag skyndade mig hem och åt lunch.
Sen blev det en tripp till naprapaten, min kropp har tydligen gjort framsteg och börjar bli lite mindre skev..
Slängde mig in i bilen och åkte till salongen igen. Hade världens gulligaste kund i 90 min och sen var det bara att byta om och åka ut till Ås.
Där stod häck på schemat!

Blev 3x200m med 2 häckar/långsida. Loppen gick på 26.7-27.2.
Det kändes faktiskt riktigt bra och jag känner mig redo och taggad inför helgen! :)

Förresten, TV4 sport har direktsändning från Tammerfors kl 14-18.
Jag springer 14.00 men om det är svensk eller finsk tid har jag ingen aning om ;)


Äh, nu blir det middag sen är det dags för Prison Break!

7.96

Sprang 60m igår på Hissmoforsspelen i Ås.
7.96 blev resultatet och det är jag nöjd med. Fick världens sämsta start men resten av loppet kändes grymt, kroppen riktigt bra!

Nu blir det några pass till i veckan sen bär det av till Finland och Tammerfors!
Ska bli sjukt kul :)

Första gången

Gjorde min första natt på Krutis inatt och den gick inget annat än galant!
När alla gått och jag städat ihop lite så åkte jag på min första omsorgsutbildning.
Som vikarie får man inte gå på dom men nu så ;) 
Alla är väl inte så roliga och givande men ibland kommer det något som är intressant och det är ju alltid kul att lära sig något nytt. 

En rolig nyhet jag har att komma med är att årets första landskamp kommer tidigt i år för min del.
Den 5 februari springer jag 300mh i Tammerfors i Finland. Det ska bli riktigt spännande och kul. Man kan ju lätt säga att det är något nytt... 300mh inomhus!



Fastnade när jag skulle ut ur garaget! Det är alltid lika kul med tö...


Helg i Stockholm

Äntligen hemma, men vad kom jag hem till?
Jo, en 12 gradig lägenhet!!
Har ringt runt hela morgonen men det verkar inte vara någons fel att jag inte har någon värme.. Suck!

Aja, helgen har i alla fall varit super!
I fredags gick vi 8(!) timmar på mässan och ändå hann vi inte med allt.
Så efter ett träningspass och påfyllning av fransarna i lördags så gick vi 2 timmar till..
Ett par inköp blev det och mer kommer det bli :)
Men, jag har ju hunnit med en tävling oxå....

200m sprang jag i Sätra på 25.59. Ungefär en sekund bättre än vad jag trodde jag hade kapacitet till.
Alltså en väldigt bra överraskning och jag är riktigt nöjd!
Nu blir det mer träning så ser vi vad som händer i framtiden...


Dags för mässa

Träningsveckan har gått rätt bra. Lite stela ben idag bara men annars så...
Om några timmar ringer klockan och jag flyger till huvudstaden.
Formexmässa hela morgondagen, lördag är oplanerad och söndag är det ju tävling som gäller :)

Har packat färdigt och disken är klar, det betyder att jag äntligen kan krypa ner i min underbara säng.
Testade förövrigt en vattensäng idag... Inte min grej! Godnatt 

Jag älskar att springa häck!

Årets första häckpass avklarat. Och bra gick det ju oxå, lite ringrostig men jag fick snabbt tillbaka känslan
och det gick ju faktiskt riktigt bra :)
Fick mycket hjälp av min träningskamrater, dom där gamlingarna.. Dom kan mer än vad man tror ;)

Imorgon blir det en välbehövlig jogg, min kropp är inte den piggaste just nu.
Till helgen ska den lyckas pigga på sig för då ska jag faktiskt springa ett 200m lopp i Stockholm.
Jag vet, jag skulle ju inte ha någon inomhussäsong och det här var inget planerat.
Vi får se hur det går och om de blir nå mer....


Bandyhelg

Ja, det blev ett par bandymatcher till...
Åkte med till Falun i helgen och spelade två matcher mot Karlsbyheden.
Ett mål blev det men även ett stort fint blåmärke på låret, en ond hand och maaaaassa träningsvärk!

Passade på att köra ett styrkepass i Lugnethallen i söndagsmorse innan andra matchen,
och det gick ju underbart bra faktiskt :)
Persade på frivändning, en etta på 65kg! En tvåa på 60kg gick hur lätt som helst.
Testade på 67.5kg men då hade krafterna tagit slut....

Nu ska jag snart äta lunch, sen i eftermiddag blir det ett långhäck pass i Ås med "gamlingarna" ;)



Men sådär ja!

Första passet avklarat! Det kommer bli hur bra som helst :)
Längtar redan till nästa vecka när jag har mina nästa pass...


Satt precis och läste zport.se och fick se en artikel om sjukgymnasten som hjälper mig.
Läs lite om han här :) 


Nytt jobb

Lyxet igår tog på mina krafter vilket gjorde att jag sov lite länge idag...
Vaknade kl 11 av klockan, åt lite frukost, la mig i soffan och vaknade kl 14!
Har sen jobbat hela kvällen, näst sista passet på gruppboendet innan sommaren.
Jag har ju faktiskt fått ett nytt jobb! :)
Vikariat, ca 80%, på ett elevhem fram till sommaren. Jag är måttligt nöjd faktiskt! 

Näe nu ska jag kolla färdigt på CSI sen blir det sovdags! 
Imorgon är det träning som gäller, ny period så nu är det skärpning. 

Lite lyx i vardagen

Årsbästa i frivändning, klarade en etta på 62.5 kg och den senaste tiden har jag haft stora problem på 60kg som jag enkelt klarade en trea idag :)
Rejäl träningsvärk i magen har jag sen i onsdags så jag passade på att förbättra den nu oxå med massa bål...

Sprang 300m lopp igår som bevisade att jag ligger en bit efter i träningen.
Jag har ju egentligen redan bestämt att inte köra någon inomhussäsong men gårdagens lopp gjorde att jag vart ännu säkrare.


Nu är den här träningsveckan över och morgondagens vilodag kommer utnyttjas ordentligt.
Strax efter 12 beger jag mig ner till Östersunds spa där jag kommer få en kycklingsallad till lunch och sen avnjuta en timme i bastu och bubbelpool. Sen ska jag bara ligga och må gott i 2,5h då jag kommer få behandling innehållande aromapeeling, spamassage och pedikyr! Mmmmmm

Ett år

För ett år sedan hade vi en mycket sjuk hund hemma.
Om ett par timmar var det precis ett år sedan hon fick somna in.
Det har varit ett långt år...


Tredje gången gillt

Min nyårsafton var verkligen super mysig. Firades med mina tre bästa vänner och mitt gudbarn. 
Väldigt bra slut på 2010 + att man fick sig ett gott skratt av nedräkningen på skansen! ;)

Starten på 2011 var mindre bra. Lyckades ramla i stentrappen på jobbet och hamna med svanskotan precis på kanten av ett trappsteg. Behöver jag berätta att det känns nu? SUUUUUUUUCK!!!!
Blir ju måttligt less på mina två vänster fötter.... 

Aja, det är bara att hålla tummarna att det inte är något värre än en rejäl smäll bara.


RSS 2.0