Pers i ryck!

Var på Deltagym idag igen..
Kom fram en läskig kille och frågade vad jag gjorde,
knäböj svarar jag. Han frågar om jag är friidrottare,
Självklart säger jag. Det syns, säger han.
Och vad svarar man på det, tack?
Han fortsatte att fråga massa saker under passet,
hur man skulle stretcha vissa muskler, hur man skulle bli
mer explosiv och vad man skulle göra innan och efter man varit och joggat...

(Behöver jag säga att han såg lite halvmysko ut och tryckte i sig tabletter från
två olika burkar jag inte vill veta innehållet i?)


Hur som helst så persade jag på ryck, först en etta på 40kg och sen en tvåa på 40kg direkt efter!
Skönt att spränga lite gränser, har stannat på 35-37.5kg läääänge så nu var det dags.


Är det bättre så här mormor?

Fick en liten utskällning av mormor när jag hade lagt ut den där hemska(?) bilden på kusin Linnea.
Jag som var stolt över att jag lärt henne något men tydligen var det inte tillräckligt bra... ;)

Så jag får väl ta och visa lite av de andra jag lärt henne
och hoppas att det var bättre!

Jag har visat hur man är soffpotatis!


Jag har visat hur man ska klä sig!


Jag har visat hur man poserar framför kameran i solbrillor!



Jag har visat hur man bara är allmänt söt..


....ja, precis!





Jag har ju oxå lärt henne hur man fångar tandtroll och såpbubblor
men det finns tyvärr bara på film ;)

Linnea

Hur ska jag klara mig utan min lilla älskade kusin?
Den frågan ställde jag mig själv när vi lekte nu ikväll
och jag skrattade så tårarna rann...
Under dessa 8 veckor har vi knutit starka band
och jag kommer sakna henne som en tok när jag åker hem.



Träningshelg med Hubbe

I fredags körde jag ett pass med Hubbe, skulle blivit 300m intervaller på Nacka IP men det var fotboll så det fick bli backlöpning istället. Det gick faktiskt riktigt bra, kändes lite ovanligt att ha någon att prata med under passet ;)

Jag höll på att bli av med mobil och busskort oxå... Min spikskopåse låg i en grässlänt och vi skulle köra stegringslopp på gångvägen ovanför (ca 30m) när 4 ungdomar i gymnasieålder går förbi. Både jag och Hubbe kände på oss att nu kommer det bli något och rätt fick vi för när de fick syn på min påse så bokstavligt dök de över den, Hubbe sprang fram till dom och då står de med min mobil och busskort i händerna. Som tur var gav de tillbaka grejerna utan några protester och gick sedan vidare!
Helt sjukt vad fräck man kan vara, jag kan fortfarande inte fatta hur man vågar göra så när det ändå är folk som tränar 30m ifrån en träningsväska... Äkta puckon!


Aja, igår blev det styrka på Deltagym igen..
Jag börjar tycka det är ett rätt trevligt gym,
vilken tur att jag ska dit igen till veckan :)

Idag blir det 300m intervallerna, hoppas att det inte är fotboll på IP annars
får vi åka till Enskede eller Sätra!


En vecka kvar...

Herregud vilken träningsvärk jag har!!!
Att då ha 3 massager och en aromainpackning är
inget jag rekommenderar...
Fick dock en halvkropp spa-massage och en
klassiks knådning på ryggen, perfekt! :)

Efter skolan gick vi några i klassen till ett fik i närheten,
de tog ett glas vin, jag tog en god chai latte!
Ett bra avslut på denna torsdag.

Imorgon är det fredag (ifall ni inte var helt säker),
då är det full dag med behandlingar. Jag har kurbadet, jippie (NOT).
Sen ska jag träna med Hubbe, skojsigt!

Emilia + bodybuilding = ??

Tränat har jag såklart gjort idag och det var styrkedags.
Dock vågade jag inte åka ut till Sätra utan hittade ett gym i närheten av skolan
som var billigt. Eftersom det var första gången för mig där så var det till och
med gratis! :)
Det var ju inte ett helt vanligt gym utan ett för bodybuilding.
Jag gömde mig i ett hörn och körde mina frivändningar och knäböj,
tjejen som började köra efter mig var inte lite grov! Hennes överarmar var som
mina lår, helt sjukt. Jag som kände mig ganska vältränad
och musklig blev helt plötsligt väääldigt liten och tanig... Typsikt!

Aja, passet gick bra och jag köttade på rejält med bål. Härligt!


Ååh vilken bra dag!

Det var riktigt längesen jag var så nervös som jag var idag!
Hade inte proven förräns efter lunch så jag hann med två andra kunder innan,
den första var 15 minuter sen så jag blev tvungen att hoppa över en del i behandlingen.
Hon var skitsur! Sen hade jag en massagekund som var så benig att jag trodde hon skulle gå sönder
när jag rörde henne...
Dagen började alltså inte så super bra men då kan det ju bara gå bättre!

Första provet var en halvkropps massage på våran gravida lärare,
jag fick framsida. Jag var så nervös att jag knappt visste var fram och bak
var men lyckades tillslut slutföra massagen och tydligen var den även bra! :)
Hon hade en sak att påpeka och det var att några effleurage gick lite snabbt..
Lite surt att jag inte kunde skärpa mig på allihopa men med tanke på att jag har haft så stora
problem med att göra det långsamt så är jag super nöjd att bara några gick snabbt.

Direkt efter de provet så hade jag en aromainpackning på en kund,
själva inpackningen kände jag mig säker på men man vet ju aldrig vad man
får för läskig kund så jag hade väl en puls på 140 när jag gick upp för trappan.
Kunden visade sig vara en smal tjej som var en äkta 08a! Där snackar vi liiiiidingöbo! ;)
Under behandlingen (läraren står då och kollar på) skakade jag som en gris, höll på
att göra några misstag men kom på mig själv i sista stund. Förutom att jag skakade och svettades så
gick faktiskt behandlingen riktigt bra och jag fick till ett riktigt bra avslut. Synd bara att det är dagarna innan
löning annars hade min kund shoppat lite oxå...
Lärarens kommentar efter: Jag är imponerad! Det var helt perfekt! :)
Tror ni jag blev lite glad eller?!
Hon hade inte något att säga om behandlingen utan allt var super bra!

Nu är det bara att njuta de sista dagarna, torsdag-fredag och sedan måndag-torsdag nästa vecka! :)


Praktiskt prov imorgon. Nervös? En aning!

Kära sysslingpappa: Förlåt om jag var lite otydlig, jag är inte rädd för män. Män är bara en helt annat art så det är lite annorlunda att göra behandlingar på dessa ;) Och grattis i efterskott, nu är du ju riktigt gammal!!



Har inte haft så speciellt stressig dag. Min sista kund kom 25min sent men hade en dubbelbehandling (1h 50min) så jag hann med allt ändå. Hon var dock väldigt kinkig och skulle klaga på det mesta, bl.a att oljan var för tjock...
Ja, det säger ju allt!

Var ju träning idag oxå. Det var nog sista gången jag kunde inomhus för nu kommer jag inte kunna snika in längre, gubben vid ingången börjar känna igen mig och bad om att få se träningskortet men jag pratade i telefonen och låtsades inte höra, höll till i andra delen av hallen och smög ut bakvägen ;)
Ska försöka hitta ett billigt gym i närheten av skolan tills styrkepasset imorgon!
(Passet förövrigt gick riktigt bra, viloveckan var välbehövlig och verkar ha gjort gott på min kropp)


 


Aprilvädret är väl ändå härligt?

Jag kan inte påstå att min dag har varit speciellt jobbig.
Hade inte kund förrän 13.45 och det var en spa- och skalp massage..
Dock var det en man, så nervositeten var på plats
men det gick faktiskt riktigt bra och han var väldigt nöjd.
Glömde dock förlovningsringen och fick springa tillbaka efter den
(antagligen frugan som påpekade) ;)

Väl hemma stack jag ut på distansrunda i Nyckelvikens motionsspår,
5.1 km på 30m var lugnt och behagligt. Hann även med att få snö, regn och sol på mig,
det enda som saknades var värmen annars fick jag känna på alla årstider!
3 stegringslopp och styrka blev det oxå.
Känns skönt att vara igång igen även om viloveckan har varit väldigt välbehövlig!

Starten på näst sista veckan!

Jag glömde ju berätta att vi fick tillbaka provet i fredags.
86/91 + perfekt resultat på fallbeskrivningen = MVG!
Jag är nöjd :)

Den här veckan är det de praktiska provet.
Då är det en halvkroppsmassage på en lärare
samt en inpackning på en kund som en lärare
kollar på.
För dessa är jag lite mer nervös men känner ändå
att jag har rätt bra koll. Är bara den där jävla försäljningen
jag måste få till! Aja, har tills på torsdag på mig att träna.
Nu ska jag strax gå till bussen...

Idéerna flödar!

Jag ligger och funderar för fullt på vad jag ska
hitta på med allt det här när jag kommer hem.
Finns så himla mycket jag kan göra men
för att det ska gå så behövs det pengar!
Varför kan jag inte få vinna på triss så
allt löser sig?


Ser fram emot en söndagstripp till Södertälje

Det blev ingen fotografering, tyvärr..
Blev fika istället (ovanligt va?) och en liten shoppingrunda!


Imorgon ska jag åka till Södertälje och hälsa på Maria, Kent och Moppis.
Kommer bli en ridtur oxå så vi får se vilket sjukhus jag hamnar på tillslut... ;)
Näe, så illa kommer det inte gå. Ska bli riktigt roligt, det var nog 4-5 år sedan jag träffade Monopol
sist. Världens finaste häst! :)

 

 


In till stan, igen!

Vad händer då denna lördag?
Jo det ska jag tala om! :)

Jag ska in till stan och vara modell för en
dag hos Stockholms stylisterna.
Blir stylad och fotad och får sedan, om jag
vill, köpa något kort. Det är gratis och utan köptvång
så varför skulle man då tacka nej? :)

Snacka om en annorlunda dag!

Ja, gårdagen blev lite speciell.
Hade min första manliga kund och självklart var jag grymt nervös.
Inte nog med att han var manlig, han PRATADE ÄVEN ENGELSKA!
Det räcker inte bara med en sak, det ska alltid vara två!!
Aja, det gick bra och han gick nöjd därifrån....

Efter skolan blev det en chai latte tillsammans med några klasskamrater,
sen träffade jag på Natta Rohlen i Slussen och tog en fika tillsammans
med henne på Hermans café. Helt plötsligt var klockan 9, förstår fortfarande inte
vart tiden tog vägen...
Åkte ut till Fridhemsplan där jag träffade Anna-Sara som var och spelade spel
hos några bekanta (som visade sig vara systrarna Dernmar, några friidrottare
som höll på för lääääääängesen uppe i Östersund)!
Vid 01-tiden började vi runda av och resan hemåt startades. Här började allt tjorv!

- Fick stå vid Fridhemsplan i 20 min och vänta på tunnelbanan.
- I Slussen fick jag sitta i 45 min och vänta på bussen.
- Bussen kommer 5 min försent och i Järla så fick den motorstopp.
- Satt på den bussen i ca 35 min innan jag fick tag på en taxi.
- Taxichauffören visste inte hur man tog sig till Jarlaberg så jag fick lotsa.
- 03.05 klev jag innanför dörren på Fyrspannsvägen, sov gott 03.10....

VARFÖR SKA ALLA BUSSAR SOM JAG SITTER PÅ GÅ SÖNDER?!



Snacka om en bra dag :)

Åh vilken mysig dag!
Tog en tidigare buss och tog sen en promenad från Slussen,
blev lite vilse men hittade fram tillslut. Var dock riktigt skönt!
Kanonkunder har jag oxå haft...
Imorse kom Stine på en lerinpackning,
direkt efter henne kom Moa på en exklusiv Spa- och skalpmassage.
Sista timmen kom Anna-Sara och fick en Spa-massage! :)
Lunch med Moa och fika med Anna-Sara, perfekt!


Håller på och kollar runt på vaxningskurser som jag
nog kommer komplettera med. Är ett par tusen som ska
trollas fram men det skulle vara riktigt roligt! :)

Härligt med vår!

Provet imorse gick bra, det blir ju inte alla rätt men
godkänd kommer jag bli. Förhoppningsvis väl godkänd
men det får jag reda på under fredagen :)

Vi fick lång lunch så jag och en annan tjej i klassen tog en promenad
i en park som ligger i närheten av skolan, så himla härligt ute i solen!
På eftermiddagen gjorde vi aromainpackningar på varandra
och gav feedback. Välbehövligt och det gick faktiskt riktigt bra!

Väl hemma så tog jag med Linnea till tempo men slutade med
att vi lekte i parken i drygt 1 timme. Hon träffade en kompis från
dagis som var väääldigt rolig att leka med ;)


Fick reda på att jag får tillbaka på skatten,
så nu kan jag beställa produkter utan att få
dåligt samvete! :)

Imorgon var det väldigt dåligt bokat så
vi fick i uppdrag att försöka hitta bekanta som ville
komma in och få behandling. Skolan blev helt plötsligt
riktigt generös med rabatten! Lyckades fylla hela
min dag, så imorgon blir det full rulle :)

Konstiga kunder och rån!

Gårdagens skoldag innehöll bara speciella kunder.
Min första var riktigt smällfet så att inte ens de
största handdukarna nådde runt...
Min andra var 25 minuter sen och skulle samtidigt tolka
sin mamma genom hennes behandling.
Ja, det var lite speciellt men intressant.

En annan i klassen hade det lite värre,
precis när hon hade börjat skrubba så
säger hennes kund: "Du förstår, jag är djurvän och
när jag tog av mig skorna så upptäckte jag att en katt
har kissat på mina fötter"
Alltså, hur sjukt är inte det?!


Dagens skoldag var inte så mycket bättre..
Det var väldigt lite bokningar så det var mycket dötid
och på lunchrasten kommer helt plötsligt en av lärarna ner
och säger helt chockat; vi har blivit rånade!
Då är det alltså någon som har gått in och länsat kassaapparaten
medan lärarna satt i ett rum bara några meter bort
samt att några andra var i salen en trappa ner!
Jag och en annan i klassen satt på restaurangen snett mittemot.
Helt sjukt men som tur var så valde tjuven fel dag,
vi hade ju som sagt var klent med kunder så den
fick bara med sig växelkassen....

(Har iaf haft bättre kunder än igår, den första öste beröm över mig och den
andra likaså samt att jag sålde två produkter till henne för sammanlagt 752 kr)



Efter skolan idag så gick jag och satte mig på ett fik.
Där satt jag i ungefär 1.5 timme och pluggade lite,
imorgon är det ju nämligen det teoretiska provet.
Ooooh, läskigt!
Känns ändå som jag har rätt bra koll på allt
men det märks ju imorgon :)


Pedagogiska Emilia!

Tog mig en tripp på stan idag,
passade på att lämna tillbaka ett par skor
och träffa Moa. Riktigt trevligt. Hann
även med att lära Moas pojkväns syrras 4 åriga dotter (blev långt där...)
att doppa strips i glass, det blev väldigt populärt och det slutade med
att hela familjen hade testat och gillat de! Snacka om att jag
är grym på att lära ut vettiga saker!


Jag blir nog aldrig göralös...

Har passat på att tvätta sängkläder och städat rummet idag
när jag hade lite tid över, de var välbehövligt! :)
Lite plugg och försäljning av produkter har oxå
hunnits med!

En massa glass och kladdkaka har slunkit ner,
nästa vecka är det vilovecka så det lär ju slinka
ner lite mer godsaker då men veckan efter de
börjar förberedelseperioden och det är då bara ca 1.5 månad
kvar till tävlingssäsong så då därför kommer jag börja
med den lite strängare dieten. Det, mina vänner,
behövs! :)


Nu ÄR det vår!

Idag gick bussen sönder, så det var bara att hoppa av och vänta på nästa....


Körde mitt första pass ute på bana idag, Nacka IP var stället.
En liten arena med 2 banor och nästan 400m runt!
Sprang 7x300m på ca 80% med p3. Förutom att jag var väldigt
trött och seg i benen så blåste det motvind de första 200m,
det var massa gröna pluttar från konstgräset och skolelever som
sprang ut ibland. Det gick ju alltså bara sådär men det var sjuuukt
skönt att komma ut och jag längtar verkligen till tävlingarna nu :)


Jaha mina vänner, då körde vi fel....

Bussen på väg hem körde fel, hur man nu lyckas med det
när man bara behöver köra på motorvägen fram till Nackaforum.
Aja, vi överlevde i alla fall ;)

Under vårat studiebesök på Axelsons SPA Gallerian imorse
så träffade vi Robyn. Hon kände tydligen tjejen som tog hand om oss,
spännande! ;)
Resterande skoldag har varit lugn, har bara haft lite egenläsning på teorin och
en liten frågestund...


Styrkepasset idag gick väl inte jättebra för nu är min stackars kropp sliten!
Får en välbehövlig vila nästa vecka men det är några pass kvar
som jag ska kämpa mig igenom! :)


Har fortfarande ont i min neesa!

Det var en seg dag på skolan idag, hade bara två behandlingar.
Passade på att ta en powernap på en bänk under lunchrasten,
riktigt skönt! :)

Dagens träningar gick mycket bättre än igår...
12x70s p30s imorse. Ville lägga av efter 6st då jag var helt slut
men bet i och sprang allihopa. Var hyffsat trött efter...
I kväll var det spu, hopp och häck. Det gick bra tills jag fick ont i vaden
så jag sprang inte alla lopp. Skulle ha sprungit 3x3x120m men klarade bara 5 lopp.
Aja, det är inget farligt men det är så drygt när det gör ont!
Passade på att köra massa medicinboll och bål istället, välbehövligt.




Tänkte att jag kunde kanske träna på SATS imorgon för att slippa så mycket pendlande,
gick in nu ikväll för att fråga hur mycket det kostade.. Någon som kan gissa?

200 KRONOR!! För en enda gång! Helt otroligt, så jag får nog fortsätta mitt pendlande ut till Sätra.
Som förövrigt egentligen oxå kostar att träna men har lyckats snika mig in varje gång ;)

Anti påsk!

Det har inte varit min dag idag!
Skulle ut och springa imorse, då var det snöstorm...
Tänkte köra ett sprintpass i Sätra, då stängde dom tydligen kl 15...
Blev ju bara pannkaka av allt ihop!

Följde med Henrik, Emma och Linnea till Nacka simhall för
att bada lite. Simmade några 100m och körde löpintervaller.

Har inte mått super bra idag, knappt någon matlust och trött.
Vill INTE bli sjuk!

---------------------
Igår var jag in en sväng till stan och strosade lite,
var super härligt väder så jag gick bla. genom Gamla Stan och
satte mig vid Slussen i solen medan jag väntade på bussen.
Skönt! :)

Idag är näsan blå....

3x3x150m p45s sp8 21.5 - 22.5

Det var själva huvudlöpningen idag,
jobbigt men roligt! Sprang med Stine 
och Jessica, det är verkligen en helt annan
sak att springa träningslopp med någon
och vara tvungen att ta i för att hänga med. 

Innan loppen så var det blockacc som gick riktigt bra
och efter så var det häckstyrka. Behöver jag säga att benen blev lite 
stumma? ;) 


Imorgon är det vila, då ska jag ta mig in till stan en sväng
hade jag tänkt. Är ju lite affärer öppna så ska väl spendera
lite pengar, var ju så länge sen :)
 

Rudolf med röda mulen!

Dagens pass kördes på Enskedes IP i styrkehallen där.
Stine Tomb och Jessica Samuelsson stod för sällskapet! :)

Det blir verkligen en helt annan grej att köra tillsammans med
andra, vi körde inte samma övningar men ändå.
Fick lite tips på ryck av Dejan, nu gäller det att få till de oxå
för då kanske jag kan öka lite i vikter.
Det hände en liten olycka under ett ryck,
jag lyckades dra stången rätt upp på näsan!
Nu snackar vi om smärta! Har fortfarande ont och
den är lite större än vanligt samt röd... Typiskt!

Imorgon ska jag köra med tjejerna igen
och då blir det 150m lopp. Kommer gå helt efter
deras program, det är ungefär liknande mitt
torsdagspass... 
  

Glad Påsk!

Är helt slut i rygg och fötter efter dagens praktik i kurbadet.
Kan inte påstå att man har så bra arbetsställning där men
nu behöver jag inte vara där nå mer, skönt!

Bjöd på tacos när jag kom hem,
var riktigt gott. Nu sitter jag och väntar
på att kusinen ska somna så jag kan öppna
glasspaketet och godispåsen, det är ju faktiskt påsk! :)


RSS 2.0