TRÖTT

Snacka om att jag har stressat idag!
Det var så himla mycket att göra,
mycket mer än vad jag trodde
och timmarna bara svepte förbi.

Men jag hann färdigt och
nyckeln är överlämnad.
Så nu sitter jag på Frösön
och ska snart gå och lägga mig.
Jobb på dagis imorgon och
trääääning! :D

Är snart inneboende igen...

Det går långsamt i städandet...
Väskorna är helt färdigpackade
och det mesta är utplockat.

Har dock heeela köket kvar
och dammsugningen.
Om ca 5 timmar ska jag vara helt klar
för då lämnar jag över nyckeln..
Vemodigt!

Helt omöjligt!

Jag förstår inte hur jag ska lyckas packa ner
grejer för tre månader.
Hur ska jag veta vad jag kommer behöva och inte?
Jag som har problem när jag bara ska vara borta
över en helg... Hmm!

Aja, jag kämpar på med packningen.
Imorgon kväll ska jag överlämna nycklarna
och flytta in hos mamma och pappa på Frösön igen.
Wish me luck!

Flyttstädning

Snörvlar och hostar för fullt, ingen bättring än...

Ska sätta igång med städningen men
det är svårt att packa ner sitt liv i två väskor.
Det ska gå!


Sjukling

Mormor och morfar var nyss här och
hjälpte mig göra våfflor som vi sedan åt.
Det vart riktigt gott! och MYCKET bättre än senast jag försökte mig på att göra våfflor...

Snart dags för lite massage, jobb och sen ska jag
ut ikväll och dansa på :)
(måste passa på när jag inte är helt slut i kroppen av all träning och somnar kl 22)




Jag håller för tillfälllet på att hosta ur lungorna!
Självklart har ju jag dragit på mig en riktigt härlig förkylning... TYPISKT!


En riktigt social dag är avklarad

Har passat på att träffa folk idag.
När jag vaknade åkte jag till farmor för
att få lite plättar och surra lite..
Faster Geta och kusinerna Cissi och Fredrik
samt kusinbarnet Kerstin kom oxå dit en sväng för
en liten paus från vakandet på sjukhuset.

Åkte hem för att tvätta och packa.
Kusin Sofie kom och vi åt middag tillsammans
innan jag skjutsade hem henne och passade på att
heja på mormor och morfar.

Väl hemma packade jag lite till och så kom
Sanna förbi, vi kollade på Prison Break och
åt glass.

En riktigt trevlig dag är nu till ända men
morgondagen blir minst lika trevlig!




Tydligen hade jag fått lönen idag så jag hann även med att betala
räkningarna. Har kunnat lägga undan lite pengar i sparkontot samt
börjat betala av lånet som jag fått av mamma.
Det känns inte som att jag kommer ha några pengaproblem
den närmsta tiden, skönt att slippa oroa sig...


ISM?

Jag har fått frågan av många varför jag inte ställer upp på ISM
och svaret är egentligen ganska enkelt.

Jag har aldrig satsat på en inomhussäsong,och aldrig legat bättre än på 16e plats i statistiken,
och då tycker jag inte man har något att göra på ett stort SM (som ungdom).
I år satsade jag inte heller på någon inomhussäsong och jag trodde inte jag
skulle springa så snabbt. 
Det blev ju helt annat i Malmö och nu ligger jag huxflux 6a (5a bland bara svenskar).
Men eftersom det inte var planerat något SM och jag nästa vecka flyttar ner till sthlm
så känns det bäst att avstå, det kommer ju fler år! :)


Hopplöst fall!

Har haft fullt upp idag med arbets-EKG samt gastroskopi,
båda gick jättebra och dom hittade inget fel på mig.
Har dock redan fått träningsvärk efter cyklingen....

Nu har jag suttit och hejat på Sverige i stafetten,
det antar jag att ni oxå gjort!
Hur som helst vääldigt härligt att se!


Myskväll

Det var riktigt härligt med några timmar på relaxen,
nu blir det mys i soffan framför OS innan det är dags att krypa
ner i sängen! :)

Vilken underbar dag!

Tydligen så slog jag ett 27 år gammalt distriktsrekord i söndags,
det var ju verkligen på tiden! :)


Idag har jag bara njutit av vilan,
lååång sovmorgon och sen lunch på stan med Ecka.
Om nån timma ska jag träffa mamma och pappa,
då ska vi på relaxen. Det var min julklapp till dom :)
Sköööönt! Sen blir det väl att skynda sig hem och se slutet på damernas
skidskyttestafett....

Näe, nu ska jag ta och äta lite godis.
Man kan ju inte säga att jag inte tar tillfället i akt ;)




När ska jag lära mig att stänga av telefonen under natten?

Hade lite svårt att komma till ro igår kväll,
så när jag fortfarande var pigg och klockan började närma
sig två så satte jag igång en film och glodde på den.
Inte förrän halv 4 la jag mig i sängen och var trött
så jag somnade rätt snabbt efter det.
Tänkte ta en lång sovmorgon men mobilen har ringt och jag tror alla
har haft gratis sms för satan vad den har vibrerat.
Vid 10 kunde jag inte ignorera det längre utan var tvungen att kliva upp
och börja svara... Livet är alldeles för hårt! ;)

Har varit ut en sväng och köpt gardiner,
det var rea på jysk.

Om en timma börjar jag jobba,
slutar kl 21 så då blir det väl hem
och kolla på OS. Undra om det är någon rolig
idrott ikväll?

Jag vet inte vad jag ska tycka....

Jag blir så fundersam när jag läser artikeln om mig i zport.
Allt verkar bara så konstigt och det stämmer inte riktigt...

  • Inne-SM? Nä, Inne-JSM. Det är två heeelt skilda tävlingar!
  • Debuterade? Nä, jag har sprungit många 400m lopp och har bl.a. ett IJSM-silver från 2007.
  • Efter loppen har jag mått dåligt i flera dagar? Ja, men inte pga ångesten som det framgår ur artikeln utan den konstiga trötthet och yrsel jag har drabbats av som sedan har blivit ångest!
  • Lite åt det hållet? Näe, en blandning av ångest och trötthet!
  • Jag har inte lärt mig det än? Nja, det går lite långsamt på första varvet...
  • Spainstruktör? Det har jag aldrig hört talas om, SPA-terapeut ska jag bli!




Visst det är egentligen inga stora fel och det är absolut inte lika illa som i fjol
men det låter bara så konstigt. Visst är mycket av det mina ord men mycket har blivit förkortat så
att innebörden har blivit något helt annat..
Det kanske bara är jag som behöver lära mig att formulera bättre, jag vet inte?
Smartast är nog att inte svara på dolt nummer, då blir det inte några missuppfattningar ;)







55.67!!!!

Pers med ytterligare 49 hundradelar från gårdagens 69!
Och en bronsmedalj på det!

Jag är faktiskt nöjd, helt nöjd utan några som helst men eller om....
Vet dock inte vad jag ska säga om loppet, det kändes sämre än igår och även uppvärmningen, var lite tung i benen. Tyckte att första varvet gick lite långsamt och var riktigt trött vid 300m men hade ändå häng på de andra.
Så i utgången på sista kurvan så kände jag att det fanns något kvar i benen, tryckte på och gled förbi Lotta på utsidan.
Den känslan, att kunna trycka på slutet, var det grymt längesen jag hade och jag har saknat den :)
När jag kom i mål var jag sådär normalt trött men efter några minuter hade jag återhämtat mig, precis som det ska vara och jag är så glad för det är just det jag har saknat det senaste året och det är just det som har framkallat min ångest vid 400mh!
Det går alltså framåt!


Nu tar jag en välbehövd vilovecka
då jag bara ska njuta och vara glad.
(Och Hubbe är skyldig mig en pizza)


STORT TACK FÖR ALLA GRATULATIONER!

Nu är det medalj som gäller!

Ligger fortfarande kvar i sängen och drar mig,
var upp för två timmar sen och åt frukost.
Hade lite svårt att somna igår då jag fastnade
i skidåkningen och var väl kanske lite upp i varv
när det var klart.

Nu ska jag väl strax hoppa in i duschen, sen blir det lunch på Jensens
och sen ska vi ta oss till Atleticum! :)
15.30 går loppet, det är tävlingarnas allra sista start..

Ikväll flyger vi hem, förhoppningsvis.
Det är bara att hålla tummarna att ovädret i Stockholm
har lugnat ner sig lite så vi kommer i tid. Annars kan det bli övernattning på Arlanda
och det är jag inte nå vidare sugen på....



Näe, nu är det final som gäller och jag går för medalj
och ännu ett rejält pers!


Jag dömer ingen i förväg... ;)

Det var omöjligt för oss att hitta busshållplatsen så jag tänkte ta och fråga någon.
Kom en kille mot oss i bara t-shirt, bra tänkte ju jag då jobbar eller bor han nog här i närheten och vet vart hållplatsen är... Tji fick jag.
Det första han säger är "Titta! Titta!" och pekar ner på sina fötter.
Han går då enbart i strumpor, sen drar han i sin arm och säger "Polis! Polis!"
"Eh, okej" är det enda jag får ur mig och sen kutar han vidare!

Ja, hans fotspår syntes långt efter iaf så det lär ju inte vara så svårt för polisen att hitta honom ;)



Hade ett lätt återhämtningspass nu ikväll, hade tänkt att sticka ut nu vid 7-tiden men när klockan blev 6 så tittade jag ut genom fönstret då det lät så mycket. Det visade sig att det var halv storm och snöade så jag slängde på mig kläderna och stack ut innan det blev värre!
Skönt som tusan var det! Lite lätt jogg i 15 minuter genom Malmö centrum, 3 sköna stegringslopp på en fin gångväg och sen lite rörlighet i hotellkorridoren.
Nu är jag redo för ett snabbt finallopp!!


FINAL!

Det gick ju riktigt bra idag! :)
Hamnade i samma heat som Moa, vilket INTE var bra...
Men pratade lite med henne innan för att höra hur hon skulle lägga upp loppet
och hennes svar var som ljuv musik i mina öron.

Sprang första varvet på ca 26.5, 300m gick på 40.5
och i mål kom jag på tiden 56.16 som två, 8 hundradelar efter Moa!

Ja, just nu är jag inte annat än nöjd och har man persat med 69 hundradelar så ska man väl bara vara nöjd?
Det kändes super bra hela loppet
och jag hade mycket krafter kvar på slutet
(även om jag var halvt död när jag hade kommit i mål).




Jag längtar till frukosten!

Nu ska jag ta en lång dusch och sen krypa ner i den sköna sängen.
Ska försöka hålla mig vaken en stund så jag kan kolla på skidåkningen,
men troligtvis kommer jag slockna direkt!
Tror jag kommer drömma om hotellfrukost,
hoppas den är bra. Helst ska det ju vara våfflor!
MUMS!


"Bara" 3 timmar försenad

Nu ligger jag äntligen i sängen på mitt hotellrum.
Det blev en lång resdag vilket inte var planerat...

Skulle åka 12.45 från Östersund och vara framme i Malmö 15.35.
Det blev något helt annat, lyfter från Östersund ca 13.35.
Kommer till Arlanda 14.29 och missar planet till Malmö med
4 minuter! Blir ombokad till ett annat plan 16.10,
som blir försenat till 16.45.
Landar i Malmö 18.00 och får vänta på flygbussen som går 18.40!
Anledningen till förseningarna ska ha varit snöoväder på Arlanda
och även i Malmö senare. När vi landar på Arlanda är det lite gråmulet men annars
utmärkt väder och i Malmö regnar det lite lätt.
I Östersund dock lyfter vi i ett riktigt snöfall där sikten var ca 40m framåt...

Blev väl lite smått bitter men det har ändå gått bra
och jag har ju sluppit frysa! :)

Väl framme så stack jag ut på en liten promenad/jogg/studsrunda.
Känns riktigt bra i kroppen och jag är TAGGAD!




2 dagar kvar...

Idag har jag en helt ledig dag!
Har hunnit med en härlig sovmorgon
och funderar på att ta en liten promenad i det fina vädret.

Vi får se vad det blir...


Uppladdning x2

Har haft ett sånt himla myspys de senaste 4 dagarna.
Bara suttit hemma på kvällarna i soffan insnurrad i pläd,
massa ljus tända och lyssnat på musik och kollat tv om vartannat.
Håller på och laddar upp lite inför plugget i Stockholm tror jag.

Laddar ju även för fullt inför helgen.
Jag äter kanonbra, var ett tag sen sist jag åt så här.
Jag kollar på OS och blir taggad.
Jag har haft två riktigt bra träningspass i måndags och igår.
Jag tänker mig in i loppet flera gånger per dag.
Jag har börjat packa.
Jag LÄNGTAR!




Heja Sverige

Ligger fortfarande kvar i sängen, den är så varm och skön :)
Är riktigt glad att jag ställt in en tv i sovrummet
för vad är skönare än att ligga halva dagen i sängen och kolla på tv? ;)
Så kommer det dock inte bli idag, har tvättstugan kl 11-14 och sen blir det jobb.


Jag är inte ett sånt stort fan av vinter-OS men snacka om att pulsen höjdes igår när jag följde Ferry,
blir så imponerad och INSPIRERAD!
 
Men jag antar att det är fler än jag som vill ställa sig i startfållan och
visa att det inte kan vara så jäkla svårt att släppa iväg åkare.
Det står ju på tavlan rakt framför dom när de ska åka!
Hur svårt kan det vara egentligen?
Det lär ju inte vara lite pinsamt för de åkare som åker över 30s för tidigt,
där anser jag att det bara är åkarnas fel för man vet ju vilken tid man ska åka på!
Jag brukar kalla det fusk, vad kallar ni det för?



Träna träna träna

Det kändes grymt bra på dagens pass!
Pers på 120m, 14.9!
Körde även 60m mångsteg, på tid. Det var lite mysko,
men tiden blev iaf 9.4...

Vila imorgon och på torsdag, resdag på fredag
och sedan blir det tääävling!
Satan vad snabbt jag ska springa!!

Formen börjar närma sig sin topp!

Nu är det inte långt kvar till tävling!
Gårdagens pass gick rätt bra, det känns bra i kroppen.
Ikväll blir det två snabba 120ingar ur block
sen är det vila resterande tid fram till lördagen.


Det tog bara ett halvår....

Blir faktiskt mer och mer nöjd med frisyren :)

Har nyss varit och tömt förrådet på Kaptensgatan på mina grejer,
trodde mamma och pappa skulle få mycket mer plats nu men
tydligen så hade jag inte så mycket saker. Det syns ingen skillnad...


Första och sista gången på NFI....

Födelsedag igen, denna gång är det morbror Henrik som fyller år.
Grattis till honom!

Har varit och klippt mig, igen.
Denna gång testade jag på NFI, en frisörskola,
så det blev billigt. Har inte bestämt om jag är nöjd med resultatet,
det blev ju inte som jag bad om i alla fall...
Hon som klippte mig var duktigt, lite osäker, men
det var nog egentligen lärarna som förstörde hela klippningen.
Det var typiskt, jag som hade tänkt förlita mig på lärarna. Hmm...



Grattis morfar på födelsedagen!

Vilken härlig söndag jag har haft!
Sov till halv 12, åkte ut en sväng med bilen,
fikade hos farmor, åt en god middag
och nu sitter jag i soffan och kollar på tv.
Ska strax sätta ner fötterna i ett fotbad och
dra igång en film!

Det var flera månader sedan jag hade en helt obokad helgdag
så det var bäst att passa på idag! :)

En 11års lång bandykarriär är nu över!

Jag har bestämt att sluta med bandyn.
Just nu känns det ändå rätt bra att ha tagit det här
beslutet, men hur det kommer kännas i höst blir riktigt spännande.

Flera har undrat varför just nu?
Många tror oxå att jag kommer tillbaka i höst,
för jag har ju ändå sagt att jag skulle sluta sen jag var 13.

Men så här ligger det till....
Just nu känns det helt rätt att lägga av, det har de aldrig gjort förut.
Jag har inget kvar att ge, jag känner mig helt enkelt färdig.
Det är inte heller samma glädje i det hela.
Jag känner oxå att nu vill jag ge friidrotten en riktig chans,
det kommer bli en ännu hårdare satsning nu!


Imorgon kommer jag åka och lämna igen mina bandybyxor,
bara för att det ska bli lättare för mig att inte börja spela igen.
Suget kommer komma och saknaden kommer bli stor.

Inomhuspers

60m - 7.92 (2010)

400m - 55.67 (2010)

Utomhuspers

100m - 12.61 (2010)

200m - 25.06 (2010)

300m - 39.57 (2010)

400m - 55.38 (2010)

400mh - 59.42 (2010)

Förlust på förlust, vart var vinsten?

Tyvärr är nu tredje förlusten ett faktum.
Vi förlorade med 4-3 mot Söråker, helt otroligt.
Detta är nog den pinsammaste förlusten jag varit med om,
även om Söråker är ett väldigt bra lag med fint spel så borde vi vinna över dom lätt!
Men så var ju inte fallet.

Känns tråkigt att avsluta karriären med tre förluster på rad,
men jag är nöjd över mina 11 bandyår ändå!

IJSM i Malmö

Om en vecka sitter jag på hotellet i Malmö och laddar!

Vi är 10 st som springer 400m, det är bara försök och final.
13.10 på lördagen går försöken och 15.30 på söndagen går finalen,
Jag har 5-6 tid så om det ska bli någon final för min del så gäller det att springa på ordentligt.
Det är ingen omöjlighet och jag är riktigt taggad på två lopp,
känns inte så kul att åka ner till Malmö för att tävla i 1 minut. Då är det ju bättre med 2 minuter... :)

Är det redan fredag?

Det blev en fika på Mittpunkten med Sanna. Kladdkaka och Chai Latte, favoriten! :)
Vi tog oss en tripp på stan innan hon skjutsade hem mig.
Hoppade in i min egna bil och for till Sara ute i Valla. Lekte lite med Edwin innan vi åkte iväg till Lillänge för att shoppa. Blev ett par skor och en matta till sovrummet, helt perfekt fredagsshopping.
Åkte även in på växtvaruhuset och ÖB, där jag köpte en tavla. 

Väl hemma så var det bara att börja tvätta, det var ledigt ikväll mellan 18-22. Undra varför? ;)
Gjorde mig ungstektfalukorv och potatismos till middag. 
Blir en lugn kväll i soffan, upp tidigt imorgon för att åka till Söråker!  

Lite idrott

Efter jobbet så stack jag ut och sprang 2.5km,
körde lite rörlighet, bålstyrka och fotstyrka!
Riktigt skönt återhämtningspass. Var dock -15 grader ute så jag kortade ner löpningen lite...

Imorgon är det årets sista bandymatch, för min del (är ju på IJSM nästa helg då sista matchen är).
Borta mot Söråker, det kan ju bara gå bättre än sist!

Sista trehundringarna innan IJSM

Pers på stående längd i dagens pass, 2.52 lyder det nya resultatet! :)
Även 300ingar sprangs och båda låg på 40.5, som alla andra veckor...
Trots att jag inte är nöjd med tiden så kändes det bra i kroppen
och det är ju kanon, bara 1 vecka kvar till IJSM nu!

Efter passet så bjöd Christer på lunch i Lugnvik,
en trevlig lunchrestaurang som bjöd på buffé.
Mumsigt, och tack Christer! :)


Nu är det snart dags att åka på jobbet,
slutar imorgon kl 10. Då ska jag köra ett återhämtningspass
och därefter fika på stan med Sanna! Fredagsmys!

Idérik kväll

Blev 4 timmars jobb nu ikväll, som vanligt lugnt så jag kunde titta ostört på GE galan.
Jag blir så inspirerad av att se alla tävla och speciellt de i min ålder!
Anton Asplund från Umeå klarade t.ex. IVM-kvalgränsen, DET ÄR GRYMT!! :D


Köpte ju ett skrivbord på Ikea idag och nu ikväll har jag försökt hitta en plats åt det.
Nu tror jag att jag funnit den rätta platsen, det blev en liten hörna i sovrummet. Känns riktigt bra :)
Började nyss fundera på varför jag ska ha ett skrivbord, jag har ju inget att jobba med...
Kom dock på att jag får sitta här i hörnan och spåna på ett eventuellt företag som jag kanske startar i sommar eller höst. Vi får se om det kommer några idéer.
Nu tror jag i alla fall att det är dags att sova, dagens idéer har tagit slut....

 

 


Test nr 3 avklarad

Tyvärr gick inte testerna som jag ville, men när har något gjort det?
Vart ändå helt okej resultat och jag tror att jag kan skylla lite på helgens lopp,
hade inte samma lätthet i kroppen som i lördags....

Fick testa på lite olika övningar till fotträningen och det enda jag kan säga är,
FY FAN VAD SVAGA MINA FÖTTER ÄR! Det är nästan lite läskigt!
Får köra på med dessa övningar nu i vår så kanske det händer något i fotlederna mina..



(Vi lyckades hinna med en sväng på Ikea oxå, lr jag... Tog ett snabbt varv på ca 30min och lyckades handla för nästan 500kr, bl.a. ett skrivbord)

Sundsvall...

...here we come!
Nu blir det äntligen av, Hubbe hämtar snart upp mig.

Kommer oturligt nog inte hinna med Ikea,
jag börjar jobba 17.30 ikväll!




Kramkalas hela dagen!

Idag tog jag en ny avdelning i besittning!
Tillbringade 7 timmar på Lövsta förskola och Kronan.
Mycket rolig och lärorik dag. De äldsta barnen var 3 år
så det har varit mycket blöjbyte och tröstande.

Åkte hem till Sara efter och blev där fram tills nu,
råkade slumra till i soffan ett antal gånger ;)
Vilade från träning idag då vi ska åka till Sundsvall imorgon
för att göra testerna. (Ja, det är nu tredje gången gillt)



Dagens träningar...

Friidrottspasset i förmiddags gick helt okej. Var lite seg efter helgens lopp men hoppade ändå 12.71 på stående 5-steg och 25.96 på stående 10-steg. Enligt en kravprofil som ställts fram åt mig ska jag ligga mellan 22-26m, om ett par år!! Helt okej alltså...

Bandypasset nu ikväll gick oxå bra, snön öste ner men vi fick ändå till ett bra pass. Skönt!
Match på lördag mot Söråker. Det blir sista matchen för mig i år!

Brum Brum!

Nu känner jag mig hel igen, Pärlan är tillbaka!
(Pärlan är ju då såklart min bil, för dom som inte vet..)


Working 9 to 5 (10-10)

Det var +15 grader på balkongen borta på Reveljgränd idag, härligt! :)

Har ju jobbat stenhårt idag (som vanligt).
Avslutade passet med en brukare som mådde dåligt.

Här hemma så har jag ätit lite kladdkaka
och funderar stark på att sova nu.
Får se vad morgondagen har att erbjuda!
Förhoppningsvis får jag tillbaka bilen :)

TACK!

Måste ju självklart tacka min pappa och Åke Spejare som bytte spikarna på mina spikskor så snabbt och bra!
Hade jag varit rik och haft ett eget team så skulle dessa två direkt ingå i det och få bra betalt! ;)

Riktigt bra publik var det ute i Ås oxå, det bara dånade när jag sprang och krafterna flödade av alla rop!
Många kom fram och pratade och gratulerade, sånt är alltid lika roligt..




Nu ska jag äntligen gå och lägga mig, har precis diskat.
Imorgon är det jobb 10-22!
Grannen har fest igen, den här gången hänger dom ute i korridoren och skriker.
Vill inte gå ut och säga till för då lär de ju vandalisera min dörr eller skrika ännu mer...

Är så trött så jag kommer nog somna utan problem ändå.
Godnatt!


"De här skorna kostar 36 euro i Kina"

Vilken dag!

Pers x2 på 60m och även pers på 400m!
7.93 sprang jag på. I extraloppet 40min senare sprang jag 1/100 snabbare,
så nya perset är alltså 7.92! :)
400m loppet kändes riktigt bra! Efter ca 26.5 i varvtid så kom jag i mål på 56.85.
Just nu känner jag bara glädje, men känner samtidigt att lite snabbare hade det väl kunnat gå?
Äh, nu ska jag njuta av mina pers men träna vidare, ännu hårdare (eller lättare, det är ju ändå fortfarande tävlingssäsong), för vad skulle jag ha att se framemot om jag var helt nöjd?!


Ni kanske undrar vad citatet i rubriken betyder?
Jo det var en liten kille som provade ett par spikskor och det är när han tittar i dem som han upptäcker att de kostar hela 36 euro i Kina! Mamman skrattar och förklarar; nej nej, det är storlek 36 i Europa... (och så står det ju "made in China"). Sen sprang han iväg i spikskorna, dom var lite stor men funkade alldeles utmärkt! :)


It's time to run!

Strax efter 11 igår hämtade jag Ipoden och stoppade hörlurarna i öronen,
då skreks det för fullt, de knackade på mina fönster då dom inte kom in genom porten och dunket kändes i hela sängen.
Lyckades ändå somna rätt snabbt sen och sov så gott när klockan ringde nu på morgonen! :)

Efter en dusch och härliga gurkmackor till frukost är jag nu redo att åka ut till Ås.
Har inte blivit nå taggad än men det kommer nog under uppvärmningen!


Party party!

Det är så typisk, bara för att jag behöver sova ostört inatt så är det party hos nån granne.
Ett härligt dunk känns i lägenheten....
Om några timmar så lär ju skriken komma när de är fulla och börjar bråka,
hoppas jag har somnat innan dess!
Tur ändå att jag inte har så tidig gren.

11.30, 60m försök

12.20, 60m final

13.40, 400m

Har ett mycket bra motstånd så nu hoppas jag tiderna kommer!

Datorköp på g?

Det visade sig bli ett riktigt kanon köp, för nu luktar kläderna bara nytvättat :)

Håller på och kollar runt efter en mini-pc. Min bärbara är inte så pigg längre och försäkringen har tagit slut,
skulle inte sitta helt fel med en ny.
Har sett några intressanta men jag tänker inte göra samma misstag som med min nuvarande,
då jag egentligen inte hade en aning om vad jag köpte. Är inte så inne i de där med dator, förstår nog inte ett dyft av vad allt betyder ;)

Vill-ha-lista:
Nr 1
Nr 2
Nr 3
Nr 4

Någon som har lite bättre koll än mig och som är sugen på att ge mig tips?
(Mormor, jag tror inte du kan hjälpa mig den här gången....) :)


Ett tu tre, på det fjärde ska det ske....

Snacka om att jag har varit effektiv idag.
Jag gick ner på Östersundsbostäder och lämnade in ansökan,
det gick helt smärtfritt och det skulle inte bli nå problem försäkrade de mig om.
Fortsatte till Expert där jag skulle höra hur mycket det skulle kosta att laga mitt objektiv till kameran,
om jag hade otur så skulle det kosta 100kr. Efter mycket om och men gick jag med på det (ironi, egentligen log jag inombords och sa, okejdå det får väl gå)..
Gick upp på Ruts utförsäljning (affären som drabbades av storbranden).
Hittade där ett par byxor och en t-shirt som jag tänker ha under dagarna på skolan,
så därför köpte jag två av varje. För godtagliga priset, 200kr.

Nu ligger kläderna i en varsin tvättmaskin med massa ättika,
det ska tydligen ta bort röklukten så det är bara att hålla tummarna.
Ska snart börja laga middag, blir köttbullar och potatis med gräddsås. Mums!

Någon ska det ju gå bra för mig oxå...

Det blev en spännande start på arbetspasset igår,
under en obligatorisk promenad hittade brukaren en mobiltelefon.
Efter ca 15 min lyckades vi hitta ägaren och brukaren fick 60kr och en kram.
Hon blev lycklig :)
Blev sedan en lugn kväll, förutom att jag sparkade lilltån i en dörr så att den nu skimrar fint i rött och blått!

Nyss hyrde jag ut lägenheten till en jättetrevlig 27 årig tjej.
Jag tyckte det klickade direkt så vi skrev på kontrakt.
Ska nu kuta ner på Östersundsbostäder och lämna in en ansökan om tillstånd för andrahandsuthyrning.
Det är skönt att jag kommer kunna spara ca 3000 kr / månad (som jag får lägga på hyran när jag kommer tillbaka istället)... Kommer dock få sova på bäddsoffor i tre månader, någon som är avundsjuk? :)




Inställt, igen!

Det blev inget Sundsvall den här gången heller,
var tydligen vädligt dåligt väder där nere så det hade kunnat bli lite svårt att hinna hem tills jag skulle börja jobba.
Hade hunnit duscha, klä på mig och ätit frukost när Hubbe ringde.
Det var bara att krypa ner i sängen igen och behöver jag säga att jag somna direkt? ;)

Nu på förmiddagen har jag suttit och spånat på ett kontrakt,
imorgon ska jag träffa den tjej som är intresserad av att hyra lägenheten.
Hon lät i alla fall väldigt trevlig.


Aja, nu ska jag iväg och jobba hårt!
(som vanligt...)

Onsdag kväll!

Har städat för fullt nu ikväll,
även diskat.
Packat inför morgondagen, då jag och Hubbe åker till Sundsvall, har oxå hunnits med!
Jag börjar jobba kl 15 så det blir tyvärr inget Ikea... ;)


Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig,
upp tidigt imorgon!


Väntar fortfarande på stor trissvinst!

Tar en liten paus i mitt shoppande.
Har varit uppe på Jysk och ÄNTLIGEN köpt en stor spegel.
Köpte oxå två växter nere på Växtvaruhuset :)

Nu har jag ätit lunch och ska strax ner på stan för att
kolla efter ett par byxor och skor samt vita t-shirts
som jag måste ha till utbildningen.


På tal om den, nu är det dags att betala anm. avgiften.


Mitt konto kommer aldrig vara så välfyllt som nu...
Funderar på att vänta tills imorgon innan jag betalar in,
så jag hinner njuta lite av att ha pengar ;)





Inte långt kvar till IJSM

Formen börjar ta sig.
Igår persade jag på stående längd, 
det nya resultatet lyder på 2.47. 
5 cm längre än det förra! :) 

På lördag är det ÖGIF-inne,
då ska jag springa 60m och 400m.
Det kommer bli jämt på båda grenarna då 
det är några norskor som oxå ska springa 
och har pers i närheten av mina. 

11.40 - 60m
13.40 - 400m
Kom och kolla!  


Full rull hela tiden!

Jag har lite fullt upp nu känns det som.
Efter ett läkarbesök igår morse så var det träninge och sen direkt ut till Valla för att hjälpa Sara att flytta.
Hemma igen strax innan 23.

Skulle ha sovmorgon imorse, hjälpa Sara, träna och gå på relaxen.
Istället blev det tidig väckning, jobb på Lövsta, träning och tv-tittande.
Imorgon hoppas jag få sova lite längre och sen blir det till att hjälpa Sara hela dagen.

På torsdag ska jag och Hubbe ner till Sundsvall för att göra tester (vi ställde in det förra veckan pga vädret),
sen blir det jobb till fredag.
Och fredagen har jag faktiskt inget inbokat, men det kommer nog upp något tills dess.

Lördag är det dags för tävling igen :)




Helgens matcher

En bandyhelg är avklarad!
2 tunga förluster blev det, tyvärr.
Mot Karlsbyheden i lördags 5-1,
vi spelade ändå hyffsat men hela vårat försvar hade bytts ut pga av sjukdomar och skador så många var på nya platser vilket gjorde att det blev lite förvirrat ibland. Karlsbyheden har lite tur och får bla. ett mål som går efter isen, träffar en snöhög (som domarna gjort strax innan pga hål i isen) och flyger upp i mål. Surt men sant.

Matchen mot SAIK var lite speciell, väldigt toleranta domare som släppte alla möjliga olika tacklingar (åt båda håll) men som stötta SAIK spelarna och inte "såg" fult onödig spel som skedde precis framför ögongen.
Vi hade 5 ordinare spelare skadade vilket resulterade i att våra två avbytare var två av våra tre målvakter.
Det funkar ju inte riktigt då, och på de så hade SAIK med flera allsvenska spelare.
Resultatet slutade 3-1. Även där en vääldigt sur förlust!


Mina insatser var sådär.
Det blev inga mål men ribbträffar och liknande.
Fick även sitta 10 min på utvisningsbänken pga av "våldsamt slag". Verkligheten där var att en spelare åkte in i min skridsko när jag styrde henne, vi båda tappar balansen och ramlar.
Höll även på att få matchstraff när jag skrek "helvete" ifrån busbänken när Anna J blir nerdragen i straffområdet och det blir målvaktens boll.
Näe, det känns lite konstig då jag trodde hemmadomare hade börjat försvinna men det hade de tydligen inte och jag tycker det är väldigt synd att domare ska få styra matchen så där...

Aja, nu har vi två matcher kvar denna säsong.
Jag kommer endast spela en till då sista matchen är samtidigt som jag springer IJSM nere i Malmö!

RSS 2.0