Gott Nytt År

Nu ska jag snart ner på stan och fika med Sara,
sen blir det raka vägen till jobbet.

Ha en underbar dag och kväll
så ses vi 2010!

GOTT NYTT ÅR


Årets nyårsafton

Det kommer bli en speciell nyårsafton för mig i år.
Jag jobbar nämligen, natt. Så jag börjar 15.00 och slutar 10.00 på nyårsdagen.
Känns både bra och dåligt, jag kommer ju tjäna myyyycket pengar men jag hade planerat att fira tolvslaget ute i Sanne med släkt och nu ser det ut som att jag kommer få sitta i personallgh och skåla med mig själv.
Äh, jag ska nog överleva. Det kommer bli skoj och så får jag ju gratis mat på det ;) Undra vad vi kommer beställa....

På nyårsdagen kommer jag nog åka ut till Sanne, där det ska ätas sushi. Och nej, jag har inte lärt mig äta något sånt så det lär ju bli korv och makaroner för min del ;)


Jag har en tränare som röker indianpipa ;)

Dagens pass gick faktiskt bra!
Var jobbigt som tusan, men det kändes så bra :)
Det var "indianpipepasset", även kallad löpstyrka.
Orkade med två pass, 60m loppen låg på
8.67-8.74-8.67 + 8.4-8.5-9.1  rätt bra tider alltså...

Lyckades dra med Sanna, hon avstod dock löpstyrkan och joggade istället 5km (25varv!).
Strongt gjort!


Under kvällen var jag iväg på bandyträning, det var match mot P15.
Tyvärr var isen väldigt dålig med massa sprickor så vi kunde bara spela på halvplan.
Det var iskallt och det var inte särskilt smart av mig att stoppa fötterna i ett fotbad några timmar innan,
för satan vad jag frös om fötterna!!
Klev av efter en halvtimma, då jag av en anledning inte tyckte det var någon mening att fortsätta spela.

Anka v.s Anka

Anna Anka, hollywoodfrun, är ju väldigt speciell.
Hon sände ju ett program "Anna Ankas jul" dagarna före julafton och även på julafton, klockan 15.00.

Tittarsiffrorna har kommit och ca 3.2 miljoner såg Kalle Anka medan 110 000 såg Anna Anka,
helt rätt men jag anser ändå att det är 110 000 för många som såg Anna...
Världens mest pantade kvinna!

(Tack för att jag fick ge min åsikt)



Finbesök på Övre hantverksgatan

Har haft finbesök idag av morbror Henrik, Emma och kusin Linnea!
Snacka om att jag tycker om den där lilla tjejen :)

När de åkte så stack jag ner på stan, kände ett stort shoppingbehov.
Blev lite kläder, böcker och body butter! Suget är stillat ;) Finns det tuggummi mot shoppingberoende?


Och jag ska vara i form om 1,5 vecka?

Stegringslopp 8x100m
Kullerbytta-stå x8
Häcksittsgång x10
Skulderstå-split x12
Mag och ryggliggande benpendling x10/sida
Ankgång 2x10m
Häckstuds fr-vä-fr-hö x4

Stå acc, högt knä var tredje 2x30m
Parallellstå acc 3x20m
Trepkt acc 3x40m

4x200m p5 (27.2-27.4-28.0-28.5)

Höftlyft, rakt-över-sida x30/ben

Kändes tungt idag. Var meningen att det skulle vara 2x4x200m men jag var helt slut efter ett lopp och tiderna dalade så jag avstod resterande.
Varför var jag tvungen att dra på mig en förkylning just nu?!

It's time to rock!

Dagens inköp var ett guitar hero på Maxi, för bara 199kr! Vilket fynd :)
Gjorde ju dock ett misstag, jag tog ett till ps3 som jag sedan märkte när jag kom hem.
Var bara att vända, lämna tillbaka och köpa ett nytt...
Har spelat lite nu ikväll för att spara på halsen, imorgon blir det singstar igen ;)

Städtant har jag varit idag oxå. Kan ju säga att det behövdes men nu är det fräscht här igen!

Lyckades få ett bra pass idag trots allt

Pass 2!

Höga drag 4x6 (30kg-32.5kg-35kg-37.5kg)
Frivändningar 6x2 (50kg-52.5kg-55kg-57.5kg-60kg-62.5kg)
Knäböj 6x2 (60kg-62.5kg-65kg-67.5kg-60kg-60kg)
Reboundjump 4x5
Studshopp 4x8
Brutalmage 1x7 (5kg)
Bål

Pers på frivändning, blev bara en etta på 62,5 men den kändes bra!
Har nog tappat all teknik jag hade i knäböj för det är tungt direkt på 60kg,
fick inte till det alls...

Dags att bli frisk nu!

Stegringslopp 10x60m
Sidgungskb x14
Häcksittsgång x10
Sprattel x20
Sidlöp 3x30m/sida
Exc. vadhäv 2x10/ben
Vadgungningar x40/ben
Plint 5-4-3 - landa matta x4

Kulkast bkt 4kg x4
Horisontella vristhopp 3x10m
Häckstuds 4x4hä
Flygande 5-steg x3 (13.49)
Expander hamstring 3x50

Det gick sådär idag. Det kände tungt men ändå lätt, hm..
Kände dock av förkylningen och började hosta rätt mycket.
Pers på flygande 5-steg!

Varför går tiden så snabbt?

Hela familjen har idag varit och testat min julklapp, singstar.
Det enda jag behöver säga är, hej familjen tondöv!
Haha, det lät riktigt illa men var ändå rätt så skoj :)

Och nu sitter jag här och längtar till mars!
Imorgon är det 10 veckor kvar tills jag börjar
på Axelsons.
Inte nog med det, jag fyller ju faktiskt år i mars oxå.
Tänk, lilla jag blir 20 år! Helt sjukt vad overkligt det känns,
var ju nyss jag sprang runt och lekte med grannarna i Torvalla, hade vattkoppor och lärde mig cykla.
Nu har jag körkort, egen lägenhet, gått ut gymnasiet, jobbar. Shit säger jag bara...

Näe, nu må jag nog gå och lägga mig
och drömma om min barndom ;)
GODNATT


13 dagar kvar till tävling :)

4 dagar vila, det var längesen.
Hade ju egentligen ett distanspass planerat igår men min hals tillåter inte något sånt just nu.
Imorgon är det dock dags att träna igen, halsen är fortfarande inte bra men det är bara ett lugnt explosivt pass + styrka så det lär ju ska gå.
Kommer nog avstå bandyn, kanske åker och skjuter lite...


Imorgon börjar jag vara nyttig igen, det är ju dags för tävlingssäsong så då skippar jag godis och liknande ett tag.
Försöka i alla fall....


Det dröjer nog innan jag blir någon mästerkock!

Blev en låångsam dag på jobbet igår.
Brukaren satt och kollade på tv så jag läste "Flickan som lekte med elden".
Hann med lite drygt 400 sidor ;)

Har gjort våfflor i mitt nya våffeljärn nu när jag kom hem,
vill inte påstå att det blev nå bra men förhoppningsvis lär jag mig snart!


En mysig juldag

Näe bullbak är inget för mig...

När jag vaknat upp och upptäckt att mitt kylskåp var helt tomt så när som på ett smörpaket så var det bara att åka iväg på Maxi. Där vart det storhandling, tre fulla påsar och toapapper!
Kände mig sugen på att baka bullar och satte igång. Man brukar ju säga att man lär sig av sina misstag och denna gång har jag lärt mig att låta farmor och mormor baka bullarna.
Stenhårda utanpå, degiga i mitten och kritvita, det enda som var bra var pärlsockret uppepå...

Pappa bjöd mig, brorsan och Jossan på pizza från HoggarsKrog. 
Tror både servitören och bagarn hade rökt på för det blev inte mycket rätt,
men gott var det :) 
Vi kollade på "En prinsessas dagbok" och sen åkte jag för att hämta mamma på jobbet. 

Det blev en liten julklappsutdelning och sen for jag hem. 
Slut på juldagen, snart börjar annandagen. 


Imorgon är det jobb, börjar 10.00 och slutar 09.30 på söndag.
Money Money...

 


Julafton 2009

Det har varit en supermysig julafton som jag njöt fullt ut av!

Efter min alldeles egna julfrukost (bestående av fil och flingor), så åkte jag till mamma och pappa på Frösön.
Vi öppnade julklappar och fikade lite tunnbröd och julgröt (nä, självklart åt jag ingen julgröt) innan vi packade ihop och åkte ut till Sanne.
När vi kom dit tog jag, mamma, mormor och Nickie en kort promenad i snöfallet...
Vi fikade lite bullar och sen tog jag en kort tupplur innan Kalle Anka.
Upptäckte att det var precis samma som förra året ;) men kollade på hela iår igen!
Kusinerna och snygga morbrodern kom och det var dags för julmat. För alla er som undrar.. Och vad äter DU från julbordet?!.. så är svaret: Köttbullar, potatis och tunnbröd är de som gäller för mig, precis som alla andra dagar ;).

Vi öppnade julklapparna, tyvärr kom ingen tomte i år. Men han kanske kommer nästa år? :)
Sen testade vi kusin Elins julklapp, spelet Alias. Mitt lag bestod av kusin Johan och morbror Michael, med såna proffsiga medspelare så kunde vi ju inget annat än att vinna (stort dessutom).
Mormor och morfar från nog träna lite på det och komma igen nästa år....
Mörkergömme hann vi oxå med, jag slapp leta men lyckades dra på mig en ond höft och nackspärr. Bästa gömstället hade nog jag och Sofie när vi stod med våra jackor mot ytterdörren, dock var jag lite för tjock så jag syntes i fönstret...

Jag ville inte att denna afton skulle ta slut men det gjorde den och väl hemma så testade jag en av mina julklappar, Singstar. Blev bara två låtar annars hade nog grannarna kommit med silvertejp till min mun :)

Hoppas ni hade en lika lyckad julafton som jag hade.
God fortsättning...



God Jul

Vaknade med sandpapper till hals och snorig.
Har klarat mig heeela hösten men på julafton, då blir jag sjuk!
Aja, det är bara att bita ihop.

Ska snart åka ut till Mamma och Pappa på Frösön för att öppna lite julklappar,
sen åker vi ut till Sanne där vi kommer vara till ikväll. 
Julmys med släkten! :)
Dock saknas bror min och hans Josefine samt morbror Henrik m. familj,
dessa firar i Sthlm hos deras respektive.


Hoppas ni får en lika underbar jul som jag kommer ha!
GOD JUL


På väg att bli sjuk?

Har ont i halsen och hostar för fullt.
Hm, typiskt!

Haveri i maskineriet!

Det är inte så farligt som det låter, men motivationen var totalt bortblåst idag.
Typiskt att det var just idag när jag hade passet som det behövs vääldigt mycket motivation!


Uppvärmning
Löpstyrka x1varv
- Löp 150m
- Knäböj (20kg) x20
- Löp 150m
- Djupa upphopp x10
- Löp 150m
- Vristhopp x30
- Jogg 300m
- Jumping jack x20
- Löp 60m (8.37)
- Studshopp x20
- Löp 60m (8.87)
- Järnet x10
- Löp 60m (8.99)
- Jogg 350m
- Lilla hjulet ufö x30m
- Jogg tillbaka
- Stora hjulet ufö x40m
- Jogg tillbaka
- Am. skipping ufö x40m
- Jogg tillbaka
p3
- Hopprep x100hopp

Magstyrka

Hade som sagt var ingen motivation så tröttheten kom snabbt och det kändes!
Mådde illa, hade svårt att andas och benen var som bly, redan efter två 150ingar...
Trots det så hade jag bra tider på 60m. Det känns ju bra iaf!


Dan före dopparedan

Är hemma efter en jobbnatt.
Har sovit som en stock :)
Behövde bara kliva upp en gång vid halv 5.

Nu ska jag träna, sen blir det middag med Sara och Edwin.
Efter de så ska jag och pappa till farmor.


Får se om den här tomten kommer imorgon... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=LKUjoUkFkro

Snart kommer tomten!

Nu är alla julklappar inhandlade! :)
Fick årets första klapp igår, av Sanna.
En super söt låda full med godis (och jag som börjat vara nyttig)!


Har varit på julmiddag med friidrottsgymnasiet, det blev på Eastern Palace.
Var faktiskt riktigt gott och trevligt men det är sjukt dyrt!



Fick mer jobb, nu blir det jobb 15-23+j på nyårsafton så jag får sitta och skåla med mig själv.
Treeevligt! Även jobb 2-3 januari...
Jobbar inatt oxå, börjar kl 22.


Blev ett helt okej pass idag!

Hade lite mer krafter idag, dock väldigt ont i vaderna...

Stegringslopp 8x60m
Kullerbytta-stå x8
Kålmasken x7
Stående benpendlingarna x10/sida
Ljumskgång x20
Sick sack hopp x3

Häckhoppsa, fr-ba-rö, 84cm 2x4hä
Häcklöp, fr-ba-rö, 84cm, 5steg, 10m 2x4hä
Häcklöp, 3steg, 84cm x2/ben

3x2x60m p3 sp8
(7.5-7.5-7.4-7.4-7.7-7.6)

Hängande höftlyft 3x6/ben

Gick sådär, hade ont i vaderna men jag kände mig inte lika seg som igår.
Blev lite trött på de sista loppen...




Tänd ett ljus och låt det brinna

Trots att jag bara skulle ta det lugnt idag så har det varit fullt upp!
Har julstädat och handlat, nu lagar jag mat och har precis tänt ljus (blev bara 59 av de 64 jag har) ;)
Sanna kommer sen och då tar hon med tomten så det blir lite julklappsutdelning, vi ska oxå fortsätta kolla på Prison Break.

Imorgon ska jag ner en sväng på stan och fixa sista julklappen, träna, äta middag med figet samt jobba natt.
Sen är det dan före dopparedagen, shit vad snabbt tiden går! :)



Buuuu

Det spökar på jobbet!
När jag hade lagt mig så började det knacka i väggen mot kontoret.
En knack sen ingenting i några minuter och sen en knack igen, i nästan 45 minuter höll det på.
Jag flög till varje gång och kröp längre och längre ner under täcket!
Men jag gick upp och kollade oxå, jag kollade om det var någon i lägenheten, jag kollade om det var någon utanför dörren, nedanför, ja överallt! Men jag har ingen bättre förklaring än att det är en som går igen.
Hon måste ha varit bitter igår! :/



Bara ett pass idag!

Nu finns det inte mycket kvar att hämta i mina ben...
Har fortfarande ont i vaderna sen torsdags och är suuper seg.

Höga drag 4x6 (30kg-32.5kg-35kg-37.5kg)
Frivändningar 5x3 (50kg-52.5kg-55kg-57.5kg-60kg)
Knäböj 5x3 (60kg-62.5kg-65kg-60kg-60kg)
Reboundjump 4x5
Brutalmage, 5kg 1x3 + 1x4


Frivändningarna var det enda som gick bra på detta pass.
Klarade en etta på 60kg och det tror jag är pers! :)
Sen kom KB, det finns inte mycket mer att säga än att det gick riktigt uruselt..

Vilar resten av dagen, även från bandyn!


Fredag-lördag-söndag

Har varit mycket de senaste dagarna.
Efter träningspasset i fredags (som gick rätt bra, börjar bli seg i benen nu) så gick jag ner på stan och fikade med en vän innan jag ilade upp på jobbet.
Där blev det en lugn kväll framför tvn, sov dock riktigt dåligt under natten eftersom jag hade så ont i vaderna att så fort jag nuddade dom så vaknade jag.

På lördagsmorgonen när jag slutat så skyndade jag mig hem och kokade ihop lite lunch, sen ner på stan och hämta skridskon och sen raka vägen bort på Vallen där det var samling.
Matchen vanns med 7-1 så nu blev vi serieledare huxflux! :)
Min insats var helt okej. Kände mig helt loj i kroppen men något annat hade nog varit konstigt.
Gjorde två mål, en på straff och en på hörnretur. Fick oxå sitta 10min på busbänken (eller det blev bara 5, sen tog matchen slut) för fasthållning.

På kvällen bjöd mamma och pappa på middag, det var mumsigt!


Nu ska jag kuta iväg på jobbet, börjar på Körfältet om 20 min.
Jobbar till imorgon bitti.
Då är det en ny vecka som bl.a. innehåller julafton ;)

-22 grader, nu är det vinter :)

Brukar man bli mer morgontrött ju äldre man blir?
Jag kommer verkligen inte upp ur sängen på mornarna,
den är så sköön :)

Klockan stod på 06.40, tänkte snooza till 07.00.
Kl 07.30 vaknade jag till och bestämde mig för att ligga en
timma till, jag ska ju ändå träna själv idag.
09.15 klev jag upp...
Nu gruvar jag mig för att gå ut till bilen,
det är -22 grader och motorvärmarn har stängts av för flera timmar sedan!


Vart är turen? Inte här i alla fall...

Näe, det går inte nå vidare bra för mig just nu.
Pappa ringde nyss och berättade att mina skridskor har börjat gått sönder,
några nitar var tydligen lös. (Ja, dom var ju inte så hela innan heller)
Måste därför försöka få en lucka och skynda mig in på Intersport imorgon
och se om de kan fixa till dom. Annars kan det bli lite svårt att spela match på lördag.


Ja, för ni vet väl om att vi har hemmamatch (en riktigt den här gången) kl 13.15 mot Karlsbyheden.
Jag hoppas alla som är hemma och inte är rädd för lite kyla kommer och kollar! :)



Uppdate:

Nu har jag fått se på skridskorna och hela plastgrejen där skenorna sitter fast håller på att lossna.
Hoppas det går att fixa imorgon, känns inte så bra att riskera något genom att åka på dom.
Min kropp lär ju inte gilla om skenan helt plötsligt försvinner...

Man lär sig av sina misstag, hoppas jag...

Jag har lärt mig att inte köra bil direkt efter ett jobbigt träningspass!!

Blev lite seg i huvudet och tänkte på något annat när jag körde hem så jag missade
att bilen framför stannade (vid stoppplikten som ALLTID har varit där).
Hade det varit sommar så hade allt gått bra men nu är det vinter och snö, så jag gled rätt in i dragkrocken på bilen. Typiskt!!

Alla inblandade klarade sig galant, utom min lilla Pärla som fick lite skador på fronten.
Japp, nu kan jag officiellt kallas för klantarsle! :)






Jobbiiiiigt!

Fotboll 30min
Kullerbytta-stå x8
Häcksittsgång x12
Skulderstå-split x12
Liggande benpendling x10/del
Ankgång 2x10m
Häckstuds fr-vä-fr-hö x4

Stå acc, högt knä va. 3e 2x30m
Parallelstå acc 3x20m
Trepkt acc 3x40m

6x300m p6
(44.0-45.3-45.5-45.5-45.5-45.8)

Ett helt okej pass men grymt jobbigt var det.
Efter andra loppet fick jag kramp i magen och fick sitta den vilan på toaletten ;)
Efter näst sista hade jag svårt att andas och hade verkligen inte återhämtat mig inför sista men
klarade ändå av den på ett bra sätt.
Kan väl säga att jag är rätt nöjd...

Nu finns det inte mycket kvar...

Nu börjar min kropp bli seg och trött.
Var helt slut under bandypasset igår kväll,
så idag blir det endast ett friidrottspass.

6x300m ska jag iväg och springa nu!
Hejsvejs




Mördarpass!

Herregud vilket jobbigt pass!!
Löpstyrka är nog inte riktigt min grej...

X 2 varv
- Löp 150m
- Knäböj 20kg x20
- Löp 150m
- Djupa upphopp x10
- Löp 150m
- Vristhopp x30
- Jogg 300m
- Jumping jack x20
- Löp 60m (8.7 - 8.6)
- Studshopp x20
- Löp 60m (9.0 - 9.0)
- Järnet x10
- Löp 60m (9.8 - 9.7)
- Jogg 350m
- Lilla hjulet ufö x30m
- Jogg tillbaka
- Stora hjulet ufö x40m
- Jogg tillbaka
- Am. skipping ufö x40m
- Jogg tillbaka
- p3min
- Hopprep x100 hopp
- p6min

+ Fotstyrka

 

Förra veckan var djupa upphopp jobbigaste övningen, denna vecka var det "järnet".
Jag var totalt slut, så sjukt jobbigt.
Det är ändå rätt skoj, men hade kunnat vara roligare om man hade haft någon att svettas med...


Det blir inte som jag vill

Jag kämpar och kämpar, måste springa på tå och ligga högt.
Men hur mycket jag än tycker att jag ligger högt så ser det precis likadant ut, lopp efter lopp!
Ja, dagens pass gick sådär. Massa olika häcklopp på 84cm och sedan 2x100m + 5x80m.
Känns lite segt i kroppen men något annat vore ju faktiskt konstigt!

Imorgon är det den enormt jobbiga löpstyrkan.
Bara att börja tagga!

Det är inte alltid bra att älska shopping!

Jag är helt otrolig! Det är ju omöjligt att gå på stan utan att köpa massa saker.
Skulle handla klisterspray men kommer hem med smink, nagellack och en tröja..
Det är verkligen hopplöst och jag som inte har några pengar!!


Nyvaken

Jag känner mig helt utmattad idag.
Hade ställt klockan på 10.00 men klarade inte av att kliva upp.
11.15 vaknade jag till igen och kämpade mig upp, nu sitter jag halvt död och äter frukost ;)
(Ibland är det skönt att inte ha något att göra på dagarna)

Hade fått brev från Östersundsbostäder, räkningar 3 månader framöver.
Har även blivit en hyreshöjning med 64kr. Dock fick jag ett fondöverskott på 699kr nu i januari,
så det läggs till i mitt sparande till sthlm! Kanon!

Igår kväll skickade jag lite mail till olika rektorer på förskolor runt om i Östersund,
idag fick jag svar och står nu på 3 olika vikarielistor :) Får se om det blir nå mer jobb!


Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag ner en sväng på stan och bl.a köpa mer klisterspray (till fottejpningen)


Snart dags för inomhussäsongen 2010

Örebro Indoor Games blir min första tävling nästa år.
9-10 januari, i Örebro (såklart).
Jag kommer springa 60m och 400m.


Tåg och hotell bokades idag, blir myspys för mig själv på Ibis.
Lördagnatt kommer tillbringas i Nacka hos Henrik, Emma och Linnea.
Tåg ja, det kommer de bli mycket av och jag vill ju inte påstå att jag är särskilt förtjust i det...


Dagens friidrottspass

Pass nr 1:

Stegringslopp 8x60m
Sidgungsknäböj x14
Häcksittsgång x10
Sprattel x20
Sidlöp 3x30/sida
Exc. vadhäv 2x10/ben
Vadgungningar x40/ben
Plint 5-4-3-matta x4

Kulkast bkt 4kg x4
Horisontella vristhopp 3x10m
Häckstuds 4x4hä 76cm, 6fot
Flygande 5-steg x4 (13.42)
Expander hamstring 3x50


Kändes helt okej, lite seg kanske men jag gick upp tidigt så jag skyller på det ;)

Pass nr 2:

Höga drag 4x6 (30kg-32.5kg-35kg-37.5kg)
Frivändning 5x3 (50kg-52.5kg-55kg-57.5kg-57.5kg)
Knäböj 5x3 (60kg-62.5kg-65kg-67.5kg-70kg)
Reboundjump 4x5
Studshopp 4x8
Brutalmage 1x6 (5kg) 1x20
Bål

Kan inte påstå att det gick super bra. Frivändningarna kändes sisådär, fick till något lyft men det flesta var dåliga.
Knäböjen gick bättre och jag klarade två reps på 70kg innan jag fick för mycket framåtvikt...

Jag ser det snöar

Vilket snöfall det har varit idag!
Nu går inte porten upp längre pga all snö som samlats bakom...
Hopppas dom kommer och skottar imorgon!


Har haft fullt upp hela dagen,
började med ett träningspass imorse, åkte direkt till John Bauer där jag ställde upp som hårmodell åt en vän och fick håret färgat. När jag var klar där for jag hem, lagade lunch och sov en timma innan jag åkte tillbaka till Göviken för ett styrkepass.
På vägen hem sen var det kaos då huvudgatan i stan var avstängd pga filminspelning med snöfallet och rusningstrafik så flöt det inte på särskilt smidigt!
När jag kom hem efter drygt 20 min (på en resa som brukar ta max 5 min) så diskade jag, lagade middag och åkte till Odenvallen där det var dags bandyträning.
Efter ca halva passet slutade det äntligen att snöa!

Nu är jag hemma och har precis fikat, börjar dock bli halvtomt i kylskåpet så jag fick gräva djupt innan jag hittade något. CSI går på tvn, när det slutar ska jag lägga mig i ett varmt bad.

Skön dag..
Imorgon är det tisdag (ifall någon har missat det)


Stooor längtan!

Åh, vilken enorm längtan jag har!
Det är alldeles för långt kvar till 8 mars och pluggdags.
Helt otroligt att jag känner så här med tanke på hur skolless jag var för bara någon månad sen!

Att få bo i en huvudstaden i några månader lär ju inte heller bli så tråkigt...


11 dagar kvar till jul!

Har varit skönt med en hel vilodag, men ska bli ännu skönare att köra igång med en tung träningsvecka igen!
Imorgon väntar 3 pass och däremellan ska jag även hinna med att vara hårmodell åt en vän som går på frisörlinje på gymnasiet. Ska få en ny hårfärg, spännande! :)


Tredje advent

Idag vaknade jag helt utvilad för andra gången på ett par månader!
Solen skiner och det är minusgrader. Ska ta och tända tredje ljuset i ljusstaken.
Snart kommer Sara och Edwin, då ska vi baka pepparkakor..



Järnjänget ;)

Skönt med distans

Väl hemma från Ljusdal bytte jag om och stack ut på dagens distanspass!
Tänkte bara ta en kort runda men det kändes som himla skönt att jag tog en omväg och sprang 6.5km. 
Var faktiskt riktigt skönt och det var nog längesen jag hade den känslan under en springtur! 

Imorgon blir det en hel vilodag, det ska bli väldigt skönt. 
Pepparkaksbak är det enda som står på schemat!
 

Blev bara en pinne rikare i Ljusdal

Lagmyset igår kväll bestod av matlagning (min grupp bakade bröd), bad i badtunna och titta på Idol.
Avslutade kvällen med att dra lott om vilka som skulle fixa frukosten, gissa vem som blev dragen!!
Det var bara att kliva uppp 06.20 och börja koka gröt, skoj...

Sov i nästan två timmar på bussen till Ljusdal, det var riktigt skönt. Nästan så att jag längtar till Kalixresan ;)

Ja, vi spelade ju mot Team Hälsingland i Ljusdal idag.
Det gick väl inge vidare... 3-3, efter en riktigt urusel första halvlek.
Hm! För mig gick det faktiskt inte heller nå bra, jag har tappat målsinnet..
Jag kan inte göra mål längre, så många frilägen jag haft och missat.
Dags att träna lite mer kanske? Ja, jag fick iaf till ett bra framspel till Hrönn som lyckades sätta bollen i mål. Kanon!
Nästa helg har vi första hemmamatchen, mot Karlsbyheden.
13.15 på Odenvallen, be there or be square!

Första gången på tresiffriga vikter!

Ja, ryck är ju inte min favoritövning precis...

Ryck m. knäböj 4x6 (25kg-25kg-27.5kg-27.5kg)
Ryck 5x3 (30kg-32.5kg-35kg-37.5kg-37.5kg)
Marklyft 5x3 (85kg-90kg-95kg-100kg-102.5kg)
Nedhopp från plint + upphopp över ribba 4x4 (95cm)
Häckstuds + utlöp 5x4hä (76cm, 6fot)
Hängdips x4+3
Bål

Pers på marklyft! :) Det kändes mycket bättre förra veckan men jag lyfte tyngre idag, kanon!
Alla hoppen gick riktigt bra, och det kändes bra oxå.. Jag kommer ju aldrig få vila om det fortsätter så här ;)


Wow

Passet började med ett vackert(?) luciatåg bestående av två ettor!
Hubbe har i alla år försökt lura i 1:orna att det är tradition med ett luciatåg men ingen har gått på det, förrän nu...


Fotboll 20min
Kullerbytta-stående x8
Häcksittsgång x12
Skulderstå-split x12
Mag- och ryggliggande benpendlingar x10/ben
Ankgång 2x10m
Häckstuds fr-vä-fr-hö 4x4hä

Stående acc m. knälyft var tredje 2x30m
Fallstart parallelstående 3x20m
Trepktsacc "teknik" 3x40m

5x400m p5
(69.6 - 69.5 - 71.0 - 69.4 - 65.9)

Hamstring: Rakt-över-sidan x30/ben

Det gick faktiskt riktigt bra idag, vilken härlig känsla det var!
Loppen kändes jobbiga men var ändå lätta, lyckades hålla första varvet rätt lika under alla lopp (ca 34s) utom det tredje vilket även märks på sluttiden..
Näe, det enda jag kan säga är Wow vilket härligt pass! :)  


Axelsons SPA School

Nu har det hänt en rolig sak :)

För ett par veckor sedan blev jag ju väldigt sugen att plugga
och det suget har hållit i sig!
Efter att ha funderat väldigt mycket och kollat runt så bestämde jag mig tillslut att söka utbildning till SPA-terapeut.
Igår skickades anmälan in och idag fick jag ett mail att jag har fått en plats!

Det betyder alltså att 8/3 - 30/4 kommer jag studera till SPA-terapeut på Axelsons SPA school i Stockholm!






Totalt slut!

Det var nog årets jobbigaste pass, på alla sätt!

Uppvärmning
Löpstyrka: x2 varv sp6
- Löp 150m
- Knäböj m. stång 20kg x20
- Löp 150m
- Djupa upphopp x10
- Löp 150m
- Vristhopp x20
- Jogg 300m
- Jumping jack x20
- Löp 60m
- Studshopp x20
- Löp 60m
- Järnet x10
- Jogg 350m
- Lilla hjulet ufö x30m
- Jogg tillbaka
- Stora hjulet ufö x40m
- Jogg tillbaka
- Am. skipping ufö x40m
- Jogg tillbaka
-     p3
- Hopprep x100hopp

Som ni kanske förstår så var jag helt slut efter men även under serierna.
Jag var trött efter de första två övningarna!
Men det gick väl ändå helt okej, sprang för långsamt på 60m loppen men det fixar vi till nästa vecka :)

Idrottsskölden

När jag tog studenten fick jag Idrottsskölden av min skola.
Det är tydligen ett rätt fint pris som jag inte hade en aning om :)
De som delade ut var två representanter för skolans idrottslärare,
Beret och Karin, som även var mina klassmentorer.

Motiveringen till varför jag fick det:
För sina uppdrag på landslagsnivå i både Friidrott och Bandy, visar denna idrottare en sällsynt mångsidighet som redan har lett till stora framgångar. Det är med stolthet som vi tilldelar dig, Emilia Granqvist i OP06A, denna utmärkelse. Vi önskar dig lycka till i din fortsatta idrottskarriär


Häckskräck!

Jag är rädd för häckarna, speciellt när de kommer upp på 84cm.
Vilken utmaning!

Fotboll 30min
Kullerbytta-stå x8
Kålmasken x10
Stående bendpendlingar x10/ben
Ljumskgång x20
Ankgång 2x20m
Sick-sack hopp över bänkar 5x3bänkar

Häckhoppsa fr-ba-rö, 84cm, 6hä x2/ben
Löp fr-ba-rö, 84cm, 5hä, 10m, x2/ben
Löp 3steg, 6m, 84cm, 5hä, x3/ben

2x100m p5 sp10 5x80m p3,5-5
(13.6 - 13.3 - 10.1 - 10.3 - 10.4 - 10.4 - 10.5)

Expander hamstring 3x50

Var mycket detaljer som jag fick tänka på idag.
Limpan filmade lite och det var måånga saker som inte var bra!
Det är skönt att ha saker som behöver förbättras, motivationen ökar.
Blev ett långt pass, 2.5 timme hör inte till vanligheterna!

Sömntuta!

Åh vad skönt att få sova ut!







Dagens tre träningspass

Pass 1, kl 10.30-11.40 
Uppvärmning: Stegringslopp:   10x60m
    Sidgungsknäböj:   x14
    Häcksittsgång:   x10
    Sprattel:     x20
    Sidlöp:     3x30m/sida
    Exc.vadhäv:   2x10/ben
    Vadgungningar:   x40/ben
    Plint 6-5-4 - landa matta x4
           
Hopp:   Kulkast bkt 4kg  x5  
    Horiso. vristhopp 3x10m  
    Häckstuds: 4x4hä  
    Flygande 5-steg x4  
    Expanderhamstr. 3x50  


Gick rätt bra och kände mig helt okej i kroppen.
Kom nästan över 13m på kulkasten och 13.40 på 5-stegen.


Pass 2, kl 15.00-16.35

Höga drag 4x6 (30kg-32.5kg-35kg-37.5kg)
Frivändning 5x3 (45kg-47.5kg-50kg-55kg-55kg)
Knäböj 5x3 (55kg-57.5kg-60kg-62.5kg-67.5kg/60kg)
Reboundjump 4x5
Studshopp 4x8
Brutalmage 1x8 (5kg) + 1x12
Bål

Dagens styrkepass gick oxå bra.
Enligt Hubbe så har jag för mycket respekt för vikterna (vilket även stämmer), 
jag är rädd att jag ska tappa stången eller liknande och därför fegar jag lite när jag är på nya vikter.
4:e serien på frivändningarna så misslyckades jag men i sista serien så försökte jag koppla bort fegisen i mig och fick då tre väldigt bra vändningar! Ibland ska man lyckas...
Persade även på knäböj med en etta på 67, sen blev det för tungt och jag gjorde de sista två på 60kg.
Bytte upp mig till 5kg på brutalmage och jag lyckades med 8st! Senast jag körde med 5kg så kom jag inte ens upp på en så lite starkare har jag nog blivit :) 

Pass 3, kl 19.10-20.25

Bandy

Sista passet för dagen var bandy, PÅ ODENVALLEN! :)
Men pga plusgrader de senaste dagarna var isen mjuk och blöt..
Men nu ska vi inte klaga, var så grymt skönt att glida ut på vallen.
Snart har vi första hemmamatchen och då hoppas vi på mycket publik!  



Måndag, dags för en ny vecka

Inatt sov jag riktigt bra på jobbet och det var nog första gången.
Var ändå tungt att kliva upp innan 7 men det funkade.
Jobbade över en halvtimma oxå då en brukare inte ville kliva upp..

Skyndade hem och åkte på träning.
Nu har jag ätit lunch och ska ta en powernap innan styrketräningen kl 15.00!

Ikväll blir det bandy på Odenvallen!
Det blir alltså första träningspasset på stor is..


Mycket folk ute för att vara söndag förmiddag

Helgens pass är avklarat!

Distans - Ca 6km, 30min
Bål

Halt och blött var det ute på vägarna idag.
Men trots det så gick de bra. Efter ca 4km började jag få ont lite här och där,
men jag sprang hela tiden. Rätt så nöjd faktiskt.


4 timmars lyssnande på dansband, live!

Vaknade imorse med hemskt ont i halsen så dagens distanspass ställdes in.
Istället släpade jag mig iväg till jobbet...

Där har det varit mathandling, städning, bakning av chokladtryffel, matlagning, 40års kalas och till sist dans.
Ja, jag var iväg på Thorleifs på OSD (gamla Folkets Hus). Jag har precis slutat!
Bara att krypa ner i sängs för imorgon väntar nattpasset.
Men först ska jag åka och lämna bilen jag lånade ikväll samt träna distanspasset.


GODNATT

Motgång föder medgång

Det gick både bra och dåligt idag..

Ryck med knäböj 2x8 (25kg) + 1x5 (27.5)
Ryck 5x4 (30kg-32.5kg-35kg-35kg-35kg)
Marklyft 5x4 (80kg-85kg-90kg-95kg-97.5kg)
Nedhopp över ribba 4x4 (95cm)
Häckstuds 5x4hä (76cm, 5fot)
Hängdips 1x3
Bål


Ryck gick riktigt uruselt idag! Var tungt redan på startvikten. Näe, det är inte riktigt min övning...
Marklyften däremot :) Det är ju verkligen hur kul som helst, pers idag oxå! Det kändes lätt så jag ångrar att jag inte gick direkt på 100kg. Men det tar vi nästa vecka.


Äckelpotta!

Nu är äntligen diskberget i köket borta!
Dags att sussa :)
Godnatt

Lång kväll..

Dagens bandypass gick helt okej. Det kändes att jag hade sprungit intervallerna på förmiddagen för mjölksyran kom snabbt.

Efter passet så åkte jag ut till Jämtkrafthallen där en utbildning genomfördes och jag skulle visa fotledstejpning.
Det var riktigt svårt att tejpa på någon annan och även förklara! Ja, det blev ju som det blev.
De fick även testa att tejpa på varandra och det blev ju kanske inte så super bra, men men.


På hemvägen svängde jag inte på Maxi och handlade lite,
nu är det snart dags att diska. Var några dagar sen sist ;)

Mer nöjd kan man nog inte bli!

Äntligen har jag fått en förändring i håret och en rejäl sådan!
Klippte mig på det rätt nyöppnade stället Nikita Hair på Kärnan hos Annika.
Ja, jag är mer än nöjd och det har nog aldrig hänt. Har blivit av med en stor mängd av håret och fått en frisyr och inte bara en massa hår som hänger!
Jag vill bara kolla mig i spegeln hela tiden!
Näe, sjukt nöjd är jag. Eh, sa jag att jag var nöjd? ;)


JOBBIGT!

Fortfarande ont i vaderna! Drygt!

Stegringslopp 8x60m
Ödlan x6/ben
Häcksittande benpendling x20
Ryggrull - stående x10
Stående benpendling x10/ben
Ljumskgung x20
Skulderstående - split x10
Vadhävningar x40/ben
Vadhävningar exc. x10/ben

Dynamisk gång 2x10m
Dynamisk gång utfall 2x10m
Knälyft under frekvens 3x20m
Raka ben under frekvens 3x40m
Stegringslopp m. högt knälyft 3x60m

4x400m p5 (70.6-71.6-72.3-69.3)

Höftlyft x30/ben (rak, kors, ut)

Eftersom jag har ont i vaderna så blev det 400m lopp istället för 100m och 200m.
Kanske inte det roligaste bytet men det gick faktiskt bra, jobbigt som bara den var det!
Det är just detta jag behöver träna på så det var alldeles perfekt, nästa vecka ska jag försöka orka med 5 lopp :)

Ny frilla imorgon :)

Stressiga och lugna dagar avlöser varandra,
imorgon blir det fullt upp!

Träna, fika med Marre, klippa mig, träna och därimellan ska jag hinna laga både lunch och middag.
Som sagt, fullt upp!
Men på ett sätt är det skönt, kan bli rätt drygt att bara sitta framför tvn en hel dag.



Imorse när jag vaknade så var jag faktiskt utvilad och det var längesen,
men skönt var det. Nu sitter jag och är helt slut.
Dags att sova, men jag hade faktiskt behövt diska innan...


Jobb igen

Nu ikväll har jag jobbat på Biblioteksgatan, det var nästan 1 månad sen jag var där senast.
När jag kom dit så satt chefen där med en socionomstudent som var där på studiebesök och som sedan följde med mig till en av brukarna. Det gick bra :) 

På lördag är det jobb igen och då ska jag hjälpa en brukare som ska ha 40-års kalas. 
Det kommer bli riktigt spännande!  


Löpstyrka

Usch, idag vaknade jag med en ond vad.
Är riktigt stel i den..
Men det gick bra att träna ändå!

Löpstyrka x4varv p2 (1.06)
Skipping 60m
Höga hoppsa 60m
Rebound jump 15st
Löpning 60m

+ lite bål


Det gick rätt bra idag, men det är sjuuuukt jobbigt!
Klarade ändå 4a och det är jag nöjd med.

Plugga?

Vet ni vad?
Jag har blivit så sjukt sugen på att börja plugga!
Skulle faktiskt lätt kunna börja nästa vecka..

Men det funkar ju inte så, måste ju först och främst bestämma VAD jag ska plugga och jag har några alternativ :)
Sen kommer nästa fråga, när?
Blir det till hösten eller nästa vår eller tappar jag suget igen och väntar ännu längre?
Vad spännande! Dags att börja fundera.



Kramp!


Fotboll 30min
Kullerbytta - stå x8
Kålmasken x12
Stående benpendling x10/del
Ljumskgång x20
Ankgång 2x20m
Sick sack hopp över bänk 4x4bänkar

Löp, 1steg, 3.5m, 6hä x3/ben
Löp, 5steg, 9m, 5hä, fr-ba-rö x2/ben
Löp, 7steg, 15m, 4hä x2/ben

80m-100m-120m p3-4-5
10.6-13.1-16.2


Det gick rätt bra idag, tills 100m loppet då det började krampa i högra vaden.
Var nog inte så konstigt då jag var väldigt trött i fötter och vader efter förmiddagens tester.
Grymt tråkigt i alla fall då jag inte kunde springa alla lopp denna vecka heller (förra veckan var det ju låret).

Träning ger resultat

Det gick riktigt bra idag, riktigt bra!
Persade på alla tester!

Sjukt skönt att se resultat i träningen,
men självklart är jag inte nöjd med det utan nu är det bara att kötta på!

Näe, det är inte ett måste!

Näe, jag missade julkalendern. Var så skönt att sova!
Har i alla fall hunnit med att boka tid hos frisör på torsdag.
Kände att det var dags för förändring!


Nu ska jag iväg till Göviken, det är dags för tester!

RSS 2.0