Julkalendern, ett måste?

Det är 1 december imorgon och jag har inte bestämt ännu om jag ska kliva upp och kolla på julkalendern.
Egentligen så ska det ju vara lite av en tradition men jag har nog inte kollat på den de senaste 5-6 åren,
den har ju varit så grymt dålig!
Att kliva upp 07.15, när jag kan sova till 09.15, låter ju inte heller så lockande.
Äh, får se hur det blir..


Imorgon är det dags för tester med Jocke igen.
Det kommer bli riktigt spännande att se om träningen har gett något resultat men den kan ju oxå ha brytit ner kroppen så pass att det inte blir någon förbättring alls. Som det känns nu så kommer det nog gå kanon, vet iaf att jag kommer persa på chins ;)



Nu går ögonen i kors och det brukar vara ett teckan på att det är dags att krypa ner i sängen.
God natt!


Ett i ett

Har varit full rulle hela dagen!
Efter träningen åkte jag till Frösön där jag hämtade Nickie,
sen direkt hem och duscha.
Snabbt iväg för att hämta upp pappa och köra till Systembolaget där en vinflaska inhandlades.
Lämna pappa på jobbet och åkte raka vägen till farmor, det bjöds på plättar!
Hem igen, städa och börja laga mat.
Mormor och morfar kom och åt middag, en lyckad lasagne.
Skjutsade hem dom och sedan vovven.

Nu sitter jag och funderar på om det är något jag har glömt att göra idag,
hoppas inte det...



Skönt med ett pass idag..

Trodde benen skulle vara helt slut, men skenet bedrar!

Stegringslopp 10x60m
Sidogungsknäböj x14
Häcksittsgång x10
Sprattel x20
Sidolöp 3x30m/sida
Exc. vadhäv 2x8/ben
Statiska upphopp 4x3

Långa hoppsa 2x40m
Splithopp v.a 2x40m
Stå längd, 3 hopp i följd x4 (7.28)
Stå fem-steg x4 (11.80)

Ökade på både stående längd och femstegen och det kändes hyffsat lätt i kroppen!


Snacka om lat!

Tror det börjar bli dags att krypa ner i sängen, men jag orkar inte resa mig från soffan.
Känns fel att kalla sig elitidrottare när man inte ens orkar kliva upp ur soffan! ;)

Imorgon blir det bara ett träningspass då det blir tester med Jocke på tisdag.
Var tydligen bra om jag var lite pigg i benen. Good luck!

Eftersom jag ska träna så lite då så har jag tänkt att hinna med en massa annat.
Ska våldgästa farmor och hoppas på att hon har lite fika, jag ska vara hundvakt, städa lägenheten, bjuda mormor och morfar på middag. Så ska jag säkert pilla lite med min bil som inte riktigt är som den ska...

Ja, det blir fullt upp ändå imorgon.
Så nu ska jag nog ta och gå de 10 meter som är fram till sängen.
Godnatt allihopa



Från en promenad på stranden när jag var på träningsläger på Cypern i april

4-0!

Vilken match!
Vi spelade egentligen grymt dålig bandy men satan vad vi kämpade,
och det gav ju resultat! :)
4-0 är helt otroligt. Och måååånga missade målchanser!
Så synd att vi inte fick uppleva det här hemma på Odenvallen...

Hur gick det för mig?
Det gick helt okej! Hade lite sega ben men i övrigt kändes kroppen bra.
Är dock lite bitter för jag missade rätt mycket målchanser, får inte till avsluten utan lägger en fin boll rätt i handskarna på målvakten. Det är till och med såna bollar jag skulle kunna ta!
Ja, jag får helt enkelt sluta värma upp målvakterna för jag tror det är där de sitter... ;)





Nästa match är den 12/12, borta mot Team Hälsingland. Även det ett nytt lag vi aldrig mött!

26 dagar kvar till julafton!

Första advent!
Här ligger det ett tunnt snötäcke på marken, är ett lätt snöfall och ca -2 grader!
Hur bra är inte det?!

Har precis tänt första ljuset och ska strax äta frukost.
Sen blir det till att laga korv och makaroner som ska med till bussresan.
Tror all utrustning är packad och jag är iaf grymt taggad.
NU KÖR VI! :)

Julstämning!!

När det var 15 min kvar tills jag skulle gå på jobbet fick jag ett sms,
"Jag ser det snöar, jag ser det snöar. Det var väl roligt?!"
Helt chockad kollar jag ut genom fönstret och ser till min förvåning ett vitt täcke av snö ute på gräsmattan och stora flingor dala ner från himlen..
Typiskt, jag som skulle cykla till jobbet och var inte på långa vägar färdig.
Det var bara att skynda på och 13 minuter i tio kliver jag ut genom dörren och halvspringer till Körfältet i motvind. 10.02 kliver jag in genom dörren, ändå rätt imponerande att jag inte var mer sen ;)

Har varit en skön dag på jobbet med lite julpynt hos ett par brukare, nyckelletning och snack.
Blev även bjuden på middag av min kära kollega Åsa (eftersom jag hade glömt att jag behövde två måltider)!


Nu när jag kom hem så skyndade jag mig och skrev ihop en handlingslista och körde bort till Maxi.
När man blir bitter över att man glömde Ica-kortet hemma och missar bonusen, då är det illa! Just det gjorde jag och jag tyckte mina tankar var pinsamma! Aja, hopplöst fall är det enda jag kan säga...


Jag sitter nu i mitt vackra pyntade vardagsrum och lyssnar på julsånger.
Har sån sjuk julstämning att det nästan är läskigt men det är så härligt när snön har kommit.
Den lär ju vara borta imorgon så det gäller att passa på!
Ska ta och fika lite nu innan det är läggdags, imorgon är det ju match!
11.30 går bussen mot Söråker där vi möter SAIK kl 16.00.
Hoppas på vinst men det känns tyvärr inte så positivt,
även vi behöver träna på stor is för att göra oss själva rättvist!

Natti Natti


Blandade resultat

Ryck med knäböj 3x8 (27.5kg-25kg-25kg)
Ryck 5x4 (30kg-32.5kg-35kg-37.5kg-35kg)
Marklyft 5x4 (75kg-80kg-85kg-90kg-95kg)
Hängdips 1x4
Bål

Dagens pass gick väl sådär. Rycken var riktigt dåliga medan marklyften gick grymt bra och jag persade med en 4a på 95kg! Nästa vecka tänker jag testa på 100kg :)
Jag fick dock stå över alla hoppen då mina ben inte ville vara med, fanns inget kvar i dom...
Hmm!



Härlig dag!

Det blev fullt upp igår.
Direkt efter träningen så åkte jag upp på Maxi och köpte mat så jag kunde laga lunch.
Skyndade hem och kokade ihop köttfärssås, hoppade in i duschen och åkte till Sara.
Vi åkte och hämtade upp Edwin hos sin pappa och fortsatte sedan till Svenstavik och Dollarstore!

Det blev mycket shopping, speciellt julsaker och ett par julklappar.
På hemvägen stannade vi till i Hackås och åt lunch (lr tidig middag för min del).
Vi stannade till på Rusta oxå där det blev en julgran för min del..

Väl hemma så packar jag upp allt och börjar pynta lite. Har fått ett riktigt juligt vardagsrum nu, det är bara dit julpyntet räcker ;)
Sen gick jag bort till Marre där Zeke var på riktigt bushumör! Snacka om att han har blivit stor nu och han pratar nästan lika mycket som min kusin Linnea. Zeke fyller 2 år på onsdag, 2 december.
Jaja, hur som helst så stack vi ner på ica där jag köpte lite nyttigt snacks (mjölkchoklad och Ben&Jerrys) och så hyrde vi en film. Sen var det myspys uppe på Biblioteksgatan :)

Kom hem lagomt till midnatt och då var det läggdags!

Helgens planer..

Det blir fullt upp hela helgen!

Fredag
- Träning
- Dollarstore
- Umgås med Marre

Lördag
- Jobb, 10-22

Söndag
- Match i Söråker


Ska se om det finns någon tid hos frisören imorgon efter träningen.
Annars får det bli till veckan. Det är dags för en förändring :)

Tunga ben!

Dagens ispass gick rätt bra, jag är lite seg i benen och får mjölksyra rätt snabbt.
Men det hoppas vi har släppt tills på söndag!

Kokade mannagrynsgröt och gjorde mackor nu när jag kom hem, mumsigt.
(Tur att lönen kommer imorgon så jag har råd med något annat)





Vinter?

Även idag har varit en slapp dag.
Eftersom jag kunde sova hur länge jag ville så vaknade jag strax efter 9, typiskt!

Gick ner på stan och köpte "stop n grow", dags att sluta bita på naglarna (igen).
Köpte 1l mjölk, hälsade på Marre på Kicks och gick sedan hem.
Var så extremt sugen på pannkakor så jag ställde mig och stekte,
jag kan inte påstå att det gick bra men jag blev mätt.


Snart dags för bandyträning i Zhallen!
Sista innan match på söndag då vi ska möta SAIK,
som varit på stor is sen början på augusti.
Lika villkor? Nä, skulle inte tro det!


Sommarens roligaste lopp!


foto: Thomas Windestam

Jag älskar att vara lat

Har haft en skön eftermiddag och kväll.
Satte mig i soffan när jag kom hem från träningen och där har jag suttit sen dess,
förutom när jag tog en lång härlig dusch.

Riktigt välbehövligt!
Imorgon blir det sovmorgon, kommer inte ens ställa klockan.
Hoppas jag blir lite piggare av det :)

Skoj med löpstyrka!

Uppvärmning

Löpstyrka x3 (1.12-1.12-1.11)
- Stora hjulet 60m
- Höga hoppsa 60m
- Rebound jump 15st
- Löpning 60m

Chins 1x4 + 1x3 exc.
Bål

Det gick bättre idag än förra veckan.
Mådde inte dåligt efter och det är ju ett steg i rätt riktning...


Babysitter is not my thing ;)

Jag har nu ikväll varit barnvakt åt mitt gudbarn, Edwin.
Det gick väl sådär...
Så fort han upptäckte att mamma hade gått så satte han igång och grät.
Han grät tills min kusin kom ca 45 min senare, då var det ju något nytt och spännande :)
Lekte lite med vatten osv. men när hon sedan gick så var vi tillbaka på ruta 1.
Då myste vi i soffan medan vi sjöng barnvisor tills mamma kom tillbaka!

Rätt mysig kväll och stort tack till kusin Sofie som hjälpte till :)


Inte super pigga ben kanske...

Stegringslopp 8x60m
Kullerbytta-stå x8
Kålmasken x12
Spindelmannen x8m
Stående benpendling x10/ben
Ljumskgång x10/sida
Ankgång 2x20m
Sick sack hopp över bänk 4x4 bänkar

Löp 1 steg, 3.5m, 6hä x3/ben
Löp 5 steg, 9m, 5hä, främre-bakre-rakt över x2/ben
Löp 7 steg, 13m, 4hä x2/ben

80m-100m-120m p3, 4
5x60m 70%

Bål

Lite seg men det gick ändå rätt bra.
Fick en liten känning i baklåret på 120m loppet och avbröt.
Sprang några lätta 60m lopp istället..


Det gick ändå!

Flyttade gårdagens styrkepass till idag...

Höga drag 3x8 (35kg)
Frivändningar 5x4 (45kg-47.5kg-50kg-52.5kg-55kg)
Knäböj 5x4 (50kg-52.5kg-55kg-57.5kg-60kg)
Studshopp 4x8
Brutalmage 1x11 (2.5kg)


Kände mig lite mör i kroppen men det gick ändå mycket bra.
Klarade inte 4x55kg på frivändningarna, hade tre misslyckade försök innan jag klarade en på fjärde försöket.
Knäböjen gick bra trots träningsvärken i benen...

Trötter

Jag är trött, riktigt trött.
Inte i kroppen utan huvudet,
jag skulle lätt kunna lägga mig och sova i över ett dygn.

Hade Sara och Edwin på besök idag och jag kan ju säga att det inte bara var han som tog en tupplur.
Jag råkade somna när vi satt och kolla på tv... Oops!


Var och tränade lite bandy nu ikväll, det gick bra men benen var lite tung sen helgen.
Får se hur det går imorgon då det är tänkt att jag ska köra dagens styrkepass samt det vanliga tisdagspasset :)

Får ni tid över kan ni kolla in det här klippet från dagens Mittnytt..
http://svtplay.se/v/1783920/mittnytt/far_pendla_till_kusten_for_is?cb,a1366518,1,f,-1/pb,a1366516,1,f,-1/pl,v,,1412257/sb,k103321,1,f,-1

Drygt 20 mil till hemmamatch, optimalt?

Det blir ingen styrka idag.
Hubbe tyckte det var bäst att vila då jag inte haft någon vilodag förra veckan och det dröjer till nästa vilodag.

Även om jag var riktigt sugen att köra på så var det nog ett smart beslut.
Jag är ju lagomt mör i kroppen och har ju, som ni alla vet, väldigt lätt att dra på mig småskador...

Dock tänkte jag åka på bandyträningen ikväll
och åka lite skridskor.
Det är ju dags för premiär på söndag, hemmamatch mot SAIK.
Om man nu kan räkna Söråker (3 mil norr om Sundsvall) som hemmaplan...
Vi har ju fortfarande inte någon is!

Har lite svårt att sitta....

Träningsvärken i ben och rumpa är enorm!

Stegringslopp 10x60m
Häcksittsgång x10
Sprattel x20
Sidlöp 3x30m/sida
Exc. vadhäv 2x10/ben
Statiska upphopp 4x3

Långa hoppsa 2x40m
Splithopp v.a. 2x40m
Stå. längd 3 hopp i följd x3 (7.00)
Stå. 5-steg x3 (11.28)



Tyvärr kan jag inte påstå att det var pigga ben jag tränade med imorse.
Det gick väl därför sisådär men skönt att röra på sig.

Sammanfattning av helgen

En hård helg är över.
Under lördagen så hade vi ett pass innehållande löpstyrka
och därefter åkte vi iväg och spelade paintball.
Vi hade två föreläsningar, en med en förbundsstarter och en med Johan Engberg.
Sen var det kvällsaktiviteten, lite tävlingar.

Söndagen började även den med ett pass, lite blandade lopp.
Utvärdering av helgen och sen hoppa in i en minibuss och få skjuts till busstationen.
Det visade sig att jag egentligen skulle till tågstationen så det var bara att kasta upp väskorna på ryggen och börja promenera...
Somnade så fort jag satte mig på bussen och sov tills vi var framme i Hallsberg. Där bytte jag till tåg mot Stockholm.
Åkte ut till Nacka och hälsade på min lilla kusin, en riktigt stor tjej :) Busade med henne några timmar innan jag fick skjuts ut till Arlanda av brorsan.
Kom hem till Östersund och möts av blött snöfall, hoppar på flygbussen och kommer hem strax efter 23.
Kryper ner i sängen och somnar nöjd efter en rolig helg.



10 timmar resa i benen brukar kännas...

...men inte idag :)

Ryck med knäböj 3x8 (25kg)
Ryck 5x4 (30kg-32.5kg-35kg-37.5kg-37.5kg)
Marklyft 5x4 (75kg-80kg-85kg-90kg-1x95kg+3x90kg)
Nedhopp + upphopp över ribba 4x4 (90cm)
Vertikala vristhopp 4x10 (varannan m. armar)
Hängdips 3+1

Trots att jag suttit hela dagen på tåget så gick det riktigt bra.
Rycken kändes förvånansvärt lätta. Marklyften gick väl sisådär, tappade tekniken på sista serien och var tvungen att lasta av. Hoppen kändes sjukt bra och lätta!


Solen skiner inte alls i Karlstad!

Dagen har varit lång..
04.30 ringde klockan och jag skuttade upp ur sängen, (läs: tvingade mig upp och släpade mig själv in i duschen)
åt frukost, gjorde fika och packade det sista innan pappa hämtade upp mig och skjutsade till tågstationen.
Hoppade på tåget, la mig på de två sätena och halvsov till Bollnäs.
Där hoppade en man på som hade sätet bredvid mig men han satte sig bakom istället och satt där till Gävle då det blev fullt i vagnen, bara att sätta sig upp.
Drog då igång en film och vips så var vi framme i Stockholm!

Lunch på Mcdonalds och en Chai Latte på Waynes Coffee, sitta och kolla på folk
och sen var det dags att hoppa på nästa tåg.

Ett skabbigt tåg med för små säten var jag tvungen att härdas på i 3 timmar innan jag äntligen var framme i Karlstad.

Men där kom nästa grej, skulle hitta bussen som skulle ta mig till Våxnäshallen.
Sprang igenom hela centrum till torget där jag precis hann hoppa på bussen (som förövrigt kördes av en ovanligt trevlig chaffis) som visade sig ha två hållplatser precis vid centralen! Typiskt!

Kör ett intensivt styrkepass, skyndar in i duschen, slänger upp väskorna på axlarna och börjar promenaden mot Scandic. 25 minuter senare kliver jag, dyngsur, in på hotellet och får nyckeln till rummet.
Skyndar att byta om till ett torrt linne och går till restaurangen där det serveras pannbiff och potatis.
Äter upp och får sedan gå till andra Scandic inne i stan där Stefan Holm har föreläsning om "mål och motivation" i 1.5 timme.
Kommer tillbaka till vårat Scandic och har genomgång om vilken träning vi ska ha imorgon.. Löpstyrka, och MYCKET löpstyrka!
Går in på rummet, skriver bloggen och NU ska jag soova :D


Är lite trött, men bara lite!

Let's move on!

Jag tycker faktiskt om läkaren jag träffade igår, dr Arne!
Han verkar i alla fall bry sig jämfört med alla andra läkare jag har träffat.
Nu ikväll ringde han upp och provsvaren hade kommit..
Alla mina värden var super bra!
Det är både bra och dåligt, självklart är det skönt att alla tester såg bra ut men det är ju fortfarande något som är fel och en remiss är nu skickad till Medicinkliniken.



Det finns ingen vädergud

Veckans andra ispass gick även de rätt bra,
börjar få lite smått tunga ben nu men det är bara att bita ihop :)


Nästa helg har vi första matchen och isen lyser med sin frånvaro.
Ev. kommer vi spela matchen i Söråker på lördagen och där kommer ett litet problem in...
Jag jobbar på lördag och jag vill inte försöka bli av med passet innan jag är helt säker på hur det blir,
jag behöver ju faktiskt pengarna.
Ja, det är bara hoppas att allt ordnar sig!

Det går bra nu, mycket bra!

Det har varit en väldigt, väldigt bra vecka, 
och den börjar tyvärr närma sig sitt slut.

Stegringslopp 10x60m
Ödlan x6/ben
Häcksittande benskiftningar x20
Ryggrull x10
Stående benpendling x10/ben
Ljumskgung x20
Skulderstå-split x10
Vadhävningar x40/ben

Vristlöp 2x10m
Dynamisk gång 2x10m
Raka ben u.f.ö 3x30m
Am. skipping u.f.ö 3x40m
Stå acc-löpning 2x20m+20m

3x300m p5
(50.0-49.9-48.6)

Började få lite känning i baksidan under sprinttekniken
men det är nog inget allvarligt. Kunde springa alla lopp och dom gick riktigt bra.
Enligt Hubbe börjar jag komma upp i löpningen nu, äntligen!


Andra försöket

Även detta misslyckades.
- Massera några cm under käkvingen.

Bara de jobbigaste kvar...

Första försöket

Att dra hårt i tungan fungerade inte, hickan var kvar ändå...

Löpstyrka

JOBBIGT!!

Jogg ca 5min
Rörlighet

3x
60m, stora hjulet
60m, höga hoppsa
15st, rebound jump
60m, löpning
sp2

Chins 1x4 + 1x6 (m. hjälp)
Ryggstyrka

Idag var det jobbigt!
Men så oerhört kul :)
I sista serien på löpstyrkan började tårarna rinna och efter kunde jag bara ligga ner och allt snurrade,
det är riktigt träning de ;)
Hade inte så mycket styrka att ge när det var dags för chins men klarade ändå fyra ganska lätt innan jag tappade greppet.


(Glömde berätta om min bravad med 30st armhävningar igår,
kanske inte låter mycket men för en Emilia utan armmuskler är det hur bra som helst)


Z-gränd verkar vara en bra HC :)

Det blev ett rätt lyckat besök hos läkaren.
Jag har ju som sagt inte så mycket förtroende för läkare eftersom
att aldrig har blivit tagen på allvar osv.
Men idag, mina kära vänner, blev jag tagen på allvar!
Jag hade räknat med att besöket skulle ta ca 15 minuter, det tog 1.5 timme!
Han ställde frågor, lyssnade på hjärta och lungor, kände på magen och visade olika knep för att ta bort hickan (bara läskiga och vääldigt konstiga).
Jag fick även ta blodprover, något jag inte tycker om. Även ett EKG fick jag ta.

Om det inte framkommer något på provsvaren så blir nästa steg en gastroskopi 
Och det är INTE de roligaste!




Hick Hick

Som många vet så hickar jag, mycket och ofta!
Nu har jag äntligen ringt till en läkare och fått tid.
Kommer bli spännande och se hur dumförklarad jag blir,
börjar ju bli van med det.

(Näe, jag har inte såå stort förtroende för läkare)

Det går bra nu :)

Jag hade ett riktigt bra pass idag, vilket var på tiden! :)

Fotboll 30min
Kullerbytta till stående x8
Kålmasken x12
Spindelmannen x10m
Stående benpendling x10/ben
Ljumskgång x20
Ankgång 2x20m
Sick-sack hopp över bänk 4x3bänkar

Löp, 1 steg, 3.5m, 6 häckar x3/ben
Löp, 5 steg, 9m, 5 häckar, fr-ba-rö x2/ben/del
Löp, 7 steg, 13m, 5 häckar x2/ben

4x120m p3
(16.87-16.82-16.85-16.97)

Finnen 3x6

Det gick som sagt riktigt bra idag, kändes super bra på alla häckövningar.
Blev lite seg mot slutet och gick väl inte så snabbt som jag ville på 120m loppen.
Sista loppet kom det en hel familj ivägen så jag fick veja!
Träningsvärk till tusen har jag i låren och det kommer ju inte bli bättre imorgon...

Grattis kusin :)

...och det blev powernap. Däckade direkt efter att jag skrivit och sov i 2 timmar!
Såå skönt, dock lite svårt att kliva upp igen.
För att bli lite pigg innan träningen tog jag och städade badrummet och dammsög hela lägenheten.
Jag fattar inte hur allt grus kommer in?! ;O

Skyndade iväg och pantade flaskor på Ica MAXI och passade även på att köpa lite mjölk.
Fastnade totalt vid kassan och bara stod där när kassörskan sa hur mycket jag skulle betala,
efter ca 30 sekunder så frågade hon lite uppkäftigt: Tvivlar du på mina räknekunskaper?
Ehm, jag sa snällt nej och skyndade mig fram med pengarna och sprang sedan därifrån ;)

Hann även med att ringa till min kusin Linnea som fyller 2 år idag!
Hon hade fått kakor och ballong på dagis och verkade riktigt nöjd :)
Var verkligen super längesen jag träffade henne nu, senast var nog i våras tror jag...
Hon bor ju ända borta i Stockholm!
På söndag kommer jag hinna dit en snabbis när jag åker hem från Karlstad, det ska bli roligt!





Linnea, 1.5 år!

John Blund tycker om mig!

Snacka om att det var tungt att kliva upp i morse!
Ville bara dra täcket över huvudet och sova vidare,
men det funkar ju inte riktigt så...

Tog mig i kragen och åkte iväg till Lövsta
där jag hade en mysig morgon och förmiddag tillsammans med barnen.
Pyssel och lite lek, bokläsning och musiklyssning. Ja, en alldeles perfekt förmiddag.
Slutade kl 12, efter lunch. Så nu är jag hemma och kan inte bestämma mig om jag ska ta en powernap eller gå ner en sväng på stan. Det lutar åt powernap!

Måste städa oxå...

3/3, trött!

Så var dagens sista pass avklarat, ett 50 minuters ispass i Zhallen.
Det gick så sjukt bra! Trots trötta ben så kändes det så lätt, passningarna satt och skotten var helt okej!

Börjar dock bli riktigt less på ishallen nu, 
vi vill ha minusgrader så vi kan glida ut på Vallen! 
Om 13 dagar är det seriepremiär och om det fortsätter så här, 
så kommer det bli inställt. Eventuellt ändras det så vi får spela borta mot SAIK istället,
men då kommer jag missa den eftersom jag jobbar dagen innan... 
Så nu, kära vädergudar, GE OSS MINUSGRADER!!
Eller, politiker och alla ni andra, GE OSS KONSTFRUSET!! 


Äh, godnatt!   

Uppfinningsrik tränare

Förmiddagspasset:

Stegringslopp 10x60m
Utfallsgång x10
Ljumskgung x10
Häcksittande benlyft x10/ben
Häcksittande bendrag x10/ben
Häcksittande cirklar x5/håll/ben
Statiska upphopp 4x3

Långsa hoppsa 3x40m
Splithopp vartannat 3x40m
Stå längd, 3hopp i följd x4 (7.23)
Stå femsteg (11.67)


Eftermiddagspasset:

Höga drag 3x8 (32.5kg-35kg-37.5kg)
Frivändningar 5x4 (45kg-47.5kg-50kg-52.5kg-50kg)
Knäböj 5x4 (50kg-52.5kg-55kg-57.5kg-60kg)
Djupa upphopp 4x4
Vristhopp 4x8
Brutalmage 1x11 (2.5kg) 1x17


Båda passen gick rätt bra.
Har egentligen inte så mycket att skriva mer än att det funkade bra,
lite jobbigt på knäböjen men det var ju nästan ett år sedan jag var på dessa vikter pga. fotskadan...





Hubbe hade lite att göra så han byggde ihop en alldeles egen brutalbänk.
Det var väl kanske inte den stadigaste men det funkade i alla fall,
förhoppningsvis får vi en riktigt bänk ut till Jämtkrafthallen snart.
Det vore ju nått :)

Nu sätter vi igång!

Så är helgens jobbpass över, hade en rätt skön gårdag med bland annat lunch på Wedemarks :)

Idag är det full rulle som gäller.
Slutade kl 10 och då var det raka vägen hem för att byta om och åka iväg på träning.
Blev ett lätt pass och nu har jag precis ätit lunch.
kl 15 är det dags för pass nr 2, styrka. Sen hem och äta middag innan det är dags för pass nr 3, bandy.
Kommer nog somna rätt snabbt ikväll, och tur är väl det för imorgon 07.30 är det jobb på dagis som gäller! :)



Hur ser min vecka ut?
Måndag: Träning, träning och träning
Tisdag: Jobb 07.30-12(?), träning
Onsdag: Träning, tvätt
Torsdag: Träning, packa, träning
Fredag: Karlstad, häckträff
Lördag: Karlstad, häckträff
Söndag: Karlstad, Stockholm och kalas.


Pizza, film och kladdkaka

Mästerkocken Emilia, det är mitt nya namn.
Efter ett misslyckad försök lyckades jag få till en pizzabotten
som sedan blev till en mumsig pizza.
Ja, mästerkock kanske inte är de rätta ordet.
Kock överhuvudtaget passar nog inte...
Äh, det är bara att inse. Jag kommer aldrig kunna laga mat som folk ;)



Det är så fint ute nu när det är helt vitt och att gå på promenad i vintermörkret tycker jag är super mysigt :)
Så jag tog en promenad ner till Videoteket och hyrde några filmer.
Att sedan få komma in i lägenheten och sätta sig i soffan,
tända ljus och sätta på videon, det är vad jag kallar en lyckad kväll!

Imorgon är det jobb som gäller, har natten
så jag slutar på måndag morgon...

NU har det slutat snöa!

Det slutade aldrig snöa så det var bara att snöra på sig springskorna och sticka ut.
Och det var så himla härligt! :)
Det gick lätt men var riktigt jobbigt, i motvinden såg jag absolut ingenting. 
Lyckligtvis halkade jag inte, krocka med någon slapp jag oxå..

Ca 4km, 20min
Bål


Nu har jag klarat en hel vecka utan någon skada! 
En välförtjänt vilodag imorgon och sen på måndag fortsätter stenhård träning :)


A big mistake

Ja, man lär sig av sina misstag.
Tittade ut och såg att hela min uteplats var full med matrester.
Anledningen?
Igår kväll ställde jag ut kompostpåsen och glömde sedan att gå och slänga den.
Bra jobbat Emilia!

Vintern är här!

Idag är det snabbdistans som gäller,
men just för tillfället sitter jag i soffan och gruvar mig.
Det är snöstorm ute!!

Jag försöker inbilla mig att det ska sluta snart,
men det gör nog inte det så snart är det bara att bita ihop och sticka ut.

Skänk mig en tanke när ni sitter där inne i era stugor och inte behöver gå ut!


(På måndag blir det förhoppningsvis träning på Vallen, jag älskar vaktmästarna)

Hulken? Näe, det var ju bara Kermit! :)

Hur gick då dagens träning?
Riktigt bra faktiskt :)

Ryck med knäböj 3x8 (25kg)
Ryck 4x6 (30kg-32.5kg-35kg/32.5kg-32.5kg)
Marklyft 4x6 (70kg-75kg-80kg-85kg)
Nedhopp från plint över ribba 4x4 (95cm)
Vertikala vristhopp 4x10 (varannan med armar)
Hängdips x3
Bål

Att köra ryck med knäböj och sedan vanliga ryck direkt är inte nå bra för mina armar.
Jag kallas Kermit av en anledning... ;)
Marklyften däremot, nu börjar det bli tungt. HÄRLIGT! :D
Hoppen över plinten gick väl sisådär, fick storstryk av östtyskan (nej, jag är inte schizo och om du undrar vad jag menar så är det bara att fråga...)



Träning, jobb och...träning!

Det blev stressigt igår..
Fick ju som sagt slänga mig upp ur sängen och åka iväg på träning.
4x300m var huvudträningen och det gick, trots att jag var stelare än stelast, väldigt bra! :)
Så skönt att äntligen kunna springa igen! Det var 5min paus och de gick på 50s, 50s, 48s och sista på 47s.

Sen var det bara att skynda hem, slänga i sig några mackor, hoppa in i duschen och cykla som en dåre upp till Solliden. 8 minuter upp för alla backar måste vara något slags rekord? ;)
Kvällens jobb bestod av pannbiffar, matsedlar och en praktikant. Skön kväll!
Sov sen som en kratta under natten, vaknade 03.00 och trodde jag hade försovit mig. Typiskt!

Lååång morgon då många skulle väckas och sen var det bara raka vägen hem för att byta om och sen ila iväg till träningen.

Stressad? Nej då, detta gillar jag :)

Ändrade planer

Blev väckt av telefonsamtal från ena boendet, de ville att jag skulle ta natten.
Eftersom jag har natten imorgon kunde jag inte ta natten.
Strax efter ringer chefen och säger att jag måste ta natten inatt.
Typiskt, jag som hade sett framemot ispasset ikväll!

Det var bara att kliva upp, måste ju hinna träna.

Pappa ställde en bra fråga..
- Vad fan ska du göra med alla pengar? :)
Jadu, ingen aning faktikst ;P

Onsdagsmys

Och jag som skulle bli nyttig..
Nu har jag precis tryckt i mig en halv kladdkaka och glass,
sen några kakor på det :) Gott var det, men hur ska jag få några magrutor om jag fortsätter så här?
Aja, ibland får man ha lite myspys med onyttiga grejer. 
Kusin har oxå ätit lite kladdkaka och nu ligger stackarn utslagen här brevid mig ;)


Imorgon blir det en träningsdag.
12.00 är det trehundringar i Ås
Kl 17 är det ispass i Z-hallen.
Skön dag :)

Backe!

Backlopp stod på programmet idag :)
Hade med min kusin som träningskompis idag,
hon körde på allt. Riktigt grymt!

Jogg 25 min
Backe, 80m x10 (x12) 16-17s
Rebound jump 3x20s
Bålstyrka


Var jätteskönt att äntligen kunna jogga utan någon smärta,
men tyvärr fick jag ont i ljumsken under backloppen så det blev bara 10st istället för 12.
Det var nog bara något krampaktigt för jag hade bara ont när jag sprang,
kunde knappt lyfta benet..
Men men, det blir nog inga problem framöver.
Imorgon är det 300ingar på schemat! :)


Dagens...

Vaknade alldeles nyss efter en lång, välbehövlig sovmorgon.
Nu ska jag ta och städa litegrann, kanske diska oxå (har inte gjort det sen i måndags),
baka en kladdkaka och äta lunch.
Vid fyra kommer min kusin Sofie, då ska hon följa med och springa backlopp
sen ska vi ha lite myskväll...

Härlig dag!

NU kan jag springa! Eller ja, kan och kan... ;)

Äntligen har jag kunnat springa! :)
Tungt som fan, men skoj.

Fotboll 20min
Kullerbytta-stå x8
Kålmasken x12
Liggande benpendling x10/sida
Ljumskgång x20
Ankgång 2x20m
Sick-sackhopp över bänk 4x2bänkar

Löp, 1steg, 6hä, 50cm, 3.5m, x3/ben
Löp, 5steg, 5hä, 50cm, 9m, fr-ba-rö, x2/ben
Löp, 7steg, 4hä, 50cm, 12m, x2

120m - 100m - 80m - 60m, p4-3-2
(17s-13s-10s-8s)

Jag skulle väl inte vilja påstå att det gick nå vidare bra idag,
men det var iaf skönt att kunna springa utan att det gjorde ont.
Var lite stel i ljumskarna sen helgen men det är ingen fara...

En helt vanlig tisdag

Hemma efter en jobbarnatt.
Behövde bara gå upp en gång inatt,
förövrigt har det varit lugnt.

Nu håller jag på och tvättar,
blir mycket kutande fram och tillbaka men sen kommer jag äntligen ha massa rena kläder :)

Ska iväg en sväng och hälsa på farmor idag oxå, var jättelängesen nu..
Sen blir det träning!

Möring!

Vilar som sagt idag.
Har ingen som helst kraft i armar eller händer
ont i nacken och ljumskarna...
Men imorgon serrni, då ska jag springa! :)
Jag har inte sprungit på 3 veckor så nu är det dags,
längtar hur mycket som helst!


Jobba ska jag faktiskt göra,
har natten så jag börjar kl 15 och slutar imorgon bitti kl 10.
Dagens pass kommer bli lite speciellt för jag kommer ha en praktikant!
Shit, vad jag är nervös. Det är även hennes första dag så nu måste jag skärpa mig...
Men det går nog bra :)

Femmålsskytt! :)

Sliten till tusen!
Jag måste ju vara väldigt otränad för snacka om att jag är slut i kroppen,
och ont överallt har jag!
Men skoj har det varit och jag fick göra fem mål :)
De 6 minutrarna jag fick på busbänken behöver vi ju inte prata om så mycket... ;)

4 matcher, två vinster och två förluster.
Har varit en konstig cup med väldigt blandade resultat,
vi förlorade mot Karlsbyheden med 6-0 och sedan vann Söråker över Karlsbyheden med 4-0.
Att vi sedan vann båda matcherna över Söråker med 3-2 resp. 4-2 är ju kanske konstigt.
Att Söråker kom sist i cupen och Karlsbyheden vann är ju kanske ännu konstigare?
Aja, har varit roligt iaf och jag har inte haft några som helst problem med mina skador.
Knät har inte känts nått under matcherna och nu känns det inte alls! 


Vilar imorgon eftersom jag har ont överallt, speciellt i armarna och händerna.
Men på tisdag så kör jag igång hårt igen! :)
DÅ SKA JAG SPRINGA =D =D


Swedice Cup

I helgen blir det cup igen, denna gång i Söråker.
4 matcher kommer spelas med första ikväll kl 20.00!

Hoppas jag kommer kunna spela utan att ha ont i knät,
stretchar på för fullt nu ska kanske det funkar. 
 
Bye Bye


Servitris? Nä, det är nog inget för mig...

Gårdagen var lite lagomt stressig och spännande.
Hade fullt upp fram till kl 16 då började jobba på OSD (folkets hus),
och där blev det inte så mycket lugnare....

Vi hade en snabb genomgång och sedan var det bara att köra igång,
dock hade jag iiingen aning om vad jag skulle göra, hur jag skulle göra det och vart!!
Det löste sig efter ett tag och jag + två hade hand om "Konsthyllan", den låg utanför själva scenen och var de lite "billigare" platserna. Där serverades det buffé så vi slapp servera maten.
Då kanske ni undrar vad vi gjorde för något?!
Vi ställde fram förrätterna, serverade vin, plockade bort tallrikar, och så höll det på.
Vid 11-tiden var även desserten färdig så då var det bara att börja plocka disk, och det gjorde vi kan jag ju säga!
Herregud, vad mycket disk!!
Bara uppe på Konsthyllan satt det 100 personer, varje person hade minst tre glas var och tre tallrikar.
Vi hade ju även längst bort till köket, det var kris på vagnar, och vi var tvungen att gena över dansgolvet.
Det var riktigt jobbigt!
Runt kl 02 hade vi fått undan allting och då var det bara att gå bort till disken och hjälpa till.
Det hade varit ungefär 800 gäster så ni kan ju bara tänka hur mycket disk det var...

04.00 klev vi ut genom dörrarna och åkte hem.
Att springa omkring i 12 timmar känns nu kan jag ju säga.
Tog även vaccin mot svininfluensan igår så jag hade lagomt ont i armen, typiskt!

Hur som helst hade jag en väldigt trevlig kväll,
de tre som jag jobbade med var jättesnälla och roliga.
Vi hade ju bra gäster däruppe oxå, de flesta iaf ;)

Kredit, bra eller dåligt?

Ja, idag var det bra för mig :)
För första gången i mitt liv handlade jag på kredit,
men var lugna. Det var bara sängen och byrån som hamnade på krediten, resten betalade jag direkt!

Hade ju sett ut en säng jag ville ha, billig och enkel.
Men när jag såg den IRL så blev jag besviken, den var inte alls som jag hade tänkt mig.
Då var det bara att kolla efter någon annan säng men alla var ju så dyra...
Efter mycket funderande och velande så bestämde jag mig för att ta en snygg säng, som kostade drygt 2000 kr mer än jag hade tänkt, och betala på kredit.
När jag ändå hade kredit så slank en byrå med, något jag kollat ut men varit för snål för! ;)

Aja, hur som helst. Jag har shoppat massa skoj idag och nu efter 4 timmar har jag skruvat ihop den där förbannade sängen och halva byrån!


(Körde ju släpvagn idag och det gick faktiskt bra, förutom när vi skulle koppla på den, parkera på Ikea, lasta den och vända den här hemma på gården, men det behöver vi ju inte säga till någon....)




Ikea

Uppe med tuppen idag.
Ska med Sara till Ikea :)
Lite nervös då jag ska köra med släp,
men det kommer gå super!


Servitris

Vet ni vad?

På torsdag ska jag jobba på Guldgalan!
Duka och servera osv är det som gäller (tror jag).


Ringde till restaurangchefen igår
E: Hej! Hörde att ni behövde folk på torsdag.
Chefen: Ja, då ska du ha svarta byxor och svarta skor.
E. Öhh okej!

Där blev man snabbt anställd, alla frågor jag hade fick jag ta efter men vet fortfarande egentligen inte vad jag ska göra ;)
Skoj kommer det bli, dock jobbigt.
16-04 är arbetstiden..Jag som är trött innan kl 20!  

Spinning är inget för mig!

Knät har gjort ont nu på morgonen men efter massa stretch så kunde jag
cykla på spinningcykel och springa på löpband! :)


Cykling 5min - snabb
Löpband 7min - lutning, snabb fart
BÅL!

Jag hatar verkligen att cykla på spinningcyklar!
Det gör ont, är jobbigt och tråkigt...
Löpbandet däremot, SKIT KUL! :D
Riktigt jobbigt blev det oxå, speciellt med lutningen.


Snart är jag klar!

Jag kommer aldrig mer ha tvättstugan kl 7!
Går hellre i smutsiga kläder.
Det har varit så jobbigt, gick ner kl 7, kom upp strax efter och sov en halvtimma,
gick ner, kom upp och försov mig 20 minuter till nästa omgång, gick ner, kom upp, somnade och trodde jag försovit mig när jag vaknade till, gick ner och upptäckte att det var 8 minuter kvar på maskinerna, svor, väntade, la i näst sista maskinerna, gick upp och kom fram till att det inte är någon mening att lägga sig, åt frukost och sitter nu här och väntar på att jag kan gå ner!

Aldrig mer!


Ge mig en egen tvättstuga!

Baksidan med att bo själv och jobba som timvikarie är att tvättningen kommer lite i andrahand.
Varje gång jag har bokat tvättstugan så ringer de alltid om jobb, men nu börjar kläderna ta slut
och enda tiden som fanns kvar och då jag har möjlighet att tvätta är imorgon bitti kl 07.00.
07.00!!!!

Där rök den sovmorgonen,
nu går jag och lägger mig!


På rätt väg?

Åkte skridskor nu ikväll och det gick super duper bra!
Kände absolut ingenting i knät utan kunde köra på :)
Kan ju bero på att jag stretchat som en galning idag,
tänkte stretcha likadant imorgon och då kanske försöka komma ut och jogga lite.
Hoppas hoppas!!

Hur dum kan man vara?

Jag fattar inte vissa människor, hur tänker dom?
Satte på tvn och på trean var det "Grannfejden",
då var det någon tant som klagade på lukt, att hon var allergisk.
Hon hade ett intyg där det bl.a. stod att hon var överkänslig mot tobaksrök,
och där kommer kruxet... Hon röker själv!!
Men det var den passiva rökningen hon var "allergisk" mot,
ögonen började tydligen rinna då.. Naaaw, stackars liten!

Näe, jag blir bara så arg när man inte kan hitta på något annat än att bara klaga.
Och sen vara med i tv, förstår dom inte att hela Sverige tycker dom är helt dum i huvudet?!
Äh, jag förstår helt enkelt inte hur man kan bete sig så....



Om jag varit programledare hade jag bara skrattat, man kan ju faktiskt inte göra så mycket annat!

Dags för återhämtning, eeh va?

Denna vecka är en återhämtningsvecka, egentligen borde ju min kropp vara slutkörd nu men det har ju inte riktigt blivit som planerat!

Höga drag 3x10 (25kg)
Frivändningar 3x10 (30kg)
Knäböj 3x10 (32.5kg)
Studshopp 3x20
Brutalmage 1x10 (2.5kg), 1x17
Bål

Ett roligt pass och lite annorlunda, har nog aldrig kört så många reps i serierna men det funkade ju de oxå.
Blev jobbigare än vad jag trodde :) Persade på brutalmage med 10st reps med 2.5kg, trots träningsvärken jag redan hade i magen!

Imorgon blir det kanske lite cykling på sporthallen om knät tillåter!


Jag är inte stressad!

Fullt upp är det enda man kan säga att jag har!
Nu har jag en liten lugn stund då jag bara kan sitta och andas...

Efter att ha jobbat natt så slutade jag 9.30 och stack direkt iväg på träning.
Där blev det lite styrka i ca 1h och sen åkte jag upp på Maxi där jag köpte mjölk och fil (en fin adventsljusstake för 49.50kr slank oxå med). Jag kokade ihop lite lunch, duschade och cyklade sen ner på stan där jag träffade mamma och gick runt lite med henne. Fick en fin mössa och köpte en kalender för 2010 och sen gick vi upp på tehuset, kladdkaka med glass och cola blev resultatet där...
Sen fortsatte jag strosa runt på stan, hittade lite julklappar :)
Cyklade hem och hoppade in i bilen för att åka på Ö&B, Kvantum och Lillänge. 
På Lillänge blev jag några mattor rikare! 

Nu är jag som sagt hemma och sitter här i soffan. 
Sara ska komma strax, jag måste diska och fika. 
Ska iväg på bandyträning, hade tänkt att testa åka lite skridskor och se hur det känns i knät.
Vi har ju cup i Söråker till helgen som jag hoppas kunna vara med i, tyvärr ser det mörkt ut för tillfället!  


(Fick mitt fina klockhalsband idag, super gulligt!)


RSS 2.0