Redo att åka



Jag måste säga att jag är grymt imponerad av mig själv att jag har kunnat packa för en vecka i den här lilla väskan! Det finns till och med plats kvar!! ;)

(Sen att jag har halva hallen med mer packning behöver ju ingen veta)

Tävlingsturné i södra Sverige

Ja, imorgon är vi ett gäng härifrån som packar in oss i två hyrbilar och åker på tävlingsturné!

Första stoppet är i Sundsvall där vi kommer göra tester hos Jocke,
ska bli spännande och se i vilken form min kropp är i...
På tisdag är det Kvällstävling på stadion och då springer jag 200m.
Onsdag kommer vi väl turista i sthlm, kanske lite Gröna Lund :)
På torsdag eftermiddag är det 400m på Sollentuna GP, då hoppas jag på mycket bra tider eftersom det är bra konkurrens.
Fredag åker vi ner till Göteborg och på lördag och söndag tävlar jag på VU-spelen!
Sen börjar vi röra oss hemåt på söndag kväll och kommer väl hem någon gång under måndagen...

Det som är lite speciellt med resan är att vi kommer bo på campingar... i tält!
Tror det kommer bli riktigt skoj så nu hoppas vi bara på bra väder :)


Älgsafari på midsommardagens vackra kväll

Det är inte lätt att packa för en hel vecka när man bara kan ta med begränsat med packning,
snacka om att jag tycker synd om mig själv just nu!!
Tror dock jag har lyckats rätt bra, väntar bara på att det sista ska bli klart nere i tvättstugan sen är jag klar! :)

Städat har jag oxå lyckats med, ska vattna blommorna oxå...


Har ni varit på älgsafari någon gång?
Det har iaf jag varit, resultatet blev 6 älgar, en hare och en massa fåglar..
För er som inte varit på älgsafari så är det så att man tar bilen en kväll, köper lite fika och åker ut till en grusväg vid någon skog sen åker man låååångsamt och kollar efter älgar. Efter en stund stannar man och tar fikapaus medan man spanar.
Jag kan ju säga att jag var väldigt skeptisk till det innan men det var faktiskt riktigt mysigt.
Vi åkte ca 7 mil på 3 timmar, det måste väl ändå vara något slags rekord i att åka långsamt?! ;)



Midsommarafton 2010

Igår var det midsommar, om någon missade...
Det var full rulle hela dagen.
Åkte ut till Sanne när jag slutade och hade lite firande med
släkten, riktigt mysigt. Tjejerna fick stryk på brännboll med
4 poäng dock, det var ju lite synd ;)

Middag blev på restaurang tillsammans med Marre!

Sen blev jag chaufför resten av kvällen och fick köra
en bil med "bara" 200 mer hästar än vad min har ;)
Det hände lite mer när man tryckte på gasen, grymt roligt!

(Sitter och skriver på min nya mini-pc, funkar ju utmärkt de)

Jobb med företaget...

Att det ska vara så svårt att skriva lite rutiner, hur man gör saker och ting.
Men det är ju faktiskt svårt att förutspå hur det kommer bli för jag har ju aldrig gjort en behandling hemma hos en kund ännu, det är mycket man måste tänka på...

Väntar fortfarande på besked från skatteverket,
hoppas det kommer snart!

Sommarvädret kommer alltid när jag jobbar! (y)

Dagens pass:
- 5x5hä direkthoppsa
- 3x400m p2
67.40 - 68.29 - 70.62
-Bål
Fick en härlig syra på det sista loppet så
det fick räcka med tre lopp. Jobbigt men roligt!

Jobbade på Hoggars ikväll och eftersom det blev fint väder så
blev det oxå väldigt stressigt!
Det var hur som helst riktigt kul och jag börjar kunna ganska mycket nu,
lyckades få 170kr i dricks! Dom åker rakt in i min resekassa! :) 

Imorgon blir det jobb på Reveljgränd, det var ett bra tag sen
så det ska bli kul!


 


Misslyckade datorköp!

Idag ringde dom från kommun, miljö och hälsa, angående registreringen jag skickade in.
Behövde komplettera med uppgifter om rutiner vid behandlingarna, diskrutiner, tvättrutiner, handhygien osv
så det var bara att sätta igång och skriva. Har knappt hunnit halvvägs....Hmm!

Har oxå vart på Elgiganten för att köpa en dator och skrivare,
det gick kanon ända till dom skulle ha årsinkomsten (eftersom jag skulle ta delbetalning).
Jag tjänade lite för lite och det hjälpte inte att jag påpekade att det ändå bara var juni och att årsinkomsten kommer höjas. Men men, var bara att tacka för mig och pallra mig därifrån.
Tänkte då beställa på internet men varenda dator jag klickade på, på alla möjliga olika sidor, fanns antingen inte i lager eller så kunde den inte levereras förrän i slutet på sommaren eller så var det något annat, ja inget gick min väg i alla fall!


Dagens träning

Jag har härliga träningsveckor framför mig med snabba, lätta pass.
Dagens pass höll på i hela 40 minuter, något sorts rekord?
Ryck, 2x35kg - 2x37.5kg - 1x40kg - 3x30kg
Rebound jump 5x5
Nedhopp plint - plint x5
Jag vart riktigt överraskad när jag drog upp 40kg på rycken super enkelt
och det var för att tekniken stämde bra. Synd att det inte var lite tyngre bara...

Nu i eftermiddag var jag ute och gick med Marre och Zeke på
en 5km promenad. Skönt!

Dags att sola solarium om jag inte ska börja misstas som albino...

Dagens pass bestod av 2x3x80m p5 sp10
9.95-10.04-9.86 - 9.89-9.93-9.80
Förutom förjävlig träningsvärk så kändes kroppen helt okej.


Har varit och fikat på stan med Sanna
samt bjudit mamma på restaurang, tillsammans med min bror.
Hon fyller år idag! Grattis!

 

 


Jag lyckades i alla fall med våfflorna....

Tänkte vara lite snäll och bjuda Sara på chokladbollar
men misslyckades tyvärr med smeten så vi åkte och köpte glass istället...
Jaja, jag vet vad ni tänker!
"Hur F*N kan man misslyckas med att göra chokladbollar?!"
Ja, om jag visste det så skulle jag inte gjort misstaget ;)

Nu ska jag försöka klättra upp i sängen med min träningsvärk...
Godnatt!

Sopgumman

Finns det något mer underbart än att vakna helt av sig själv, pigg och med massa träningsvärk i lår och rumpa?!  
Näe, jag tror inte det! :)

Dock vaknade jag upp till en riktigt pinsam grej..
Ställde ut soppåsen på uteplatsen igår kväll och 
glömde såklart bort den. Det resulterade i att hela gräsmattan
var full med mina sopor!! 
Det var bara att slänga på sig kläderna och ut och plocka!
Aja, ingen större skada skedd ;) 

Har bara tagit det lugnt idag framför tvn,
ska iväg på Maxi och handla mat
och sen åka vidare till videoteket och hyra film.
Sara kommer hit för myskväll ikväll!  

Kanske dags att börja bli mer biff?

Styrkan idag gick helt okej.
40kg i ryck samt 40kg i enbenskb.
Nu har jag precis ätit lunch,
stuvade makaroner och korv. MUMS! 

Snart dags för jobb, Hoggars ikväll igen!
Hoppas det är lite lugnare än igår...

Jag kommer bli tjock av allt pizzaätande...

Pust, stånk och stön!
Precis hemkommen efter jobb på Hoggars!
Kan ju lätt säga att det var mer att göra än tidigare i veckan.
Ett gäng på 17 tyskar skulle äta, turligt nog hade dom förbeställt maten
men att ta emot drickbeställning var inte det lättaste...

Har hur som helst varit roligt och lärorikt.
Blir jobb där imorgon oxå, nu är det dags att sova!

+6 grader och spöregn = perfekt distansväder?

Träningen igår gick helt okej, är ju lite seg och trött i kroppen
men loppen gick ändå på 40.05 samt 40.6.

Idag hade jag ett distanspass,
fick dock slåss rejält med hjärnspökena när det
var +6 grader och spöregn! Men tillslut tog jag mig ut
och det var faktiskt riktigt skönt.
ca 7km sprang jag på 40 min med en liten paus efter 10 min
då jag vrickade till foten rejält. Smärtan släppte dock och
jag kunde fortsätta...

Nu ska jag skynda mig in i duschen och sen
blir det jobb på Hoggars. Lär ju inte vara överdrivet mycket gäster ikväll...

Städtant

Det blev en städ- och tvättdag idag.
Kan säga att det behövdes, big time!

Snart ska jag iväg till Hofvallen, 2x300m max står på programmet!

Sova är min största hobby

Det var grymt skönt med sovmorgon imorse,
det behövdes kan jag säga!

Har varit barnvakt åt Edwin en timma medan hans mamma var på
arbetsintervju. Vi hann med 4 lekplatser och en picknik, det gäller ju att vara effektiv! ;)
Blev en fika på stan oxå innan jag åkte och tränade, ett återhämtningspass igen.
Kvällen har jag tillbringat hos Sara där jag blev bjuden på middag
och sen har vi kollat på film!

Imorgon blir det en skön sovmorgon igen innan jag kommer tillbringa några timmar
nere i tvättstugan. Jippie, hur många är avundsjuk?

Dags för lite mindre jobb...

P-möte imorse, sen träning, en snabb tupplur och jobb några timmar på Hoggars.
That was my day!

Har bytt bort mitt pass imorgon så jag kan vara ledig,
nu har krafterna börjat sina...
Börjar oxå bli tung i kroppen och det funkar ju inte!!
Ledig alltså imorgon och torsdag, jobb fredag och lördag.
Sen blir det ännu mer ledigt!

Styrkan idag gick inte nå vidare,
får ta och göra bättre nästa gång istället!


Ja just, skickade in papprena till skatteverket igår
angående registreringen av företaget.
Så nu är det bara att vänta och hoppas att dom godtar
min, ehm, väl uträknade budget ;)

Snart är det nog dags för lite semester...

Fullt upp, idag igen...
Kämpade mig upp tidigt imorse och åkte på enhetens
intro för sommarvikarier.
När det var klart åkte jag ner på stan
och följde med Marre, Zeke, Sara och Edwin på arbetsförmedlingen..
Ullis kom lite senare och då blev det lunch på subways...

Sen var det bara att skynda sig hem för att åka vidare ut på Frösön.
Har jobbat på Hoggars ikväll, blev mest städning. Var inte så mycket gäster..
Nu har jag precis tryckt en pizza, ska smälta den några minuter till och
sen ge mig ut på ett återhämtningspass!


Imorgon blir det lika fullt upp,
P-möte på morgonen, sen träning och därefter jobb på Hoggars.


Sayo klart för i år!

Pust!
Äntligen hemma.
Krafterna har nu tagit slut efter en ändå hyffsad helg.
200m idag gick sådär. Nytt pers, 25.28, men hade gärna kommit
under 25. Dock var inte vindarna på min sida (som vanligt) så vi hade
motvind H E L A loppet!
Till finalen fanns det inte mycket kvar att ge, så 25.40
är ändå helt okej.

Nu är det ett par veckor till nästa tävling.
Så nu ska det tränas :)


Jag har idag lyckats, för första gången i hela mitt liv, att glömma nummerlappen!
När starten blåste i pipan och kläderna började åka av så var
det något som saknades på mitt bröst, PINSAMT! ;)
Tur att den låg i spikskoväskan alldeles bredvid!

Det finns inga vädergudar!

Alltså vart är sommaren?!
Ca 12 grader, regn och storm!
Helt sjuk!
Jag är hyffsat glad att jag inte tävlat något idag,
och enligt väderprognoserna ska det bli lite bättre imorgon.

Har tillbringat stor del av eftermiddagen åt
att köra klubbkompisar i den automatväxlade minibussen.
Än så länge utan några krockar...

Pers igen!

Det var pers igen, dock bara med 3 hundradelar. 55.38!  
Orken på slutet då första 200m gick på 24.7
och jag inte hade någon att fightas mot på upploppet.
Värmen lyste med sin frånvaro men vinden var ändå helt okej,
ca -1 på upploppet.

Efter loppet så var jag tvungen att uppsöka en avskild plats
och ja, ni kan väl förhoppningsvis räkna ut själv vad som hände.
Men jag återhämtade mig ändå helt okej och efter ca 30 min så var
jag rätt kry igen.
Nu har jag precis kört ett litet återhämtningspass med lätt jogg,
stegringslopp samt rörlighet.

Imorgon är det 200m och det blir ju förhoppningsvis
ett rejält pers, håll tummarna för bra vind!

Welcome hotel i Barkarby

Sitter i hotellreceptionen och har nyss varit på en sunkig restaurang och ätit sunkig mat...
Om en timma börjar vi röra oss mot Sollentunavallen. Ikväll ska det gå snabbt!

Hur snabbt får vi se, tyvärr är förutsättningarna inte dom bästa.
Jag har ju såklart blivit förkyld, igen!
Vädret är inte det bästa heller, dock är det varmare än förra helgen.
Det gäller att hålla tummarna för att regnet håller sig borta oxå...
Blåser gör det ju men hur vindarna är borta på vallen vet jag ju inte än!

Äh, skit samma.
Nu ska här köttas!!


Tänk att jag tyckte packning var roligt för några år sedan...

Jag satsar 100 spänn på att jag kommer glömma något
i packningen!
Håller på och packar nu men det går tugnt, tror jag är för trött.
Kommer dock inte gå bättre imorgon bitti så jag har inget val...
Suck!



Mys är mysigt

Nyss hemkommen efter en riktig mysig myskväll med Marre och Zeke.
Nu är det dags att sussa!

Imorgon ska jag in en sväng på stan innan mormor kommer och ska få behandling.
Sen blir det upp på Körfältet och jobba stenhårt för att sen komma hem och packa.
På fredag morgon flyger jag ner till Sthlm, är faktiskt ovanligt taggad! :)

Utbildningsdagen avklarad

Lång och seg dag med kommunens sommarvikarie utbildning,
har suttit och lyssnat på lagar, hygienrutiner, policy,
lyftteknik, hjälpmedel osv.
Känns ju hyffsat segt eftersom jag är utbildad uska samt
jobbat som det i över ett år men jag hade iaf trevligt sällskap
så det gick an!

Har precis varit och kört sista passet innan Sayo,
ryck 7x1 (30kg-32.5kg-25kg-37.5kg-40kg-42.5kg-40kg), HMS 5x3 (30kg),
stående 10-steg x4 (24.98)
Känns faktiskt bra i kroppen så lite värme och lite vind på det
så kommer det gå snabbt på fredag!
Kl 19.00 går starten...

Några konkurrenter sprang i Eskilstuna

Under kvällen har det varit FC i Eskilstuna, har kollat lite resultat
och det hade ju varit riktigt roligt att springa där.
Verkar ha varit ett jämt lopp och på min nivå,
hoppas det blir nått liknande på fredag i Sollentuna

Resultat FC Eskilstuna

Härdad norrlänning

Dagens lopp genomfördes i spöregn, +7 grader samt motvind...
300m p20 250m p15 200m p12 150m
41.15 - 35.2 - 26.29 - 19.3
Tiderna var ju inget att hurra över men det gick inte att
ha speciellt höga krav en dag som denna.

Imorgon blir det lite snabbstyrka, inomhus, tack gode gud!
Vila på torsdag och sen på fredag smäller det igen.
Kanske en tid under 55 som är på g?
Ja, man kan ju alltid testa! :)


<3

Jag måste bara berätta om min hejarklack igår.
13 personer av min släkt och vänner kom för
att kolla på mig, det var väldigt roligt!
Tusen tack för ert stöd, det värmer :)

(Sen hade jag såklart min mamma och morbror som hejade på mig
men jag räknade inte med dom eftersom dom ändå var funktionärer,
bra så mamma?)



Dock hade dom inga tröjor eller skylt som dessa grabbar,
men det fixar ni väl till nästa gång? ;)


Linslus

Ser ni min kusin, Linslusen Johan, bakom mig
på bilden i föregående inlägg? :)

Helgens intervjuer

Radio Jämtlands intervju,
Lyssna här

Zports artikel,
läs här



Foto: Anneli Johansson, radio Jämtland



Foto: Stefan Lundin, zport


Lediga dagen är snart över...

De där med att ta det lugnt på lediga dagen har liksom inte fungerat idag..
Körde ett återhämtningspass imorse, aouitasteps, kulkast bkt, häckhoppsa, 12xgräslopp, stretch.
Sen bara att skynda hem, Erika skulle färga bryn och fransar... Dusch och lunch.
Iväg och träffa Sara och Edwin, lite fika! Hämta resekataloger, sitta och drömma.
Just det, tvättstugan har jag oxå sprungit till lite då och då....

Nu sitter jag i soffan och bara njuter, har egentligen fullt med disk i köket,
ren tvätt som ska hängas in och ett sovrum som behöver städas.
Men det får nog bli en annan dag....

John Blund kom för 6 timmar sen...

Näe, jag rekommenderar inte att börja jobba direkt efter ett 400m lopp.
Just nu kämpar jag hårt för att hålla upp ögonen, ska inte kämpa allt för länge jag lovar...
Imorgon blir det inget jobb, dock ett träningspass och tvättstugan men jag kommer få sovmorgon ända till kl 10 ;)
Därför tänker jag sova nu, många härliga timmar med sömn.
Godnatt!


Lyckad säsongsdebut på 400m

Det blev pers direkt! :) Snacka om skönt!!
Nån värme blev det inte och tyvärr blåste det
på rätt mycket, dock medvind på bortre vilket var bra.
200m- 25.06, 300m- 38.9, 400m- 55.41

Jag är verkligen super nöjd, med lite bättre förhållanden
och lite mer "tävling" så kan det gå riktigt snabbt.
Är grymt taggad inför resterande av säsongen,
nästa 400m lopp är på fredag i Sollentuna.


Nu ska jag duscha sen skynda mig iväg på jobbet...

400m, snart dags...

Tävlingsdagen är här!
Ska precis äta frukost och om ungefär en
timma så åker jag bort till Hofvallen.
Dagens väder är 9 grader och mulet,
MEN det blåser väldigt lite :)´
Vädergudarna har ett par timmar att fixa till lite värme....


Igår blev det massa jobb,
efter att ha avslutat på Biblioteksgatan så
hamnade jag på Hoggars igen.
Det var roligt och jag lärde mig mycket även igår..
Det kom oxå in en rysk akrobat och stod och snackade en
stund, sen visade han lite konster innan jag fick 5 fribiljetter och
han åkte vidare.
Som en klok man sa "Plötsligt händer det"!

Tävling imorgon

Har precis varit och joggat, 15min med en medicinutdelning efter 10min.
Det känns jättebra i kroppen så nu hoppas jag det håller i sig till imorgon.
Årsdebuten på 400m är det som gäller, kl 10.50 på Hofvallen ska jag springa!
Det blir ett litet test, är meningen att jag ska passera 300m på 39.5
och sen är det meningen att jag ska ha lite krafter kvar på slutet...
Men med en grym frukost så ska det nog inte vara omöjligt! ;)


Nu ska jag hoppa in i duschen och äta frukost
innan jag ska iväg till jobbet. Först Biblioteksgatan sen
blir det nog Hoggars! Sen blir det hem och sova lite skönhetssömn,
eller tävlingssömn kanske jag ska skriva istället :)


Undersköterska, boendehandledare, dagisfröken och nu senast, servitris!

Det blev helt ändrade planer när jag kom till jobbet.
En annan brukare var sjuk så jag blev sittandes med henne
hela dagen och kollade på film. Helt okej de oxå eftersom
det blåste rätt kallt ute...

Slutade vid kl 17 och åkte du ut till Hoggars
för att göra mitt första arbetspass där.
Lyckades komma mitt i värsta ruschen så det
var bara att sätta igång direkt.
När jag tog min första beställning fick jag ursäkta mig med
att jag bara hade jobbat där i 40minuter ;)
Fick lite skäll i köket för att jag hade skrivit på fel sätt
men nu vet jag ju hur man gör!
Det var rätt skoj, lite annat tempo än vad jag är van vid
på de andra jobben. Tror dock ändå att det kan gå rätt bra för det
är korta pass och liten restaurang :)

Ska ev. dit en sväng imorgon igen när jag slutat
på Biblioteksgatan. Vi ser hur det blir.
Upp tidigt imorgon iaf för att köra ett litet
återhämtningspass!  

För ett år sedan var jag precis där dom är...

Ska snart gå till jobbet, blir nog en ganska skön dag
då en boende ville ha sällskap när hon ska titta på studenterna
och jag är sällskapet!
Nu ser ju i alla fall vädret ut att hålla god standard så
det är bara hålla tummarna att det fortsätter :)

Tur att jag slipper sitta i lägenheten här för det vibrerar när
flaken åker förbi...

Oops!

Jahapp, då har jag råkat skaffa mig ett till jobb...
Det nya stället är Hoggars krog på Frösön.
Skulle dit ikväll för att prata lite om jag ev. skulle börja,
men fick direkt en introduktion! ;)
Fick mig lite middag oxå, perfekt sådär efter ett hårt träningspass!
Där kommer jag jobba när jag har tid med att servera, stå i kassan,
städa och ja, lite allt möjligt man gör på en restaurang.
Lite mer stressigt än mina andra jobb men det ska nog funka.


Dagens pass gick faktiskt bra trots 8 grader och halv storm.
1x300m p12, 2x150m p5?
(40.6 - 19.2- 19.6)
Blåste som sagt förjävligt mycket, och det var en härlig
vägg man kom fram till efter 200m...
Sprang i "medvind" på 150m loppen!
Fick i alla fall sällskap av Kammen,
samt Johannes, Samuel och Anna som sprang lite kortare lopp.

 


Dålig fantasi idag

Nyss hemkommen efter en heldag på Lövsta,
har varit jättekul. Men väldigt intensivt!
Skulle gärna vilja lägga mig en halvtimma men ska strax
till Hofvallen och springa snabba lopp...

Ikväll ska jag iväg på en intressant grej,
berättar mer ikväll när jag vet hur det blev.

Jag kanske ska ta och bli dagisfröken?

Åh vad roligt det var idag!
Har saknat de små liven och de hade saknat mig med,
alla kände igen mig direkt och ville leka! :)
Är så glad att jag ska dit imorgon igen...

Har kört styrka idag oxå, men det gick väl inte nå överdrivet bra.
Känner mig matt i kroppen, antagligen pga allt jobb
men nu är det bara ett par veckor kvar innan allt jobb börjar lugna ner sig!

Jag ska faktiskt krypa ner i sängen nu,
har problem att hålla ögonen öppna!
(Ja, jag vet att det är alldeles för tidigt men troligtvis kommer
jag inte somna än på ett par timmar ;) ) 

Jaha, detta eviga tjöt om tiden!

Vadå ledig tid?!
Herregud, vad jag har fullt upp!!!

Det började igår.... Jag klev upp, tränade, lagade lunch, fick besök en timma (medan jag lagade lunch och duschade), gick på jobbet, jobbade (....), slutade idag klockan 10, gick hem, städade badrummet och köket, åt lunch, tränade, duschade, åkte ned på Österäng och spelade kubb, hem igen, städade sovrummet, hålla i klubbträning, hem igen, laga middag och där är jag nu...
Middagen är i ugnen och jag tänkte sätta mig i soffan och bara sitta!
Det är grymt synd att jag inte köpte några utemöbler i helgen annars hade jag kunnat sitta ute på min härliga uteplats, aja soffan får la duga för i kväll :)

Imorgon är det upp med tuppen, börjar på Lövsta 07.30. Slutar kl 12 och då åker jag och kör lite styrka, sen är jag leedig! (Ända till kl 07.30 på torsdag morgon) ;)


Hade skön återhämtning igår, sprang uppe på frösöberget.
Idag var det startblock som gällde, gick väl hyffsat. Känns bra
i kroppen men krafterna räcker inte så länge.
Imorgon blir det styrka, ska in på ettor så förhoppningsvis blir det lite pers :)

 


RSS 2.0