Pers Pers Pers

För exakt 5 år sedan slog jag nytt pers på 300m när jag sprang på 42.09 på Sayo i Sollentuna,
nu sprang jag 300m på Mittnorden Cup i Sundsvall och slog det 5 år gamla perset!
39.57 lyder det nya perset på!

Det blåste mycket idag oxå. Men nu hade vinden vänt så det var medvind på upploppet,
dock hjälpte inte det mig så mycket när jag hade en härlig vägg att springa mot de första 200m..
Hur som helst kändes det faktiskt riktigt bra och jag blev inte överdrivet trött,
de första 200m gick på 25.2, i motvind! Det kan gå rätt snabbt i sommar :) 

Nästa helg är det Storsjöspelen och då är det 400m som gäller, spännande!  

Lördagskväll i Sundsvall

Jag vill inte påstå att jag har mycket krafter över.
Tag en liten powernap innan jag gick till Källarkrogen
och åt en lövstek.
Har varit en sväng på ica och handlat lite lördagsgodis
så nu tänker jag krypa ner i sängen och bara slappa.
I need it!

5 hundradelar från pers!

Så var årets andra 100m lopp avklarat och visst gick det lite snabbare!
Missade totalt i starten och i princip gick ur blocket,
kom igång efter ett par steg och då kändes det riktigt bra!
Tiden blev 12.71 och jag hade ju hoppats på lite snabbare men när
jag fick höra vinden, -3.45, så var det ändå helt okej!

Imorgon var det tänkt att jag skulle springa 200m men
jag fick ett sånt sug att springa 300m så det blir de istället.
Spännande!



Jag blev uppgraderad när jag kom till hotellet,
det ska tydligen vara partaj ikväll så jag har hamnat
i ett rum längst bort och längst upp på den nyrenoverade delen.
Jag har fått världens mest underbara säng, den är verkligen huuuuur skön som helst!
Så nu ska jag lägga mig och ta en tupplur innan jag ska ta och leta rätt på
nån restaurang för att äta middag...

Sundsvall, here I come!

Jag har sovit så enormt bra i natt och det var riktigt tungt att kliva upp,
men nu är jag vaken och har precis ätit frukost.

Ska strax börja packa in mig i bilen och sen åker jag!


Välkommen hem!

Gissa vart jag sitter nu?!

Precis, gissade ni på en fin lägenhet på Övre Hantverksgatan 25g
så gissade ni alldeles korrekt! :)
Jag har fått tillbaka min lägenhet!!!
Har kört hit alla mina grejer (förutom spa sakerna)
så jag funderar på att packa upp lite innan jag kryper ner
i min sköööna efterlängtade säng!


Imorgon bitti hoppar jag in i lilla Pärlan och åker till
Sundsvall. Dags för tävling!
Börjar bli lite taggad och det ska bli grymt kul,
trots att jag är själv i startfältet...

Ändrade planer

Jag fick idrottsmassage och laser på mina stackars baksidor och vader igår.
Dom känns redan mycket bättre! :)
Blir ev. en omgång till efter helgen...

Jobbade på Biblioteksgatan igår och så ringde dom från Reveljgränd och behövde en som tog natten så då var det bara att åka dit när passet på Biblioteksgatan var avklarat.
Har precis kommit hem och väntar på samtal från chefen för att se hur vi ska göra med passet jag skulle haft nu ikväll!
Det var min lediga dag det...

Har iaf vila från träningen så jag hade tänkt att hitta på massa saker,
men det spöregnar och är 8 grader så jag kommer nog sitta här framför datorn
hela dagen ändå!


Nu är det inte långt kvar!

Snart får jag tillbaka min lägenhet
och behöver jag säga att jag längtar?!
Var dit nu ikväll för att hämta räkningar
och jag ville knappt gå därifrån.
Jag får kanske tillbaka nycklarna på fredag
annars blir det på måndag. Egentligen spelar
det ju ingen roll eftersom jag ändå åker till Sundsvall
på lördag morgon...

JAG LÄNGTAR


Min älskade säng!


Surkärring!

Jag har upptäckt att jag är en äkta enstöring.
Klubben har en breddresa till Sayo som jag kommer
åka på och jag börjar känna hur ska jag klara av att dela rum
med någon och inte kunna bestämma själv vart jag ska
äta osv.
Usch vilka hemska tankar jag är, hur ska jag sluta när jag blir gammal?! ;O

Utmaningen har startat!

Näe, nu går mina ögon i kors!
Håller på och försöker göra en affärsplan, hitta hälsovårdsnämnden, göra budget, fylla i företagsregistrering osv.!
Men nu ger jag ger upp det här, för ikväll!!


Herregud!

Nu ni har jag fått något att bita i!
Det var grymt mycket information idag (och ändå var det mest bara ytligt),
och det är ju inte lite papper man måste fylla i. För att inte tala om alla beräkningar!  
Men nu talar vi om en riktig utmaning så här ska satsas fullt ut så får vi se vart det hela slutar!

Nu kör vi!


Dags att börja lära sig igen

Imorgon ska jag på informationsträff på Skatteverket,
får se om jag blir klokare så jag kanske kan starta ett företag.
Hoppas på det i alla fall!

Resten av morgondagen är fullbokad.
Träning och jobb, blir alltså fullt upp.
Jag längtar till på onsdag då jag kommer
vara ledig, tror verkligen det behövs nu!


Välkomnar återhämtningsveckan med öppna armar

3x3x100m p5 sp10 stod på programmet idag.
Det gick faktiskt riktigt bra, kände lite i baksidorna på sista loppet
men så gick ju det rätt snabbt oxå...

Har en återhämtningsvecka så det blir lite lugnare.
Imorgon är det löpstyrkan men på ungefär samma sätt som förra
veckan alltså mer genomblödande.
På onsdag är det styrka, lätta snabba lyft.
Torsdag morgon ska jag få idrottsmassage på mina
stackars ben och några timmar efter så ska jag köra
ett lätt återhämtningspass.
Fredag är det vila och i helgen tävling.

Behaglig träningsvecka som även innehåller en massa jobb!


Nu håller mamma på att göra lite lunch till mig innan jag ska
göra en behandling på mormor och sen sticker jag iväg upp
på Körfältet och jobbar, stenhårt! ;)

Ge mig mer energi tack!

Nu kämpar jag för att hålla ögonen öppna,
kanske lika bra att gå och lägga sig och ladda för en ny vecka?

Jobb, jobb, jobb, jobb, träning och tävling står på schemat!
De sista gillar jag skarpt, Mittnorden Cup i Sundsvall är det som
gäller. 100m på lördag och 200m på söndag. Bara att hålla tummarna att
baksidorna håller hela helgen...

Spikbodarna, ett andra hem?

Tog lilla pärlan och åkte upp med Johanna till Spikbodarna.
Blev 5km rundan på 26min, grymt härligt och GRYMT vackert!
Utsikten uppe från parkeringen var underbar och det var så skönt väder,
ja jag hade nog kunnat stanna däruppe i flera timmar...

Mina vader är dock inte på topp idag, fick oxå kramp i dom av alla backar uppe vid Spikbodarna.
Nu har det släppt men dom är stela. Tur att det är vilodag imorgon, blir till att jobba. Tror jag skulle ut och cykla med en brukare oxå så jag hoppas på bra väder!


Styrkepers

Knäböj: 2:a 75kg (85-90kg)
Frivändning: 1:a 65kg (70kg)
Ryck: 2:a 40kg (45-50kg)

Ryckbalans: 4:a 27,5kg
Höga drag: 4:a 40kg
Enbensknäböj: 3:a 50kg
Bänkpress: 1:a 47,5kg


(De inom parantesen är krav och mål vi har satt upp,
är alltså en liten bit kvar men inte allt för långt)

Pers igen, jag börjar nog få lite benmuskler ;)

Har kollat lite mer på mina jobbpass och sett att jag jobbat
varje dag sedan torsdag den 13/5 till och med tisdag den 25/5.
(I tisdags jobbade jag inte på något gruppboende men gjorde behandling)
Det är nog därför jag känner mig lite smått less...
Imorgon jobbar jag 10-22, pust!


Styrkan idag gick ju kanon!
Johanna körde med mig idag oxå,
sjukt kul att köra med någon :)
Vi var oxå väldigt jämna vilket gjorde det ännu roligare.

Klarade nästan en frivändning på 70kg, men det får bli nästa gång...
Persade dock på enbensknäböj med 7.5kg, 50kg lyder det nya perset på!

Om ett par timmar ska jag ut på distans, lyckades lura med mig Johanna
på det med så vi ska åka upp till Spikbodarna och springa runt där i ca 40min.
Det blir spännande att se hur de går för distans har jag riktigt svårt att springa med någon
det är ju mycket skönare att kunna ha sitt egna tempo utan att ta hänsyn till någon annan.
Men det är ju ändå grymt mycket roligare att ha någon att springa med!
Aja, just nu håller jag tummarna för att det inte börjar regna!!


Arbetsnarkoman? Näe, bara fattig!

Har suttit och kollat på hur mycket jag har jobbat nu i maj och
kommit fram till att det är mycket!
Sammanlagt ska har/ska jag jobba 166 timmar!!
Inte undra på att jag börjar känna mig lite trött...
(Egentligen har jag ju tillbringat fler timmar på jobbet, men vi får ju bara lön halva nätterna och det är dom timmarna jag har räknat)

Har man ett saftigt lån att betala tillbaka så har man inte så mycket val, tyvärr.
Men behöver jag säga att jag längtar till 27 juni? ;)


Lååångt pass!

Har nog genomfört mitt livs längsta pass, nästan 3 timmar!
Igår var det ju 300m tester, det var X x 300m p20 (sub 42.5)
Det blev 6x300m, 41.83 - 42.39 - 42.06 - 41.34 - 41.97 - 41.72,
tyvärr (?) blev det inga fler pga tidsbrist, jag skulle börja jobba!
Sammanlagt vilade jag alltså 100 minuter under passet, det är alltså
längre än vad jag vanligvis brukar träna!

Enda anledningen till att jag klarade av att vila så länge utan att få nå psykbryt
var att jag helt plötsligt fick en träningskamrat. Johanna Mann, en gammal klubbkompis
kom precis när jag hade börjat värma upp så då lyckades jag övertala henne att vara med.
Något jag är vääääääldigt nöjd över! ;)



Sommar och sol!

Ännu ett arbetspass avklarat.
Nu sitter jag i soffan och degar
trots att det är så underbart väder!
Snacka om dåligt samvete...


Tjolahopp, nu är det varmt igen! :)

Näe, det gick ju inte riktigt som de skulle.
Tyvärr har jag fortfarande känning i baksidorna, dock mest bara i vänster nu.
Det börjar bli bättre och jag återfått mycket mer av rörelseförmågan.
Men vi ville inte riskera något så vi skippade 300m loppen och sprang 600m istället.
5x600m närmare bestämt med p2, 2.13 - 2.08 - 2.10 - 2.07 - 2.04, allstå rätt långsamt men ack så jobbigt!
Blev en massa bål efter och behöver jag berätta att jag var totalt dyngsur av svett? ;)
Man kan ju inte säga att jag är rädd att svettas i alla fall!!


Nu ska jag iväg och fika hos farmor innan det är
dags för jobb! :)
Trots en massa tjorv på jobbet igår med passen i juni så känner jag mig ändå ganska säker på att jag kommer få tillräckligt med jobb, bl.a på Lövsta har jag börjat få lite pass igen och det verkar som om det kommer mer :) :)

Let's go!

Känslan i baksidorna är bättre idag.
Så nu ska jag ta mig ut till Ås och förhoppningsvis
kunna köra indianpipepasset vilket innefattar X x 300m p10 (sub 42s)...

Wish me luck!


Drömmar och impulspromenad

Full rull idag igen!
Försökte mig på ett återhämtningspass imorse,
jogg 15 min och 100m lopp 60%.
Klarade av 4 lopp sen gav jag upp, baksidorna kändes bara mer och mer.
Tog mig hem och stretchade lite, körde värme/kyla, masserade in liniment och satte mig på en riskudde.
Håller nu tummarna och hoppas att det är bättre imorgon!

Tog mig en tripp med Sara, Martin och Edwin runt stans alla möbelbutiker och drömde mig bort.
Någon gång ska jag ha råd att köpa nya möbler till mitt vardagsrum, dags att köpa trisslott först kanske?
Aja, drömma kan man alltid göra men sen var det slut med de och det var bara att komma tillbaka till verkligheten och åka på jobbet...
Sen fick jag något ryck när jag hade slutat så jag åka ut till Valla, mötte upp Sara och tog en promenad.
Jag hade väl tänkt ca 30 minuter lugn och skön promenad men 100 minuter och 1 mil senare var vi tillbaka....

Nu ska jag sova, godnatt!

Jag har två ovänner....

Dom heter Höger och Vänster Hamstring!
Gårdagens träning och tävling gick hårt åt mina
baksidor, absolut inget farligt men dom ömmar och
är helt enkelt slutkörda.

Därför blev dagens anaeroba löpstyrka + backlöpning lite annorlunda.
Loppen i löpstyrkan gick mycket långsammare men istället blev det tre varv (istället för två) samt mycket bättre genomförda styrkeövningar. Istället för 6x200m backe med p-jogg + 2min så blev det 10x200m backe p-jogg,
ca 8s långsammare än ordinare skulle gått. Låg mellan 43-45 förutom andra som gick på 47s och sista som gick på 40s!

Just nu känns inte baksidorna nå mycket bättre,
så därför blir det även lite ändringar i veckans träning.
Kvällens återhämtningspass flyttas till imorgon,
morgondagens styrka ställs in och 300m loppen (som Jocke skrev om i en kommentar till "Motivationsbrist") imorgon flyttas till torsdag.
Hoppas att mina hamstring nu förstår sitt bästa och slutar dumma sig!



Har precis haft min första riktiga betalande kund! :)
Jag var nervös som ett as men det gick bra
och hon verkade nöjd när hon gick...


Tävlingsdebut -check!

Jahapp, 12.78 sekunder senare så var debuten avklarad.
Men satan vad kul det var! :D

Jag skulle inte påstå att mina ben var på min sida
men det är ju inte riktigt meningen att dom ska vara de nu heller.
Speciellt inte efter förmiddagens snu-pass....
Hur som helst är det skönt att vara igång och grymt kul!
Nu längtar jag till lättare träning, värme och maaaaassa tävlingar!!


Oplanerad tävlingsdebut

Nu åker jag till Hofvallen och springer 100m!

Äntligen har värmen hittat hit!

Har varit mycket jobb de senaste dagarna,
precis vad jag behöver. Det har inte varit speciellt stressigt
så jag har överlevt. 

Nu ikväll efter jobbet så stack jag iväg till Göviken
och körde dagens styrkepass. Det gick faktiskt riktigt bra,
en 1:a på 62.5kg i frivändning som kändes väldigt lätt
samt pers i enbens knäböj med 42.5kg! :)
Bål blev det oxå 5x60s rygg och 5x60s mage,
hoppas på träningsvärk imorgon!

Resten av kvällen har jag absolut ingenting att göra
och det ska bli riktigt skönt...
Ska bara sitta i soffan och mysa! :)
Imorgon blir det jobb, slutar kl 10 på måndag och
då är det dags för träning.


Motivationsbrist!

Jag kan inte påstå att motivationen var på topp när jag kröp ur sängen vid 8-tiden imorse,
satte på mig träningskläderna och stack ut på ett pass i +2 grader och snöblandat regn!
Var distans och 600m intervaller som stod på programmet...
Att springa 600m i hård blåst på en rak väg vid båthamnen är inte att rekommendera
under dålig motivation för satan vad jobbigt det var!!

Och vad har vi då lärt oss idag? Jo, nästa vecka är det Hofvallen som gäller
under intervallpass! ;)


Nu är det dags för jobb, storhelgs-ob kommer sitta fint i plånboken!

Hofvallen is the place to be!

Årets första pass på Hofvallen avklarat! :)
De blåste härliga vindar och var svinkallt när
solen gick i moln, men satan vad bra passet gick!

150m p10, 200m p12, 250m p15, 300m
19.04 - 26.3 - 37.4 - 41.9 
Missade totalt på 250m då vinden helt 
plötsligt vände och det blev en vägg på upploppet,
men det tog jag igen på 300m istället 
och den kändes riktigt bra! :) 

Längtar tills de är dags för tävling! :D
 

 


Pers, igen!

Pers på knäböj med 5kg! :D
Nu är jag uppe på 75kg, två misslyckade försök
på 80kg men det tar jag nästa vecka :)

Lyckades snubbla på en häck under häckstudsen och
skrapa upp smalbenet lite, aj!


Har precis ätit lunch, korv och potatis.
Ska hoppa in i duschen och sen sätta på mig rena träningskläder
för det är snart dags för dagens andra pass.
Lopp på Hofvallen!


Vart tar tiden vägen?

Jag var inte så bra på de där med att uppdatera märker jag....
Det är helt enkelt fullt upp hela tiden!

Kan ju passa på att säga att allt går bra.
Jag har anmält mig till en liten kurs som
skatteverket har om att starta eget.
Har ju märkt att jag har absolut ingen aning
om hur man gör och ju mer jag läser desto mer
förvirrad blir jag, hmm...

Har iaf kommit på ett namn till mitt blivande företag
samt gjort en provisorisk hemsida så nu kan ni gå in och kolla.
MysPysen



Abstinens på stress

Har precis kommit fram till att de här är första kvällen som jag är helt själv och har absolut ingenting att göra,
hur ska jag överleva?!
Äh, det går väl helt okej men satan vad tråkigt de är!

Är super förkyld oxå..
Tänkte bara ta en lugn distans på ca 15 min men det slutade med
att jag sprang en runda runt stan på ca 5.5km i 30 min.
Känns så skönt att vara tillbaka i Östersund,
här mår jag verkligen bra! :)


Avundsjuk? Nejdå!

Jag är inte det minsta avundsjuk på alla friidrottare som
är i varmare länder och springer i spikskor och sporttop, inte alls!!


Därför sticker jag ut på ett distanspass i underställ, tights, tjocka strumpor, ett par tröjor osv,
det är ju mycket roligare!  
Näe, jag är som sagt inte avundsjuk...



Bättre sent än aldrig

Förlåt för enormt dålig uppdatering
men jag har helt enkelt inte haft tid!
Mitt schema har varit helt full spikat sen
jag kom hem och kommer fortsätta så några dagar till...

Jag lever i alla fall och allt funkar bra,
har gått färdigt utbildningarna så nu kan jag
även vaxa och färga bryn och fransar!
Gjorde hopptester med Jocke igår som
gick rätt bra, har tydligen tränat på bra nere i Stockholm :)

Imorgon kommer jag träna två pass samt vara tränare under två
pass på ett läger för friidrottsungdomar i länet.
På söndag börjar jag jobba 11 och slutar inte förrän kl 10 på måndag...
Som sagt, fullt upp!  

Hejdå Stockholm, Hej Östersund

Slutet av förra veckan var det som sagt fullt upp!
På torsdags kvällen hade vi en liten avslutning med klassen,
åt middag, myste och gick ut och dansade på Berns.
För på fredag fick vi äntligen diplomet och betyget!

I helgen kom Sara och Ullis ner så hade vi en myshelg,
utgång, shopping och Gröna Lund hann vi med. Igår körde vi hem tillsammans.

Jag har lekt och myst så mycket jag kunnat med lilla kusin Linnea de
sista dagarna för jag visste att jag kommer sakna henne något så enormt.
Och som ni alla vet så har jag aldrig fel!
Jag kämpade för att hålla tillbaka tårarna igår när vi sa hejdå
och jag saknade henne så fort dörren stängdes.
Här hemma känns det så tomt, det är så tyst.
Ingen bamsekram, ingen lek, inget tjafs, inga sånger, inget bokläsande...


The End!

Sitter i mamma och pappas lägenhet på Frösön och skriver.
Ja, nu är jag hemma!

Det känns både bra och dåligt,
grymt skönt att äntligen vara hemma i stan
men saknar min lilla extra familj som tusan, redan...

Har varit fullt upp de senaste dagarna,
får väl ta och berätta mer om det imorgon!
Nu ska jag bara sitta i soffan och njuta av lugnet :)

RSS 2.0