Sista augusti

Dags för en shoppingtur till Svenstavik och Dollar Store!
På vägen hem svänger vi förbi Borgen och gratulerar min lilla
kusin, eller stora nu ju, som fyller 10 år! :)

Jag har deklarerat momsen för första gången idag oxå,
både för juli och augusti. Vi får se om jag lyckas få något tillbaka,
jag kommer iaf slippa betala!



Den där lilla skiten i mitten är dagens födelsedagsbarn!

Trött och seg i knoppen

Dagens pass gick faktiskt grymt bra, blev dock lite less när jag kom och det var Proppfullt med barn!
Tavelbäcksskolan hade en friidrottsdag men jag fick låna en bana på bortre lång så det gick bra ändå.
4x5hä, 8m, 16steg. Suuuper lätt och ledigt :) 150m + 120m p12 ca 80%, oxå de suuuper lätt! :)

Kroppen är verkligen redo för en till tävling, däremot är väl inte psyket riktigt sugen på en till
men jag ska försöka bli lite mer sugen till i helgen så det går snabbt! Det finns där!



Blev mycket promenader på jobbet idag.
Först en skogspromenad upp till spikbodarna och runt på ca 6km,
sen direkt efter till Blåcenter fram och tillbaka.
Är lite lagomt trött nu så det är snart läggdags!

Sista veckan på den här säsongen!

Är hemma från Finland, kom faktiskt hem igår eftermiddag
och var riktigt trött så jag somnade vid 9-tiden :)
Skönt och välbehövligt med nästan 13 timmars sömn!

Mådde riktigt dåligt efter loppet i fredags, försökte spy men det är inte så super lätt i toabås med låång kö utanför så det blev inget och det resulterade i att jag mådde sämst under kvällen med kramp överallt i princip.
Under lördagsmorgonen och förmiddagen hade jag ont i huvudet och mådde illa, till frukost tuggade jag lite på en gurka... På eftermiddagen släppte det och då var jag fit för fight att skrika mig hees på olympia stadion
vilket jag gjorde hela kvällen! :)



59.01!

Jag ville verkligen springa bättre än förra gången jag var med på Finnkampen,
och jag lyckades!
Uppvärmningen kändes underbart lätt och jag blev rejält taggad.
Jag gjorde ett inlöp till två häckar som inte alls stämde men jag visste
att det skulle stämma på loppet ändå eftersom det kändes så himla bra i kroppen.
När starten blåste i visselpipan blev jag så sjuuuukt nervös, hjärtat dunkade, och
jag visste knappt vart jag skulle ta vägen!! Jag blir ALDRIG nervös annars!
Jag sa till mig själv om och om igen, ha kul, spring avslappnat, NJUT och såklart krossa finnen!!

Starten går, första häcken vinglar jag till över, även andra. Tredje blir bra, fjärde och femte oxå.
Sjätte kommer jag perfekt med 17steg, sjunde oxå den. Började fundera när fan dom andra ska komma.
Slår i åttonde häcken lite lätt, ser Ranta. Frida börjar jag oxå se i ögonvrån.
Nionde häcken, även Millard kommer ikapp. Tionde häcken bra sen var det bara att trycka,
10m kvar. Totalt slut, kämpar! Försöker fälla mig, trodde jag lyckades...
Men det blev ändå en fjärde plats, hmmm!

Ett pers med 41 hundradelar är jag dock nöjd med, det var ju ändå ca +10 grader...


Tääävling

Har ätit lunch, fått håret flätat och bytt om.
Åker strax in till stadion, kollar läget och påbörjar sen uppvärmningen...
Det ska bli så sjuuuuukt KUL!!


Banden till ackrediteringen hade ett budskap, som vi ändrade rätt snabbt.
Det står nu "Svenskarna vinner allt", ni kan ju gissa vad som stod förut....

Krossa finnen!

....det fick vi säga om och om igen på lagsamlingen igår.
Och det är precis vad vi ska göra idag!
Jag har fått hämta alla kläder nu och alla kläder passade, helt otroligt!
Eller nu ljög jag lite, mina hotpants sprack direkt... Hm, hoppas jag kan byta!

Aja, kl 19.05 (18.05 svensk tid) går starten och jag fick ytterbanan, bana 7.
Det är bara att springa...


Finland

Har kommit fram till hotellet, äntligen!
Tog mig en liten kort promenad innan jag gick upp
och la mig på rummet...
Min kära rumskamrat Moa har inte kommit än så
jag väntar på henne och middagen som börjar serveras kl 19!
Vädret här är inte det bästa, just nu är det en riktigt störtskur så det bara dånar i rummet
och när vi kom med flyget så regnade det så mycket att väskorna var DYNGSURA!


Jag har inte lyckats tajma min ekonomi riktigt bra den här gången,
har 8 kr på kontot (efter att ändå ha fått låna ett par hundra av mamma)
och 3 kr på mobilen! Tur att det är lön imorgon :)
 

Ska precis hoppa på flyget och gissa vilka...

Ska precis hoppa på flyget och gissa vilka som oxå åker härifrån! Eddie och rabi från idol, spännande ;)


Reseredo!

Har packat färdigt och är redo att resa.
Ska få sova i min säng en natt till,
imorgon bitti går flyget till Arlanda där jag möter upp
en del av det svenska laget.
Sen flyger vi till Helsingfors dit vi kommer någon gång på eftermiddagen...

Vi får se hur det blir med uppdatering men det ska nog inte vara något problem :)
See ya!

Hundägare?

Jag är så himla sugen på att skaffa hund och hur söt var inte den här sötnosen?! :)
En blandras, mycket schäfer...


Nu är det höst på riktigt!

Det kunde bli sämre än gårdagen, +8 grader och regn var vädret idag när jag tränade.
Dock gick det ju faktiskt skit bra ändå! :) 6 häckar med 16steg, sista häcken var en meter kortare.
25.1 till femte häcken... Ja, det är med bra form, bra självförtroende och glädje jag åker till Finland.
Det ska nog gå riktigt bra :)

Ska strax iväg på jobbet, sen blir det hem och packa det sista...



Snart dags för kamp

Dagens träningspass i +9 och spöregn gick rätt snabbt kan jag säga.
Fy fan vilket skit väder men det är bara att köra på för det kommer bli liknande väder i Finland i helgen, KUL!
Hur som helst blev det ett lätt pass med kulkast bkt och häckstuds, imorgon blir det ett häckpass
och sen är det bara att börja tagga till fredag!
19.05 springer jag, det är alltså 18.05 svensk tid (har jag äntligen lyckats räkna ut) ;)

Imorgon blir en låång dag, det måste städas och diskas, det ska tränas och så såklart, jobba!
Näe, nu glömde jag.. ska ju självklart packa oxå, låter lovande att jag glömde det viktigaste. Hmm...


Ja just, nordiska/baltiska mästerskapen går ju nästa helg i Söderhamn och då springer jag 400mh på lördagen kl 14.00, första start! Ifall någon hade tänkt att röra sig till dom trakterna ;)

Tufft motstånd!

Det går inte så bra de där med att hitta någon som kan jobba för mig på torsdag....
Men nu är flygbiljetten bokad så jag åker i vilket fall som helst! ;)

Finlands laguppställning har kommit och det är bra tjejer vi kommer springa mot!
Anniina Laitinen 59,39
Emma Millard 58,59 (58,04 -09)
Ilona Ranta 56,94 (56,48 -07)
Vilken utmaning!  :)
61.16 sprang jag på förra Finnkampen och kom 5a,
tiden ska förbättras denna gång och det är bara att kämpa så placeringen oxå förbättras!



Jag är grymt stolt över min snygga "fällning".
Tror jag glömde bort att det var bröstet och inte pannan som skulle vara först.... ;)

Ruotsi/Suomi

Nu ska jag försöka få ledigt från jobbet för på torsdag åker jag till Finland!
Jag blev uttagen till Finnkampen!! :D

Det blir min andra seniorlandskamp och min tredje Finnkamp i Finland.
Frida Persson och Ulrika Johansson är det som gör mig sällskap på häcken.
Nu jäklar ska det springas!!


405mh?

Det gick ju riktigt bra igår, jag är så himla glad för silvret
men nu i efterhand känner jag att jag var alldeles för nära guldet för att vara 100% nöjd...
Aja, jag får la ta det nästa gång ;)

Hur var loppet då?
Känslan var jättebra hela loppet.
Kom bra till fem häckar, 24.98.
Sjätte häcken blev det tripp till, sjunde kom jag helt okej med 17 steg.
Åttonde och nionde blev lite vingliga passager och tionde blev så perfekt en tionde häck kan bli.
Sen var det bara att trycka på, benen var verkligen med mig!
Det är nog första och sista gången jag önskar att jag sprang 405mh istället
för hade upploppet varit liite längre så hade jag hunnit om!!
Eftersom min svaghet den senaste tiden har varit just upploppet så känns det sjukt kul att jag kunde trycka och vinna medaljen just på upploppet.
Ja, jag ska väl helt enkelt sammanfatta loppet som ett väldigt bra lopp.
Men det finns mer att ta och det tänker jag göra i nästa lopp!



Nu ska här firas med en cola till maten :...

Nu ska här firas med en cola till maten :-d ibland måste man få leva lite farligt... Det blev ett sm silver för mig den här gången, ett nytt pers blev det oxå med 22 hundradelar! :) Im Happy! Jag skriver mer imorgon när jag har tillgång till internet....


Finaldags!

Har precis ätit lunch, ska bara byta om och sen åker jag till Lugnet.
Kl 16.25 går finalen, jag är taggad och tänker ta medalj!


Försöken på SM är avklarade

När man betalar 120 kr för 24h internet, då måste man väl ändå ha riktigt tråkigt?!

Sprang försöken tidigare idag och det gick faktiskt helt okej.
fick springa på men det var ändå kontrollerat. 60.75 blev tiden...
Imorgon 16.25 går finalen och jag kommer springa för medalj!






Är nyvaken efter två timmars sömn, som ver...

Är nyvaken efter två timmars sömn, som verkligen behövdes! Ska snart gå och kolla på kula som avgörs här i stan..


Sitter i gävle och väntar på nästa tå...

Sitter i gävle och väntar på nästa tåg som går om ungefär 45 min... Var rätt roligt första delen av resan då jag fick lära mig en klurig gåta, fast kl 6 är man inte så smart så jag fattade egentligen inte ett skit! ;) sen vart det lite spännande oxå när 3 personer hade samma plats... Drama on the train!


I tid

Helt otroligt, jag vaknade på första försöket!
Ska äta lite frukost innan jag blir upphämtad av taxin (shit, vad lyxigt det lät)...
Har ett par härliga timmar på tåget framför mig där
jag bara kommer hålla tummarna att jag får checka in på rummet direkt när jag kommer fram!
Ikväll tror jag att de blir till att titta på lite kula :)


Häckpass nr 1

Årets första och karriärens bästa häckpass genomfördes idag!
2x1hä, 1x3hä, 1x4hä, 1x5hä, 1x3hä
För första gången klarade jag 16 steg till femte häcken, enkelt oxå.
Tiden till femte häcken var perstid...

Ja, vad ska man säga.. Jag längtar till i helgen! :)

Har nyss ätit lunch och tagit en tupplur på 20minuter,
ska strax ila iväg till jobbet.
Ikväll blir det packning och imorgon 06.00 går tåget till Falun.

Mobilblogga

Det här är ett försök att blogga från mobilen... (och det gick vägen!)


Pest eller kolera



Mitt badrum ska ju renoveras och idag fick jag se mattvalen..
Alltså helt seriöst?! Jag trodde det skulle bli en förbättring!!
Hmm, Östersundsbostäder har inte så himla bra smak....

Tisdagen

Blev en minigolfrunda, eller två, i det härliga vädret tillsammans med Marta och David :)
En seger och en andra plats är jag ändå rätt nöjd med...

Har annars varit en slapp dag, svängde upp på jysk och köpte nya täcken och kuddar.
Snart ska jag ner till tvättstugan och tillbringa kvällen där, jippie!
Imorgon är det träning, årets första häckpass, och jobb som gäller.

Häck Häck

Efteranmälningarna strömmar, nu är det fixat till i helgen
så på fredag springer jag 400mh på SM :)
Det är ju faktiskt grymt mycket roligare än att springa slätt....


Helt klart värt 300 kr!

Jag fick något infall igår kväll och bestämde mig för att efteranmäla mig på 400mh,
det var ju bara 4 anmälda och tre av dom hade årsbästa på 64s eller långsammare...
Jag hade ju absolut ingenting att förlora och det kunde ju gå precis hur som helst
och det gick faktiskt myyyyycket bättre än vad jag trott!
I loppet stämde det till 4 häcken innan det blev ett litet tripp till femte och sen var jag helt ur rytm och kom fel till resterande utom sista, dock var det slut på krafter med 120m kvar och det fanns inget att trycka (precis som på 400m slätt).
Det var sjukt jobbigt men framförallt GRYMT kul!! :)
Tiden jag fick, 60.60 var ju faktiskt helt okej med tanke på att jag inte tränat någon som helst häck
det senaste året och tiden var ju faktiskt snabbare än de flesta lopp i fjol.

Ja, nu längtar jag riktigt mycket till nästa år!
Då jäklar ska det gå snabbt! :D


JSM brons!

Ja, det blev ett brons för mig idag.
Själva valören är jag nöjd med men loppet och tiden
hade ju gärna fått vara bättre.
25.5 till 200m, 39.7 till 300m och 55.90 i mål. 
Förkylningen gjorde sig påmind på upploppet,
fick ingen speciell mjölksyra men det fanns absolut ingenting i benen.
Aja, bara att ta nya tag till nästa helg!
Och jag fick ju ändå ett brons :)

Finaldag

Vid halv två inatt var det några pantade britter som stod utanför hotellet och roade sig,
var hyffsat svårt att sova då...
Var tungt att kliva upp men nu är jag uppe och har ätit frukost.
Ska snart hoppa in i duschen och sen åka till Ikea och äta lunch :)

Klockan 16.00 går finalen!

Final imorgon!

Det måste ju vara för att det är fredag den trettonde,
hur kan jag annars lyckas bli getingstucken?
Japp, svider som bara fan gör det i alla fall!!

Aja, hur gick loppet då?
Precis som planerat blir svaret!
Jag tryckte på rätt bra första 200 (25.8) och kontrollerade resten, trots ytterbanan jag lyckades få.
Hoppas på bättre bana till imorgon, känns det som idag så blir det pers!
Kuuuuuul!


Liverapporten från friidrott.se ljuger lite, det var inte högsta möjliga fart för imorgon ska det ju gå ca 1s snabbare första 200! :)

K22 400 m heat 2

Emilia Granqvist startar upp högsta möjliga fart på sin ytterbana och leder med mååååånga meter halvvägs. Och så även in på upploppet där hon dog vänder på huvudet och avstannande glider in på 58.88. Detta före Emma Ulfberg, som avslutar bra, Lotta Lindsén och Ann Hyvärinen.

18:27

Snart dags för försök

Nu är lunchen avklarad, blev en god Pasta Carbonara på Restaurang Amigo.
Super gott!

Om en liten stund ska jag börja röra mig mot Tingvalla,
hämta nummerlapp, avprickning och sen börja värma.
Kvällens lopp har jag tänkt att öppna hårt och sedan bara kontrollera sista biten in.
Det ska nog gå vägen....

Fredag den trettonde

Är det min vanliga otur som har slagit in eller är det för att de är fredag den trettonde?
Det spöregnar och blåser som bara tusan här, trodde solen ska skina i Karlstad!!

Aja, är ju ett par timmar kvar innan jag ska springa så det är bara att hålla tummarna att vädret blir lite bättre.
Nu ska jag hoppa in i duschen, som alltid innan tävling :)



JSM i Karlstad

Dagen började inte så bra...
Skulle bli upphämtad 8.30, 8.18 vaknade jag så det var bara att slänga
sig upp! Typisk!

Aja, det ordnade sig i alla fall och nu är vi på hotellet i Karlstad.
Har kört en lätt uppvärmning och det känns helt okej i kroppen faktiskt!
Nu ska vi ut och äta :)

Resklar

Vilken mysig dag jag har haft (efter tvätt och städ).
Åkte ner på stan och klippte mig, kort kort!
När jag var klar stötte jag på Marta och David så
då följde dom med hem på grillning.
Vi hann oxå med lite kubb innan vi drog iväg och bowlade.
Kvällen avslutades med ett uppfriskande kvällsdopp i Storsjön.
En riktigt lyckad dag med andra ord!

Imorgon bitti går minibussen mot Karlstad,
jag har packat färdigt och ska bara ladda Ipoden, sen är jag redo att resa!


Vardagen

Jahapp, då var det dags att tvätta igen.
Om 20 minuter ska jag gå ner för första gången idag...
Ska passa på att städa mellan tvättarna oxå.

Kände mig less när jag vaknade så jag ringde och bokade klipptid
idag :) Ska bowla med Marta ikväll oxå. Full dag, I like it!


Vad är normalt?

Sista passet inför JSM (har ett pass med uppvärmning kvar men det räknas inte) gick riktigt bra!
Först 200m m. trepkt start i öppningstempo. 25.4 blev det och de är helt okej, ska väl ligga en halvsekund snabbare på tävling och med motståndare och lite tävlingsanda så går ju det galant.
12 minuter efter 200m loppet drog en 150m. Fick fin sparring av Mr. Arnsten som sprang ca 100m.
Persade på 18.12, förra veckan låg jag på 19.4 så man kan nog säga att formen är på väg.
Helt otroligt egentligen med tanke på min härliga förkylning!!

Så nu är det vila som gäller imorgon (läs: tvättstuga och städ) för på torsdag morgon packas vi in i en minibuss och styr mot Karlstad. När vi kommer fram ska jag köra en lätt tävlingsuppvärmning och sen är det bara att börja ladda!
Fredag kl 18.00 går startskottet!


3 dagar kvar

Jag tror jag börjar bli lite friskare, inatt somnade jag nästan direkt utan att hosta så mycket :)
Snart är det dags för frukost...

Ska försöka ta mig iväg till Östersundsbostäder, ska se om jag kanske kan lyckas få ett kallgarage till i vinter!

Kvällsfika är favoritmåltiden

Kvällsfikat ikväll blev mackor och en smoothie med apelsin, lite c-vitamin är ju aldrig fel...
Köpte en mixer i vintras och nu var det första gången jag använde den, bra där!

Ska snart försöka sova (lär inte gå) för imorgon är sista passet inför JSM.
Blir 200m med start från block och en 150m strax efter,
ska få fint träningssällskap oxå. Skojsigt!

Nedräkning, 4

Körde ett lätt pass med uppvärmning samt kulkast och häckstuds.
Det gick kändes bra men är rätt tung i huvudet.

Dock är förkylningen jobbigast på kvällen
så nu har hostan satt in rejält och jag är täppt i näsan.
Jag har iaf inte feber än så länge så det är ju helt klart på bättringsväg :)


Sömn behövs

Ibland är det skönt att vara sjuk, lång sovmorgon och bara ligga och dra sig.
Än har jag inte klivit upp....


5 dagar kvar till tävling

Fy fan vad jag är förkyld, har haft lite feber nu under kvällen oxå
och det är väldigt ovanligt!
Så störigt att jag skulle lyckas få det nu!!

Aja, imorgon blir det inget jobb för min del.
Har sjukskrivit mig för första gången i mitt liv
så det blir till att ta det lugnt och bli frisk.
På fredag är det 400m försök...

Dag 10 i förkylningen

Först och främst måste jag berätta att jag vann inatt mot hunden,
den gav upp strax efter två (antagligen när ägarna kom hem efter en krogrunda).
Jag däremot höll i en timma till innan jag lyckades somna...

Hostan är likadan idag, jag nyser och snorar oxå vilket betyder att jag
ändå är lite på bättringsväg. Kroppen håller på och rensar ut!
Jag tar dock och vilar idag, måste tyvärr jobba så jag tänkte spara de
få krafter jag har...

Host voff

En hund i någon grannlägenhet har skällt hela kvällen och jag hostar upp lungorna,
undra vem som är mest hatad av grannarna just för tillfället!?

Kusinsjuk

Sitter och saknar min lilla kusin,
måste åka och hälsa på i höst! :)


En helt vanlig lördag

Jag har upptäckt att amerikansk fotboll inte riktigt är min grej.
Var iväg med Sara och kollade på en match och det bästa med hela matchen var helt klart speakern som (tack gode gud) förklarade allt som hände och sa åt domarna när dom inte dömde som han tyckte osv. Sjukt kul!


Har ju självklart hunnit med att jobba, på Hoggars denna gång.
Var en riktigt lugn kväll, så jag har mestadels städat...
Väl hemma så har jag satt mig i ett fotbad och kollar på någon random film, mysigt :)

Imorgon blir det ett återhämtningspass innan jobb


16h sömn är det nya optimala

I fortsättningen ska jag nog ha 16h sömn..
Träningen gick riktigt bra idag, har fått kraften tillbaka!
300m p20 150m p10 60m, 40.41 - 18.52 - 7.23
Förkylningen gjorde att jag var tvungen att besöka en buske strax innan sista loppet
men det funkade ju de oxå ;)

Har precis ätit lunch bestående av makaroner, korv och blodpudding.
Nu är jag redo för jobb!


Utvilad

Det blev en lång härlig nattsömn när jag råkade somna
kl 18 igår och vaknade när klockan ringde nu 10.00, snacka om härligt! :)

Ska iväg och köra ett snu-pass sen blir det jobb på Hoggars

Mys på uteplatsen

Sitter och myser på min uteplats i det härliga vädret.
Är dock lite orolig för skatorna som sitter uppe på grannens balkong,
tror dom har en tävling om vem som först lyckas bajsa på mig....


Läkaren ringde nyss och hb-värdet är 132, exakt samma som för två år sedan
och alldeles normalt. Mitt B-12 är väldigt högt (precis som för två år sedan) och även denna gång frågade dom om jag åt extra B-12 (svar nej). Läkaren sa att det inte var någon fara men om man söker på internet så finns det massa olika sjukdomar som resulterar i högt B-12.. Hmm, tror jag ska sluta använda google ;)



Frisk som en nötkärna näe...

Just nu verkar det inte bli någon förbättring i förkylningen,
har varit iväg och tagit ett HB-värde idag och det låg precis där de skulle.
Hade tänkt att köra ett återhämtningspass men jag avstår det
för att förhoppningsvis kunna köra ett snu-pass imorgon.

Ska strax iväg till farmor och äta lite plättar, mumma! :)

Jobbet kallar

Det blev ingen återhämtning idag, jag kände att jag behövde sömnen så jag flyttar den till imorgon istället...
Tur var väl egentligen det för nyss ringde dom från jobbet och behöver mig där så fort som möjligt,
så det var bara att slänga sig upp ur sängen och börja fixa i ordning sig!
Ska snart äta frukost sen blir det bara att börja trampa iväg,
en lång dag och natt väntar innan jag slutar imorgon!

Det börjar närma sig...

Har nyss kommit hem från 2 års kalas, så nu är jag helt slut ;)

Dagens träning gick helt okej, har fortfarande ingen explosivitet i benen
men det är ju 1,5 vecka kvar till JSM så vi hoppas att den kommer...
Imorgon bitti innan jobbet är det återhämtning.

Grattis!

Mitt älskade gudbarn Edwin blir 2 år idag!
Snacka om att tiden går fort...


Dags att bli frisk

Idag orkade jag inte vila nå mer.
Körde ett pass med uppvärmning och lite hopp
som gick helt okej. Kändes faktiskt bra i kroppen
så nu får jag helt enkelt hålla tummarna att jag inte mår sämre ikväll...

Inatt hostade jag upp lungorna och somnade väl inte förrän runt 4-tiden,
hoppas det inte blir så inatt för då blir jag inte populär på jobbet
eftersom jag ligger vägg i vägg med en brukare ;) Jag lär väl få sova i soffan eller något sånt om inte annat..




Jag hade fel

Hela veckan har jag fått försvara friidrottssvenskarna på jobbet
och igår sa jag att Green tar brons. Guldet kommer Vlasic och Friedrich slåss om...
Inte en chans fick jag höra och så blev jag lätt utskrattad.
Ja, fel hade jag ju men jag är lika glad för det!
Hur många gånger har hon inte varit "i sitt livs form" och ändå aldrig gjort något bra av det,
men ikväll lyckades hon. Grymt kul för Emma Green! Och jag blir mer och mer motiverad, friidrott är det bästa som finns! :)


Hemmakväll

Jag vet inte varför men jag känner mig extra söt ikväll ;)


En givande söndag

Skönt med en lång sovmorgon, mindre skönt att det bara var att gå raka vägen ner till tvättstugan...

Har oxå hunnit med att storhandla på Maxi, köpt verktyg på Jula samt en liten present till Edwin som fyller två år på tisdag! :)
Ikväll blir det bara massa mys. Ska laga en god middag, ha lite hemmaspa och kolla på friidrott.
Hoppas halsen inte gör ont imorgon för då är det träning som gäller!


RSS 2.0