God Jul

Önskar jag er alla :)


Trött? Inte så konstigt!

Fick ett litet uppvaknande igår när jag pratade med mamma om hur många timmar jag gör... Och det är inte så konstigt att jag är helt slut då jag jobbar 241 timmar på en 6 veckors period (220h är en vanlig heltid) och då är inte extra möten eller övertiderna inräknat... Till de ska jag träna 8 pass och hinna med salongen!

Ja, vad ska man säga...


På bättringsväg

Nu är helgen till ända, låg hela fredagen med feber och halva lördagen. Tog mig sen ut en sväng för att kolla på bandy och avslutade kvällen med lite glöggmys med bandyfolk..

Idag mår jag bättre, lite snorig och väldigt klen röst! Eller knappt någon röst alls om jag ska vara ärlig, hoppas jag får tillbaka den till imorn då det först är personalmöte och sen kommer bli massa surr med eleverna...
Ja, imorn ska jag börja dagen med lite lätt träning i alla fall. Missat flera dagar nu o det känns inte bra, men det löser sig alltid :)


Bakslag

O där kom d! Tänk att jag klarade mig med nästan 4 månaders träning innan d kom, d första avbrottet.
Vaknade imorse med en hejdundrande förkylning, snorig, ond hals, ont huvud o tung kropp. Under kvällen har även febern hälsat på... Så typiskt, men blir några dagars vila nu o hålla tummarna att d blir bättre snabbt!


Jobb!

Förra veckan fick jag beskedet att mitt vikariat på elevhemmet blir förlängt till sommarlovet. Men ungefär i februari har jag jobbat så pass länge att jag blir konverterad och jag ska då få en av de lediga tjänsterna. Det betyder att, efter nästan 3 års slit som vikarie, har jag äntligen fått en fast tjänst! :)
(Jag ska inte ropa hej än eftersom det är nån månad kvar men nu känns det verkligen nära)

Att det är på ett elevhem är riktigt bra för det betyder ju som så att jag har jul- och sommarlov med lön! Hur bra som helst för min friidrott :)


Jobb!

Förra veckan fick jag beskedet att mitt vikariat på elevhemmet blir förlängt till sommarlovet. Men ungefär i februari har jag jobbat så pass länge att jag blir konverterad och jag ska då få en av de lediga tjänsterna. Det betyder att, efter nästan 3 års slit som vikarie, har jag äntligen fått en fast tjänst! :)
(Jag ska inte ropa hej än eftersom det är nån månad kvar men nu känns det verkligen nära)

Att det är på ett elevhem är riktigt bra för det betyder ju som så att jag har jul- och sommarlov med lön! Hur bra som helst för min friidrott :)


RSS 2.0