All and nothing!

Jäkla knä! Idag har jag oxå haft ont, hela dagen.

Jobbat hårt har jag gjort idag,
bl.a gått till Maxi, städat och lagat mat.
Imorgon börjar ett dygnspass, men det ska bli trevligt :) 


När jag kom hem så tog jag fram min duktiga sida och dammsög hela lägenheten,
lagade lunch till imorgon, bakat chokladrutor och fikat hårdbrödmackor m. gurka & mjölk.
Nu sitter jag och kollar på dansbandskampen, det sämsta programmet jag sett (förlåt alla dansbandskampsfan) och de unga banden är ju bara pinsamma! Hm, första och sista gången jag kollar på de.
Sen ska jag diska och skjutsa lite partysugna vänner innan jag kryper ner i sängen.


See ya!


Städtant!

Jag vet inte varför men jag städar bäst på kvällar och nätter.
Nu har jag precis städat i hela lägenheten, förutom sovrummet.
Det var riktigt snuskigt, speciellt i badrummet men nu luktar det iaf citron därinne :)

Diskat, plockat undan i vardagsrummet och torkat av borden har jag oxå hunnit med.
Tänkte dammtorka och dammsuga imorgon kväll när jag slutat jobba.

Fick oxå finbesök nu ikväll av några gamla klasskompisar som hade klätt ut sig så fint och skulle ner på Marité.
Det fina besöket drog oxå med en massa löv in i vardagsrummet, så jag måste verkligen dammsuga imorgon.
Ingen återvändo, kanon ;)

Äh, nu ger jag upp och kryper ner i sängen. Myspys!






(Har haft rätt ont i knät idag, tyvärr!)

Bus eller godis?!

Svängde in på Ica innan jag cyklade hem,
var ju tvungen att köpa något att tugga på under kvällen :)
Har fått erbjudande från ica som var bla. en gratis tialott om man drog ica-kortet.
Jag drog ica-kortet, men ifick jag någon tialott? Nej!  

Hon i kassan hämtade chefen som sa att det är klart dom inte kan sätta några erbjudanden på Ica-kortet utan att jag var tvungen att ha med lappen. Då berättade jag för den "trevliga" mannen att det gick visst att ha erbjudandena på Ica-kortet, funkade ju alldeles utmärkt på Ica Maxi.
Mycket mysko, men jag fick tillslut gå därifrån utan tialott.
Dock var jag en godispåse och Ben&Jerry rikare när jag kom ut.
Tyvärr blev jag av med några godisar när två små spöken kom och sa "bus eller godis",
och feg som jag är så blev det godis ;)

Aja, nu sitter jag hemma framför tvn och kollar på idol samtidigt som jag svullar litegrann!
Har lite ångest över diskberget som bara växer, men jag har ju inte tid... eller?

Fullt upp!

Det blev stressigt värre idag innan jobbet, hann precis slänga i mig middag och duscha innan det var dags att vara på jobbet!
Där det förövrigt har varit en intressant dag...

Har varit ner på stan två svängar, lagat mat två gånger, pratat massa i telefon och varit en sväng på Halloweenparty.
Jag jobbade över idag oxå!
Ja, jag förstår att ni är förvånade men jag hade en lat kollega som låg i soffan istället för att komma och byta av mig. Inte så schysst men sånt är livet ibland!

Jobb 9-19 imorgon, peeeengar!

Ryck, bara massa ryck!

Kan ju lova att jag kommer ha träningsvärk i axlarna imorgon!

Ryck m. knäböj 3x10 (22.5kg-22.5kg-25kg)
Ryck 4x6 (27.5kg-30kg-30kg-30kg)
Marklyft 4x6 (65kg-67.5kg-70kg-75kg)
Hopp från plint - över ribba 4x4 (90cm)
Vertikala vristhopp 4x10 (varannan m. armar)
Hängdips 2x2
Bål

Snacka om jobbigt!! Efter ryck m. knäböj var jag helt slut och då har jag 24 ryck kvar!
Oj oj, men det gick faktiskt bra :) Fick inte riktigt till tekniken i de första serierna men mot slutet så kom det.

Shopaholic

Jag måste vara en shopaholic,
snacka om att jag kände lättnad idag när jag gick in på Gina Tricot och veta att jag hade råd att köpa något!
Det blev dock bara ett par nya leggins eftersom mina har spruckit i sömmen.
Köpte oxå, hör och häpna, en mössa! Tror nog till och med att jag kommer använda den :)

Nu ikväll blev det sjuk sugen på att nätshoppa och kom då och tänka på ett fint klockhalsband jag sett.
Jag skyndade mig in på cocoo.se och som tur var fanns det hemma så jag beställde det.


Sött va? :)



Hard work!

Det var skoj och träffa alla på jobbet idag, lr de flesta iaf!
Har ätit våfflor och suttit och pratat. Riktigt trevlig kväll.
Bra kväll att ladda upp helg jobbet med,
imorgon börjar det.
12-20, tror att den brukaren jag har ska ha halloweenfest. Spännande!


 
 

Lunka på, lunka på...

Dagens träning blev 70 minuters promenad med kusinen, ungefär 7 km.
Fick lite ont i knät, trots stretching innan, men det gick över rätt snabbt när jag kom hem.

Imorgon är det styrka som gäller,
marklyft och ryck! :)

Inbrottstjuv?

Inatt trodde jag att det var en inbrottstjuv på väg in!
Jag vaknade och flög upp ur sängen av att det lät som om någon höll på och pillade med låset.
Jag låg och vågade knappt andas i sängen innan jag smög upp och öppnade sovrumsdörren.
Kollade mot ytterdörren men varken såg eller hörde något mer..
Kröp ner under täcket igen och låg blixtstill och försökte höra något,
men när jag inte gjorde det så somnade jag igen.

Jag blev ju inte liite rädd och jag har verkligen ingen aning om vad det kan ha varit, skumt!


Tänk och möta en sån här i hallen!

Välkommen 29 oktober!

Det är strålande sol, blå himmel, -1.2 grader och frost på marken.
Vilken härlig dag det här kommer bli!

Har nyss ätit frukost, ska snart hoppa in i duschen och sen ska jag fika med kusin.
Efter det blir det en lång promenad och bålstyrka innan jag ska iväg och jobba!



Jag och Love blev "årets friidrottare" i ÖGIF.

Fullt upp, jajemen!

Jag har inte känt något överhuvudtaget i knät idag =D
Imorgon ska jag testa på en lång promenad,
känner jag inget då så är jag nog botad! Hoppas på det i alla fall... :)


Kommer ha en jobbig helg med massa jobb och jag gruvar mig lite.
Jobbade 8 timmar igår, 7 timmar idag, 5 imorgon, 8 på fredag, 10 på lördag, 24 timmar söndag-måndag, och sist men inte minst 5 timmar på tisdag...
Ja, jag kan ju inte klaga på att jag inte får jobba ;)
Blir trött bara att tänka på vad jag har framöver,
och jag blir nog den enda i Östersund som inte klär ut mig på Halloween!
Jag ligger hemma och sover istället, inte mig emot dock! :)


Jag glöms inte bort i första taget ;)

Oj vilken lång dag!

Jobbade fram till kl 16, när jag slutade skyndade jag mig hem och fikade
för att sedan åka iväg till badet. Några av bandytjejerna hade tänkt att bada, så jag hängde med.
När vi sedan skulle betala in oss så var det "vuxenkväll", så då var dom för unga.. Typiskt!
Då åkte vi på Kvantum och köpte godis, sen åkte vi vidare hem till mig där vi sedan har kollat på två filmer.
En riktigt mysig kväll :)

Nu är klockan 23, och jag har äntligen en lugn stund!
Men då är det ju istället dags att sova.


Har inga mer inbokade pass på förskolan och som vanligt så saknar jag de små liven.
Det är alltid lika roligt och de är alltid så glada! :)
En annan fröken berättade att en dag förra veckan när de satt och åt lunch,
hade ett barn helt plötsligt kollat upp och frågat förvånat; Vart är Emilia?!
Och då hade jag inte varit där på en vecka! ;O


Imorgon är det dags för jobb på Reveljgränd,
var ett tag sedan jag var där nu men det lär ju gå bra :)


Money Money Money

27:e är den dagen jag längtar efter varje månad.
Lönen kommer ju och jag slipper låna av allt och alla!

Bara för att jag nu äntligen har pengar,
så kommer jag lyckas handla upp allt. Jag lovar!
Var nyss iväg på Ica Maxi och storhandlade.
Och ja... Varför ska det vara så mycket roligt på väg till maten?!
Det blev en dyr handling på Ica, men nu har jag i alla fall ett kylskåp fullt med mat,
julklapp åt Edwin och nya pocketböcker att läsa :)
Köpte hårfärg oxå, så nu håller jag på och färgar för fullt.
Skönt med lite förändring!


Ska strax krypa ner i min stora, mjuka säng.
Imorgon har jag tänkt att äta kyckling,
har ju ÄNTLIGEN råd med det! :)


Jag gillar att vara dagisfröken :)

Vilken rolig dag jag haft idag!
Det är så grymt kul att vara på förskolan,
jag trivs som fisken i vattnet! :)

Började 8.45 och slutade 16.30,
var då sist kvar på min avdelning.
Det var lite läskigt, men gick bra då 
det är ett nära samarbete med avdelningen brevid! 
Har lekt hela dagen och gjort bl.a en vackert pärlarmband ;) 
Kom oxå fram till att jag är SÄMST på barnsånger,
de enda jag kan är i princip "blinka lilla stjärna" och "bä, bä, vita lamm".
Hm, dags att plugga! 

Jag behövdes imorgon oxå så 9-16 är mina arbetstider! 
Längtar redan!! :)  

Jag älskar stretching...INTE

Det är så tråkigt när jag inte kan träna på ordentligt!

Idag blev det en massa stretch, rörlighetsövningar, bålstyrka och ännu mera stretch... Jippie!
Dock har jag inte kännt något i knät idag så jag testade även på några joggingsteg som oxå det gick bra.
Kanske kommer kunna jogga lite i slutet på veckan :)
Men så länge, stretchar jag!

Dagens träning

Har ju hunnit med att lyfta skrot idag oxå :)

Höga drag 3x8 (30kg-32.5kg-35kg)
Frivändningar 4x6 (45kg-47.5kg-50kg-50kg)
Knäböj 4x6 (45kg-47.5kg-50kg-52.5kg)
Djupa upphopp 4x4
Bålstyrka


Frivändningarna gick rätt bra. Efter tre reps i set 3 tappade jag greppet totalt,
så stången for i backen! Det är första gången de hände och lite läskigt var det,
men det gick bra ändå. Fick lite ont i tummarna men jag kunde köra på och i set 4 gick det hur enkelt som helst! :)
KB, no problemo! Hur bra som helst :)


Lövsta förskola!

Imorgon blir det jobb på dagis igen :)
Heela dagen, 8.45-16.30!
Det är faktiskt bland de roligaste jag har gjort,
så jag längtar riktigt mycket!


Över förväntan!

Tro det eller ej, men det gick faktiskt rätt bra hos sjukgymnasten. Han var helt okej!
Det han kom fram till var, precis samma som vi redan kommit fram till, att jag har löparknä.
Stretcha kommer jag få göra nu i en vecka fram över och då borde de bli bra.
Jag fick även en liten laserbehandling.

Jag är nöjd med beskedet, men det var ju absolut inte värt 500kr!


Glädjen varade inte länge...

Näpp, det var falskt alarm!
Idag har jag ont igen..
Men jag tror att det är på bättringsväg (eller så är det bara inbillning),
jag tror smärtan har minskat lite :)

Imorgon ska jag på Metropolen, till en sjukgymnast.
Jag kan ju iaf säga att jag inte har bra erfarenheter därifrån,
hoppas det ändras nu då!
Wish me luck!

Glädje!

Vet ni vad?
Jag har inte haft ont i knät idag!
Eller jag hade lite ont i förmiddags men har
inte känt något överhuvudtaget sen dess! :D

Nu håller vi tummarna på att det är likadant imorgon,
för isf kanske jag kan köra på för fullt till veckan!!
Och DET är sånt vi gillar! ;)

Chockad och glad :)

Har varit en lång seg dag på jobbet.
Absolut ingenting har hänt, men ibland blir det så oxå.
Lite nytta har jag gjort iaf...

När jag kom hem efter jobbet gick jag in i vardagsrummet,
satte mig vid datorn, såg att jag hade glömt att stänga av tvn (den stog på standby),
fortsatte kolla på datorn och sen sa det *klick* i mitt huvud och jag upptäckte att det
inte var min tv som stod på bänken!
Det var en stoor, svart tv. Min var ju liten och grå!
Sen såg jag lappen som låg på vardagsrumsbordet
Puss & kram, från mamma och pappa!

Då har dom alltså köpt en tv åt mig och sedan installerat den medan jag jobbade!
Hur gulligt var inte det då?! :D Super stort TACK till dom!



Inga problem!

Har idag kört ett fullt styrkepass utan några som helst problem.
Enda gången det gjorde ont var när jag gick runt! 

Ryck m. knäböj 3x8 (22.5kg)
Ryck 4x6 (27.5kg-30kg-32.5kg-35kg/30kg)
Marklyft 4x6 (60kg-62.5kg-65kg-70kg)
Vertikala vristhopp 4x10 (varannan m. armpendling)
Bålstyrka
 

Det gick riktigt bra. Kände mig stark! :)
Förra veckan började jag marklyften på 50kg, denna vecka slutade jag samma på 70kg!
Riktigt rolig övning eftersom jag orkar lägga på vikt hela tiden.

 


Puuh!

I made it! :)
Allt gick kanon bra, förutom att jag sov som en kratta och drömde att en annan personal kom in i sovrummet kl 04 och frågade om allt gick bra... Hm!
Jag är nästan chockad över hur smidigt allt gick, absolut inga problem!
Eller så kommer problemena sen, jag glömde väl säkert hälften...
Näe, nu ska vi tänka positivt :)
Ledig resten av dagen, sen blir det jobb igen 10-22 lördag och söndag!


Dags för jobb, nattjobb :)

Nu har pappa precis varit här och borrat upp krokarna i hallen och en liten tavelhylla i köket!
Det blev kanon :)

Ska ta och laga mig lite middag, pasta och köttfärssås.
Sen ska jag jobba, de ringde och undrade om jag kunde ta natten.
Är lagomt nervös nu då det blir nattdebut på biblis!
Men det kommer nog gå kanon, hoppas bara jag får sova hela natten :)

Hörs imorgon!

Promenaden är avklarad

I hela 45 minuter var jag ute och promenixade!
5km blev längden, tyvärr klarade jag mig bara i 2,5km utan smärta...
Den sista kilometern gjorde de riktigt ont. Typiskt!!

Blev en halvtimma bål när jag kom in, och sedan lite stretch på det.


Länge leve 80/90 talet!

Till oss som föddes på 80-talet, tidigt 90-tal!

- Vi som "knackade på" hos våra kompisar utan förvarning när vi ville träffa dem 
- Vi som slog in skolböckerna i diverse fina skydd för att vi behandlade dem med respekt
- Vi som kan skillnaden mellan discodans och tryckare
- Vi som på egen hand klippte i våra jeans innan de började säljas söndertrasade
- Vi som någon gång har haft en OKEJ-poster upphängd på väggen
- Vi som samlade på allt - främst kapsyler
- Vi som försökte allt vad vi kunde att bygga lika fina trädkojor och hitta lika coola "gömställen" som det fanns på TV
- Vi som förmodligen var den sista generationen att motta hemstickade tröjor och sockar från våra far/mor-mödrar
- Vi som på egen hand lärdes oss datorer/internet/fildelning och dessutom fick lära våra föräldrar hur de kollar sin mail
- Vi som trodde att pins i stil med "Rör inte min kompis" skulle förändra världen
- Vi som förtjusades av att leka med slime ifrån Buttericks
- Vi som jublade när gröna/svarta tavlan bytades ut till whiteboards i skolan
- Vi som fick hjälpa läraren att trycka på play på videoapparaten
- Vi som fyllde våra cykelhjul med kulor eller spelkort för att det skulle låta så mycket som möjligt när vi flög fram
- Vi som trodde att vi skulle bli rika när vi efter många år skulle sälja våra kulor, ishockeykort och pogs
- Vi som spelade in musik på kasettband genom radion
- Vi som frågade chans på någon ny varje vecka
- Vi som hittade på ett eget språk för att kunna sjunga med i engelska texter
- Vi som drack Cuba Cola och Jaffa
- Vi som läste OÄ i skolan
- Vi som var närvarande medan Myrornas Krig fortfarande gick på TV
- Vi som fortfarande säger negerbollar och aldrig har sagt det och menat något förolämpande
- Vi som var för coola för vanliga sällskapsdjur och skaffade vandrande pinnar och tesvamp
- Vi som har gjort massvis med busringningar innan "Anitan" dök upp
- Vi som smaskade omkring med Jenka, Shake eller Hubba Bubba i munnen
- Vi som läste Lyckoslanten
- Vi som inte fick slänga maten eftersom det fanns barn i Afrika som uppenbarligen var hungriga
- Vi som var med på rökrutornas tid
- Vi som tyckte det var värt tiden det tog att surfa med 56k-modem
- Vi som lämnade Bingolotto samtidigt som Leif Loket Olsson
- Vi som använde duschmössor/kåpor stora o kraftiga nog att skydda oss mot radioaktivt avfall efter gympan på lågstadiet
- Vi som hade en väldigt härdad men ändå öm Nintendo-tumme
- Vi som införde pizza, kebab och tacos i svensk husmanskost
- Vi som fortfarande kan dansa Macarena till punkt och pricka
- Vi som var de första i backen med snowboard
- Vi som fick förbud att använda Tamagotchi på lektionerna
-Vi som var de som började med Lunarstorm och vi som tog jävligt lång tid på oss innan vi hade hjärtat att sluta med det
- Vi som går igång på "När du hör den här signalen... *pling* ...när du hör den signalen,
då vet du att det är dags att vända blad.



Torsdag 22 oktober 2009

En ny dag är här.
Ska strax åka till pappa och hämta en borr,
äntligen ska jag få upp krokarna i hallen! :)

Dagens träning kommer bestå av en promenad
och sedan bålstyrka och stretch. Jippie!


HSM 3

High school musical blev min räddning denna kväll.
God natt!




(Jag får titta på den för enligt min kusin Elin så blir
jag inte vuxen förrän jag fyller 20, om ungefär fem månader)

Bä bä vita lamm!

Jag blir så rastlös när jag inte kan träna som jag ska!
Just för tillfället vet jag knappt vart jag ska ta vägen!!

Jag var tvungen att dammsuga hela lägenheten för att ha något att göra,
men det räckte inte. Lika rastlös ändå.
Satte igång yoga bandet och gjorde yoga i ca 20 min,
det hjälpte inte heller! 
Det är inget på tv heller, åååh vad jobbigt allt är!
Funderar på att gå ut och gå, men det gör ju ont då
så det blir nog inget av de heller!

Ingen disk har jag kvar heller så jag kan inte diska något.. ( åhnej, det var ju VÄLDIGT synd;) )


Nytt!

Äntligen ett par nya skor.
..och inlägg på det! :)



Nu ska jag bara kunna börja springa oxå!

Nej, inga magrutor ännu!

Idag är det tvättning som gäller!
Tror det är dags att få lite rena kläder ;)
Har ju aldrig tänkt på det förut men nu märker jag hur himla
mycket kläder jag använder på en vecka! Tvättkorgen blir ju full!!
Hmm...


Ska hämta inläggen till skorna idag oxå!
och ev. köpa nya joggingskor...


It's burning!

Det blev 1.5 timmes bålstyrka idag.
Hade en härlig brännande känsla i mage och rygg,
lr näe vem försöker jag lura? Det brände så förbannat mycket att jag bara ville
gå och grina! Jag kommer ha en sån sjuk träningsvärk imorgon!!

Det blev säkert över 1000 reps/mage och rygg.
Lite armar hann jag med. Gjorde 23 riktiga armhävningar på rad,
det gjorde mig lite förvånad! Trodde aldrig att jag skulle orka, men det var ju precis de jag gjorde :)

Hur som helst så var det skoj att träna. Fick med mig Andreas och Patricia på styrkan, dom var oxå skadade.


Imorgon vilar jag.
Knät är inte bättre! :/


Totalt less!

Knät är inte bättre idag, jag har ont så fort jag går.
Jag blir så less på att vara skadad, och det är ju alltid
små onödiga skador!
Jag har aldrig haft problem med knät, eller den här muskeln förut så jag
fattar inte varför just jag ska få det och nu?!
Vill ju kunna träna på!!



Aja, ska snart åka ut till Ås.
Blir väl bålstyrka och stretch.
Har träningsvärk i magen från igår :)


Storsjöbadet!

Eftermiddagen och kvällen tillbringades på Storsjöbadet tillsammans med Sara och Edwin!
Den ungen älskar verkligen att bada :)
Han höll igång i nästan 4 timmar, det är imponerande..
Jag är iaf helt slut nu, han tär på krafterna.
Det är hit och dit, upp och ner, hela tiden! Och han är bara 14 månader!!
Oj oj oj ;)



(Fortfarande ont i knät, störigt!)

Löparknä!

Jag dras nu med löparknä!
Smärtorna jag kände i helgen (och känner nu),
beror på att muskeln som heter "tensor fasciae latae" är för kort
och därmed drar i muskelfästet som sitter på utsidan av knät.



Jag har väldigt svårt att gå eftersom i den rörelsen ilar det i nästan hela benet.
INTE SKÖNT!
Därför är det stretch som gäller, stretch, stretch och stretch.

Jag vilar resten av dagen och så ser vi hur det känns imorgon...

Dags för en ny vecka!

Ikväll har jag haft kusin min på besök :)
Jag bjöd på middag och sen gjorde vi smoothie i min nya mixer
(det smakade kattpiss, men nästa gång kanske det smakar bättre) ;)
Nu är det snart dags att hoppa ner i sängen, det blir en tuff vecka!

Imorgon är det upp tidigt, första passet 08.00!
Det kommer nog mest bli stretch eftersom jag har dragit på mig "löparknä"
och har svårt att gå pga smärtorna.
Ingenting allvarligt utan jag hoppas kunna köra på som vanligt om några dagar :)


Nu köttar vi!
Godnatt allihopa!


Hur mör är man efter en bandymatch?

Helt slut i kroppen och blåslagen, sånt är livet som bandyspelare! ;)
Det värsta som finns är att få ett skott på sig, UTAN att få blåmärken.
Varför? Jo, det gör så sjukt ont att få ett skott på sig och om man inte har något märke efter så har man ju inget att klaga på! ;)

Hur ser min kropp ut och hur känns den?
- Blåmärken på överarmen (skott)
- Sår och blåmärke på baksida av lår (skridskoskena)
- Blåmärke på smalbenen (skridskorna)
- Sår på fotleden (tejpning av foten)
- Träningsvärk i ljumskar, underarmar, rygg och sidorna
- Ont i knät!

Det enda som jag egentligen inte haft något problem med är foten!
Helt otroligt. Det har funkat hur bra som helst och jag är så glad! :)



En vinst i bandykyrkan!

Oj vilken helg!
Nu sitter jag äntligen hemma i soffan och är helt slut!
Men jag börjar från början...

07.30 började jag träningspasset i fredags morse, det blev styrka.
Ryck m. knäböj 3x8 (20kg)
Ryck 4x6 (25kg-27.5kg-30kg-32.5kg)
Marklyft (50kg-52.5kg-55kg-57.5kg)
Nedhopp från plint + upphopp över ribba 4x4 (80-85cm)
Vertikala vristhopp 4x10

Det gick faktiskt rätt bra! Har aldrig gjort marklyft tidigare så där blev jag en erfarenhet rikare,
bra gick det iaf och nästa vecka borde jag kunna lasta på mycket mer :)


Sen var det raka vägen hem och duscha, innan jag slängde mig in i bilen och for till Frösön för att där hoppa in i pappas bil och starta resan mot Edsbyn.
Vi åkte 75 minuter efter de andra men kom fram 45 minuter före, snacka om bra bilkörning ;)

Så var det dags för match nr. 1, mot Västerstrand.
En match vi spelade rätt bra i ungefär 40 minuter..
Då vi låg lika, 3-3. Sen rann det tyvärr iväg och matchen slutade 6-3 till Västerstrand.
Tråkigt med förlust men shit, vilken härlig känsla att komma ut på stor is!!

Match nr. 2, lördag morgon, mot AIK.
Ifjol förlorade vi med 17-0. Vi hade hoppats på att stå emot så det inte blev tvåsiffrigt i år.
Det blev tillslut 13-0! Ibland stod vi emot bra, men sedan kom det svackor då mål rasade in..
Inte så kul, men sånt är livet.

Match nr. 3, lördag kväll, mot Helsingfors. Den här matchen skulle avgöra om vi skulle komma sist i våran grupp och få spela kl 07.00 på söndag eller om vi skulle bli fyra och få spela match kl 13.00.
Resultatet blev 8-1 och inte till oss! Den här matchen spelade vi riktigt dåligt, det var pinsamt att vara med!
Min insats var inte heller den bästa men jag gjorde iaf vårat mål.

Match nr. 4, söndag morgon, mot Söråker.
En match jag avstod men mitt lag lyckades ändå vinna med 1-0 efter en spännande fight!
De spelade stundtals väldigt bra. Skoj att se! Söråker kommer vi ju även att möta i serien, men
då har vi tänkt att vinna med lite mer ;)




 


To days to do and tomorrows to do

Fikat, duschat och packat. Japp, det är klart!
Nu ska jag bara diska och kolla allt en sista gång.
Sen är det natti natti för min del!


Imorgon däremot har jag mycket att göra!
Eller iaf på morgonen, jag ska då hinna träna, duscha, göra fika och lunch.
Helst innan klockan 10!
För klockan halv 3 MÅSTE jag vara i Edsbyn, 15.30 blåser domaren i pipan och matchen mot Västerstrand börjar :)





(Just det, jag har minimal träningsvärk nu! Perfekt!)


This is my life!

Fotboll 20min
Stegringslopp 3x60m
Ödlan x6/ben
Häcksittande benskiftningar x20
Ryggrull-stå x10
Stå benpendlingar x10/ben
Ljumskgung x20
Skulderstå-split x10
Vadhävningar x40/ben

Vristlöp 4x10m
Dynamisk gång 2x10m
Raka ben u.f.ö 4x30m
Am. skipping 2x40m
Can-can 3x15m
Stå. acc - löpning 2x20m + 20m
Stå. acc - frekvens 2x20m + 20m

150m + 60m, p-gång sp5
(21.0-21.1-21.1-20.8)

Bålstyrka + fotstyrka

Såå jobbigt, men såå skönt!
Jag älskar såna här lopp! :)
Hade lite kramper i fötterna under all sprintteknik men det försvann under loppen.
Körde på med bålstyrka så det brände, jag mådde nästan illa..
Snart kommer rutorna!! :D


400m häck?

Några vet det, andra inte!
Jag kommer inte springa något 400mh lopp till sommaren.

Anledningen?
Det har ju inte undgått någon att det inte gått så bra för mig de senaste året.
I början skyllde jag på att jag missat massa träning i vintras då jag var skadad,
men det kunde jag ju inte riktigt göra eftersom jag slog personligt rekord på 100m redan i första tävlingen!
På JEM slog det mig vad felet var...
Jag tyckte helt enkelt inte det var roligt längre!
När jag tänker efter så var det samma sak vid varje lopp,
innan var jag jättesugen, uppvärmningen kändes mycket bra, men sen..
Så fort jag kom ut på banan så kände jag bara ångest,
jag ville få det överstökat!
Efter loppena var jag yr och spydde.. 

Det var egentligen ett lätt beslut, men samtidigt svårt.
Jag kom fram till att det här är enda sättet för mig att återfå motivationen
till den grenen jag älskar allra mest!
Jag behöver det här uppehållet för att kunna fortsätta i många år till!
Att jag spelar bandy ett år till har lite med de här att göra oxå,
jag behöver tänka på något annat!


Självklart så kommer jag tävla i vinter och sommar,
men det blir andra grenar. Det kommer bli sprinter av mig säsongen 09/10!
100m och 200m är det jag kommer springa mest men säkert blir det en fyrahundring då och då...  

Jag är oerhört taggad och jag längtar redan till sommaren :)


Nya inlägg

Har varit på Gå och löpkliniken hos Anette och fått mina fötter scannade.
Det visade att jag har pronation, alltså fötterna lutar innåt, i och för sig inget nytt men det var väldigt mycket!
Därför kommer de nu göra ett par nya inlägg åt mig, ett par riktiga ortopediska fotbäddar.
Egentligen tar det ca 14 dagar för de att komma men jag får dem akut, alltså kommer de på onsdag :)
Super!


Prison Break

Jag älskar den serien!
Har inte missat ett enda avsnitt!

Ikväll började jag och Sanna om,
kollade på avsnitt 1 och 2.
Snacka om att det var längesen :)



En helt vanlig muffins

Chokladmuffins med mjölkchoklad (m. daim)! :)
Japp, det bakade jag alldeles nyss...
Har varit sugen hela dagen men inte riktigt hittat motivationen att kliva upp ur soffan,
men när jag väl orkade så lyckades jag bränna mig på ugnen!
Bra gjort Emilia!!


Hade ett litet snabbt besök av min kära kusin Sofie nu ikväll,
alltid lika trevligt att träffa henne. Tyvärr blir det alldeles för sällan.
Nu sitter jag och väntar på Sanna, vi ska mysa framför en film.


Imorgon ska jag in en sväng på stan och få mina fötter scannade på gå och löpkliniken,
då jag ska fixa nya inlägg till skorna. Tyckte det var dags, mina är "bara" 4 år gamla ;) 
Självklart blir det ett träningspass! Packa ska jag oxå hinna med :) 
Tidig kväll kommer det bli...


AIK

Tvättat och städat, japp det har jag gjort idag :)
Nu har jag precis ätit middag, spaghetti och köttfärssås.. Mums!

Tydligen så har Veiterä tackat nej till att spela i helgen,
så laget som ersätter är AIK. Hmm, när vi mötte dom för två år sedan så
förlorade vi med 17-0! Det kan ju bara gå bättre nu ju? ;)

Backe

Åh vad kul det är med backträning! :D

Jogg 23 minuter
Backlöpning x8
15.4-15.3-15.4-14.8-14.7-14.8-14.3-14.8

Långa hoppsa 3x40m
Höga hoppsa 3x30m
Rebound jump 3x20s

Chins 1x3 (sååå nära 4) + 1x10 (med hjälp)
Magstyrka

Det gick bra idag, varje steg jag tog gjorde ont p.g.a. träningsvärken men det var ju bara att köra på.
Var snöigt och spårigt i backen, men jag klarade alla och ser framemot nästa vecka! :)

Spu/häck

Har precis legat 40 minuter i badet och nu sitter jag med riskudden,
jag inbillar mig att träningsvärken ska släppa lite...

Dagens pass:
Fotboll 20min
Stegringslopp 3x60m
Kullerbytta - stå x8
Kålmasken x12
Spindelmannen x10m
Armhävningar x15
Mag- & ryggliggande benpendlingar x10/ben
Ljumskgång x20
Ankgång 2x20m
Sick-sack hopp över bänkar x5 (2 bänkar)

Häckhoppsa, fr-b-rö-si, 2x6hä/ben
Direkthoppsa 5x6hä
Häckgång över-under 2x8hä/ben
Konlöpning, 7.65m, 3 steg, 3x6koner/ben

2x5x60m p1 sp5 90%

8.3-8.2-8.3-8.5-8.4
8.3-8.3-8.3-8.4-8.2

Höftresningar 2x12/ben
Borzow 4x10steg
Armhävningar, ben på bänk 2x10

Jag kände träningsvärken mer och mer under passets gång men
anser väl ändå att det gick bra.
Blev lite tungt på 60m loppen, de skulle egentligen gått någon tiondel snabbare.
Men det kör vi på nästa vecka istället!

 


Pigg och glad ;)

Men hallå! Jag har sån sjuuuk träningsvärk!!
Ryggen är ju värst, HELA ryggen. Jag kan ju knappt sitta.
Sen har vi ju framsida av låren! Gaaah!


Jag tror jag var lite trött innan träningen då jag svängde in på Flügger färg för att lämna igen tapetklister som blev över...
Ställer fram hinken, skriver på ett kvitto och får igen pengarna. SEN TAR JAG HINKEN OCH BÖRJAR GÅ!!!
Tjejen bakom i kön: eeh, ööh. Sen börjar han i kassan och kön att skratta.
Jag fnissar lite lätt, ställer tillbaka hinken och kutar ut ;)


Serieprogrammet 09/10

29/11 : ÖBS - SAIK
12/12 : Team Hälsingland - ÖBS
19/12 : ÖBS - Karlsbyheden
5/1 : ÖBS - Kalix

17/1 : Kalix - ÖBS
23/1 : ÖBS - Söråker
30/1 : Karlsbyheden - ÖBS
31/1 : SAIK - ÖBS
13/2 : Söråker - ÖBS
21/2 : ÖBS - Team Hälsingland

Det är alltså 47 dagar kvar till första matchen! :D

Hur kunde jag tro att jag skulle få sovmorgon? ;O

Det sket sig med min sovmorgon!
Jag hade satt klockan på 10.45 och såg fram emot nästan 13 timmars sömn,
men den avbröts efter ungefär 8.5 då telefonen ringde...
Det var Lövsta förskola och dom undrade om jag kunde jobba.
Jag tänkte senast igår att jag saknade barnen litegrann så jag sa ja och sen skuttade jag upp.
Var faktiskt riktigt pigg imorse, kan det bero på att jag la mig så tidigt?

Aja, jobbade bara till 12. Men det var mysigt då vi bla. gick till skidleken och lekte i skogen.
Fick dock avsluta dagen med att torka bajs, MASSOR av bajs! But thats life :)




Nu ska jag springa ner på stan och kolla på nya joggingskor och inlägg.
Sen är det träning i Ås. (Hoppas ingen slår på mina lår, för F*N vilken träningsvärk jag har)

3 av 3

Även pass nr 3 överlevde jag igår!
Vi spelade match mot P15, jag spelade bara i tre byten så det blev 12 minuter.
Alldeles lagomt för mina stackars lår som var tröööötta! :)
Om man bortser från lårena så gick det så bra! Och känslan! Shit!!
Nu längtar jag till i helgen, då vi åker till Edsbyn och Women World Cup

(Fick förövrigt ledigt på söndag så jag spelar hela helgen)

Efter passet igår var jag så trött så när jag kom hem så slängde jag i mig lite fil och flingor, duschade av mig och hängde upp kläderna och sedan hoppade jag ner i sängen.
Somnade några minuter senare, strax efter 22! Det är härligt :)


Pass nummero två!

Snacka om skoj! Kramp i benen var ju bara förnamnet ;)

Komplexa programmet 2x10, 20kg (Stå. stötar, stå. rodd, good morning, ryck m. knäböj, framåtlutande rodd)
Höga drag 3x8 (25kg-27.5kg-35kg)
Frivändningar 4x6 (42.5-45kg-47.5kg-50kg)
Knäböj 4x6 (42.5-45kg-47.5kg-50kg)
Djupa upphopp 4x4
Häckstuds 4x4+4hä (6 fot)
Brutalmage 1x8 (2.5kg) + 1x15
Bålstyrka, 150 rygg + 150 mage

Dagens pass gick bra. Ändrade lite teknik på höga dragen, så då kunde jag öka vikten.
Frivändningarna gick oxå bra, var tungt på de två sista repsen i varje set men det gick. Förutom på sista, då var jag tvungen att vila några sekunder innan jag klarade den sista vändningen.
Knäböjen har jag inget att klaga på ;) Men snacka om att det var tungt att göra massa hopp efter!
På häckstuden gav jag Hubbe en hjärtattack när båda fötterna viker sig på första hoppet! Jag gav mig nog själv en hjärtattack oxå, men vi båda överlevde och fötterna klarade sig! :)
Resten gick kanon!


Svullo?

Jag gör ju inget annat än äter!
Jag åt fil och flingor innan träningen, ett äpple direkt efter träningen, gröt när jag kom hem och nyss åt jag mackor och mjölk...
Nu sitter jag och längtar till lunchen om ca 1.5 timme!


Pass 1 avklarat

Jag hatar att kliva upp tidigt!
Men vill man bli bäst så har man inget val :)

Stegringslopp 10x60m
Hängutfall m. sträck 2x10
Skulderstå-häcksittande x10
Häcksittande m. vrid x16
Stående benpendlingar x10/sida
Skulderstå-stående x10
Ljumskgung x16
Stå.skipping i hoppsarytm u.f.ö. x30
Exc. vadhäv 2x8/ben

Mångsteg raka ben 3x20m
Lilla "ovala" hjulet 3x20m
Stora "ovala" hjulet 3x30m
Hopp 1 ben m. högt knä, byt vart tredje 3x30m

Stegringslopp 90% 4x60m

Visst var jag lite trött men det kändes ändå riktigt bra!
Allt kändes så lätt, så nu gäller det att komma ihåg den känslan för det lär ju dröja innan jag får uppleva den igen ;)
Skönt att slippa köra distans som de andra, i snöstormen ;O

Nitlott!

Tyvärr var det något fel på min bingolott, siffrorna satt på fel ställen så det blev ingen bingo...
Hm, typiskt!

Nu måste jag sitta och försöka hålla mig vaken till kl 23 då jag ska hämta mamma och pappa på flyget.
Det kommer bli kämpigt, men jag måste ju försöka iaf... :)

Morgondagen är fullproppad, det kommer alla mina måndagar framöver vara.
- 8.00-10.00 - Träning
- 12.00 - Lunch
- 15.00-17.00 - Träning
- 18.00 - Middag
- 19.15-20.50 - Träning
Mh, som sagt. Kan nästan lova att en liten powernap kommer komma in i schemat oxå ;)


Avslutning på Boda Borg

Idag var det ÖGIFs avslutning på Boda Borg.
Först var det prisutdelningar osv. Jag fick 1000 kr på Intersport för mitt JSMguld.
Tack så mycket klubben :)
I år fick jag ingen plakett från Poängjakten och det kändes lite konstigt,
jag har ju fått en varje år sedan 1996! Men jag överlevde det oxå....

Sen var det dags för barnen att sätta igång med Boda Borg (behöver jag säga att jag var äldst).
I mitt lag var Lowe, Karro och Liw. Det gick helt okej för oss, men efter 1 timme så stötte vi på en grupp med två tjejer och två killar som var kanske 9 år. Dom hade inte fått en enda, så jag offrade mig och hoppade över till deras grupp för att hjälpa. Vi lyckades klara 7 stationer! :) Dom var väldigt glada och ville att jag skulle vara i deras lag nästa år ;)



Har nyss varit iväg och köpt Bingolotter,
nu väntar jag på Sara sen ska vi spela.
Någon gång ska jag lyckas vinna!


En dag på jobbet

Ja, det har varit en intressant dag i Sundsvall...
Men ändå rätt rolig.
Kan ju säga att jag var lagomt trött på bussen hem,
somnade till så fort jag satte mig ner. När jag drömde om en skön säng så vaknade jag igen ;/

Jag handlade ingenting, absolut ingenting!
Snacka om att kunna hålla sig ;)

Nu är jag hemma i alla fall, får se hur kvällen slutar!


Women world cup

Nästa helg är det dags för årets första bandymatcher!
Det är världscupen i Edsbyn! :)
Oj vad jag längtar!!

Vi kommer spela 3 matcher,
en på fredag mot Västerstrand och två på lördag mot Helsingfors och Veiterä.
Vi har en match på söndag oxå men jag åker hem på lördag kväll för jag måste jobba,
var lite klent med andra vikarier...

Det kommer hur som helst bli sjukt kul och jag räknar ner :)

Näe, jag är inte sjuk...

Vad hittar man på när man inte har något att göra?
Jo, då tar man hunden och går till Maxi, löser in vinsten på bingolotten, går till Sara och hämtar Ipoden innan man går hem :) En härlig promenad på ca 7 km.
Nu ligger hunden och snarkar och jag försöker tina upp.
Jag tycker det är så mysigt att gå ute på hösten!


Nu sitter jag och väntar på Idol...
Sen blir det tidig kväll, imorgon är det jobb.
Vi ska iväg till Ikea!

Hurtiga jag...

Tvätt - Check
Disk - Check
Städ - Check
Rastat hund - Check

Ja, idag vill jag påstå att jag har varit riktigt duktig!
Det är rent och fint i lägenheten, jag har rena kläder och diskbänken är tom.
Nu är det bara lagningen av mat kvar, tror det blir american pancakes. Mmmmm!

Jag har ju en liten vit ulltuss springandes här hemma oxå,
kommer vara hundvakt den här helgen :)
Nu ligger hon och sover så gott här bredvid mig, hon ska snart få mat och senare ska vi gå ut på en lite längre promenad...


Min lilla sötnos


The last one!

Sista styrkepasset innan den riktiga grundperioden sätter igång är avklarat.
Hyffsat bra gick det oxå!

Höga drag 3x8 (25kg-27.5kg-30kg)
Frivändningar 5x4 70% (40kg-42.5kg-45kg-47.5kg-47.5kg)
Knäböj 5x4 70% (40kg-42.5kg-45kg-47.5kg-47.5kg)
Bål!

Frivändningarna gick lite tungt medan knäböjen gick lite bättre.
Körde på med bålstyrka, den gick faktiskt helt okej.

Nu är det vila lördag - söndag, sen kör vi igång på måndag morgon 08.00! :)

Mätt och belåten!

Jag hade rätt så tomt i kylskåpet idag... 
Lånade pappas ica-kort och sen åkte jag iväg på Maxi.
Snacka om att det är jobbigt att gå omkring där,
när man håller på att svälter ihjäl! 

Aja, jag höll mig vid liv och sen tog jag och gjorde mig gröt och mackor. 
Det var riktigt gott och välbehövligt så nu är jag redo att krypa till kojs! 

Godnatt!


 

Är det redan slut?

En helt ny värld har öppnats!
Jag har haft riktigt roligt de här två dagarna på förskola,
men nu är det slut för den här gången :)

Idag har vi plockat kottar och pinnar och sen gjort fina hösttavlor,
ritat, gjort loppor, gjort armband, läst sagor, gungat osv.
Ja, den enda lugna stunden man får är på sin 30 minuters rast :)
Det är fortfarande svårt att veta hur man ska förhålla sig,
men jag tror jag lyckades rätt bra idag.
Blev riktigt bundis med en 2åring,
han blev så ledsen när mamman lämnade honom men jag lyckades få honom glad
(genom att "gå in i träd").
Jag lyckades även få barnen vid mitt bord på lunchen att äta upp allt genom att spruta lite ketchup på det som var kvar och sedan ta tid hur lång tid det tog ;) 
Personalen berättade att dom var riktigt nöjd och kände sig trygg i att lämna barnen ensamma med mig.
Det kändes skönt, nu vet jag att jag gjorde något rätt i alla fall :)
  



Ett helt vanligt pass..

Dagens träning skedde i Ås och Jämtkrafthallen tillsammans med hela gruppen.
Jag vet inte, men jag tror jag har vant mig lite vid att träna själv så det blir nästan jobbigare när jag kör med de andra.. Aja, det var rätt kul iaf :) Tyvärr förlorade vi fotbollen, men det tar vi någon annan gång!

Fotboll 20min
Hängutfall m. sträck 2x10
Skulderstå - häcksittande x10
Häcksittande m. vrid x10
Stående benpendlingar x10/sida
Ljumskgång 2x10
Exc. vadhäv 2x8/ben

Vristlöp 2x10m
Dynamisk gång 2x10m
Raka ben, u.f.ö 3x30m
Am. skipping 3x40m
Stå acc - löpning 3x20m + 20m
Stå acc - frekvens 3x20m + 20m

5x150m p5 (tryck-flyt-frekvens) 90%

Det kändes rätt bra på vissa övningar medan vissa kändes lite sämre.
Loppen var sköna men hade inte så mycket kraft kvar de sista 30m,
så det blev ju lite tungt... 


Tappra riddare

Två!
Ja, så många var vi på barmarken idag...
Jag och Maja, målvakten! ^^
Det blev en joggingtur på ca 20minuter och därefter 1 timmes bålstyrka :)
Riktigt skoj, känner mig dock lite öm i magen nu!


You can call me, Dagisfröken :)

Oj oj OJ vilken dag!
Har varit riktigt roligt men svårt.
Ja då tänker ju ni säkert, svårt?!
Men det är de, jag har ju egentligen ingen som helst erfarenhet av barn om man inte räknar när jag leker med min kusin eller mina vänners barn, men då lär jag ju dom bara en massa bus.
Det kunde jag ju inte riktigt göra nu, näe!
Det var riktigt svårt att veta vad dom får göra och inte får göra, när man ska säga till och inte säga till, när man ska hjälpa och inte hjälpa osv.
Något jag inte hade några som helst problem med idag var namnen,
jag lärde mig dem nästan direkt! Det var ju bara 20 barn ;P

Men jag är iaf nöjd med dagen och tycker jag gjorde en bra insats,
det verkar dom tycka där oxå för jag ska dit igen imorgon ;)

Uppe med tuppen!

Idag gick det super lätt att kliva upp och jag är hyffsat pigg.
Sitter för tillfället och äter frukost.
Nyduschad är jag oxå, härligt :)

Nu ska jag alldeles strax åka iväg,
ska bara diska först...


Hörs ikväll!




Jag ser det snöar!

Tröttheten trycker på.
Idag har jag varit super trött, har varit svårt att hålla ögonen öppna...
Vet inte riktigt varför men man ska väl ha det så oxå ibland?

Mormor och morfar har börjat tapetserat i sovrummet och det blir sjukt snyggt :)
Nu vill jag bara handla möbler, bla. ny sängstomme sen blir det kanon,
kommer inte vilja gå ut ur sovrummet ;P
(Tänkte skriva sängen, men det vill väl ingen?)

På jobbet idag fick jag delegering så nu kommer jag få jobba nätter..
För er som inte vet vad delegering innebär så är det att jag nu får ge medicin till brukarna.


Ja just, jag kan ju inte glömma bort att berätta vad som kommer hända imorgon!
Jag ska jobba på en förskola! :) Kommer bli en lång dag 07.30-16.00, men den blir nog riktigt rolig.
Är lite nervös för egentligen har jag ju ingen aning om vart förskolan ligger, vilken avdelning jag ska vara på, vad jag ska göra och hur fan man gör?! ;) Men det går nog fin fint...

 
Det snöar i Östersund :)




Träna, träna, träna

Dagens pass gick helt okej.
Var väl lite tungt men det kan ju inte alltid vara lätt :)

Höga drag 3x8 (25kg-27.5kg-30kg)
Frivändningar 5x4 70% (40kg-42.5kg-42.5kg-42.5kg-45kg)
Knäböj 5x4 70% (45kg)
Chins 1xMax + 2x5 (med hjälp) 
Bål
 

Det gick som sagt lite tungt men ändå helt okej.
Börjar ju fundera hur i hela friden jag ska kunna öka vikterna
men det lär ju gå det med ;)
Testade på klisterspray när jag gjorde chins och kan väl säga att det funkade rätt bra,
hade svårt att komma loss när jag var klar!

-----------------------

Onsdag - Barmark
Torsdag - Sprintteknik + Ispass
Fredag - Styrka
Lördag - Vila
Söndag - Vila

------------------------


Sport is my life, and i love it!

Usch vad jag är trött!
Men snacka om att jag ÄLSKAR att träna! :D

Innan bandypasset nu ikväll körde jag friidrottspasset,
4min uppvärmningsjogg, 30s långsam - 30s snabb jogg, 20minuter. (ca, 4.5km)
Allt var så lätt och roligt, tror aldrig jag har känt sån glädje när jag varit ute och sprungit.
Hade det inte varit så j*vla jobbigt så hade jag haft ett leende på läpparna hela tiden ;)

Jag gjorde lite gymnastikövningar innan det var dags att dra på skridskorna och kliva ut på isen i Z-hallen.
Det blev ett 50 minuters ispass som gick sisådär, var iaf sjukt roligt! :)
Och två nya tjejer, eller kvinnor, var med. Det behövs!

Avslutade kvällen med massa bålstyrka!

Nu är det dags att sova, dags för styrka imorgon....

Hmm...

Det märks att man är trött när man...
...inte fattar varför det tar så lång tid att få vattnet att koka och upptäcker att spisen inte är på!
...inte fattar varför det inte går att skala moroten innan man tillslut märker att man har skalaren åt fel håll!
...letar mobilen och ringer till den me
d hemtelefonen, hittar mobilen men undrade vem det är som ringer eftersom man inte känner igen numret!


(Jag behöver kanske inte berätta att det handlar om mig och på en tidsperiod på ca 3 minuter)

Det är inget fel på Flügger färg

Mätt och trött, jajemensan!

Har nyss ätit middag och nu tänkte jag bara sitta och slappa i en timma innan jag ska iväg till Z-hallen!
Träningsdags :)


Mormor och morfar har varit här idag och påbörjat tapetseringen av sovrummet.
Dom är så snäll som hjälper mig, hur skulle jag klara mig utan dom? :)

Jo just, mormor hälsar..
Var in på Flügger färg förra veckan för att beställa tapeter samt klaga att jag fick fel
tapet senast gången.
Det visade sig att det var "rätt färg" vi hade beställt.
Vi kollade i en pärm men ville ha papperstapet som fanns i en annan pärm
Tjejen som hjälpte oss sa att det inte var någon skillnad i färg så vi körde på det men det stämde ju inte!
Hur som helst så fick jag 25% rabatt den här gången när jag beställde. 
Riktigt gulligt av dom :)  

(Är du nöjd nu mormor?)


Receptet

Jag kan inte släppa att jag lyckades med middagen idag.
Var riktigt nervös eftersom jag bara sätt receptet på tv, Rachel Rays show,
och kom inte riktigt ihåg allt eftersom det var i våras det gick.
Men jag körde på lite eget..

5dl tortillas m. ost
400g köttfärs
2dl creme fraiche
1dl matlagningsgrädde
Ketchup
Svartpeppar
Salt
Ost


Koka tortillas i 13 minuter.
Stek köttfärsen och blanda ihop med creme fraichen samt matlagningsgrädden.
Blanda i ketchup och krydda med salt och peppar.
Häll köttfärssåsen i kastrullen med tortillas och rör ihop.
Lägg ost i botten på en smord ungsform, häll sedan i blandningen med köttfärssås och tortillas.
Avsluta sedan med ett lager ost.
Ställ in allt i ugnen.
200 grader - 5-10 minuter

Som de flesta vet är jag ju väldigt dålig på att äta,
så receptet är gjort på mina villkor.
Självklart kan man ha tomater, lök osv. om man vill :)

Dagens styrkepass

Höga drag 3x8 (22.5kg-25kg-27.5kg)
Frivändningar 5x4 70% (40kg)
Knäböj 5x4 70% (40kg)
Bålstyrka + Fotstyrka

Oj vad det gick bra idag! :)
Så sjukt roligt och vilken känsla!!
Allt var så lätt, innan, under och efter.
Jag kände att tekniken satt och jag hade lätt kunnat lyfta mer.
Kanske börjar mina muskler vakna till liv igen efter vilan?
Hur som helst, ett riktigt roligt pass!

Blandad dag..

Idag tog jag sovmorgon och hade det lugnt och skönt hemma under förmiddagen.
Sen satte dagen igång! 

Cyklade (jajemensan, du läste rätt) bort till Gövikenhallen, i regn och motvind, för att köra ett styrkepass. 
Sedan var jag ju även tvungen att cykla hem, det hade slutat regna och så hade jag ju medvind så det gick galant :) 
Jag skulle bjuda Sara på middag så det var bara att ställa sig framför spisen när jag kom hem. 
En speciell lasange bjöd jag på och det vart populärt (fast Edwin tyckte inte om det). 
Till efterrätt blev det kladdkaka med mjölkchoklad ovanpå, och såklart glass! 

Kvällens höjdpunkt började kl 19.00 på TV4+! 
Ja, Bingolotto såklart! 
Tyvärr ingen vinst, men var vääldigt nära på 10000 kr mat. Hade inte varit helt fel, men men..


Nu ska jag snart sova, är helt slut. 
Har stått och diskat i 50 minuter men blev nyss klar..
 

Pizza och film

Pizzan blev super god :) Hade tänkt ta före- och efterbilder, före blev det men jag var så hungrig så jag glömde ta kort när den var klar...

- Färdigbakad pizzabotten
- Ketchup
- Ost
- Köttfärs m. matlagningsgrädde
- Ost
- Pizzakrydda

Så såg pizzan ut..
Nu är jag proppmätt!

 


Har precis satt på Titanic men jag upptäckte ett litet problem, bokstavligt talat!
JAG SER INTE TEXTEN! Min tv är för liten ;/
Jag får lägga en madrass precis framför så blir det super :)
(Någon gång under den närmsta tiden SKA jag skaffa en större tv)


En dag på Jamtli

Har idag umgåtts med min bästa vän Sara och gudbarn Edwin.
Vi var på Jamtli, och det enda jag kan säga är att det måste ha varit större förut!
Rutshkanan som går genom Storsjöodjurets mage var väl ändå längre?
Varggrottan hade väl ändå högre tak?
Båten på lekparken MÅSTE ha varit större?
Hmm, antingen så har allt krympt ELLER så har jag växt..
Måste vara det första! ;)

Hur som helst var det riktigt roligt, Edwin blev dock lite fundersam när vi tvingade in honom i varggrottan.
Sara ålandes framför och jag strax efter...


Nu ska jag snart iväg på Maxi och handla lite mat,
har tänkt att göra pizza ikväll :) Mums!

5-21 augusti 2016

Rio de Janeiro, Brasilien, fick OS 2016!
Ett av mina drömresemål ska arrangera OS och det kan ju inte bli bättre!
Nu är jag taggad och motiverad!



Misshandlad?

Jag måste bara berätta en rolig sak jag upptäckte idag..

När jag var på stan och stod i ett provrum och testade kläder så såg jag,
ett stort blåmärke på axeln och ett på vänstra nyckelbenet.
Blev lite fundersam ett tag men kom sedan på...
Det är från styrketräningen igår!!
Efter frivändningarna brukar jag bli lite öm på nyckelbenen, men ALDRIG fått blåmärken.
Haha, jaja någon gång ska vara den första :)


Myspys

Fredagsmys med popcorn, cola och någon film på tv!



Sen är det natti natti
XXX



Välkommen hem till mig

Jag tänkte visa hur jag bor... :)


Vardagsrummet



Oxå vardagsrummet (nej, jag har inte skaffat barn)


Köket


Hall (med min pall där jag har visat mina konstnärskunskaper)


Sist och minst, hallen





Sovrummet väntar jag med att visa,
vi börjar tapetsera nästa vecka :)

Ännu ett jobbpass avklarat!

Tillbringade mestadels av passet i tvättstugan tillsammans med en brukare.
Tro det eller ej men ingenting krympte eller missfärgades! I'm impressed :)

Minnen...

Satt och kollade på lite bilder och hittade bl.a. den här.
Vi är på väg till balen på Gamla teatern :)  

Ulrika, Jag, Sara och Martin


Lilla Nickie :)

Efter träningen kände jag en längtan efter min lilla hund, Nickie.
Det var riktigt längesen jag träffade henne så jag åkte iväg på Frösön,
så fort jag öppnade dörren så kom hon springandes och viftade på svansen.
Många härliga pussar fick jag oxå :)


Åt nyss lunch och har precis diskat.
Nu ska jag ta och gå en sväng på stan för att kolla in
nya Mittpunkten som öppnade förra veckan.
Har inte riktigt hunnit det än...
Sen blir det jobb heela kvällen!


Det är de små detaljerna som gör det...

Shit, vilken träningsvärk jag har i vaderna och magen!
Det var inte lätt att börja köra stegringslopp på träningen idag,
och direkt efter alla gymnastikövningar. Det kändes kan jag ju säga!


Stegringslopp 8x60m
Hängutfall m. sträck 2x10
Skulderstående - häcksittande x10
Häcksittande m. vrid x10
Stående benpendlingar x10/del
Ljumskgång 2x10
Exc. vadhäv 2x8/ben

Vristlöp 3x10m
Lilla "ovala" hjulet x20m
Stora "ovala" hjulet x30m
Dynamisk gång 3x10m
Am. skipping x30m
Långa hoppsa 2x40m
Höga hoppsa 2x30m

Acc: 20m-30m-40m-50m-50m-40m-30m-20m , p-gång

Bålstyrka + fotstyrka

Det var mycket små detaljer jag behövde tänka på idag men jag tycker det gick bra ändå.
Det är svårt och känns hur konstigt som helst, men det är bara att köra på. Det kommer ju förhoppningsvis ge ett bra resultat sen! Var riktigt skönt att köra idag och jag känner mig så oerhört taggad inför vintern!




Hösten/vinterns träning:

Måndag - 2 pass, varav ett är styrka 
Tisdag - 1 pass
Onsdag - 1 pass + bandy
Torsdag - 1 pass
Fredag - 1 pass, styrka 
Lördag - 1 pass
Söndag - Vila

Det betyder ju då att det kommer blir 7 pass friidrott och 1 pass bandy.
Jag tror det kommer bli en perfekt lösning och de flesta passen kommer jag köra själv.
Just det är väl lite tråkigt men samtidigt, som vi har pratat lite om, måste jag börja fokusera till 100% på träningarna och det gör man väl lättast om man är själv, eller hur? :)

Äh, hur som helst.. Jag är sjukt taggad! Nu vill jag bara kötta :)


Torsdagsmys

Har legat i badet ca 30minuter och bara andats!
Det behövde kan jag säga, så sjukt skönt :)
Ansiktmask, bodyscrub och tända ljus är ju en självklarhet!
Nu sitter jag och kollar på criminal minds, sen är det läggdags.
Blir tidig träning imorgon...

Jadå, jag gick på jobbet!

Tro inte att jag satt hemma hela kvällen!
Jag hann t.o.m. diska och gå ut med soporna innan jag cyklade iväg :)

Det blev en rätt lugn kväll men med några hektiska stunder, precis som det ska vara!


Väntar på orken

Börjar jobba om 45 minuter men jag har fortfarande inte duschat!
Orkar inte kliva upp ur soffan, den är ju så skön :)
Tänk om man kunde sjukanmäla sig p.g.a. för skön soffa.
Hm...

Magrutorna är på väg!

Vaknade med värsta träningsvärken i vaderna!
Shit, säger jag bara!!

Det var dock bara att pallra sig iväg till gövikenhallen där styrka stod på schemat, skoj :)

Höga drag 3x8 (22.5kg-25kg-27.5kg)
Frivändningar 5x4 (40kg)
Knäböj 5x4 (40kg)
Bål!

Testade på alla nya detaljer och det gick faktiskt bra!
Jag är nöjd och det var riktigt skoj!

Nu sitter jag här i soffan och har redan träningsvärk i magen, huvvaligen!
Hur ska det nu gå att jobba?! ;)


RSS 2.0