Lugn och skön fredagskväll

Har bjudit kusinvitamin på middag idag.
Skoj att träffa henne, det var ju ett tag sen sist.

Nu sitter jag och kollar på CSI, har städat och diskat.
Ska packa det sista sen dags att krypa ner.
04.15 ringer min klocka imorgon.
Karlsbyheden och Sandviken väntar i helgen.


Lämnar datorn hemma så det blir inget bloggande förrän
på söndag kväll eller måndag.
Hörs då!

Och så har man vunnit en pizza!

Stegringslopp 10x60m
Utfallssteg m. sträck x10
Häcksitt m. rull x10
Häcksitt m. vrid x10
Skulderstå-enbenstå x5/ben
Stå benpendlingar x10/ben
Vadgungningar x40/ben
Can-Can x20m
Sick-sackhopp över 3 bänkar x4

Stående 5-steg x6 (13.11)
Vertikala vristhopp 4x8

2x300m p20 (40.6-40.7)

Exp. hamstring 3x50

Chins + mage

Gick riktigt bra idag, känns bra i kroppen oxå!
Hade velat springa någon sekund snabbare på 300ingarna men
får se om jag kanske får någon att springa med nästa gång...
Pers i 5-steg! I måndags persade jag till 12.72 och nu hoppade jag alltså 13.11! :)
Hubbe sa att om jag hoppade över 13m idag så skulle han bjuda på pizza efter IJSM.
I 5:e hoppet klarade jag det (efter att ha hoppat 12.75-12.76-12.87-12.97 i de tidigare)!

37 dagar kvar!

Nu har jag äntligen bokat biljetten till Stockholm.
Det blev bara dyrare och dyrare, jag väntade och hoppades att det skulle bli billigare men näe, det händer nog bara i drömmarnas värld.
7 mars, 11.44 rullar tåget ut från Östersunds perrong med mig på en plats i 1a klass! :)


Uthyrningen av min lägenhet går oxå framåt,
har lagt ut en annons på blocket och fått många svar.
Ska träffa en tjej nästa vecka som verkar helt okej...



Förebilder, måste man ha det?

Bandyn gick bra, vi testade på lite olika varianter vid frislag och hörnor.
Det var riktigt roligt och gick faktiskt bra!

Stannade kvar och hjälpte till på F14s träning,
vi körde lite övningar och sen var det spel.
Det var skoj, men sjukt kallt då det snöade och blåste hela tiden....


Många av dessa tjejer ser mig som en förebild och
jag började fundera på vem jag hade som förebild när jag var liten.
Svaret jag kom fram till är lite sorgligt. I varken friidrotten eller bandyn har jag haft någon att se upp till, det har aldrig funnits någon. De enda äldre tjejerna i bandyn var gamligarna i damlaget som jag platsade i när jag var 10 år. Dessa kom bakfull på cuper och liknande, inte de bästa förebilderna alltså...
I friidrotten kan jag inte komma ihåg någon, de enda äldre där var tjejerna som var utseendefixerad och tokig i killar...
Näe, det har helt enkelt aldrig funnits någon. MEN, jag tycker jag har klarat mig bra ändå :)


Houston, we have a problem!

Jag får inte av mig min nyköpta klocka.
Har verkligen ingen aning om hur man öppnar den!
Vill ju inte dra för mycket heller så den går sönder...



Abstinensbesvär

Har äntligen fått shoppa, och satan vad skönt det var! :)
Blev bara två par leggins samt en klocka, lyckades bara köpa saker som jag behöver.
Det är en merit.

Hann med fika med Ecka, målvakten i mitt lag. 
Riktigt trevligt! 





(Behöver diska, var ett par dagar sedan....)  

Stress!

Det blev en stressig dag igår.
Blev väckt av att de ringde från Lövsta förskola,
självklart skuttade jag upp ur sängen och 45 minuter senare var jag där.

Sluta kl 13, kom hem vid kl 14 och började jobba på Reveljgränd kl 15.

Hade fullt upp på jobbet hela kvällen och somnade när jag la huvudet på kudden kl 23.00.
På morgonen gick det oxå bra, har haft lite att stå i.
Det var riktigt skönt att komma hem nu, sätta sig och ta några djupa andetag!




Sundsvallsresan blev inställd pga vädret så vi får se vad som händer idag :)

SJ är inte min favorit...

Helt otroligt!
Fick svar från SJ angående förseningen när jag skulle hem från Örebro.
Jag får hela 47 kr tillbaka på biljetten, visst är dom generösa?




Vardagens tråk

Så var första tvätten inne i maskinen,
satan vad tråkigt det är!

Borde egentligen städa oxå men jag orkar inte (läs: vill inte).
Är mer sugen på en tupplur... :)

Behagligt med 50 minuters pass!

Blev ett kort återhämtningspass

Cykel 5min
Löpning på band 5min
Arm- och ryggstyrka
Vristhopp 4x10
Rörlighet

Löpbandet var upptaget så jag hoppade på cykeln en stund,
det var precis lika tråkigt som förra gången!
Biffningen går bra nu, har en härlig träningsvärk i magen idag så
nu hoppas jag på träningsvärk i rygg och armar imorgon!

Vilar imorgon för på torsdag åker jag och Hubbe till Jocke i Sundsvall,
dags för tester igen!


To day!

Dags för lunch sen blir det träning.


Work work!

Ska iväg och jobba nu,
har ett förkortat pass.
Slutar 10.00 imorgon!


Bollrädd till 100%

Bandyträningen gick helt okej ikväll,
har börjat få lite mer bollkänsla så nu
börjar jag kunna få ner bollarna med klubban! :)


Det börjar ge lite resultat nu!

HMS 5x2 (30kg)
Stående 5steg x5 (12.72)
Häckstuds 5x4hä (76cm)
Bålstyrka (mage)


Gick faktiskt riktigt bra idag.
Persade på stående 5-steg med ungefär en halvmeter,
det är ju helt okej :)




Jag springer sista sträckan på Stadsloppet för mååånga år sedan!


Dags att börja biffa på riktigt!

Näe, nu har jag bestämt mig!
Jag ska ha magrutor om 3 månader, punkt slut!


Hm, vem är vem? Likheten är slående.
Förutom färgen och musklerna så är det ju enastående likt.
Tycker ni inte det?


Hela livet kan förändras på bara några sekunder!

Skänker en tanke åt Solveig Kaspersson (mina sysslingars mormor)
Inatt började hennes hus brinna och hon lyckades som tur var ta sig ut genom fönstret.
Huset brann ner till grunden...

Ulricehamns tidning

Myskväll på Ö. Hantverksgatan!

Mår bättre idag förutom att jag har så grymt ont i magen där jag fick bollen igår,
det är precis vid "valkarna" så det gör ont så fort jag sitter ner eller liknande.
Det är bara på utsidan, så ni behöver inte vara orolig. Jag vill bara tycka lite synd om mig själv ;)


Jobbet idag gick bra, jag har faktiskt gjort något vettigt.
Har knappt haft någon lugn stund men skoj har det varit.

Nu ska jag bara ha en lugn kväll framför tvn (som vanligt),
imorgon är en ny vecka som snart är fullbokad!

Jag blir nog aldrig riktigt kry, har nog aldrig varit heller ;)

Näe usch, jag mår inte så bra just för tillfället.
Tror jag drack för lite under matchen för jag har sån enorm huvudvärk
och händerna skakar. Hm, drygt!
Svider på magen gör det oxå, vissa kan verkligen skjuta.

Tror jag ska ta och krypa ner i sängen,
börjar jobba 09.00 imorgon!



Näe, nu är det dags för skärpning

De där gick ju inte riktigt som det skulle!
2-2 mot Söråker är faktiskt inget annat än pinsamt..

Min insats var inte nått att hurra över, var helt enkelt inte min dag.
Fick tillbringa 10 minuter på busbänken efter att ha "hållt fast" någon eller nå sånt.
Två härliga skott fick jag på mig oxå, ett på magen och ett på insidan av låret
och det har för första gången blivit ett märke (PÅ BÅDA STÄLLENA).
Grett!

Våran nya spelare från Västerstrand fick debutera med ett mål,
riktigt skoj!

Match imorgon!

Hann ju med lite jobb idag oxå.
Det är nått fel med de där jobbet för man är hungrig hela tiden medan man är där.
Köpte med mig två goda munkar som jag tog som efterrätt, lite fredagsmys måste man ju få ha :)


Nu är trunken packad så det är dags att krypa till kojs,
hemmamatch mot Söråker imorgon.
Kl 12.00 på Odenvallen hoppas jag få se just dig! :)


Tuffa brudar ;)

Foto: P Wikström, Kalix


Snart är det dags att bli biff, typ...

Knäböj i ryckläge 3x6 (22.5g-25kg-27.5kg)
Ryck 70% 5x4 (25kg)
Knäböj 70% 5x4 (52.5kg)
Gestalthopp split 4x6
BÅL

Gick rätt bra på träningen idag.
Ryck är absolut inte min favoritövning men idag var det så lätt att det blev lite roligt ;)
Massa bål blev det oxå, har fuskat lite med det på sistone men nu ska jag köra hårt igen!


Har du hört ryktet om Morgans?

Var ju som sagt på bio ikväll och filmen var helt okej.
Ett par som separerat blir vittne till ett mord och får vittnesskydd.
De hamnar i en liten stad långt ut på landet där de försöker hålla sig undan...
Ja, den var ju rätt rolig men inget mer.

Det roligaste på hela bion var de som satt i salongen.
Vi hamnade i Salong 3, en väldigt liten med ca 50 platser.
Sammanlagt var vi 6 personer, det var jag, sara och två andra tjejer i våran ålder.
De två sista var två medelåldersmän och dom ångrade nog filmvalet.
Vi andra småskrattade ibland men dessa fnissade inte ens och när filmen var slut gick de rätt snabbt och såg inte så glada ut.. Någon kanske skulle berättat att det var en tjejfilm? ;)



Katastrof, har knappt hunnit sitta i soffan idag! ;)

Första passet i förmiddags bestod av 2 st 300m lopp med 20 minuters vila.
Lopp nr 1 gick på 41s och lopp 2 på 40s.
De kändes faktiskt jättebra men som vanligt hade jag velat springa lite snabbare....
Men det får jag ta nästa vecka istället :)

Efter passet åkte jag hem och duschade och sen iväg till Lillänge för att köpa
en växt. Handla mat på Maxi hann jag oxå med innan det var dags att lämna tillbaka bilen till mamma.

Tog mig iväg på bandyträningen, där vi tyvärr var väldigt få.
Men vi tränade lite på nertagningar och jag lyckades SÅKLART få härliga svidarbollar på mig.
Och inga blåmärken för jag heller!! Typiskt.

Nu ska jag iväg på bio!


Money money money, must be funny, in a rich mans world!

En vecka kvar till lön!
Blir spännande att se hur mycket jag kommer kunna spara den här månaden....



Återhämtning och misslyckat försök

Dagens pass var ett lätt återhämtningspass,
ca 3km jogg, lite vristhopp, rörlighet och lite bål.
Sen var det klart!


Jobb hann jag med nu ikväll,
oerhört lugn kväll men lite nytta har jag gjort.
Tänkte imponera lite på mina arbetskamrater och visa att jag lärt mig laga mat...
Det gick bra tills jag upptäckte att jag glömt flera ingredienser hemma
så jag fick kuta ner på macken.
Som tur var blev dom lite imponerade ändå ;)  

Time to work!

En timma kvar innan jag börjar jobba,
kommer nog somna tidigt ikväll för jag är helt slut just nu.

Trött-Tröttare-Emilia


Nu är det tävlingsperiod!

HMS 4x4 (30kg)
Frivändning 5-3-1-1-1-3-5 (52.5kg-57.5kg-60kg-62.5kg-62.5kg-52.5kg-47.5kg)
Knäböj 5-3-1-1-1-3-5 (62.5kg-67.5kg-70kg-72.5kg-75kg-65kg-60kg)
Studshopp 4x8
Magstyrka


Gick lite bättre än förra veckan.
Men det är verkligen ojämna lyft.
Bästa frivändningen var 1:an på 60kg och bästa KB var 1:an på 72.5kg.

Imorgon är det två veckor sen...

Jag saknar min vovve!



Hon la sig alltid i väskor :)




Om hon inte låg i klädhögar så bajsade hon i dom ;)



Det gick snabbt för henne att öppna presenter



Torpet i Sanne var hennes absoluta favorit plats



Hon hatade overallen, även fast den höll henne varm många gånger.



Hennes fristad var bakom min säng.



Att ligga och sola var något hon tyckte väldigt mycket om!


Det var alltid morgonmys med husse!




Hon älskade att sova!



Hon älskade att åka bil!



Bada var inte en favorit men någon gång ibland så gick hon i frivilligt



Hon var med på många husvagn- och bilsemestrar



Skoteråkning var en favorit på vintern!



Mammas knä var de mysigaste stället



Enda gången jag dög var när det var dags att fika bullar ;)


Grattis Helena Jonsson till Jerringpriset!

Nu försöker jag inbilla mig själv att jag mår lite bättre, tror jag gör det oxå faktiskt.

Tränade lite bandy förut ikväll och det gick ju faktiskt helt okej,
mjölksyran kom lite snabbare än vanligt men själva förkylningen kändes bra.

Vi har fått en ny spelare i laget, en tjej från Karlstad och Västerstrand.
Det kommer bli ett super bra tillskott och jag tror jag kommer kunna utvecklas mer med henne i laget.



Kollar lite på Idrottsgalan och blev riktigt glad att Helena vann Jerringpriset,
jag är ju inte precis Zlatans största fan.


Sjukling...

Helgens resa har tagit mycket på mina krafter.
Är fortfarande super förkyld, har inte ont i halsen men hostar lite och är täppt i näsan och ont i bihålorna.
Efter matchen igår så har jag ont i nacken och i armbågen. Fick många tacklingar och varje gång så landade jag på armbågarna och skyddet gled undan. Har ett snyggt blåmärke som bara blir större och större...

Skulle ha en lång härlig sovmorgon men vaknar klockan 08.00 av att grannen börjar borra i väggen.
Det lät som han stod precis brevid mig! :/ Vid 10 vaknade jag nästa gång av att telefonen ringde, det var han som ska laga min bil.
Sen var det bara att kliva upp. Jag hade ju tvättning idag oxå.


Nu ska jag äta lunch och sen blir det pulkaåkning med Sara och Edwin :)


Kalixresan är över...

En kort sammanfattning av helgen...

Loppet i fredags gick ju sådär, hade velat springa snabbare men får ta det nästa gång.
Här finns en film på loppet

I lördags så hoppade jag på ett flyg upp till Luleå och kom dit strax efter 12.
Hann med en snabblunch på Max innan jag hoppade på bussen upp till Kalix.
Väl uppe i Kalix så gick jag upp till hotellet och anslöt till mitt lag.
Mina rumskamrater denna helg blev Frida och Sofia, härliga bruttor :)

På kvällen spelade vi bowling tillsammans med herrlaget,
jag kan väl inte påstå att jag är nått bowlingproffs men en strike lyckades jag få till.
Och roligt var det :)
Badet lite i bubbelpoolen på hotellet innan jag kröp ner i sängen och kollade på film.
Kände mig inte så kry....


Söndagen började med en liten sovmorgon innan en härlig frukost med bl.a. våfflor :)
Vi gick sedan i samlad trupp upp till planen och trängde in oss i ett liiitet litet omklädningsrum.
Hur gick då matchen? Ja, jag skulle väl inte vilja påstå att vi spelade bra.
Men resultatet blev 2-4 och jag blev tremålsskytt! Det var sjukt skönt! Börjar äntligen släppa och jag har börjat få tillbaka lite av känslan jag hade för ett par år sedan. Första målet var en genomåkning från mål till mål, så sjukt kul!
Förutom målen så gjorde jag en dålig match, mådde inte bra och hade inga krafter så det blev mycket stillastående och inte så mycket hemjobb men det får jag väl ta igen nästa gång istället :)

Ja, sen blev det hemresa. Lite drygt 7 timmar tog det så vi var hemma strax efter kl 12.
Vi tittade på film, hade frågesport, lekte lekar osv. Internetuppkoppling fanns det oxå så några satt vid datorer, dock lämnade jag min dator hemma. Typiskt! ;)

Har haft en riktigt rolig helg!
Om 2 veckor kommer en liknande då vi ska ner till Karlsbyheden och Sandviken.
Nu närmast är det hemmamatch mot Söråker som gäller!

Scandic Indoor Games

Ja, så var det gjort!
Mådde ju inte prima innan loppet (inte efter för den delen heller),
men kände ett härligt sug under uppvärmningen.

Första varvet gick på höga 26s och kändes riktigt bra,
andra vavet kändes bra till 50m kvar. Då tog krafterna slut och Elin (från Falun) kunde dra ifrån lätt.
Klockan stannade på 57.47. Lite bättre än förra helgen men mycket sämre än vad jag trodde det skulle gå.
Fast jag ska nog vara nöjd ändå, har ju inte haft de bästa förutsättningarna...

Nu är jag hos brorsan i Upplands Väsby, ska snart krypa ner i sängen.
Strax innan kl 9 imorgon åker jag ut till Arlanda och börjar resan norrut!

Mår jag bättre?

Kanske bara inbillar mig, men jag tror inte jag har lika ont i halsen längre! :)



VillaLidköping-Västerås på tv

Än har jag inte märkt någon förbättring.
Sitter ihopkrupen i soffan och kollar på tv,
snart börjar bandy på tv4 sport.

Men jag fortsätter gurgla och hoppas på en bättring tills imorgon...

Prosit!!

Såklart så lyckades jag dra på mig en förkylning igen!
Näsan är helt igentäppt och halsen bränner,
så idag har jag för första gången på över 6 år använt nässpray.
Gurglade whiskey och ska snart dricka ett glas vatten med några droppar encinagard.

Så typiskt!


Latoxen is here!

Håller på och packar, men det är så svårt.
Tror jag kommer glömma hälften!
Slutar väl med att jag kommer ner till sthlm utan spikskor eller nått sånt....

Ska snart plocka fram dammsugaren, var ett par veckor sen sist så dammråttorna har växt på sig!
Handla lite fika till imorgon ska jag nog oxå hinna med om jag orkar pallra mig ut till bilen för att sätta i motovärmaren, men det är tveksamt.
Nä, nu må jag fortsätta fixa. Lär ju hamna här framför datorn strax ändå så...

Nya planer

Helgen kommer inte bli som jag räknat med, alltså buss till Kalix fredag för att spela match på söndag och sedan åka hem.
Istället åker jag buss på fredag, till Stockholm! Springer ett 400m lopp på kvällen i Huddinge, sover hos min brorsa i Upplands Väsby, flyger till Luleå på lördag förmiddag där jag hoppar på en buss som tar mig upp till Kalix.
Där blir det en trevlig eftermiddag och kväll med laget för att sen på söndag spöa Kalix! :)

Ja, det blir en extra resa på sisådär 60 mil men det blir ju skoj!





Har ni sett att jag skaffat en ny header, alltså bilden allra högst upp i bloggen.
Blir ju lite personligare med en bild men ska försöka fixa nå bättre framöver...

Var det verkligen nollgradigt i måndags eller drömde jag?

Måste bara påpeka att det blev lite drygt 3.5km distans, var så skönt. Trots -20 grader...
Var lite kallt om näsan i början men sen gick det kanon!
Bandyn gick oxå kanon, tränade på uppspel, straffar och hörnor. Skojsigt!

Imorgon är det vila...

Lite träning

Gårdagens träningspass gick rätt bra, starter i kurva var huvuddelen och det kändes bra.
Var skoj oxå!
Idag är det ett lugnt återhämtningspass, har tänkt att jogga ca 2.5 km nu innan bandypasset och efter så blir det lite bålstyrka.

Skönt skönt!


Undvikt älgkrock. Check!

Jag kom ju på att jag inte har berättat om att jag var millimeter från att krocka med två stora älgar förra tisdagen!

Åkte ut till flygplatsen förra att hämta Ida (Kalix målvakt som varit i Thailand), när vi sedan åker ut från parkeringen så kommer det två stoora älgar utspringandes från skogen.
Jag ställde mig på bromsen, men såklart gled jag bara.
Det som gjorde att vi inte krockade var att älgarna sprang inte precis rakt över vägen utan liiiite snett neråt så jag missade dem med minsta möjliga marginal! Och såklart att det var strax innan en korsning så jag körde inte snabbare än 50km/h...

Kan ju säga att hjärtat pumpade på rätt rejält och var lite skakis en stund efter
men vi tog oss helskinnade till Odenvallen.


Mindre än 2 månader kvar....

Nu har jag sista jobbpasset inbokat innan jag drar ner till Stockholm.
Hela kvällen 5 mars och natten 6-7 mars. Sen är det bara att hoppa på ett tåg!

Åh, vad jag längtar! :)


Startar denna vecka med ett rätt så misslyckat pass

Hopp Med Stång 4x4 (30kg)
Frivändningar x5-3-1-1-1 (52,5kg-57.5kg-62.5kg-65kg-65kg)
Knäböj x5-3-1-1-1 (62.5kg-67.5kg-70kg-72.5kg-72.5kg)
Studshopp 4x8
Brutalmage 1x7 (5kg)
Bål

Det gick sådär idag.
Misslyckades på ettorna på frivändningarna
och misslyckades på knäböjen oxå. Förutom 1a och sista ettan som gick bra..
Ja, det var ett pass jag kan glömma bort rätt snabbt.


Lång dag på tåg, dock en "lyckad" resa...

Det blev en tidig morgon idag då lilla Linnea kom in och väckte mig tjugo i 8.
Vi lekte sedan nonstop till strax innan 12 då det var dags att börja röra sig in till t-centralen.

Köpte lunch och en chai latte innan jag klev på tåget.
Tro inte att det var inte var problem idag oxå, för de var det!
Vi fick åka ett tåg med bara liggvagnar, vilket då gjorde att inga platsnummer stämde och det fanns ytterst lite plats för bagage.
Jag satte mig på en plats och la väskan på golvet nedanför och tänkte inte flytta mig en centimeter,
vilket jag även slapp göra. Förutom två kisspauser så satt jag på samma punkt hela vägen och läste en bok.
Läste ut sista sidan när vi var i Gällö.

Var riktigt skönt att komma hem igen och trots alla tågproblem och väntan så har jag haft en bra helg.
Lite tråkigt att åka själv men jag har ju blivit van!

Nu är det dags att börja krypa till kojs,
har sovmorgon imorgon. Mycket välbehövligt!



Denna goda dryck är jag beroende av och idag fick jag äntligen köpt en.
Kommer ju bli ruinerad när jag pluggar i sthlm och har Espresso House överallt ;)

Nu hoppas jag det dröjer, LÄNGE, innan jag behöver åka tåg igen!

Fredagens tågresa var ju som ni kanske förstår inte den roligaste, men gårdagens resa var nog ännu värre!

När jag hade tävlat färdigt och duschat gick jag ut till en busshållsplats för att vänta på en buss in till centrum,
efter ca 20minuter kom det äntligen en.
Väl i stan hade jag tänkt hitta någon restaurang för att äta något men jag såg ingen och kylan gjorde att jag inte ville kuta omkring och leta så jag gick direkt till tågstationen.
Det var lite drygt 1,5 timme kvar tills tåget skulle gå så jag satte mig på en bänk och läste aftonbladet.

Kl 17.00, när det var 10 min kvar till avgång sa en röst i högtalaren att tåget stod stilla i Hovsta, strax utanför Örebro, pga växelproblem och dom visste inte när det skulle vara ordnat.
När klocken blev 17.40 hade jag missat mitt tågbyte i Hallsberg. 
Inte förrän 18.35 kom tåget inrullandes på stationen och vi kunde hoppa på. Åkte till nästa station Örebro Södra där vi blev stående i 10 minuter pga en dörr som inte kunde stängas. 

Vi kom till Hallsberg strax efter kl 19 och jag hade absolut ingen aning om vad jag skulle göra. 
Konduktören hade inte kommit så jag hade ingen aning om vilket tåg jag skulle ta därifrån till sthlm.
Det var även lite klent med tåg, det fanns bara ett som skulle till sthlm och det skulle gå 20.30.

Tur i oturen var jag inte själv utan vi var 7 stycken som blev strandsatta i Hallsberg, 
de andra skulle till Katrineholm, Norrköping och Flemingsberg och de hade lite svårare än mig för det fanns inte ett enda tåg som skulle till deras slutstationer! Men, det var även en konduktör strandsatt. Han skulle ha kört de tåget som jag skulle ha bytt till. 
Han lyckades fixa ett x2000 tåg som tog en extra sväng förbi Hallsberg för att hämta upp oss halv 9.

Så kl 22 kom jag äntligen till Stockholm efter att ha fått köpa mig mat på tåget (hade endast ätit en korv på hela dagen) och blivit bjuden på en värmande kopp te. 
Var bara att springa bort till tunnelbanan för att komma till slussen och hinna med bussen ut till Nacka 22.15. 
Jag lyckades och kom hem till Henrik och Emma strax efter halv 11, bara lite drygt 2 timmar försent. 


Behöver jag säga att jag var riktigt less! 
Att sitta sammanlagt 4 timmar i vänthallar utan värme är inget jag rekommenderar, 
troligtvis kommer jag dra på mig en ny förkylning nu och det tackar vi
Jernhusen och SJ för.

 

 


En bra säsonsdebut

Jag är faktiskt mycket nöjd över lördagens tävling!
Det var ett tight schema med ca 1 timmes vila mellan varje lopp,
men det var alldeles perfekt.

60m fö - 7.99
60m fi - 7.97


Båda loppen var pers då jag förut sprungit på 8.12, för ett par år sedan.
Kan snabbt komma fram till att det hade gått mycket snabbare om jag inte hade missat i starten,
men då jag inte stått i startblock sedan i somras så kan jag inte räkna med att det skulle gå så bra.
Löpning kändes usel i första loppet men i andra blev jag mer medveten om vad jag höll på med och sprang därför bättre. Hur som helst är jag nöjd då det kändes lätt och bäst av allt, det var roligt! :)

400m - 57.76 (27.39)

Ifjol vid årets första tävling, Scandic Indoor Games, sprang jag på 57.99 efter ett första varv på 27.20.
Nu sprang jag ca 2 tiondelar snabbare men första varvet gick 2 tiondelar långsammare, betyder det att jag har blivit starkare?
Ja, jag tror faktiskt det! Det kändes jättebra och lätt! Jag hade mycket krafter kvar till sista varvet och orkade hela vägen in, det var riktigt skönt! Och riktigt riktigt roligt!
Jag ska dock inte mörka att jag hade lite ångestkänslor när jag började förbereda mig inför 400m,
men med ca 20 min kvar så blev jag bara så sugen på att få springa. Jag blev till och med lite nervös :)


Som jag tidigare skrivt så är jag nöjd med helgen.
Blev lite pinsamt när de blåste i pipan inför 400m, jag klädde av mig och upptäckte att jag inte hade tävlingstoppen på mig! Det mina vänner, har ALDRIG hänt förut men som tur var hade jag spikskopåsen med toppen i bara några meter ifrån.
Nybörjarfel efter 14 år i branschen, det är inte illa ;)

Min lilla sötnos


Hjälp, jag tror jag fryser ihjäl!

Mitt rum är svinkallt så jag har vridit elementet på max och kom precis ur en het dusch.
Har krupit ner under täcket och ska stänga av datorn så jag kan krypa ner helt och hållet.
Godnatt!


Tror jag ska skaffa mig ett flygplan!

Det finns ju en anledning till varför jag inte tycker om att åka tåg!

Resan började 07.38 i Östersund.
På väg till Sundsvall var vi tvungna att stanna flera gånger pga möten och problem med växlar vilket resulterade att vi blev 30 min sen till S-svall. Då missade jag såklart mitt anslutande tåg och blev ombokad till ett två timmar senare (när jag egentligen skulle vara i Gävle och byta tåg till Örebro). Fick sitta i stationshuset i Sundsvall, där det inte fanns nå värme så det var svinkallt. Gick iväg till Mcdonalds för att äta lunch, där funkade inte heller värmen...

Klockan blev äntligen 12.08 och tåget rullade ut från Sundsvall.
14.05 var vi framme i Gävle och möts av en röst i högtalarna som säger att 14.14 tåget till Örebro är inställt!
Det var bara att kuta in till informationsdisken och fråga hur jag ska göra nu, möts av en sur gubbe som tittar på mig, suckar och mumlar att jag får väl ta tåget på spår 5 istället!

Det tåget skulle egentligen inte till Örebro så jag var väldigt osäker, försökte hitta en konduktör och efter att ha stångat mig genom hela tåget hittade jag en. Det var de tåget som skulle ta mig till Örebro, det var bara att sätta sig. De skulle ta en annan väg så det skulle ta lite längre tid...
18.01 var beräknad ankomst.
Jag lyckades med att bli åksjuk och kämpade mot spyan sista timmen (men jag klarade mig), var så skönt att komma fram.

Där kom nästa problem, jag hade ingen som helst aning om vart hotellet låg och hur jag skulle ta mig dit!
Kom ju då på idén att ringa hotellet (jag vet vad ni tänker, GUUD vad hon är smart). Fick där höra att jag skulle gå till järntorget och ta buss 11 mot något som jag glömde bort direkt när hon sa det och hoppa av vid något som jag oxå glömde bort. Var ju bara att börja gå, och hoppas att jag gick åt rätt håll!
Efter ca en kvart så var jag helt plötsligt framme vid något torg med busshållsplatser och hittade buss 11, frågade om det gick förbi Ibis och fick svaret:
- Finns ingen buss som går förbi Ibis!
- Nähä?!
- Meeen.... den går ju i närheten!
Efter att ha åkt den bussen läänge så kom jag till busshållsplatsen som skulle ligga i närheten av Ibis,
dock såg jag inget hotell. Det var bara massa bostadsområden.
Ringde till hotellet igen och frågade vart jag skulle gå, fick vägbeskrivningen och startade promenaden.
Efter 10 minuter, såg jag Ibisskylten och småsprang resten av biten. Det var ju nämligen svinkallt!

Min resa tog lite drygt 11 timmar, LESS är de enda ord som beskriver hur jag känner mig nu.
Gick upp på rummet och bara satt i några minuter innan jag gick ner till restaurangen och köpte köttbullar och potatismos. Det var nog de enda lyckade på hela dagen, var riktigt gott! :)

Nu ska jag ligga i min lilla skrubb och kolla på tv.
Imorgon kl 10.50 går starten på 60m.
Runt kl 9 ska jag börja promenera till hallen, hoppas jag hittar och inte fryser ihjäl!
 


Örebro Indoor Games

Det är dags för årets första tävling!
Imorgon kommer jag springa 60m och 400m,
de senaste träningarna har gått bra så jag hoppas på hyffsade tider.

Snart går tåget, så nu måste jag fixa mitt fika.
Efter byte i Sundsvall och Gävle så kommer jag fram till Örebro strax innan kl 15.



Saknaden är enorm!

5 januari 2010, är en dag jag tyvärr alltid kommer minnas.
Det var den dagen min älskade hund Nickie lämnade oss.


NÄDÅ, jag har inte glömt bort träningen

Mamma påpekade felet i förra rubriken, jag ber så hemskt mycket om ursäkt!
Alla gör vi misstag ;)

Jodå, jag har inte glömt bort träningen

Det har vart lite skriverier om träningen på ett tag nu,
och det beror på att jag hade vila 4 dagar förra veckan.
Igår körde jag dock ett styrkepass som gick rätt bra med pers i KB 72.5kg :)
Idag var det match, mot Kalix, i -20 grader! SVINKALLT.
Det blev 5-5 efter att vi legat under hela matchen och kvitterade i slutminuten.
För min del blev det två mål och "matchens lirare".
Imorgon ska jag köra ett lätt pass med uppvärmning, lite hopp och något 60m lopp
sen blir det vila igen tills på lördag.

För då är det dags för tävling! :)


Fembarnsfamilj? Näe, det är bara jag...

6 proppfulla maskiner! Det är ett under att jag har några kläder kvar i garderoben...
Jag har bara tvättat två maskiner än så länge och torkskåpet är fullt, vart ska jag torka resterande kläderna?

Ska plocka undan julsakerna sen oxå, är lite smått less på de nu.
Tror jag ska städa förrådet så jag kan hämta mina saker i förrådet på Frösön,
kanske är dags nu? ;)



Från -20 till -2 på 12 timmar, mysko!

Jobbade stenhårt igår men en promenad till Maxi, färdtjänst tillbaka, kolla på film, laga mat och kolla på ännu mer film :)
Imorse hann jag med att städa lite innan jag slutade.

Har tvätt idag och måste handla, men annars kommer jag ligga i soffan och halvsova.
Kan ju säga att det behövs...

Hejdå 2009, HEJ 2010!

Och så var det 2010!

Efter middag på Eastern Palace så bänkades jag framför tvn.
Brukarn jag var med somnade strax innan kl 20, så då kollade jag på tv3s nyårglimtar innan jag drog igång en film.. Vid 22.30 kom en annan brukare ner och vi spelade yatzy tills tolvslaget på Skansen började.
Det kollade vi på till 12slaget. Strax innan 12 väckte jag en brukare så hon oxå fick skåla.
Sen gick vi alla och la oss.

Det var några mogna killar som sköt raketer i trappuppgången oxå,
men som tur var hände ingen olycka...


Jag känner på mig att 2010 kommer bli ett händelserik år.
Tävlingssäsong inomhus, flytt till sthlm & plugg, tävling utomhus och en höst där inget är planerat.
Spännande! :)
Nu ska jag till Sanne!

RSS 2.0